Basescu: "Initiativa PNL de retragere a trupelor din Irak este un puci anti-Romania!"

de     HotNews.ro
Luni, 3 iulie 2006, 0:00





Documente:
Scriptul interviului acordat de presedintele Basescu la Romania Actualitati
(03.07.2006) DOC

Presedintele Traian Basescu a declarat ca initiativa liberalilor privind retragerea trupelor din Irak reprezinta un "puci anti-Romania", dar a subliniat ca o dezbatere publica pe aceasta tema este necesara. Seful statului a facut aceste aprecieri intr-un interviu acordat postului de radio Romania Actualitati.

"Nu are importanta ca Ungureanu si Vladescu au votat in CSAT impotriva initiativei PNL. Conform legii, presedintele are obligatia sa consulte CSAT in astfel de subiecte si asta am facut, i-am intrebat la sfarsit pe fiecare. Dar pozitia CSAT este consultativa", a spus Basescu.

In interviu, seful statului a mai aratat ca, in conformitate cu legea, pozitia CSAT este consultativa pentru presedinte, si de aceea, faptul ca ministrii liberali Mihai Ungureanu si Sebastian Vladescu au votat, vineri, impotriva propunerii PNL privind retragerea din Irak, nu este foarte important.

Basescu mai considera ca ideea conform careia cei doi ministri ar fi trebuit sanctionati de PNL pentru votul lor din CSAT este o eroare politica ce denota un compartament de partid-stat.



















75 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Basescu este blind in aprecieri (Luni, 3 iulie 2006, 15:52)

    Dr.S.U. [anonim]

    Este mai mult decit evident, daca nu judeci partinic, acesta este adevarul. Este singura explicatie logica a iesirii stupefiante a celor doi "liberali". Doar interese imense, mai mult ca sigur de natura economica, pot determina 2 oameni responsabili si cu asemenea responsabilitati sa procedeze asa. Nici vorba de joc politic, de a "lua fata" adversarilor politici (care,culmea, le sint aliati) si de a cistiga procente electorale in modul in care au pus problema. Este de mirare ca un asemenea fapt evident nu este vazut si de ceilalti politicieni, nu numai liberali.Se apeleaza de catre cei 2 la singura modalitate ramasa de a amina integrarea tarii in UE, instabilitatea politica. Ce au facut se numeste, dupa parerea mea, atentat la siguranta nationala si ar trebui procedat in consecinta.Basescu a fost blind in aprecieri!
  • 0 (0 voturi)    
    Ei na! (Luni, 3 iulie 2006, 15:57)

    Bogdan [anonim]

    Adica dezbaterea e buna, da daca e initiata de liberali e puci! Cam disperat domnu' presedinte, oare din cauza ca o fi vazut ultimul sondaj?
  • 0 (0 voturi)    
    Basescu are dreptate. Initiativa PNL mareste riscul atacurilor asupra trupelor romane (Luni, 3 iulie 2006, 16:06)

    Marian Cocor [anonim]

    Basescu nu este blind. Este un "puci" pentru ca in urma acestei fisuri politice create iresponsabil de Tariceanu, Atanasiu, Melescanu &Co., vor creste ameintarile la adresa militarilor romani din Irak. Teroristii vor realiza ca, daca guvernarea e atat de divizata, de acum incolo un atac bine tintit va duce la retragerea trupelor. Are cine sa o faca din interior.
  • 0 (0 voturi)    
    Perfect de acord cu comentariul nr 1 (Luni, 3 iulie 2006, 16:14)

    Razvan [anonim]

    Chiar daca se doreste retragerea, procedura nu a fost corecta. Tariceanu & Co au actionat ca niste amatori. Politica "internationala" inseamna ca sunt mai multe parti implicate. Nu te poate numi prieten cineva daca nu se poate baza pe tine. Ce nu se face intre indivizi nu se face nici intre natiuni. Astfel de decizii trebuie sa fie previzibile pentru toti partenerii implicati, iar Tariceanu nu s-a consultat nici cu britanicii nici cu americanii.

    Retragerea se va faca, fara indoiala, dar in urma stabilirii unui calendar, nu asa la intamplare.

    Stau si ma gandesc cu groaza ca acest inconstient (Tariceanu) putea ajunge si presedinte si atunci ar fi fost mult mai rau.
  • 0 (0 voturi)    
    roumanian politically story (Luni, 3 iulie 2006, 16:38)

    OliviaMan [anonim]

    ... si zmeul se uita cu un ochi spre rasarit si cu celalalt spre apus si se arunca asupra lui fat- frumos. Spalat, pomadat, periat de cei mai bine de o mie de servitori,fat- frumos chiar crezu ca e frumos si viteaz, mai ales dupa ce servi ceva jaratec la o bauta fecioreasca de incurajare, de data asta fara numarul de dans pe mese."Cu comunismul sa ne luptam, sau sa ne lustram pe viata si pe moarte", striga fat- frumos.Si ce sa vezi, o multime de spani din preajma-i se colorara ca racii fierti pe langa dansul de parca neam de neamul lor avusesera carnet de cel rosu! Da' ce sa mai vorbim de felixozurul cel infricosat ce iesi urland de sub poalele frumosului ! Asa ca bietul fat- frumos fu impins de ciracii dumnealui, sa se faca putin mai zmeu decat zmeul...
  • 0 (0 voturi)    
    Irak (Luni, 3 iulie 2006, 16:41)

    Dorin Alexandru [anonim]

    In primul rand atitudinea liberalilor Tariceanu si Atanasiu este sortita esecului in interiorul partidului. Persoane la Musca, Stolojan, Soica s.a. au o pozitie similara presedintelui Basescu - adica, daca se doreste retragerea din Irak trebuie discutat inainte cu toate fortele romanesti - partide, societate civila, opozitie etc, apoi cu aliatii si apoi se ia o decizie care, abia dupa asta, se comunica atasatilor pe cai diplomatice. Altfel riscam sa fim priviti ca neseriosi - vezi atitudinea fata de Antonescu, care, chiar daca nu se compara cu prezentul tot asta a fost: am mers pana la Bug cu nemtii si ne-am intors de acolo cu rusii . . .
    In al doilea rand este sortita esecului in Romania, deoarece, chiar daca prezenta romaneasca acolo costa: viati, bani etc, aduce nenumarate beneficii pe plan extern. Este ca o moneda de schumb, scumpa, dar trebuincioasa, in situatia in care se afla Romania acum. Si sunt sigur ca romanii vor gandi cu capul nu cu inima. E adavarat ca Romania nu a avut niciodata tendinte imperialiste (nici nu putea. . . ) dar trupele se afla acolo sub mandat ONU. Dl. Melescanu dezinformeaza. Si atitudinea lui Orban este execrabila, atunci cand lanseaza acuze de genul celor din interviul de Duminica, cum ca Romania este in Irak de capul ei. Asemenea afirmatii nu poate face decat un om care il uraste organic pe Basescu si nu scapa nici o ocazia in a-l ataca.
    Romania trebuie sa-si respecte angajamentele pana la capat, nu cum afirma Olteanu ca acum trebuie sa ne axam mai mult pe integrarea europeana, cea in NATO fiind realizata.
    Cred ca diplomatia romaneasca va trebui sa dea multe explicatii referitoare la aceste atitudini ale lui Tariceanu, care confunda functia de partid cu cea de stat.
    Si mai cred ca Tariceanu si Atanasiu ar trebui sa-si ceara scuze romanilor pentru deserviciul adus cu aceasta ocazie.
  • 0 (0 voturi)    
    joc de imagine (Luni, 3 iulie 2006, 16:42)

    laur [anonim]

    Daca vor cu orice pret sa amane aderarea atunci o simpla demisie a lui Tariceanu urmata de un nou prim ministru liberal ar rezolva problema rapid si eficient. Deci nici vorba de "siguruanta nationala", "puci-Antiromania" sau alte substantive/adjective pompoase de genul asta care denota un limbaj populist (made by Basescu)...

    Aici nu este vorba decat de joc de imagine...Cineva(altcineva decat Basescu) a indraznit sa speculeze un subiect populist...
    lucru care reiese limpede din rectiile mult prea inversunate si exagerate a lui Basescu.

    Vad ca sunt cateva persoane pe aici care nu fac deosibirea intre "propunere" si "decizie"...ii rog sa consulte DEX-ul in caz ca au probleme de intelegere a limbii romane.

    Se pare ca romanii s-au obisnuit sa auda numai din gura lui Basescu astfel de subiecte interesante pentru opinia publica...
    Opinia mea este ca Basescu incearca sa isi atribuie mai multe atributiuni decat ii acorda constitutia romaniei. Faptul ca nu esti in stare sa accepti si o alta parere denota trasaturi dictatoriale care nu au nici o legatura cu decmocratia. Trebuie sa inteleaga ca nu toate deciziile ii apartin si mai departe ca unele propuneri/decizii pot fi contrare propriei pareri.
  • 0 (0 voturi)    
    Puci??? Sa radem! (Luni, 3 iulie 2006, 17:04)

    emil [anonim]

    De acord ca au actionat amatorist ministrul apararii si primul ministru. Dar de aici si pana la un puci mai este cale lunga. Mai basel mic (vezi sondajele), daca nenea Atanasiu vroia puci iti proptea in usa cotrocenilor 2-3 tancuri si 100 de oameni si te aresta la domiciliu. Asa ca sa radem de matale este tot ce ne ramane.
    Cat despre cat de legitim te crezi mataluta, hai sa lasam legea deoparte si sa facem matematica putina: ai fost ales cu 51% din cei ce au votat in al doilea tur de scrutin, adica vreo 6-7 milioane, adica, in celmai fericit caz au dat votul lot tie ca presedinte 3,57 mil.locuitori. Pai din 20 milioane cat mai suntem cu totii, cam putin. Asa ca da-i la ficati lu'tariceanu da nu ne vraji ca ai tu nu stiu ce drepturi date de romani. Supune la vot si vezi cum pierzi!
  • 0 (0 voturi)    
    re: job de imagine (Luni, 3 iulie 2006, 17:28)

    balaur [anonim]

    Poate si dvs dle Laur ar trebui sa va ashezati jos un pic, trageti o gura de aer, si apoi sa mai discutam un pic - ce au facut Tariceanu si cu Atanasiu (aici nu e vorba de Liberali), nu se cheama propunere - in momentul in care transmiti telegrame catre toate atashatele militare cum ca Romania se retrage din Irak se cheama puci, nu propunere. Una este sa prezinti o propunere, sa organizezi un meeting, emisiuni ce vrei tu, si alta e sa pui mina pe masnha de comanda si sa incepi sa manevrezi, la urma urmei nefiind un lucru pe care il decid nici primul ministru, nici ministrul apararii si nici PNL.

    Tariceanu si cu Atanasiu nu au dat dovada decit de ineptie, lipsa de tactica de un infatilism teribil - oare chiar credeau ei ca romanul o sa sara de fund in sus ca sa ne retragem trupele din Iraq doar fiindca i se puse pata unui prim ministru in care lumea nu are incredere (vezi sondaje), mi se pare o prostie si o misculatie de culise foarte slab fondata ceea ce denota chiar nesimtire fata de eforturile Romaniei facute pina acum pe plan extern, inclusiv trimiterea militarilor in Iraq. Si asta doar pentru interesul propriu, si nu al unui partid, ci al unui singur om, Tariceanu.
  • 0 (0 voturi)    
    Un scenariu apocaliptic, sau poate nu ! (Luni, 3 iulie 2006, 17:29)

    Adrian [anonim]

    Daca in spatele acestui joc prost interpretat si pus in scena, de fapt sforile sint trase de la Moscova ?!
    Daca de fapt se doreste stricarea relatiilor si pierderea increderii cu partenetii din coalitia NATO, lovind astfel si in Basescu, fara se se tina cont de interesul Intregii natiuni, care si-a dorit in numar foarte mare aderarea la NATO ?
    Daca Tariceanu, Melescanu, Orban si ceilalti care formeaza grupul de interese in jurul lui Patriciu vor avea direct de cistigat sume mari de bani, prin intermediul rafinariei Petromidia, care prelucreaza titei din Urali, si care poate fi procurat la preturi si mai mici sau chiar gratis daca Putin dicteaza acest lucru, in schimbul unor servicii bine prestate in folosul indirect al Rusiei?

    Eu nu spun ca asa ceva este adevarat, dar vazind cu cita indirjire Tariceanu si ai lui persista in aceasta eroare de proportii, fara sa lase sa se intrevada o cit de mica recunoastere a prostiei pe care au facut-o, nu pot gasi o explicatie rationala si de aceea ajung sa ma gindesc atit de departe.
    Cred ca trebuie sa existe o motivatie extraordinar de mare, pentru ca un prim ministru si un ministru al apararii sa calce in piciore, norme si reguli nationale si internationale fara pic de ........ !
    Cumva asa ar fi trebuit sa arate "Patriotismul" ?
    Chiar, ce e aia ?!
  • 0 (0 voturi)    
    Re: joc de imagine (Luni, 3 iulie 2006, 17:35)

    laur [anonim]

    "nu se cheama propunere - in momentul in care transmiti telegrame catre toate atashatele militare cum ca Romania se retrage din Irak se cheama puci, nu propunere....."

    Faceti parte din conducerea vre-unui organism militar roman de cunoasteti atatea detalii? Daca nu atunci ce spuneti dvs. sau presa sunt pure speculatii si nu am sa va raspund...
  • 0 (0 voturi)    
    Basescu nu e mai mult decat un marinar (Luni, 3 iulie 2006, 17:52)

    ddd [anonim]

    puci anti-Romania? Basescu se comporta ca un presedinte al unei tari bananiere. De ce i-o fi asa frica sa le dea americanilor peste bot, cum fac de la o vreme incoace toate tarile Europei?

    Ne-am saturat de ingamfarea americanilor. Au intrat cu bocancii pe unde au vrut ei, putin le pasa de pacea in lumea asta, construiesc inchisori care seamana cu lagare, vezi Guantanamo, si isi trateaza aliatii ca pe niste slugi, nu ca pe parteneri. Basescu nu intelege ca noi ne integram in UE, ne pasa de drepturile omului, de pacea pe lumea asta. Ce treaba sa mai avem cu dl. Bush si politica lui de 2 parale?
  • 0 (0 voturi)    
    ptr ddd : Grow up PNL !!!! (Luni, 3 iulie 2006, 18:03)

    INCREDIBIL ! [anonim]

    In politica externa "a da peste nas unei tari" - inseamna sa te tratezi pe tine insuti fara respect si diplomatie.

    Relatiile dintre tari au la baza INTERESELE si niciodata nu te poti purta infantil asa cum se poarta PNL de un an jumatate tot incercand fara succes sa ajunga la nasul Tatalui.

    PSD suferea de "complexul basescu" intr-o perioada - acum vad ca PNL isi transfera "complexul basescu" in POLITICA EXTERNA A ROMANIEI !!!!

    INCREDIBIL !
  • 0 (0 voturi)    
    Banane (Luni, 3 iulie 2006, 18:17)

    Coco Chanel [anonim]

    Romania se comporta ca o tara bananiera in relatiile internationale, adica se aserveste cui da mai mult. Americanii ne-au bagat in NATO, deci ne putem sacrifica economia si integrarea in UE pentru aceasta 'mareata realizare', plus doua elicoptere si doua barci englezesti.
    Aceasta situatie serveste clar intereselor Romaniei, care are o economie suficient de puternica incat sa sustina material invazia altui stat, caci orice membru al clasei muncitoare traieste suficient de bine cu minim dublu salariului minim.
    Noi am ajuns in stadiul in care 2 miliarde de euro sunt un mizilic care ne cumpara o pozitie intr-o organizatie extraodinar de activa (NATO).
    In aceasta idee foarte demna de altfel, am sacrificat idei ca drepturile omului, pace, legi internationale si demnitate.
    Astfel e de inteles ca cei care sustin opusul, precum demnitatea, respectul fata de alte tari, respectul fata de viata si oameni, cei care considera ca era colonizarilor a trecut, cei care cred ca cele 2 miliarde de euro ar putea fi cheltuite in educatie sau sanatate sau pentru proiecte menite sa ne ajute la integratea in Europa (eventual un curs de bune maniere pentru Mihai Stoica si Becali, desi in final ar consuma probabil dublu), asemenea oameni sunt tradatori, se opun intereselor nationale (adica ale marinarului), eventual ar putea fie executati public.
    E normal, traim in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    Puci anti Romania (Luni, 3 iulie 2006, 18:23)

    Adrian [anonim]

    Daca am trai intr-o tara "normala" atunci greseala intentionata a primului ministru s-ar numi DEMISIE.Dar nu, tariceanu (scriu voit cu t mic) trebuie sa umfle buzunarele "gastii" careia ii este lider,pai ce, nu trebuie sa-l rasplateasca pe Patriciu pentru banii luati si pentru toate serviciile facute,nu??. Lui Melescanu i-a dat mana libera sa ia cu japca terenurile din Baneasa (cartierul H.Coanda) si sa calce cu bocancii peste si asa firava noastra "Justitie" !.S-au adunat la varful guvernului o mana de profitori,atenti numai la buzunarele proprii ,ce conteaza ca interesul tarii dicteaza altfel!? lor sa le fie bine!!. Deschide-ti ochii concetateni si vedeti adevarul!!
  • 0 (0 voturi)    
    ptr. Banane :Grow up PNL SI FARA MINCIUNI (Luni, 3 iulie 2006, 18:47)

    Grow up PNL [anonim]

    1. unde ai vazut tu ca ne costa pe noi razboiul 2 miliarde?!! dupa PROSTIA lui Bijboaca acum o sa veniti si cu MINCIUNI?
    Uite ca mi-e greu sa cred, dar orice e posibil la PNL.
    2. Participarea la razboiul din Iraq nu inseamna nici un fel de incalcare a drepturilor nimanui, DIMPOTRIVA.
    POATE INCALCAREA DREPTURILOR RUSILOR !
    3. Apartenenta si la NATO si la UE ne da o libertate mai mare de miscare decat daca am renunta la NATO.

    Asta vrea PNL ? Sa ajungem sa ne limitam singuri optiunile ?
    Ar trebui ARESTATI.
  • 0 (0 voturi)    
    ne place sa exageram (Luni, 3 iulie 2006, 19:24)

    laur [anonim]

    pe bune daca inteleg agresivitatea unora de aici a caror comentarii sunt pline de "adjective" sau scriu anumite cuvinte cu majuscule sau litere mici, ori care folosesc fraze marete precum "Deschide-ti ochii concetateni si vedeti adevarul", de parca adevarul se afla in buzunarul lor iar noi trebuie doar sa-l cerem ca ei ni-l vor servi de indata.

    Se pare ca noi romanii nu suntem in stare sa ne mentinem o linie rationala ci oscilam tot timpul intre extreme...altfel nu pot sa-mi explic cum cineva poate inghiti sintaxe de genul "puci anti romania" atunci cand e vorba de retragerea a cateva sute de soldati din Irak.

    Ne place sa rascolim rahatu' sa inventam scenarii sa bravam facand declaratii decisive etc.

    Amplificarea acestui subiect fost vadit o vointa politica avand scopul de a mari si mai mult groapa existenta intre PNL si PD si de a castiga capital politic.

    Nu mi se pare nimic anormal in a propune retragerea a cateva sute de militari romani dintr-o regiune in care mai au forte doar statele americanofile in conditiile in care noi ne pregatim de intrare in UE si nu in USA iar toate statele membre UE (exceptand Polonia) au facut deja pasul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    neoliberalismul (Luni, 3 iulie 2006, 19:58)

    k.stefan [anonim]

    nu ma pricep la politica, privesc oarecum cu mirare la desfasurarile puterilor statului din ultimii 16-17 ani. Se pare ca liberalii (Doamne, cu decenii in urma reprezentantii unui mod cultivat de a fi modern, azi sunt reprezentati la noi de trei curente distincte dupa cum urmeaza: aripa clasica cu cativa domni batrani ca Balaceanu Stolnici, Neagu Djuvara, amintirea lui Paleologu, doi trei tineri ca Ungureanu; aripa stalinista grupata in jurul primului ministru care desi prin tinuta ar putea fi clasat si in a treia aripa dar care si a insusit bine ideologia trecutului inca destul de apropiat al
    hegemoniei, unitatii de nezdruncinat etc vezi pe cei care acum turba pentru blamarea modului cum s-au erijat in luptatorii pentru pace, si apararea vietii mercenarilor nostrii din Irac; si in fine aripa libertina care intre doua dansuri si consumuri de etanol se remarca prin intoleranta dar si vulgaritate. Pentru moment in orice caz aripa stalinista se pare aplica teza leninista "un pas inainte etc:", renuntand temporar la eliminarea din partid al celor care au obraznicia sa nu fie neabatuti "pe linie".
  • 0 (0 voturi)    
    Propaganda patriotarda (Luni, 3 iulie 2006, 20:32)

    Marius V [anonim]

    1. Propunerea PNL n-a afectat credibilitatea Romaniei, iar pentru asta e suficient sa lecturezi presa occidentala, sa vezi reactiile politicienilor vest-europeni. Gargara asta de la noi cu afectarea credibilitatii mi se pare interesata si nefundamentata, singurul ei scop fiind atacarea autorilor propunerii de retragere din Irak. Ma intreb daca Basescu o mai tine mult cu "afectarea credibilitatii", poate o sa reuseasca s-o afecteze intr-adevar pina la urma. Parerea mea e ca ar trebui s-o lase moarta.
    2. Trupele romanesti din Irak nu sunt sub MANDAT ONU, asa cum gresit sustine Basescu, ci doar prezenta lor si a celorlalti a fost OARECUM legitimata post-factum de o rezolutie ONU, care nu facea nici o referire la trupe. Deci, se recomanda mai multa lectura inainte de a vorbi din inaltimea functiei.
    3. Retragerea trupelor din Irak n-are nici cea mai mica legatura cu NATO, asa cum gresit acrediteaza ideea unii. O fac din necunoastere sau din interesul de a mai manipula putin? Oricum, sunt convins ca majoritatea cititorilor acestui site sunt oameni inteligenti :)
    4. Se spune ca Romania a cheltuit mult cu trupele, pentru cladirea unui statut international si al unei credibilitati. Ce statut nene, ca n-am cistigat nimic in Irak sau in alta parte. Eu cred ca ajunge, avem alte prioritati de investitii acum, ori sutele de milioane de dolari care se scurg efectiv in Irak nu ne aduc ABSOLUT nimic.
    5. Retragerea n-ar afecta credibilitatea, fiind un drept suveran al nostru. Chiar si americanii au precizat ca retragerea eventuala a Romaniei nu doar ca nu ne-ar periclita relatiile cu ei (si s-a vazut cu bulgarii, care se retrag si vor avea baze americane la ei), dar nici macar nu va avea vreun impact major dpdv militar, noi avind putini soldati.
  • 0 (0 voturi)    
    retragera totala. (Luni, 3 iulie 2006, 21:12)

    molnar attila [anonim]

    Cred ca retragerea trupelor Romanesti este absoluy logic.Daca este adevarat ca ne coasta 90 milioane de dolar pe an, si uni dau spaga de a merge in zonele de conflict e logic.Daca se pune problema de prioritate intre presedinte si premier, e succesul premierului.Presedintele dac a plans cu adevarat trebiua sa se bucure de initiativa premieruli[cerea iertara familiei????]Daca a jucat teatru isi pierde credibilitatea si aceea mica care o are la oameni cu caracter nu la cei fara coloana vertebrala.Nu se poate juca la infinit cu sentimentele votantilor.Om fi noi saraci dar nu prosti.Presedintele a pierdut cu arma lui ;populismul=plansul prefacut.DAR IDEA ESTE FOARTE CORECT.
  • 0 (0 voturi)    
    ptr 19 Marius - tu faci propaganda sovietica (Luni, 3 iulie 2006, 21:32)

    Cd [anonim]

    1. Nu presa occidentala da masura in care a fost afectata credibilitatea Romaniei ci REACTIILE cancelariilor USA si GB.
    Termenul "am fost surprinsi" este un termen care indica o gafa diplomatica.

    MULTUMIM PNL !


    2. Trupele romanesti din Iraq sunt sib mandat ONU citeste declaratia lui Melescanu si replica MAPN de ieri 02 iulie 2006 pe Hornews.

    3. Retragerea trupelor are legatura cu NATO pentru ca NATO inseamna in momentul acesta USA. USA este singura putere care are capacitatea de a reactiona si de a se mobiliza intr-un eventual conflict mondial.
    Iar in afara de SUA NOI romanii nu avem alta garantie de securitate.
    Europa nu a eliberat niciodata pe nimeni.

    4. Am castigat un statut dat de CREDIBILITATE si PROFESIONALISM.
    Cheltuielile cu armata in Iraq PLUS Afganistan sunt EGALE cu ceea ce cheltuie TARICEANU doar penrtu el, adica pentru CANCELARIA lui de prim sinistru.
    170.000.000 de EURO pe an ii facem cadou noi lui TARICEANU din banii nostri si nu-l intrebam NICIODATA CE FACE CU EI.

    5. Retragerea nu ne-ar afecta credibilitatea, DAR MODUL IN CARE AU PUS PROBLEME PNL-ISTII - DA.

    PNL-istii au reactionat ca niste complexati imaturi si nu se vor mai maturiza niciodata
  • 0 (0 voturi)    
    ReTRAGICeanu (Luni, 3 iulie 2006, 21:54)

    Amadeo [anonim]

    Acesti oameni conduc Romania....?
    Ce fel de popor am ajuns sa-i votam pe acesti neispraviti.Penibili!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Pt 21 - invectivele nu tin loc de argumente (Luni, 3 iulie 2006, 22:08)

    Marius V [anonim]

    1. Formula "am fost surprinsi" indica doar ca ei si-ar dori ca noi sa mai raminem, iar putina presiune politica interna nu strica. Sunt trucuri vechi diplomatice, le cunoastem. In plus, Dept de Stat a precizat ulterior ca n-ar fi o problema retragerea.
    2. Rezolutia 1483 chiar merita citita :)
    3. Bulgarii se retrag si ramin sub umbrela de securitate a SUA. Ce chestie!
    4. Cheltuielile cu trupe afara nu sunt neaparat necesare, cele cu administratia interna da. Agentiile alea de sub cancelaria PM, cerute de UE, nu pot fi desfiintate nici macar de cei mai populisti dintre populisti. In cel mai bun caz trec in alta parte, dar tot vor ramine... Vom trai si vom vedea :)
    5. Dupa cum se vede cu ochiul liber, nu e nici o credibilitate afectata, repet, vezi declaratiile unor lideri vest-europeni.

    In rest, numai bine :)
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarata gafa (Luni, 3 iulie 2006, 22:13)

    Marius V [anonim]

    Sa propui o actiune de politica externa nu e nici o gafa diplomatica, doar toate tarile despre care vorbim sunt democratii si cunosc cum e cu dezbaterea interna pe teme majore.

    In schimb, e adevarat ca e o gafa sa zici ca primul-ministru al unei tari ca Franta, cu importanta ei in Europa, a venit in Romania sa-si ia tainul.
    Raceala lui Chirac fata de Basescu s-a vazut cu ochiul liber la recenta vizita, unde Chirac nici nu s-a obosit sa vina la declaratii, asa cum e obiceiul la Elysee. Asta DA gafa...

    Cu putina luciditate, iti dai seama ca liderii occidentali apreciaza mai mult un premier "civilizat" decit un presedinte pe care unii il lauda ca e "dintr-o bucata", iar altii recunosc pur si simplu grobianism...
  • 0 (0 voturi)    
    Pt 23 - CREDIBILITATEA (Luni, 3 iulie 2006, 22:40)

    cd [anonim]

    23. Pt 21 - invectivele nu tin loc de argumente
    Marius V (3 iul 2006 22:08)

    1. Formula "am fost surprinsi" este foarte rar folosita; nu arata ce spui tu ci indica pur si simplu faptul ca n-au fost INFORMATI pentru ca protocolul prevede asta in probleme militare de o astfel de natura.

    "Am fost surprinsi" arata nivelul gafei facute de tariceanu : ENORMA. El personal e un om terminat dpdv politic dupa o astfel de gafa;

    2. ma bucur ca observi ca am adus argumente; sper s-o citesti

    3. Bulgarii se retrag dar Bulgarii nu au interesele pe care le avem noi in Moldova si Marea Neagra. Putin tintesc - pentru putin sunt luati.
    Romania era angrenata inca dinaintea castigarii alegerilor de catre basescu in acest plan al Marii Negre (declaratie P. Roman fost raportor NATO). RUSIEI nu ii convine deloc acest plan - iata o alta posibila explicatie care-i scuteste de acuzatia de PURA IMBECILITATE pe liberali.

    4. Cheltuielile cu trupe afara nu sunt neaparat necesare, cele cu administratia interna da.
    DAR NU LA DIMENSIUNEA ASTA.

    Tariceanu a cerscut cancelaria personala de 7 ori mai mult decat Nastase - fara nici un rezultat.

    Cheltuielile nu se duc in administratie - sunt pentru cancelaria lui PERSONALA.

    170.000.000 de EURO PE AN - din care nimeni NU VEDE NICI UN REZULTAT.

    NICI RESTRUCURARE NU VREA SA FACA.

    Nici agentiile nu sunt toate utile. Doar cateva.

    Tariceanu = de 7 ori nastase si face de 7 ori mai putin ca el.

    5. Repet. Credibilitatea nu s-a cladit cu DECLARATII - ci cu FAPTE.

    Acum FAPTELE AU DARAMAT-O.

    Si tie numai bine si sa stii ca poti sa ramai si prost daca ESTI CREDIBIL. Ceea ce-ti doresc din suflet, caci CREDIBIL nu esti :))
  • 0 (0 voturi)    
    PTR 24 - Adevarata GAFA (Luni, 3 iulie 2006, 22:47)

    cd [anonim]

    - daca basescu a zis in campania electorala ca pm-ul francez a venit sa-si ia tainul - iata ca a stiut sa se impace cu Chirac si parlamentul francez ne-a votat tratatul de aderare

    - dar cand tu promiti in CAMPANIA ELECTORALA ca vei respecta tratatele si angajamentele internationale - EMITI UN SEMNAL CATRE COMUNITATEA INTERNATIONALA

    Acum, adevar e ca nu stiu daca imbecilul de tariceanu A INTELES CEVA din ce i s-a intamplat in campania electorala.

    Daca nu, are acum oxazia sa vada ce gafa a facut.


    inca o data:

    CREDIBILITATEA SE CLADESTE CU FAPTE

    SI SE DISTRUGE TOT CU FAPTE

    IAR TARICEANU SI IMBECILII DIN PNL AU AVUT GRIJA SA COMITA SI FAPTELE

    Legenda ar fi ca liderii occidentali apreciaza un premier "civilizat" - DAR NU PROST.

    Cei care i-au trimis incurajari lui Tariceanu sunt lideri de mana a doua sau a treia din PL nicidecum vreun lider marcant.

    PROSTIA SE EVITA

    SA VEDEM CE VA FACE ROMANIA
  • 0 (0 voturi)    
    CREDIBILITATE si ONOARE (Luni, 3 iulie 2006, 23:13)

    cd [anonim]

    Ii mai pot informa pe cititori ca, fara exceptie, sursele pe care le avem indica faptul ca ministrul roman a devenit indezirabil pentru omologii din statele NATO. In urma pripelii cu care, dorind sa-si adjudece un trofeu politic, Atanasiu a lansat tam-nesam un scandal extern care, in conditii normale, ar fi trebuit sa se reduca la o simpla si necesara dezbatere a unei teme de larg interes, legata de continuarea sau necontinuarea stationarii trupelor romane in Irak. Daca este adevarat - si este - ca ministrii Apararii din statele NATO nu se mai simt parteneri cu omologul lor roman atunci, pentru evitarea inghetarii unor relatii vitale pentru Romania, este obligatorie schimbarea lui Atanasiu. Inlocuirea sa de la portofoliul Apararii cu o persoana, oricare ar fi ea, dezirabila.
    SRS, ZIUA
  • 0 (0 voturi)    
    CREDIBILITATE si ONOARE (Luni, 3 iulie 2006, 23:14)

    cd [anonim]

    Interesul national, in aceasta perioada, este ca tara noastra sa inregistreze un castig in materie de credibilitate. Sa se spuna si sa se stie despre noi ca avem cuvant si ca avem onoare. Ceea ce ne-a cam lipsit in ultimii 60 de ani de istorie. Din aceasta perspectiva, orice oscilatie, orice balbaiala poate deveni catastrofala. Prin gesturi politice extrem de controversate, cum a fost cel legat de disputa privind retragerea trupelor din Irak, putem compromite, intr-o singura zi, tot ceea ce fruntasii de la Bucuresti, cu minusurile si plusurile lor, au reusit sa construiasca in ultimii 16 ani.
    SRS, ZIUA
  • 0 (0 voturi)    
    Mda... pt CD (Luni, 3 iulie 2006, 23:17)

    Marius V [anonim]

    Ce-mi plac mie discutiile astea in care unul ajunge la un moment dat sa-l faca prost pe celalalt. Superb!

    Nu e o problema daca ai argumente subtiri, asta e, nu tre sa te enervezi :)

    Nu m-ai convins, dar discutia se opreste aici din punctul meu de vedere. Pacat.
  • 0 (0 voturi)    
    de acord... (Marţi, 4 iulie 2006, 0:44)

    Maria [anonim]

    ...cu comentariul postat la 9
  • 0 (0 voturi)    
    STATUL DE DREPTI in fatza a doi ratacitzi in politica romaneasca. (Marţi, 4 iulie 2006, 1:35)

    OARE CINE [anonim]

    Oricat ne-am stradui sa limitam fondul problemei la dilema cat de adecvata sau nu ar fi retragerea trupelor din Irak, inseamna sa ne prefacem ca nu intelegem gafele lui Tariceanu si Atanasiu.

    De regula, cine hotaraste o masura tot acela este abilitat sa o revoce, sa o retracteze sau sa o conditioneze ulterior, iar in acest caz este vorba de hotarari ale Parlamentului Romaniei, la propunerea lui Ion Iliescu in calitate de presedinte. (trimitere si suplimentare) Nu s-au facut nici Referendum, nici dezbateri publice pentru ca Parlamentul are astfel de prerogative constitutionale. Numai Parlamentul poate hotari incetarea acestui angajament, cu un timp prealabil si o programare (esalonatare) care sa permita aliatilor sa ia act de intentiile noastre si sa poata la randul lor sa-si evalueze efectivele.

    Tariceanu si Atanasiu au actionat cu o imbecilitate de neimaginat. Ei s-au erijat de la sine putere imbecila in Parlamentul Romaniei ca si cum nu ar exista sau poate fi sfidat de orice persoane iresponsabile. Despre ce reguli sau stat de drept mai putem vorbi in aceste conditii? Daca astfel de incalcari si la acest nivel sunt trecute cu vederea inseamna ca nimeni nu ne poate pretinde sa mai respectam vreo institutie sau norma legala, constitutionala.

    Cea mai anormala din toate mi se pare LIPSA DE REACTIE A PARLAMENTULUI prin deputati si senatori, de parca ar merita sa fie ignorati, desconsiderati, sfidati sau desfiintati daca tot nu au nicio DEMNITATE de aparat. Nici reactia presedintelui nu mi se pare mai grozava daca se limiteazaa la critici si nu initiaza nicio masura de sesizare a Curtii Constitutionale pentru solutionarea conflictului juridic de natura constitutionala (idem pt. parlamentari).

    Parchetul General se poate (auto)sesiza pt cercetarea divulgarii de informatii clasificate, a altor fapte de natura infractionala de catre cei doi rataciti.

    Dezbaterea motivelor de a se retrage trupele nu are niciun rol in acoperirea faptelor enumerate.
  • 0 (0 voturi)    
    Basescu, un biet idiot (Marţi, 4 iulie 2006, 2:11)

    max dan [anonim]

    Acest Gica Contra care a ajuns primul presedinte al Romaniei ales prin SMS, a ajuns sa se creada si el mare strateg. Indobitocit de vise cu Romania putere regionala, el are un dram de smecherie precupeata, dat de experienta de marinar bisnitar obisnuit cu curvele ieftine.
    Nimeni, dar absolut nimeni dintre cretinii de "ziaristi" si lindeni de opinie, nu a pus intrebarea fundamentala: De ce trebuie trimisi in fata mortii copiii nostri, intr-un razboi profund impopular pe plan international? Cand o lume intreaga e satula de aberatiile ucigase ale unui fost alcoolic ajuns lider mondial , care-si trimite propriii csoldati la moarte calculata, noi venim cu un bou chel, care striga sus si tare ca el e prieten cu sceleratul de la Washington, omul care a adus inapoi in limbajul modern cuvantul decapitare, ca el "o suge la licuriciul ce mai tare" si ca face toate acestea din dragoste fata de tara. Basescu ne spune ca trebuie sa ne trimitem copiii la moarte pentru ca el sa se poata hahai cu Bush si sa se poata masturba intelectual crezandu-se seful Marii Negre - desi atat rusii, cat si turcii si chiar ucrainenii, nu-l baga in seama. Tragand linie si adunand, de fapt trebuie sa scadem: sa scadem vietile pierdute in Irak si Afganistan, si sa scadem banii -- cele 90 milioane de dolari pe an -- pe care idiotul chel ii ia de la gura sugarilor romani, ca sa-i dea luntrasului de pe Styx, sa ne duca copiii in iad -- iadul din Irak si Afganistan, pentru ca, la fel ca toti liderii impotenti ai acestei tari de cacao, nu a fost nici el in stare sa asigure romanilor amarati un nivel de trai care sa le permita sa nu-si mai caute norocul sau moartea in Irak pentru cativa dolari de rahat. In schimb, americanii, care nu pun nici un banut, ne ofera accidente in care betivani de-ai lor calca oameni in Romania, in loc sa crape ei in Irak. Boului de la Cotroceni i-as spune doar atat: ai fost primar in capitala patru ani, iar strazile bucurestiului arata mai rau decat cele din bagdad.
  • 0 (0 voturi)    
    este rau dar ne bucuram ca traim in democratie (Marţi, 4 iulie 2006, 10:15)

    stone [anonim]

    O singura observatie am la acest schimb de opinii, sa nu uitam ca acum suntem liberi sa criticam public pe alesii nostri. Insa din pacate nu stiu ce efect imediat au reactiile noastre la gafele (faptele ) lor. Pentru cei dintre noi care au trait si au simtit comunismul posibilitatea de a te exprima liber este umbrita de lipsa capacitatii de a putea schimba ceva. Asa ca ce face Basescu si Tariceanu in momentul de fata este un exercitiu de democratie, insa unul pentru prescolari. Sper sa putem evolua in curand spre scoala generala si liceu.
  • 0 (0 voturi)    
    Urata mai este lupta gastii patriciene! (Marţi, 4 iulie 2006, 10:46)

    martin [anonim]

    Nu am sa scriu mult despre subiectul in sine, deoarece chiar titlul dat de mine este elocvent. Vreau sa vorbesc despre lipsa crasa de cunostiinte politice si istorice a celor deveniti fie oameni politici, fie analisti si ziaristi. Iata cateva exemple succinte :
    1) Spania si Italia s-au retras numai dupa ce prin alegeri ,a venit sstanga la putere. Este esential, dar cei ce au dat aceste exemple, nu au mentionat nimic.
    2) Franta nu a mers in Irak, deoarece politica ei de la inceputurile gaulismului este puternic antiamericana, desi asta echivaleaza astazi cu favorizarea tuturor celor care lupta impotriva civilizatiei (occidentale, adica singura).Pentru a sicana America, care a salvat Franta de cateva ori, ea sprijina
    pe blajinii teroristi irakieni, palestinieni, iranieni ( in viitor probabil) .
    3) Astazi Romania se situeaza de partea cea buna (nu perfecta) a istoriei si cauta sa ramana consecventa (cum nu prea facut-o in trecut, vezi 1914;1918;1944 etc.) si vin niste personaje sinistre care din interese politice de clan, din interese economice sau pur si simplu din prostie ataca cu tinta intotdeauna spre Basescu.
    4) Nici Bush, nici Basescu nu sunt oameni si politicieni perfecti (nici nu exista), dar cine ii ataca in stilul Paler, Valentin Stan, Ciuvica , Tapu, Tariceanu, domnul Bijboaca si restul gastii patriciene (vorbind desigur despre Romania) ar trebui sa-si caute niste prieteni fundamentalisti, sa se imbarce in avioane si sa ne fericeasce tintind Luna sau vreun asteroid inutil ca si ei!
  • 0 (0 voturi)    
    pt max dan (Marţi, 4 iulie 2006, 11:24)

    gigel [anonim]

    Tu nu vezi situatia in ansamblu. Tu chiar crezi ca acei militari care se duc in Irak sunt niste bieti copii (mielusei) pe care un stapan ii duce la taiat? te inseli, majoritatea au peste 25 de ani si pot fi considerati barbati in toata firea si se duc acolo voluntari (chiar dau spaga sa ajunga acolo), stiu ca isi risca viata....e decizia lor. ar trebuii sa se ia in calcul si pozitia lor referitor la aceasta problema. parerea mea e ca Basescu stie mult mai multe despre culisele acestui razboi si interesele noastre acolo cat sa poata sa ia o decizie de genul asta. sunt sigurt ca va lua decizia de a retrage trupele din Irak cand va fi un moment oportun astfel incat sa nu distruga impresia pe care am facut-o acolo cu o "fuga rusinoasa". suntem o tara mica si este necesar sa avem cat mai multi aliati pentru ca asta e singurul impediment al unor mari puteri de pe langa noi sa ne calce in picioare.
  • 0 (0 voturi)    
    BASE LA PUCI-OASA (Marţi, 4 iulie 2006, 12:10)

    VIP [anonim]

    stiti ce zice orice dictator din lumea asta....nu m-au atacat pe mine au atacat statul...bla bla bla. pentru prima oara a fost lovit unde l-a durut...in incompetenta lui crasa in materie de securitate nationala...politica externa a lui base e un fel de autostrada bucuresti pitesti...spoiala...pana trece mandatul ca dupa aia se face praf...atata timp cat base ramane tributar sefilor serviciilor pe care nu i-a inlocuit sa nu cumva sa-i ia pnl-ul vreunul...e compromis..pnl-ul a gresit la forma propunerii nu la fond...fondul problemei e retragerea...care trebuie dezbatuta public..asa ca....guristii pd..fosti guristi psd..sa ma lase...pana la urma tot fsn-ul e la putere prin ei..
  • 0 (0 voturi)    
    abecedarul de geopolitica (Marţi, 4 iulie 2006, 13:23)

    duorina [anonim]

    Eu macar ma bucur ca odata cu dezbaterea pe tema asta romanii au cat de cat ocazia sa se mai informeze despre mersul politicii internationale. Pana mai ieri era o blasfemie sa critici politica SUA din Irak si de oriunde. Daca e s-o spunem direct, romanii mai credeau si inca mai cred unii povestea cu "armele de distrugere", "razboiul pentru eliberarea irakienilor". Apropo, asta imi aduce in minte de lozincile lui Orwell: "razboiul este pace", "ignoranta este putere". Ha, ha, ha Doamne ce bine i se potrivesc lui Bush!

    Pentru Martin, pct 34. - Emiti niste judecati de valoare surprinzatoare - SUA sunt de partea cea buna a istoriei, Franta nu. Ei bine, sa stii ca lumea asta nu e pictata in alb si negru asa cum ai vazut tu in filmele de la Hollywood. Cat despre consecventa politicii externe romanesti - cine spune ca prezenta noastra in Irak este pe termen nelimitat?

    Tot pentru Martin de la pct. 34 Chiar si lupta impotriva terorismului e o tema criticabila, daca suntem de acord ca "violenta naste violenta". Nu uita ca Sadam era bun prieten cu Bush senior acu cateva decenii, deodata a devenit pt SUA inamicul public nr. 1. Hm. Te-ai gandit vreodata cum se nasc teroristii? Daca te-ai fi nascut in Fasia Gaza, tatal ti-ar fi fost impuscat de israelieni, sora violata, casa sub deramaturi, oare nu ti-ar veni sa iti infasori o bomba pe sub camasa si s-o explodezi intr-un autobuz israelian? Inca odata - violenta naste violenta! Si ca dovada razboiul din Irak nu a adus pacea irakienilor, ba din contra.
  • 0 (0 voturi)    
    Raspuns pentru numarul 37 (Marţi, 4 iulie 2006, 14:47)

    martin [anonim]

    Sunt placut impresionat pentru citirea atenta, asta si vreau.
    Sunt de acord ca judecatile mele de valoare nu sunt perfecte si definitive, dar va atrag atentia asupra necunoasterii cam totale a situatiei dintr-o tara care nu a existat niciodata ,Palestina. Sigur ca locuitorii ei nu au motive reale sa fie teroristi si crminalii care sunt, desi desigur ca au motive de nemultumire. Daca vedeti filmele despre zonele palestiniene, constatati ca arata destul de bine pentru oameni care nu produc mai nimic si traiesc din miliardele primite de pomana dela Comunitatea Europeana, SUA, tarile arabe bogate. Acum cativa ani lucrau multi in Israel ( o tara mult mai dezvoltata) si castigau bine. Au vrut intifada, terorism si crime si normal nu mai sunt primiti sa munceasca. Nu-i mai plangeti, desigur nu totti sunt criminali si violatori, dar nici nu fac nimic impotriva celor de ai lor care sunt astfel. Mai multa si echilibrata informare nu va strica!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă