Circotasii l-au batut pe Mugur Mihaescu

de     Cotidianul
Vineri, 7 iulie 2006, 0:00


Ca Mircea Radu si Mihaela Tatu sint preferati ai telespectatoarelor nu e o noutate.

Suprinzator este insa sa afli ca „Pro Vestul“ lui Bogdan Chirieac prinde la femei de peste 56 de ani, ca teveristul Cosmin Prelipceanu e cel mai putin apreciat dintre prezentatorii de stiri sau ca „Dan Diaconescu Direct“ are o notorietate aproximativ egala cu a emisiunii „Marius Tuca Show“.

Sondajul de opinie dat publicitatii de CURS pentru CNA arata ca telespectatorului roman nu-i place ceva doar pentru ca i se serveste des, dar si ca mai are o doza de ipocrizie care-l face sa declare ca nu agreeaza unele productii doar pentru ca „opinia pu-blica“ le dezavueaza.

De-a lungul timpului insa, audientele au aratat ca productiile cele mai hulite creeaza controversa si isi asigura astfel cei mai multi privitori. Rezultatele detaliate ale studiului arata ca notorietatea productiilor si vedetelor tv este cea mai mare in Bucuresti si in Moldova si cea mai mica in vestul tarii.



Stiri si stiristi

Cele mai putine surprize se inregistreaza la aprecierile facute asupra emisiunilor de stiri si a prezentatorilor acestora. Jurnalele PRO TV sint si cele mai cunsocute, dar si cele mai apreciate, in timp ce stirile OTV sint cele mai hulite.

Interesanta este insa cantitatea mai mare a aprecierilor pozitive la adresa „adevaratelor stiri“ de la OTV fata de jurnalele TVR 2, unul dintre canalele televiziunii publice. Si asta in conditiile in care cele mai multe pareri bune le-au exprimat, in ambele cazuri, barbatii cu virste peste 56 de ani, cu studii sub liceu si cu domiciliul in Bucuresti.

Nici Andreea Esca nu este in mare pericol de a pierde suprematia cind vine vorba despre notorietate sau apreciere pozitiva. In urma ei, nu foarte departe, este insa intreaga „trupa“ a Antenei 1. Diferenta cea mai pregnanta intre telespectatori este ca cei ai Andreei Esca au intre 18 si 55 de ani, in timp ce ai antenistilor au peste 56 de ani.

In rest, si unii, si altii sint preferati mai ales de femei cu studii sub liceu, din mediul rural, care consuma o mare cantitate de programe tv.

Prezentatorii TVR 1 si 2 sint toti dupa pozitia a zecea, atit ca notorietate, cit si ca aprecieri pozitive, reusind insa sa fie pe primul loc la aprecieri negative, prin Cosmin Prelipceanu. Si publicul la care au priza stiristii publici este reprezentat in mare parte de femei peste 56 de ani, cu studii sub liceu si cu domiciliul in mediul rural, predominant in vestul tarii.



Analiza analistilor

Rezultate neasteptate au fost obtinute in cercetarea privind emisiunile social-politice. Cele mai multe aprecieri negative au fost trecute in contul unor talk-show-uri considerate cu staif si frecventate de cei mai importanti oameni din stat.

Daca asemenea pareri nu surprind in cazul „Dan Diaconescu Direct“, nu acelasi lucru se poate spune despre „Pro Vest“, aflata la egalitate din acest punct de vedere cu productia OTV.

In continuarea nefastului clasament sint „Cap si Pajura“, „Prim plan“, „Cafeaua cu sare“ si „Zece fix“, iar cele mai multe aprecieri negative au venit de la telespectatorii din vestul si sudul tarii.

Nici moderatorii productiilor cu pricina nu au fost feriti de surprize. Publicul ii place mai mult pe Dan Diaconescu si pe Madalin Ionescu decit pe Emil Hurezeanu, Rodica Culcer, Stelian Tanase sau Catalin Stefanescu. De asemenea, Ion Cristoiu, prezent aproape zilnic pe micile ecrane, este abia pe locul opt la notorietate, la egalitate cu Radu Moraru.

Cea mai proasta parere a publicului s-a cantonat in dreptul lui Andrei Gheorghe, urmat in top de trei femei (M’Bela Nzuzi, Cristina Vasiloiu si Livia Dila), in timp ce locul cinci e ocupat, la egalitate, de Andreea Cretulescu si Ion Cristoiu. Acesta din urma este apreciat, totusi, de barbatii peste 56 de ani, cu studii sub liceu, care locuiesc in mediul rural, in estul tarii.

„Circotasii“ da, „Vacanta Mare“ nu

„Cronica Circotasilor“ si-a asigurat, cu ajutorul publicului tinar si cu studii superioare, locul intii in topul celor mai apreciate emisiuni, desi notorietatea lor este intrecuta de productii de genul „Surprize, surprize...“, „Teo“, „Piata Divertis“ sau „Vacanta Mare“.

In urma Circotasilor este „Teo“, succesul emisiunii fiind asigurat de femeile intre 18 si 55 de ani, cu studii liceale, din Bucuresti si Moldova. „Piata Divertis“ este la egalitate cu productia PRO TV, dar este apreciata in egala masura de femei si de barbati cu studii superioare, din mediul urban si cel rural, cu virsta peste 31 de ani.

Integral in Cotidianul


















106 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri