Afacerile in franciza incep sa prinda viteza si in Romania, reiese dintr-o analiza recenta. Daca in urma cu trei ani nici jumatate din investitorii autohtoni, al caror capital era cuprins intre 50.000-100.000 de euro, nu erau convinsi de functionalitatea acestor afaceri la cheie, in 2004, aproape opt din zece investitori s-au declarat atrasi de sistem.

Specialistii de pe piata estimeaza ca, anul acesta, piata romaneasca a afacerilor in franciza va creste cu aproximativ 35%, ca urmare a intrarii in sistem a unor noi marci, precum si a extinderii retelelor existente deja.

Investitia intr-o afacere francizata se amortizeaza, de regula, in circa 3-4 ani, ba chiar si mai repede in cazul francizelor din servicii, arata un studiu CHR Consulting.

Inceputuri tarzii

Nascut in urma cu 155 de ani pe teritoriul SUA, comertul in sistem de franciza a patruns in Romania acum 30 de ani, cand societatea de inchirieri auto Hertz a batut palma cu Automobil Clubul Roman. Insa cea dintai franciza clasica intrata in Romania a fost McDonald’s, in 1995.

Cititi articolul integral in Evenimentul zilei