Ati alege sa deveniti actionar la o retea de cartier? Daca da, stati la rand, pentru ca fondurile de investitii deja v-au suflat afacerea!

Acum un an, vorbind despre retelele de cartier, Varujan Pambuccian, presedintele Comisiei pentru tehnologia informatiei si comunicatii din Camera Deputatilor, ne avertiza ca avem de-a face "cu singurul fenomen economic spontan din Romania". Ceea ce la inceput parea o gluma a devenit treaba serioasa.

Aceste retele care ofereau conexiune la internet in schimbul a cateva sute de mii de lei vechi au devenit adevarate afaceri, pe care au pus ochii investitorii de portofoliu.

Tot acum un an, operatorii de telefonie fixa protestau impotriva a ceea ce devenise "a doua cablare a Romaniei", si nu fara argumente. De fapt, retelele de cartier s-au dezvoltat mai mult pe baza a ceea ce ofereau in interiorul retelei, nu pe faptul ca ofereau conexiune ieftina la internet.

Dar modelul seamana cu cel dezvoltat de operatorii de cablu, care au devenit din furnizori de programe TV companii de telecomunicatii, oferind servicii de internet si telefonie. Iata ca acum si unele din fostele retele de cartier urmeaza acelasi drum.

"Vom lansa in decembrie primul proiect pilot de telefonie fixa in teste, urmand sa dezvoltam anul viitor serviciul pentru toti abonatii", spune Niculae Plesan, directorul general al companiei Infogate, care opereaza reteaua

C Zone. Pentru operatiunile de facturare (asa-numitul sistem de billing) si interconectare cu ceilalti operatori, C Zone se afla in discutii cu Euroweb si Dial Telecom pentru a folosi platforma acestora.

Anul trecut, Plesan isi propunea un obiectiv de 4.000 de abonati pentru 2005, insa numarul acestora a ajuns la 7.500, iar totalul investitiilor in afacere va ajunge la jumatatea anului viitor la un milion de euro, deja fiind investiti circa 700.000 de euro.

Citeste articolul integral in Capital