Un sfert din utilizatorii de internet din intreaga lume folosesc spatiul virtual pentru a citi presa, releva un studiu al Nielsen/Netratings. Documentul sustine ca numarul cititorilor de presa on-line a crescut anul acesta cu 11% fata de 2004.

O cercetare realizata de ATOMO Demographic arata ca, in Romania, numarul cititorilor de presa locala on-line a crescut, in primele 11 luni din 2005, cu 16,5%.

Pentru ca importanta presei on-line a crescut, comitetul insarcinat cu acordarea de premii Pulitzer a anuntat ca va lua de acum in considerare articolele publicate pe internet la toate cele 14 categorii din concurs.

Servicii in plus

Nielsen/Netratings arata chiar ca 22% din consumatorii de presa scrisa citesc ziarele exclusiv pe internet, iar 7% folosesc ambele variante disponibile.

Prin compararea numarului de vizitatori unici inregistrati in octombrie 2005 cu cei din octombrie 2004, Nielsen/Netratings spune ca, dintre ziarele americane cu pagini web, cea mai mare crestere de cititori on-line a fost pentru „The Houston Chronicle" (35%) si „Washington Post" (28%). „Paginile web ale publicatiilor ofera servicii in plus fata de cele tiparite, lucru apreciat de cititori.

Majoritatea publicatiilor de top ofera servicii interactive, precum bloguri sau inregistrari video sau audio", este de parere Gerry Davison, analist media la Nielsen/Netratings.

Cititori cu bani si facultate

Un sfert din romanii care citesc presa locala on-line au venituri lunare de peste 500 de euro, in timp ce 66% au absolvit o facultate, 13% ocupa functii de conducere si 13,75% sunt studenti sau elevi.

Concluziile cercetarii efectuate de ATOMO Demographic si interpretate de BBN Romania arata ca 70,5% din cititorii presei locale on-line acceseaza zilnic site-urile publicatiilor, iar 15,5% o fac de doua ori pe saptamana.

Majoritatea utilizatorilor de internet prefera sa citeasca on-line ziarele centrale (58,75%) si doar 14% din ei locuiesc in afara Romaniei.

Canalul principal de informare cu privire la produsele nou aparute ramane in continuare televizorul, dar aproape un sfert (24,81%) din internauti sustin ca obtin astfel de informatii prin intermediul paginilor web.