Firma suedeza Trellebor Automotive va incepe in prima parte a anului 2006 constructia unei fabrici de componente auto. Astfel, compania se alatura altor producatori din industria de profil care si-au mutat o parte din capacitati in tara noastra in ultimii 5 ani.

Aceste companii sint atrase de costurile reduse de fabricatie si de forta de munca bine calificata. Firma Trellebor este doar ultima din acest val. Fabrica ce urmeaza sa fie construita va fi data in folosinta peste aproximativ un an. Locatia si valoarea investitiei nu au fost precizate inca.

Noi locuri de munca

Unitatea de productie va crea aproximativ 200 de locuri de munca si, potrivit estimarilor companiei, va genera vinzari de circa 300 de milioane de coroane suedeze sau 31,5 milioane de euro pina la sfirsitul anului 2009, previziune bazata pe contractele deja incheiate. In plus, reprezentantii firmei au apreciat ca exista posibilitatea dublarii nivelului vinzarilor.

„Scopul acestei unitati de productie este mutarea mai aproape de pietele din Europa de Est, unde ritmul de crestere este mai accentuat decit in Vest. De asemenea, avem in vedere si realizarea obiectivelor cu costuri mai reduse", a declarat presedintele companiei, Peter Nilsson.

Compania face parte din Trellebor Group, cu vinzari anuale de aproximativ 2,4 miliarde de euro si 22.000 de angajati in 40 de tari.

Aglomeratie de producatori

In ciuda pierderii unei investitii in domeniu, anume plecarea firmei franceze Montupet in Bulgaria, Romania a atras in ultimii ani giganti din industria auto. Dintre acestia, cei mai importanti care au venit deja sint: Continental AG, Thyssen Krupp AG, OS Automotive, Leoni AG si Lisa Draxlmaier. Acestora li se adauga firmele japoneze Sumitomo Electric Wiring Systems si Yazaki.

Lista este completata de Michelin, Faurecia, Valeo si Auto Chassis International (ACI). „Marile firme straine au venit la Dacia pentru ca Renault este aici. Probabil ca o parte dintre ei n-ar fi dat fuga daca situatia ar fi fost alta", a declarat mai demult vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.