Consiliul Concurentei impreuna cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto au dezbatut noul regulament menit sa asigure un mediu concurential, pietei auto. Astfel orice intelegere stabilita intre importatorii auto va fi permisa numai in conditiile in care va respecta interesele consumatorilor.

Incepand cu 1 ianuarie 2006, toate contractele de distributie incheiate pe piata automobilelor noi si a serviciilor post-vanzare (piese de schimb si serviciile de reparatie si intretinere) vor fi evaluate, din punctul de vedere al concordantei lor cu prevederile Legii Concurentei.

„Implementarea corecta a noilor prevederi, precum si colaborarea viitoare dintre Consiliul Concurentei si APIA vor fi in beneficiul ambelor parti, al concurentei pe piata auto si, in final, al consumatorilor", a declarat Mihai Berinde, Presedintele Consiliului Concurentei.

Particularitatile si specificul pietei autovehiculelor determina necesitatea existentei, pe de o parte, a unor intelegeri verticale intre actorii ce opereaza pe niveluri diferite ale lantului de productie/distributie de autovehicule, piese de schimb si servicii post vanzare si, pe de alta parte, a unor reguli mai stricte decat cele generale, aplicabile in evaluarea intelegerilor verticale.

Ca urmare, a fost necesara adoptarea unui regulament ce prevede conditiile specifice in care intelegerile de pe aceasta piata sunt admise potrivit legii concurentei.

Pentru respectarea acestor conditii, producatorii si dealerii vor trebui sa modifice contractele dintre ei, acolo unde este cazul, prin introducerea sau eliminarea unor clauze. Avantajul pentru acestia consta in faptul ca respectarea conditiilor din regulament creaza, in favoarea lor, premisa concordantei contractelor cu Legea Concurentei.

In cazul cazul in care conditiile impuse de regulament nu sunt indeplinite, partile contractante vor trebui sa solicite dispensa, in mod individual, pentru fiecare contract in parte.