Sase dintre cele mai mari companii de telefonie mobila din lume au anuntat o colaborare pentru promovarea urmatoarei generatii de telefonie mobila. Si nu vorbim despre 3G, ci despre 4G, adica broadband mobil la viteze de pina la 20MB pe secunda. Oare nu este prea devreme? Specialistii spun ca nu.

Pentru ce este nevoie de aceasta alianta? Grupul format din cele cinci mari companii, printre care si Vodafone, va face lobby la nivelul autoritatilor, pentru a se asigura ca nu vor mai fi nevoite sa investeasca sume imense de bani la lansarea noii generatii de telefonie mobila, asa cum s-a intimplat in cazul 3G.

Alianta urmareste, in acelasi timp, si sa convinga viitorii clienti ca, prin 4G, se vor putea cistiga bani frumosi, mai bine spus companiile vor economisi sume mari. Cu alte cuvinte, vorbim despre o campanie globala de teasing care, daca va avea succes, va reusi sa capteze atentia clientilor inca inainte de lansarea produsului.

Se pare ca marile companii din domeniul telecomunicatiilor si-au invatat destul de bine lectia 3G. Mai intii, testezi, apoi, convingi si in cele din urma, lansezi. Pe de alta parte, a patra generatie de telefonie mobila inseamna mult mai mult decit viteza.

Reprezinta si realizarea convergentei intre retelele de telefonie mobila si cele de telefonie fixa, un pas despre care se vorbeste din ce in ce mai mult in ultima perioada. Drumul spre 4G pare a fi deschis de doua dintre marile companii de profil din lume.

Respectiv T-Mobile, care a anuntat upgradarea retelei sale 3G la viteze de patru ori mai mari prin tehnologia HSDPA, si Vodafone, care a lansat deja un serviciu similar celui furnizat de T-Mobile in cinci mari orase din Marea Britanie.

Integral in 7Plus