Dupa revizuirea indelung mediatizata a celebrelor Bechtel si EADS, inca un mare contract - semnat in timpul guvernarii PSD - intra in circul renegocierii clauzelor asumate initial de partea romana. De aceasta data este insa vorba de acordul incheiat intre Regia Metrorex si francezii de la Alstom.

„Exista clauze nefavorabile pentru statul roman"

Astfel, potrivit ministrului transporturilor, Gheorghe Dobre, „acest contract are cateva clauze nefavorabile pentru statul roman, ca multe alte contracte incheiate de Ministerul Transporturilor in trecut".

La randul sau, Adrian Ionescu, purtatorul de cuvant al ministerului de resort, sustine ca „revizuirea clauzelor asumate de partea romana nu este una simpla, iar ea va mai lua ceva timp".

„Rezilierea, ultima solutie"

Nici Metrorex nu doreste sa continue colaborarea cu francezii in actualele conditii. Totusi, Liviu Soava, directorul general al regiei de transport subteran, sustine ca finalizarea discutiilor „depinde foarte mult si de disponibilitatea celor de la Alstom.

„Oricum, noi suntem decisi sa ajungem la un acord nou. Iar prevederile pe care viitorul contract le va contine vor trebui sa remedieze deficientele din cel prezent. In cel mai rau caz, s-ar putea recurge chiar la rezilierea contractului, cu consecintele care decurg din acest demers", sustine Soava.

Alstom a preluat, anul trecut, intretinerea a 320 de vagoane de metrou, perioada angajata fiind de 15 ani, iar suma vehiculata, de 239,7 milioane de euro.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei