De multa vreme asteptata, versiunea cu 512 MB a lui GeForce 7800 GTX si-a facut aparitia, fiind prezenta in primul rand pe mai toate site-urile straine de profil.

Pe langa dublarea cantitatii de memorie, avantaj discutabil si care, cu siguranta, nu se face simtit in toate jocurile si la orice setari, noul 7800 GTX dispune de frecvente crescute: 550 fata de 430 MHz pentru GPU si 1700 fata de 1200 MHz pentru memorie.

Cat despre cele trei frecvente (Geometric, Shader si ROP domain), ele ruleaza sincron la 550 MHz (delta = 0), ceea ce inseamna ca sporul de viteza datorat core-ului va fi mai redus decat pare: cresterea are loc de la 470/430/430 la 550/550/550.

Design-ul de referinta se bazeaza pe PCB-ul lui Quadro 4500, diferentele fata de cel al lui 7800 GTX cu 256 MB fiind minore. In schimb, sistemul de racire este total schimbat, avand la baza heatpipe-uri.

Diferentele de performanta s-au datorat mai degraba sporurilor de frecventa decat cantitatii mari de memorie. E suficient sa privim cifra uriasa a tactului memoriei pentru a realiza puterea unei astfel de placi, mai ales intr-o configuratie SLI.

Odata cu noua placa, NVIDIA a lansat si o versiune de drivere ForceWare, 81.94, care promite (printre altele) imbunatatiri de viteza in Quake 4.