Cel mai imporetant producator de masini premium, BMW si-a propus sa cucereasca pietele in plina ascensiune din Europa centrala si de est. Strategia germanilor va fi demarata prin deschiderea unui birou de gestionare a activitatii in zona. Pentru moment, incepand cu 1 iulie 2006, BMW a deschis reprezentante proprii in Cehia si Slovacia.

Vanzarile realizate in 2005 se ridica la un total de 10 mii de unitati in Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Slovenia, Bulgaria si Romania. Rusia nu este luat in considerare in aceasta strategie, cu toate ca este o piata cu o puternica ascensiune.

Michael Ganal, responsabil de marketing si vanzari la BMW considera ca: „Pietele mai sus amintite au un potential de crestere mai mare decat cele din vestul continentului, iar noi speram sa crestem volumele de vanzari cu mai mult de jumatate din ceea ce am vandut pana acum”.

Ganal crede ca o astfel de crestere poate fi realizata doar daca BMW controleaza de aproape operatiunile de retail.

Ca urmare BMW are in vedere deschiderea de reprezentante in Slovenia, dar si in Romania si Bulgaria, dupa momentul integrarii in UE, la inceputul anului viitor.

BMW are in vedere prin aceasta miscare sa contracareze tendinta rivalilor de la Mercedes Benz care inregistreaza cifre importante pe piata din centrul si estul Europei.