2,5 miliarde de euro. Aceasta este suma cheltuita de romani in acest an pentru achizitionarea de masini noi. Cu peste 700.000 de euro mai mult decat anul trecut, 2004.

Fara a fi luata in calcul luna decembrie, volumul total al masinilor noi comercializate s-a ridicat la valoarea-record de 197.711 unitati. Luna in care s-au inregistrat cele mai mari vanzari a fost martie (13.314 autovehicule), iar in august s-au cumparat cele mai putine masini (sub 3.000). Revolutia pietei auto in Romania nu a prins, din pacate, doi producatori autohtoni, Aro si Daewoo.

Daca Dacia Group Renault a mers la o turatie aproape maxima, cu peste 85.000 de Loganuri date doar pe piata noastra, muscelenii si oltenii au avut un an greu, cel mai greu din istoria de cateva decenii.

Daewoo, depasit net de Renault

Aro Campulung Muscel, constructor de masini de teren, a dat faliment in toamna, dupa o lunga perioada de agonie. In acest an, doar 25 de autoturisme si alte 36 de camionete le-au facut cu ochiul romanilor, cu 15 mai putin decat a vandut exclusivista marca Porsche. Pe cele 61 de autovehicule, musce-lenii n-au luat mai mult de 730.000 de euro.

Mai surprinzator decat situatia constructorului ARO este reculul inregistrat de Automobile Daewoo Romania. In Banie s-a suferit din cauza instabilitatii generate de schimbarea patronului. Pentru prima oara, Daewoo a fost depasit de un importator, Renault-Nissan Romania inregistrand in 11 luni un volum de peste 25.000 de unitati comercializate, cu 6.000 mai multe decat constructorul oltean.

Tiriac si Porsche, jumatati de miliard

Cei trei mari importatori de pe piata noastra au profitat din plin de cresterea spectaculoasa a vanzarilor in acest an. Chiar daca nu si-au facut inca socotelile, dealerii pronosticheaza performante financiare deosebite.

Pe primul loc, in privinta cifrei de afaceri, se afla Tiriac Auto, holdingul celui mai bogat roman adunand in pusculita peste 500 de milioane de euro. Tiriac Auto este format din zece importatori: Ford, Mercedes, Jaguar, Mazda, Land Rover, Hyundai, Smart, Mitsubishi, Chrysler, Jeep. Ca volum de vanzari, concernul fostului jucator de tenis a strans banii de pe urma a 11.730 de masini vandute.

Cititi articolul integral in Evenimentul zilei