Politehnista si jurnalist. Acum, producatori TV. Monica Senchiu si Marius Toader, lucratori in PRO TV, inceputuri pina in 2000. Portofoliu: la inceput, muritori de foame. Apoi: „Romania mea" cu Hurezeanu, Dinescu si „Cool Hunting" la Antena, „Reporter incognito" la PrimaTV. Acum, „Animat Planet" cu Divertisii.

Hotarirea

Peste tot, afara, exista producatori independenti. Televiziunea este o chestie complicata. Sint sase-sapte luni de lucru, restul, vacante. Tu, ca televiziune, ar trebui sa platesti o groaza de oameni tot anul. Or, mai bine platesti emisiunile de influenta. Stirile si, in rest, colaborezi cu firme de productie. La noi, era pionierat. Am plecat cu ultimul salariu.

Noi am riscat sa facem foamea luni de zile, ceea ce am si facut. In timpul asta, am avut toate propunerile posibile, eram sefi si ne dublau cota. Pina la urma au inteles ce voiam.

Sirbu

Nu e usor de suportat, dar stie ce face. Nu a zis nimic, ne-am dat demisia de la Boncea, care nici nu a vrut sa auda de asta. Aveam 27 de ani. Daca n-o faceam atunci, n-o faceam niciodata, imbatrineam brusc. Nici acum, Sirbu nu ne pupa daca ne vede.

Norocul

Am avut noroc. Sirbu ne-a luat formatul unei emisiuni de vara. Apoi, Antena 1 voia o emisiune pentru Hurezeanu si le-a placut formatul nostru. La fel, vedeta, Dinescu, a cerut o emisiune si i-am creat-o. Apoi, influenta „Evenimentului zilei" ne-a adus pe Prima TV cu „Reporter incognito". Si au tot curs cererile.

Fir subtire

Se intimpla, pur si simplu. Nu exista o reteta de a obtine comenzi. Niciodata televiziunea nu va avea incredere in tine de la inceput. Bun, eram niste buni angajati la PRO TV, dar cum demonstram noi ca nu ne batem joc de bani? De asta a durat atit. Acum avem un nume. Acum, televiziunile sint cele care ne cauta, dar au fost sute de proiecte scrise si nevalorificate.

Imaginea

Independenti, buni sa produca propriile formate. Sintem considerati creativi, buni pe partea de jurnalistica.

Cind se termina?

Hurezeanu a rezistat cinci sezoane. 80 de invitati. Epuizasem materia. Dinescu s-a certat la Antena 1 si a primit o oferta de show zilnic pe Realitatea TV, ceea ce noi nu aveam cum duce, dar si stiam bine ce viata agitata avea Dinescu. Noi aduceam numai materiale filmate. La Prima TV s-a epuizat tema. „Cool Hunting" era gresit pozitionata pe Antena 1. „Cool Hunting" a murit din cauza ratingului.

Uite, interesant a fost cu TVR-ul, unde s-a terminat inainte de a incepe. Am trimis o tona de proiecte, am discutat, dar, ca sa ne ia pe noi, trebuia sa obtina negatie din interior ca angajatii nu vor s-o produca.

Ratingul

Ratingul e frustrant. Avem emisiuni bune, dar cu sanse minime la un rating bun. Trebuie sa impaci si capra, si varza, stiind faptul ca romanii se uita la foarte multe porcarii. Emisiunile de calitate nu mai fac ratinguri la noi. Pe de alta parte, ratingul ne-a obligat sa-l ducem pe Hurezeanu pe strada. „Reporter incognito" a adus ceva revolutionar: camera ascunsa.

De fiecare data, ratingul ne-a obligat sa gasim un clenci. „Animat Planet", acum. Daca ramineam la desene animate, era putin, dar, avind personaje politice, s-a ridicat.

Pe muchie de cutit

Mereu am avut cam un proiect-doua pe sezon. Nu e piata, dar

nici nu am de unde angaja profesionisti pe mai mult de doua proiecte ale noastre.

Piata televiziunii noastre

Putin creativa. Se iau mai bine formate de afara si se adapteaza, ca riscurile sa fie minime. Din pacate, produsele ce se vad sint gunoaie teve. Asta e.

Costuri

In Franta, Germania, ora de entertainment este intre 100-200.000 de euro. Prime time. Eu nu pot cere mai mult de 10% din suma asta.

Stirile

Stagneaza, la noi. E vorba de bani. S-a ajuns la un stadiu in care trebuie investit ca sa creezi un altfel de reporter decit asta de acum, care merge la conferinte si tine microfonul in gura unuia sau altuia. Trebuie bagat banul ca sa-l urmaresti pe un rechin trei luni de zile, de exemplu.