Doua Antene, 1 si 4, au ca director de programe un fost profesor de biologie. In Antena 1 a fost, timp indelungat, agent de publicitate. Florin Nicoara a intrat intii in achizitii de programe. Acum este director de programe Antena 1 si director general Antena 4 - Euphoria Lifestyle TV.

Rep: Ora 9.38?

Florin Nicoara: In ultimul an, 9.38 a fost mai simpla decit 8.38. Concurenta pe programul matinal se termina la ora 9.00. Si atunci, de la 9.00 la 10.00, sintem lideri incontestabili de piata, cu „Matinalul" nostru. E ora noastra de libertate. Publicul de stiri si-a acoperit nevoia de stiri si, eventual, a si plecat de acasa. Deja, ne vede un public mai stabil, care are un program relaxat sau e casnic.

Acolo se dezvolta subiecte ce nu presupun o schimbare rapida de registru. Divertismentul functioneaza. Apoi, de la 9.38 avem o audienta buna pina la 10.30, fiindca avem revista presei.

Rep: 10.31?

Florin Nicoara: Reluari. E un tronson in care publicul activ nu e acasa. Asta inseamna ca nu e o zona atractiva comercial. Se cauta acoperirea ei cu eficienta maxima, costuri minime. Pe intervalul ala nu e o audienta grozava. Pe Antena 1 avem Teleshopping, avem concurs interactiv pina la 12 si ceva. Avantajul este ca avem costuri minime, chiar incasari.

Rep: 1.01 noaptea?

Florin Nicoara: Ora aceasta este ca si 10.31. Emitem atunci, fiindca avem obligatia de a avea semnal 24 de ore. Apoi, ai de trimis un semnal continuu spre satelit. Ideal ar fi sa inchizi de tot programul, sa nu ai nici costuri de personal, dar asta ar insemna ca nu mai poti tine transponderul ocupat.

Rep: Iarasi 1.01?

Florin Nicoara: La ora aceea se dau reluari, care nu sint purtatoare de costuri de licenta. Reluam productii proprii, de exemplu. In weekend, avem filme reluate, dar numai acele filme ce au licenta pentru reluari. Apoi, avem destule programe care nu au potential de audienta si trebuie consumate undeva. Ora asta de noapte este buna.

Rep: A1 „ia" vedete si programe PRO TV

Florin Nicoara: Pe toate pietele media, concurenta intre canale se face sub toate formele. Nimeni nu spune: ABC a copiat NBC. Daca un format functioneaza, inseamna ca exista un public pentru acel gen de programe. Concurenta asta inseamna. Daca berea, sa spunem, la sticlele de plastic a aparut la un producator. El a vindut si ceilalti au intrat si ei cu acelasi ambalaj. Este o practica concurentiala.

Conteaza semnatura personala. Ei „au luat" cu mai putin succes telenovelele. Au concurat pe tronsonul lui Marius Tuca.

Rep: Manelele?

Florin Nicoara: Nu sint create nici de PRO TV, nici de Antena. Manelele si-au gasit singure o piata si au intrat in televiziuni.

Rep: Tuca?

Florin Nicoara: A fost o decizie comuna:

Tuca si Antena 1. Era o perioada in care talk-show-urile nu mai functionau si ora de la 22.00 la 23.00 era de prime-time. Trebuia sa venim cu un program mai concurential. Pe de alta parte, dupa 23.00 era prea tirziu. Chiar

Tuca era satul de uzura zilnica a politicului.

Rep: „Sobolanul gri" de la programe

Florin Nicoara: Nu, omul de la programe e un creativ. Creativ, combina idei, programe. Nu mi-am propus sa inventez televiziunea. Dar mi-am propus sa fiu la curent cu ideile de peste tot si sa le aduc la un numitor romanesc.

Rep: Ochiul pe concurenta?

Florin Nicoara: Sigur. Ma informez din ghidurile TV. Ati observat ca unele televiziuni nu mai dau titlurile filmelor in programe? De ce? Creeaza premisa unor surprize ce nu anunta nimic. Fiindca noi, avind productii puternice, nu putem fi „doboriti" cu filme ce nici macar nu sint anuntate. Cind avem „Din dragoste", PRO TV da filme de arte martiale sau comedii, in genere.

Rep: La PRO TV, sef e Sirbu. Cine e seful lui Nicoara?

Florin Nicoara: Camelia Voiculescu taie si spinzura. Nu mai e o intrusa in televiziune. Impreuna cu un Consiliu de programe, de sapte oameni, ia decizii in privinta investitiilor si a grilei. Pe Dan Voiculescu, eu nu l-am mai vazut in sediul Antenei 1 de cel putin un an. Nu vine decit extrem de rar.

Rep: De ce Antena 4 Euphoria?

Florin Nicoara: Timpul de publicitate la Antena 1 este vindut 100%, tot timpul anului. Erau necesare alte conditii de crestere a trustului. Politica este ca fiecare trust sa-si conserve si chiar mareasca audienta. Asa s-au dezvoltat canalele de nisa, tematice. Cum este Antena 3, cum vor fi Antena 2 si 4.

Antena 4 va avea un public feminin premium, adica intre douazeci si patruzeci si cinci de ani, cu educatie medie spre superioara. Pina acum, femeile erau asimilate telenovelelor si emisiunilor gen „Surprize, Surprize". Acum, femeile vor gasi pe Antena 4 lucruri ce tin de dezvoltarea lor personala, de calitatea vietii, lucruri ce sint mai importante pentru femei decit pentru barbati.

Calatorii, design, fitness, viata sanatoasa. Feminism. Militant, nu in sensul „nu avem nevoie de barbati", ci in sensul „avem o identitate proprie, ce nu se legitimeaza prin raportarea la barbat". Acasa nu si-a propus niciodata sa schimbe filosofia de viata a telespectatorilor. Antena 4 isi propune asta.

Rep: De ce un barbat in spatele unui canal pentru femei?

Florin Nicoara: Fiindca femeile au nevoie sa stie ce-si doresc barbatii de la femei.