Craciunul vinde de patru ori mai mult decit toate sarbatorile

de     Cotidianul
Marţi, 27 decembrie 2005, 0:00


Americanii cheltuiesc in perioada Craciunului de peste patru ori mai mult decit cu ocazia tuturor celorlalte sarbatori la un loc. Este vorba despre aproximativ 435 de miliarde de dolari incasati de retailerii din toata America. Cele mai cautate obiecte sint bijuteriile.

In afara de conotatiile religioase pe care le are, Craciunul este in mod cert un eveniment care pune in miscare economia, mai mult decit oricare alta sarbatoare din timpul anului. In timp ce in Romania acest lucru a devenit pregnant in special in ultimii ani, in Occident "traditia" de a cheltui excesiv este si mai vizibila.

Potrivit unui studiu realizat de Federatia Nationala a Retailului din Statele Unite ale Americii, in perioada Craciunului, americanii au cheltuit 81% din suma totala pe care o aloca cumparaturilor din perioada sarbatorilor. Altfel spus, americanii cheltuiesc de Craciun de 4,2 ori mai mult decit cu ocazia tuturor celorlalte sarbatori la un loc.

Mai precis, conform estimarilor, este vorba despre peste 435 de miliarde de dolari pe care locuitorii Statelor Unite le scot din buzunar in aceasta perioada. Aceasta in conditiile in care de Pasti, spre exemplu, populatia din SUA cheltuieste numai 9,6 miliarde de dolari, adica de peste 45 de ori mai putin decit de Craciun.

De altfel, Pastele la americani este privit cu mai putina importanta chiar si in comparatie cu Ziua Indragostitilor, pentru care se cheltuiesc in jur de 13,2 miliarde de lei. Pentru anul in curs, reprezentantii Federatiei Nationale a Retailului estimeaza ca vinzarile totale din perioada sarbatorilor au crescut cu 6% fata de anul trecut.

Cea mai mare crestere a vinzarilor a avut loc insa in 2004, cind americanii au cheltuit de sarbatori cu 6,7% mai mult decit in anul precedent.

Se duc dolarii de sarbatori

Chiar daca vinzarile cresc in perioada Craciunului in toate tipurile de magazine, studiile releva faptul ca americanii se orienteaza in special catre bijuterii. Aproximativ 32% din totalul vinzarilor realizate in perioada sarbatorilor se inregistreaza in magazinele care au acest profil.

Pe locul doi, in topul preferintelor, se situeaza magazinele generale, care incaseaza 26% din sumele cheltuite in perioada sarbatorilor. Totodata, americanii dau pe imbracaminte aproape la fel de mult ca pentru obiecte sportive, carti si muzica, adica in jur de 24% din bugetele alocate pentru evenimentele speciale.

Indiferent insa care ar fi produsele pe care le cumpara si locul de unde le achizitioneaza, cert este ca potrivit acelorasi studii, pe piata americana, diferenta dintre suma totala cheltuita pe cadouri si suma pe care cei care primesc respectivele daruri ar fi cheltuit-o pe aceleasi obiecte este de 10% din totalul sumei cheltuite cu ocazia Craciunului.

Cititi articolul integral in Cotidianul















41 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri