Creativul care a facut parte din celebra agentie D’Arcy, unul din cei care au contribuit la pozitia pe care o ocupa acum Zapp pe piata telefoniei mobile, Octav Gheorghe a facut poate cel mai important pas in cariera odata ce a acceptat propunerea Alinei Gavrila, aceea de a se asocia si de a deschide un shop de creatie ce avea sa concureze cu agentiile afiliate la retele internationale. Mai multe despre acesta in interviul ce urmeaza:

IQads: Cand ai imbratisat domeniul publicitatii si de unde aceasta pasiune? Se spune ca un creativ schimba agentiile foarte des. Care a fost parcursul tau pana sa ajungi la Gavrila?

Octav Gheorghe: Publicitatea m-a strans la pieptu-i planturos dupa terminarea facultatii, pe la douazecisi de ani. Pasiunea pentru publicitate a izvorat din dorinta de a avea un salariu mai mare.

Am lucrat vreo sapte ani la D'Arcy, apoi am deschis un studio de postproductie.

Dupa inca un an, Alina mi-a propus sa-i fiu partener in Gavrila&Asociatii.

IQads: De ce ai ales shop-ul de creatie Gavrila? Ai considerat aceasta alegere o provocare?

Octav Gheorghe: Viceversa; shop-ul m-a ales pe mine. Initial trebuia sa ne numim Gavrila&Gheorghe dar, surprinzator, am simtit penibilul. Ideea de a imparti zilnic aceeasi incapere cu Alina Gavrila reprezinta o provocare pentru orice forma de viata.

IQads: Cum vezi industria de publicitate de la noi? Se poate spune despre Romania ca se afla pe harta publicitatii mondiale?

Octav Gheorghe: In fiecare an campaniile care castiga premiile de la Cannes ne arata ca distanta dintre noi si ei ramane mereu constanta. Insa cred ca publicitatea romaneasca incepe sa conteze in lume: e o industrie vie, orgolioasa, exista multe incercari; pana la urma tot o iesi ceva.

IQads: Este cunoscut faptul ca ati facut din Zapp un jucator important pe piata de telefonie mobila din Romania, printr-o comunicare coerenta, care a avut o continuitate si o consecventa de invidiat. Pe langa Zapp, de ce client important se mai ocupa Gavrila&Asociatii?

Octav Gheorghe: Sunteti foarte amabil. Ultimele opere nemuritoare cu care ne laudam sunt cele pentru Avon - campania de promovare a brosurii, campania "Spiritul German" pentru centralele Heiss si campania de print pentru lansarea canalului Telesport.

IQads: Ultimul spot pentru marca Zapp, cel cu un cent pe minut a fost foarte controversat. Se vehicula ca Adrian Paunescu ar vrea sa va actioneze in judecata, deoarece personajul din spot ar fi semanat cu el, si dansul a considerat spotul o insulta la adresa sa. Este adevarat?

Octav Gheorghe: Nu vreau sa evit un raspuns direct, dar nu stiu prea multe in aceasta chestiune.

Campania a avut ca si urmare cel mai mare numar de noi abonamente din istoria Zapp.

IQads: Am inteles ca nu stii prea multe despre acest subiect insa ma intereseaza ce ati gandit cand ati facut spotul? Care este conceptul creativ? Este vreo legatura intre personajul de pe scena si Adrian Paunescu? Ati vrut sa se inteleaga ca acel personaj este Adrian Paunescu?

Octav Gheorghe: Conceptul se poate sintetiza cam asa: "Oferta e atat de buna si de simpla incat se poate formula in 10". Ce facem cu restul de 20"? Va oferim divertisment de calitate in valoare de 1 cent/minut." Intentia noastra a fost de a ironiza un gen de divertisment. Daca privitorii fac asocierea cu un anume personaj, e doar rodul imaginatiei dumnealor.

Dar pot sa va spun un lucru cert: in spotul "Hamlet" este vorba chiar de cunoscutul personaj Hamlet.

IQads: Ai spus ca aceasta campanie a avut cel mai mare numar de abonamente. Oferta a fost una foarte buna. Despre ce cifre vorbim?

Octav Gheorghe: Nu am avut inca acces la cifre; cred ca vom inscrie aceasta campanie la urmatoarea editie Effie si atunci vom avea situatia exacta.

IQads: Este de notorietate faptul ca Gavrila si de fapt toate agentiile din com com au refuzat Ad'Or-ul anul acesta. Sa inteleg ca nu sunteti adeptii festivalurilor, ca nu urmariti premiile, sau nu va intereseaza PR-ul pe care il poate aduce un trofeu? Sau nu va intereseaza Ad'Or-ul si atat?

Octav Gheorghe: Tema a fost indelung dezbatuta, asa ca voi folosi doar varianta scurta a predicii: "Adica o data pe an ar trebui sa devenim brusc niste virtuozi ai art directionului si niste scriitori rafinati, iar in restul anului sa bagam cate ceva pentru fraierii care se uita la televizor si ne platesc salariile: mai o replica de genul "Ai folosit un detergent scump, nu-i asa?", mai o steluta cu "Formula noua!". Cam infantil.

Ne intereseaza orice festival care incurajeaza lucrari legitime, cerute de client, platite de client, muncite conform cerintelor clientului, care dau rezultatele asteptate de client.

Cred ca, cel putin pentru o parte a pietei, militantismul nostru pentru onestitate compenseaza lipsa premiilor de la Ad'Or. Insa stiu bine ca pentru altii suntem doar ridicoli.

IQads: Nu pot insa sa nu va intreb de Cannes. Sa nu-mi spuneti ca nu v-ati gandit la un leu in vitrina?

Octav Gheorghe: Inca nu ne visam asa de buni. Mai avem mult de impins mouse-ul pana acolo.

IQads: Cum este perceput acum pe piata shop-ul de creatie Gavrila ?

Octav Gheorghe: Judecand dupa numarul de clienti care vor sa lucreze cu noi, cred ca suntem priviti cu simpatie.

IQads: Care este cea mai mare implinire a dumneavoastra in calitate de creativ?

Octav Gheorghe: Tot ce am lucrat pentru Zapp, campania Heiss, remixul la "Suparat" facut cu Costea.

IQads: Credeti ca exista o agentie de publicitate in Romania care intr-un viitor apropiat poate furniza marea surpriza, aceea de a castiga un Leu la Cannes?

Octav Gheorghe: Sper sa existe si -aici intervine din nou paranoia- sa-l castige cu o lucrare "pe bune".

IQads: Ce parere aveti despre industria de publicitate de la noi? Este una unita? Sau isi dau in cap unul celuilalt? Cu alte cuvinte e publicitatea de la noi ca politica?

Octav Gheorghe: Anul trecut am impartit un workshop cu alte trei agentii apropiate de profilul nostru.

A fost un exercitiu de creativitate comuna, decenta si bune maniere. Sunt sperante.

Autor: Alex Anghel