Prestigiosul concurs "Masina Anului in Romania", ajuns la a saptea editie si-a desemnat joi castigatorul. Noul Civic al celor de la Honda a cucerit cele mai multe puncte dintre toate cele 11 modele finaliste, scriu cei e la Banii Nostri.

Premiul a fost castigat fara ca masina sa fi fost lansata in Romania. Modul de jurizare este contestat de acea parte a presei auto care nu a participat la eveniment, scrie Cotidianul.

Honda Civic a fost apreciata cu punctaj maxim

Prestigiosul concurs "Masina Anului in Romania", ajuns la a saptea editie si-a desemnat joi castigatorul. Noul Civic al celor de la Honda a cucerit cele mai multe puncte dintre toate cele 11 modele finaliste, devenind astfel cel mai important model care se va afla pe piata romaneasca in anul viitor.

Dupa o lupta stransa cu un competitor serios, Kia Rio, noul Civic a fost apreciat cu punctaj maxim de majoritatea celor 15 jurnalisti din presa auto care au intrat in componenta juriului.

La editia din acest an au intrat in finala 11 masini si nu 10 cum ar fi fost normal, doua dintre acestea concurand din aceeasi pozitie. Organizatorii evenimentului au fost Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania (UZEAR), impreuna cu Asociatia Presei Auto din Romania (APAR).

Faptul ca Rio a pierdut in fata modelului Civic a fost o surpriza pentru multi, mai ales ca modelul coreean a depasit Renault Clio III si Ford Focus in competitia pentru titlul Autobest 2006.

Jurnalisti auto, reprezentind 12 tari din Europa Centrala si de Est, au votat Rio pentru versatilitatea excelenta si competitivitatea pretului. (Articol integral in Banii Nostri)

Selectia, facuta de o parte a presei auto, este contestata de cealalta parte

Publicatii auto importante, precum Auto Motor si Sport sau ProMotor, nu au participat la eveniment.

Redactorul-sef al Auto Motor si Sport a declarat ca revista pe care o reprezinta nu a participat intrucit nu considera competitia relevanta pentru piata autohtona. „Nu sintem de acord cu modul in care au fost alese masinile si cu modul de vot", a declarat Razvan Magureanu.

„Revista noastra nu doreste sa-si asocieze numele cu o competitie ciudata, pigmentata cu zvonuri de spaga", a declarat Constantin Ciobanu, redactor la revista ProMotor.

„Nu stim cit de reprezentativa si cit de corecta este competitia organizata de APAR si UZEAR", a adaugat Ciobanu, „mai ales ca masina cistigatoare a fost testata cam o jumatate de ora de catre membrii juriului inaintea votului".

Mihai Heimann, presedintele trustului de presa Auto Mondial, trust sub patronajul caruia s-a desfasurat competitia, declara ca „doar pentru ca ProMotor sau AMS nu s-au regasit in juriu nu inseamna ca aceasta competitie nu este reprezentativa".

„Din punctul meu de vedere, anul acesta a fost organizata cea mai corecta editie a evenimentului de pina acum", a adaugat Heimann. (Articol integral in Cotidianul)