Grupul Renault ar putea sa-si suspende strategia pe trei ani care viza asamblarea de autoturisme in China, datorita cresterii competitiei si a capacitatilor de productie au declarat luni, surse din cadrul companiei, citate de Bloomberg.

Thierry Huon, analist in cadrul Exane BNP Paribas din Paris, citat de Bloomberg, este de parere ca Logan este masina pe care Renault o va folosi pentru expansiunea sa internationala, India, Iranul si Brazilia fiind tari in care Logan va avea succes, dar nu si China.

Potrivit surselor citate de Bloomberg, in afara granitelor Europei, Renault se va axa pe dezvoltarea pe piata din India si reducerea pierderilor pe piata braziliana. Renault este deja prezent pe piata din China, controland 44% din actiunile companiei japoneze Nissan Motor Co. care produce deja autoturisme pe aceasta piata.

In anul 2002, Nissan a investit 2,2 miliarde dolari in China in crearea unei companii venture impreuna cu grupul chinez Dongfeng Motor Group Co. In luna noiembrie a acestui an, Nissan a anuntat ca vanzarile de autoturisme pe piata chineza, in primele zece luni ale anului 2005, aproape s-au triplat, ajungand la 125.500 unitati.

Renault a semnat in luna iunie a anului 2004, un acord cu acelasi grup chinez pentru productia a 300.000 de autoturisme Megane si Logan pe an la o uzina din sudul Chinei, insa pana acum nu s-a produs nimic.

Potrivit Bloomberg, in luna noiembrie 2005, Renault si-a redus estimarile privind profitul net pe 2005, ca urmare a vanzarilor slabe ale modelelor Megane si Scenic. De asemenea, grupul francez se asteapta la pierderi si in acest an pe piata braziliana.

Daca pierderile Renault la nivelul anului 2004, au fost de 100 milioane euro, in primele 10 luni luni ale acestui an, vanzarile companiei pe piata braziliana au scazut cu 10 procente pana la 39.463 autovehicule.

Pentru a relansa vanzarile pe aceasta piata, compania franceza intentioneaza sa inceapa productia modelului Logan, de 6000 euro, la fabrica sa din Curitiba, Brazilia.

Nu numai Renault are probleme pe piata chineza. In perioada ianuarie-septembrie 2005, Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a inregistrat pierderi de 67 milioane euro in China, dupa ce anul trecut a avut un profit de 268 milioane euro pe aceiasi piata.

De asemenea, PSA Peugeot Citroen, al doilea constructor auto european, care produce autoturisme in China gratie unui parteneriat cu acelasi grup chinez, Dongfeng, a pierdut 35 milioane euro in prima jumatate a acestui an, pe aceasta piata. Compania franceza se asteapta sa inregistreze pierderi si la nivelul intregului an.