Il cunosc pe Dragos de ceva vreme. Lucra in vanzari la Prima, apoi ca director de vanzari la Star FM, si la National Geographic Channel. Toate acestea pana s-a plictisit de spoturi, media conventionala si GRP-uri. Pe cat de neobisnuit ii este numele, pe atat de inedita este activitatea in care este implicat in cadrul departamentului NON SPOT de la Prima TV.

Cine spune ca media nu poate fi creativa sa citeasca interviul urmator. Va ramane cu multe indoieli. Asta in cazul in care nu se va razgandi.

IQads: La ce se refera functia de NON SPOT Manager?

Dragos Gurarosie: In primul rand trebuie spus ca departamentul de Non Spot a fost creat din dorinta statiei de a oferi clientilor sai un plus de creativitate si prin aceasta un plus de valoare. Noi suntem cei care trebuie sa gasim acele modalitati, creative, prin care bugetele clientilor sa fie consumate prin expunere pe TV - si nu numai - intr-o maniera inedita.

Evident, exista anumite cai, anumite ustensile prin care putem face acest lucru: product placement, sponsorizari, mini programe, AFP (advertising funded programs), interactivitate, Call TV, web, cross promotions, merchandising, chiar si BTL si altele.

In conditiile in care diferentele dintre modul de comunicare al diverselor branduri sunt din ce in ce mai mici, iar consumatorul – in afara de pret – pentru a alege un produs sau altul cauta sa se identifice cumva cu brandul, trebuie creat acel cadru in care consumatorul sa poata relationa cu brandul/produsul.

Noi punem la dispozitia clientului o platforma de comunicare, platforma care ajuta la dezvoltarea legaturii dintre brand si consumator.

IQads: Ce a determinat dezvoltarea acestui departament? O initiativa autohtona sau face parte din politica SBS?

Dragos Gurarosie: Pana la preluarea statie de catre SBS, fiecare account, in procesul vanzarii incerca sa gaseasca modalitati creative de a vinde expunere pe tv. In trecut au existat multe proiecte prin care Prima TV a incercat sa vanda altfel, sa ofere advertiserilor expunere creativa si – in acest fel – sa faca diferenta.

IQads: Banuiesc ca in toate statiile din reteaua SBS exista cate un departament de Non Spot, deci o data cu preluarea postului de catre ei, acest departament s-a infiintat si la Prima TV.

Dragos Gurarosie: Exact, iar cooperarea care exista intre departamentele de Non Spot ale diverselor statii din retea este foarte importanta pentru dezvoltarea acestui segment.

IQads: Imi aduc bine aminte ca Prima TV a fost prima statie care aborda piata de media cu o noua metoda de vanzare, la CPP. Acum sunteti primii care lansati pe piata o noua provocare; proiectele NON SPOT. Cum preconizati reactia pietei?

Dragos Gurarosie: In conditiile in care telespectatorul este expus zilnic unui numar mare de mesaje publicitare, in conditiile in care numarul de statii TV a crescut in ultimii ani, iar zapping-ul a devenit ceva obisnuit pentru foarte multi dintre romanii care se uita la televizor, pentru ca, nu-i asa, exista din ce in ce mai multe categorii de romani care nu se mai uita la tv, asadar, in

aceste conditii consider ca reactia pietii va fi una pozitiva. Advertiserii trebuie sa gaseasca si alte modalitati de a atrage atentia consumatorilor. Comunicarea traditionala, advertisingul de zi cu zi, este un monolog. Companiile de pe piata ar castiga foarte multa notorietate si cred ca si-ar vinde mult mai bine produsele daca ar avea un dialog cu potentialii clienti.

IQads: Care este ponderea veniturilor generate de SPOT – NON SPOT in cadrul statiilor SBS? Care este tendinta la nivel mondial?

Dragos Gurarosie: Evident balanta bugetelor cheltuite pe statiile TV se inclina in favoarea campaniilor clasice, prin spoturi dar, in ultimii ani ponderea Non Spot a crescut foarte mult. In majoritatea tarilor din reteaua SBS s-a inregistrat o crestere spectaculoasa de la doua, trei procente pana la 15%.

Avand in vedere aceasta crestere, tendinta este clara, iar daca la nivel mondial implicarea advertiserilor este atat de serioasa cu siguranta si in Romania se va intampla acelasi lucru.

IQads: Ce clienti vizati? Pe cei cu bugete mari, prezenti in majoritatea break-urilor publicitare, pe cei medii sau pe cei care nu pot sustine campanii cu mediaplan-uri mari?

Dragos Gurarosie: Vizam toti clientii in aceeasi masura. Din punctul nostru de vedere nu exista clienti mici sau clienti mari. Pentru noi toti clientii sunt la fel de importanti. Intr-o piata dinamica, asa cum este la noi, orice client incadrat intr-una din cele trei categorii mica, medie sau mare, se poate implica in astfel de proiecte.

Sigur, clientii cu bugete mai mari pot reactiona mai rapid, pentru ca-si pot mobiliza mai bine resursele, dar nu este obligatoriu. Am intalnit multi clienti mici care au fost foarte receptivi si au reactionat foarte bine la diversele noastre propuneri.

IQads: Complexitatea acestor proiecte pare a fi mai mare decat in cazul campaniilor clasice. In aceste conditii cum se deruleaza un astfel de proiect? De unde vine intiativa?

De la client? Client Service? BTL? De la departamentul de creatie? De la voi?

Dragos Gurarosie: Initiativa poate apartine oricui. Important este ca aceasta initiativa sa aiba la baza o idee valoroasa. Ceea ce ne dorim noi este ca modalitatea de comunicare dintre televiziune si agentii sa se schimbe putin. Am vrea ca dialogul dintre cele doua entitati sa fie mult mai profund. Si agentia si statia muncesc pentru binele clientului.

In timp ce agentia cunoaste foarte bine clientul, stie foarte clar ce proiecte are acesta si incotro doreste sa evolueze, statia stie si ea foarte bine ce vrea sa faca pe viitor, ce proiecte va dezvolta, ce formate de emisiuni va implementa. Dar nici agentia si nici statia, nici una nici cealalta nu discuta aceste proiecte. Practic nu exista un dialog.

Vrem, pentru a putea crea o comunicare integrata, pentru a putea implementa proiecte creative, vrem ca acest dialog sa existe cu adevarat. Vrem sa impingem comunicarea dintre noi dincolo de limitele in care este incadrata acum. Toate astea pentru binele clientului.

Pana la urma acest tip de dialog este benefic pentru toata lumea pentru ca daca rezultatele proiectelor astfel create sunt bune si duc la vanzari ale produselor clientului atunci exista posibilitatea ca anul urmator respectivul client sa-si mareasca bugetul, in felul acesta creste piata si tot asa...

IQads: Care este principalul proiect la care lucrezi acum?

Dragos Gurarosie: Este vorba despre "Hugo", un program pentru copii, o premiera pe piata romaneasca. Hugo este unul din cele mai puternice branduri in domeniul entertainmentului pentru copii. Hugo este initiatorul de succes al conceptului televiziunii interactive live, stabilind noi standarde pentru entertainment in televiziunea moderna.

Unicitatea acestui program consta in faptul ca fiecare copil care va participa la emisiune va putea sa comunice live cu Hugo (un caracter animat), se va putea juca si va putea invata lucruri noi despre natura, istorie, muzica, viata animalelor salbatice si altele.

Practic, Prima TV prin implementarea acestui format ofera clientilor interesati o platforma unica de comunicare alcatuita din expunere pe TV, internet, print (carti de colorat, reviste cu benzi desenate), PC Games, mobile games, mobile ring tones, mobile logos, merchandising. Marius, vei fi uimit!

IQads: Inteleg ca si Call TV intra in proiectele NON SPOT. Cum afecteaza imaginea statiei aceste programe?

Dragos Gurarosie: Acest gen de programe pot afecta in mod negativ statia numai daca din punctul de vedere al calitatii productiei nu sunt ok. Avand in vedere ca tot ceea ce iese pe post are, ca sa zic asa, un "bun de emisie" nu ne facem astfel de probleme.

Sunt programe 100% interactive, care mentin efectiv legatura cu telespectatorii statiei si care prin tematica concursurilor difuzate se adreseaza unui target foarte extins, fiind interesante pentru un numar mare de oameni.

IQads: Veti insista pe vanzararile de product placement in productiile locale? Te intreb asta pentru ca stiu ca ati trecut de faza de experiment odata cu serialul "In Familie" cand ati avut primii clienti.

Dragos Gurarosie: "In Familie" a fost primul serial de telviziune produs de o televiziune din Romania si evident o data cu aceasta premiera a venit si oportunitatea implementarii product placement-ului. Si am facut-o! Nu discut acum cat de bine a iesit, toata lumea era la inceput si pentru toti, clienti, agentii, statie TV a fost o premiera.

Intre timp s-au mai facut astfel de lucruri, piata a crescut asa ca ne asteptam ca lucrurile sa evolueze intr-o directie pozitiva. In masura in care statia va avea programe in care se va putea face product placement, cu siguranta vom implementa aceasta modalitate de expunere.

IQads: Proiectele NON SPOT au o influenta calitativa asupra perceptiei unui brand. In aceste conditii cum se va face masurarea eficientei unui asemenea proiect?

Dragos Gurarosie: Stiu ca toata lumea se gandeste cum sa masoare eficienta unor astfel de produse. Si e de inteles pentru ca vor sa stie pe ce dau banii. In primul rand compatibilitatea dintre brand-ul ce urmeaza sa fie promovat si proiectul Non Spot in care va fi implicat trebuie sa fie foarte mare.

Si aici se iau in considerare target-ul produsului, logo-ul, slognul, culoarea ambalajului/produsului, astfel incat simbioza dintre cele doua sa fie perfecta sau aproape perfecta. In al doilea rand se analizeaza modalitatea de expunere a brand-ului. In al treilea rand se analizeaza time slotul si media in care proiectul Non Spot va avea expunere.

Daca toate acestea sunt corect si clar stabilite, in final, vom avea rezultatele dorite, rezultate care se pot masura prin focus grupuri si interviuri.

IQads: SBS detine in Romania si statiile de radio KISS FM si Star FM. Poti extinde proiectele propuse sau solicitate de clineti si pe radio? Veti lua in calcul si extensia in mediul online?

Dragos Gurarosie: Raspunsul este da. Putem si vrem sa extindem proiectele atat pe radio cat si pe internet.

Autor: Marius Cristea