Nu este un secret pentru nimeni faptul ca romanii se uita mai intii la pret atunci cind cumpara masini. De fapt, un studiu a aratat ca pretul conteaza intr-o proportie de peste 50% la cumpararea unei masini. Astfel, majoritatea cumparatorilor de masini noi de pe piata autohtona se orienteaza spre masini cu preturi intre 6.000 si 10.000 de euro.

Din cauza puterii de cumparare reduse a romanilor, pe piata noastra, lupta cea mai mare se duce in segmentul de pret sub 10.000 de euro. Desi, la prima vedere, o astfel de suma poate fi considerata prea mica pentru cumpararea unei masini bune, la o privire mai atenta, piata autohtona ofera destule modele interesante. Un roman care dispune de 10.000 de euro poate alege dintre 16 masini.

Daca mai pune macar 1.000 de euro, lista masinilor ieftine bune de cumparat creste cu inca 10 modele. De remarcat aici este faptul ca, pe aceasta lista, pot fi gasite masini din toate colturile lumii. Astfel, din Rusia putem alege Lada, din Coreea avem Daewoo, iar din Japonia, Mazda si Toyota.

Cum aleg romanii

Atunci cind cumpara o masina, romanii nu se uita, din pacate, la lucruri precum siguranta. Altfel, cum s-ar explica faptul ca pe piata autohtona inca se mai cere Daewoo Cielo, o masina lipsita de airbaguri sau ABS? Pretul este factorul decisiv in alegerea viitoarei masini.

De asemenea, faptul ca putini isi permit mai mult decit o masina pe familie, cea care urmeaza a fi cumparata trebuie sa faca de toate. De aceea, romanii apreciaza masinile in trei volume, precum Clio Symbol si Fiat Albea, cu spatiu destul pentru pasageri si bagaje.

De asemenea, tot lipsa veniturilor ii determina pe dealeri sa ofere credite cu dobinzi cit mai mici, cu perioade de rambursare mari, de pina la opt ani.

O particularitate interesanta a pietei auto romanesti este prezenta unor taxe vamale nejustificat de mari, de 30 la suta, pentru masinile produse in afara Uniunii Europene. De mentionat este faptul ca, in UE, masinile ce provin din afara spatiului Pietei Comune sint taxate doar cu 10%.

De asemenea, de la inceputul lui 2005, s-a eliminat posibilitatea ca, in cazul unui leasing pentru o masina, sa se plateasca taxe doar la valoarea reziduala, valoare reziduala care inseamna de cele mai multe ori doar 20% din pretul initial al masinii. Pentru cumparatori este un mister de ce producatorii auto europeni sint favorizati in asa masura de guvernul roman.

Citeste articolul complet in Cotidianul