Nu numai Bucurestiul este sufocat de trafic. Si alte orase se lupta cu aceasta problema fara succes.

De cate ori ati plecat de acasa catre serviciu cu automobilul si ati constatat ca drumul ales este blocat de un imens ambuteiaj? Daca ar fi sa ne luam dupa statistici, destul de des, mai ales daca deplasarea se face in timpul diminetii. Acesta pare a fi blestemul oraselor cu un ritm de dezvoltare accelerat, iar Bucurestiul, capitala Romnaniei, nu face exceptie de la regula.

Cu un parc auto care creste ametitor, cu bulevarde care se subtiaza la o singura banda din cauza stationarilor neregulamentare, cu parcari care sunt sublime, dar lipsesc cu desavarsire si cu nesuferita indolenta a autoritatilor care se culca pe urechea in care li se sufla ca nu sunt singurii in aceasta situatie, cel mai mare oras al Romaniei, cu peste doua milioane de locuitori, pare intre

anumite ore o imensa orchestra de claxoane ale soferilor nervosi si neajutorati, prinsi in ambuteiaje.

Din nefericire, problema traficului nu este una usor de rezolvat. Fluidizarea circulatiei rutiere necesita investitii care se cifreaza la mai multe milioane de dolari si perioade de timp care se intind pe mai multi ani. Ca si la noi, in majoritatea capitalelor sau in marile aglomerari urbane, traficul este unul dintre cele mai spinoase probleme cu care se confrunta municipalitatea.

La cateva mii de kilometri catre nord-est, o alta capitala sufera din acelasi motiv.