Printr-un comunicat remis presei ARBOmedia prezinta pozitia oficiala fata de declaratiile facute de Tudor Giurgiu, presedintele director general al TVR, in cadrul conferintei de presa din 14 decembrie 2005, referitoare la contractele de barter derulate de TVR prin agentia ARBOmedia.

Referitor la declaratiile facute de Tudor Giurgiu, presedintele director general al TVR, in cadrul conferintei de presa din 14 decembrie 2005

ARBOmedia a incurajat intotdeauna numai acele contracte de barter generatoare de cresteri de venituri de publicitate, dand prioritate contractelor de publicitate cash.

O confirma documentele existente (contracte, corespondenta, etc), o pot confirma cei care au propus sau au facut bartere cu SRTV, cat si structurile de management pe care TVR le-a avut de-a lungul colaborarii cu ARBOmedia.

Marturie clara este descresterea semnificativa, de la an la an, a cuantumului barterelor in veniturile de publicitate SRTV: 70% in 1999 (anul dinaintea parteneriatului cu ARBOmedia) versus 23% in anul 2004.

Prin procedura de lucru contractuala, barterele se faceau la solicitarea SRTV pentru nevoi de bunuri si servicii ale acestuia. Asadar ARBOmedia era anuntata de SRTV in legatura cu castigatorii diferitelor licitatii si valoarea de compensat, urmand ca ARBOmedia sa ofere spatiul de publicitate.

In aceste cazuri, ARBOmedia a controlat atent atat piata pe care furnizorii de barter si-au desfasurat activitatea de vanzare a respectivelor spatii publicitare rezultate din contractele barter, cat si preturile de decontare pe fiecare client in parte, pentru a nu compromite nici pretul general de vanzare al spatiului SRTV, nici relatiile diferitelor agentii cu clientii lor.

Aceeasi procedura a fost aplicata si in cazul AGER Leasing. Mai mult, volumul urias pentru acea vreme al acestui contract – de 2,1 mil USD, il indreptatea pe acesta sa primeasca de departe cel mai bun pret.

Cu toate acestea, in urma analizei interne solicitate recent de TVR, s-a confirmat o data in plus, ca preturile de decontare ale diferitilor clienti adusi de AGER Leasing, s-au situat in vecinatatea pretului mediu anual practicat de ARBOmedia pentru toti clientii sai cumparatori de spatiu TVR.

Mai mult decat atat, numai in primul an, AGER Leasing a adus 9 clienti noi care nu-si facusera publicitate pe canalele SRTV in anul anterior.

Acest tip de abordare comerciala a ARBOmedia a fost probata in contracte de barter bine cunoscute (ex: Festivalul George Enescu, barterele cu programe, etc)

Prin urmare, consideram ca afirmatia conducerii Televiziunii Publice: "TVR ar fi putut avea un plus de aproximativ 2 milioane de euro" atata vreme cat intreaga valoare a contractului cu AGER Leasing a fost de 2,1 mil USD, este o afirmatie neargumentata si tendentioasa la adresa ARBOmedia.

Dimpotriva, in toate contractele de barter existente, ARBOmedia a avut o politica prin care i-a stimulat pe respectivii furnizori de bartere sa exploreze clienti noi, segmente noi de piata sau mariri de bugete, dintr-o pura ratiune de business: cresterea veniturilor SRTV atragea dupa sine cresterea veniturilor ARBOmedia.