Cand nu are timp sa treaca in persoana pe la fiecare, Mos Craciun apeleaza la firmele de curierat. Astfel ca perioada Sarbatorilor de iarna inseamna un spor de activitate de 40-50 la suta, ba chiar unele companii recunosc ca isi dubleaza activitatea.

In general, dupa 15 ianuarie, activitatea reintra in normal, dar normalitatea pe piata de curierat inseamna un trend de crestere de 15-20 la suta anual. Mirela Nemtanu, director de marketing la TNT Romania, spune ca pentru importatorii de produse promotionale Sarbatorile se simt inca din august-septembrie.

"Putem spune ca febra Sarbatorilor se face simtita cu adevarat din a doua jumatate a lunii octombrie. Incepand cu acel moment, piata de curierat expres international, cat si de transport rutier international inregistreaza o crestere exponentiala.

Principalii clientii: companiile

Catalin Mamaliga, coordonator distributie la Kangaroo - o companie de curierat care activeaza pe piata bucuresteana - spune ca de Sarbatori volumul de activitate creste cu 40 la suta fata de o luna normala. Dar fata de decembrie 2004 volumul de activitate a crescut cu peste 70 la suta.

Cei care apeleaza la serviciile de curierat sunt in proportie de 95 la suta companii, desi exista servicii pentru persoane fizice. Kangaroo are si un serviciu de livrare flori la domiciliu, care insa nu este prea popular.

Articol integral in Adevarul