Magazinele romanesti online sunt dominate de comertul IT. Posta Romana este cel mai folosit mijloc de livrare, iar majoritatea cumparatorilor online prefera sa faca plata cu banii jos, in momentul livrarii. Studiul acopera peste patru sute de magazine electronice.

O jumatate de ora dus. O jumatate de ora intors. O ora in magazin, printre produse, alta jumatate de ora la casa... Rezultatul arata o buna parte din zi petrcuta (pierduta) la cumparaturi. Nu este mai usor sa stai in fata calculatorului, sa cauti pe internet produsele, sa le comanzi, sa ai posibilitatea sa te razgandesti si, in final, sa le primesti acasa?

Comertul electronic se dezvolta rapid si in Romania, dar domeniile care au prins cel mai bine sunt legate de specificul acestor tranzactii. Potrivit unui studiu realizat de Media Network International pe 414 pagini de comert electronic din Romania, aproximativ 2% din magazine asigura 90% din piata totala. Jucatorii cei mai importanti provin din zona IT – emag.ro, bestcomputers.ro, dol.ro.

De altfel, site-urile care comercializeaza calculatore si componente reprezinta aproape 15% din totalul magazinelor online romanesti. Pe domenii, urmeaza magazinele electronice de carte, foto, produse electronice si telefonie fixa sau mobila.

Modalitatea de comanda cel mai des folosita in comertul online din magazinele romanesti este prin "shopping cart", mai simplu spus, prin optiunea "adauga in cos" din site-urile de acest tip. Modalitatea internationala de a face cumparaturi online a prins, potrivit acestui studuiu, in 83% din cazurile analizate.

Urmeaza, in ordine, comanda prin telefon (13,2%), completarea unui formular online (10%), comanda prin email (6,7%) si licitatiile (1,2%).

Articol integral in Capital