In luna octombrie a anului 2005, piata vest-europeana a masinilor noi a suferit o scadere cu 2,84 procente, cu putin peste 1,13 milioane unitati vandute, fata de aceeasi luna a anului 2004, cand vanzarile de autoturisme noi au insumat peste 1,16 milioane unitati, potrivit unor rezultate recente furnizate de compania Jato Dynamics.

In pofida acestor rezultate, Volkswagen isi mentine suprematia fiind cea mai bine vanduta marca pe piata vest-europeana.

Daca Suedia si Danemarca au inregistrat cresteri de 9,9 procente si respectiv 5 procente, vanzarile de autoturisme noi in Marea Britanie, Norvegia, Elvetia si Olanda au scazut cu pana la 10 procente.

In primele zece luni ale anului, volumul vanzarilor de autoturisme noi in Europa de Vest a ajuns la peste 12,6 milioane unitati, in crestere usoara cu 0,06 procente comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Totalul vanzarilor in cele cinci mari piete vest-europene, Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie a scazut cu trei procente in luna octombrie, dar la nivelul primelor zece luni ale anului 2005 se observa o crestere de 0,1 procente, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Islanda si Danemarca au obtinut cele mai ridicate cresteri la vanzarile de autoturisme noi, cu 40 procente si respectiv 23,7 procente in primele zece luni ale anului 2005. Astfel in Islanda, in perioada mentionata au fost vandute 14,235 unitati fata de 10,160 unitati vandute in perioada similara a anului 2004.

In Danemarca volumul vanzarilor a ajuns la 120,731 unitati fata de 97,587 unitati vandute in perioada corespunzatoare a anului trecut.

Cele mai vandute marci pe piata vest-europeana

Volkswagen este lider in topul celor mai bine vandute marci de autoturisme in tarile vest-europene. In primele zece luni ale anului 2005, marca germana a inregistrat vanzari de peste 1,24 milioane unitati, in crestere cu 1,9 procente fata de aceeasi perioada a anului 2004, cand vanzarile marcii Volkswagen au totalizat peste 1,2 milioane unitati.

Totusi, in luna octombrie a anului curent, vanzarile marcii germane au inregistrat o usoara scadere, cu 1,5 procente fata de luna corespunzatoare a anului trecut. In topul marcilor, Volkswagen este urmata indeaproape de Renault si Opel/Vauxhall.

Nici situatia acestor marci nu este prea comoda. Atat rezultatele pe primele zece luni ale anului in curs cat si cele ale lunii octombrie arata o scadere a vanzarilor pe pietele vest-europene. In luna octombrie a anului 2005, vanzarile marcii Renault au insumat 108.284 unitati, in scadere cu 13,6 procente fata de luna octombrie a anului 2004.

De asemenea, Opel/Vauxhall a obtinut in luna octombrie vanzari de doar 94,646 unitati, in scadere cu 2,3 procente fata de perioada similara a anului trecut.

Singurele marci care au fost bine vandute in luna octombrie a anului 2005 au fost Toyota si Citroen, care au inregistrat cresteri ale vanzarilor de unitati de 4,1 procente si respectiv 1,8 procente.

La nivelul primelor zece luni ale anului 2005, BMW si Toyota au fost cele mai vandute marci, inregistrand cresteri de 13,7 procente si respectiv 3,9 procente. Volumul unitatilor vandute insa este cu mult sub cel al marcii Volkswagen.

Cele mai cautate modele de masini

Volkswagen Golf este in continuare lider in preferintele vesticilor, cu vanzari de 402.647 unitati in primele zece luni ale anului 2005. Cu toate acestea, atat la nivelul perioadei mentionate, cat si referitor la luna octombrie, vanzarile modelului Golf au scazut cu 12,3 procente si respectiv cu 28,5 procente.

In topul modelelor urmeaza Opel/ Vauxhall Astra si Ford Focus. De altfel, Opel Astra a obtinut si cea mai mare crestere a vanzarilor in primele zece luni ale anului curent, cu 32,3 procente fata de perioada similara din 2004.

Intr-o analiza a aceleasi companii, realizata in luna noiembrie a anului 2005, care monitoriza situatia celor mai bine vandute marci pe piata Europei Centrale si de Est, pe primele noua luni ale anului in curs, Dacia s-a clasat pe locul doi, dupa Skoda, datorita volumului mare de vanzari ale noului model Logan.