Prima a cumparat postul TV Klumea

de     Evenimentul Zilei
Vineri, 7 iulie 2006, 0:00


Postul de televiziune TV Klumea (fostul, pe vremuri, Atomic TV) a fost cumparat de Prima Broadcasting Group, compania care opereaza pe piata romaneasca Prima TV si posturile de radio Kiss FM si Magic FM.

Reprezentantii Prima au confirmat tranzactia, care a avut loc la inceputul saptamanii, dar nu au oferit detalii despre proces sau despre valoarea intelegerii.

Negocierile au fost purtate din partea TV Klumea de Todd Stump, care a preluat si actiunile lui Paul Opris (care a murit in urma cu cateva luni) de la mostenitorii acestuia.

Todd Stump nu a facut niciun fel de comentariu legat de vanzarea postului TV catre Prima, companie al carei proprietar este Scandinavian Broadcasting System (SBS).

„In acest moment nu am niciun comentariu de facut. Reprezentantii TV Klumea vor face o declaratie publica la timpul potrivit”, a declarat Stump pentru „Evenimentul zilei”.

Planurile legate de viitorul televiziunii muzicale sunt deocamdata tinute sub tacere. Singurul lucru cert este ca numele va fi schimbat in Kiss TV. Probabil ca postul va emite sub aceasta titulatura incepand din toamna.

La al treilea botez

Postul muzical de televiziune s-a numit initial Atomic TV si a fost lansat in 1999 de un grup de actionari, printre care si parteneri americani. Legendarul star rock Bob Geldof a sustinut proiectul cu imaginea sa.

Timp de cativa ani, in actionariat a fost, prin Butan Gas, si Iosif Constantin Dragan, unul dintre cei mai bogati romani.
Actualul presedinte al TVR, Tudor Giurgiu, a fost director artistic al postului in perioada 1997-1999 (a fost chiar al treilea angajat al postului, inainte de inceperea emisiei) si a regizat mai multe clipuri.

Dupa numai un an, postul care practic a adus pe orbita muzica romaneasca a intrat in criza financiara. Oamenii parasesc televiziunea. O tentativa de a aduce fondul de investitii Barings in afacere nu a avut succes.

In urmatorii ani, postul a functionat in regim de avarie. Datoriile catre producatori fac ca marca Atomic sa fie scoasa la licitatie si cumparata in 2003 de Nicolae Serbu cu 355 de milioane de lei.

Dupa mai multe actiuni in instanta impotriva deciziei de instrainare a marcii, fostul Atomic TV isi schimba denumirea in TV Klumea (care era chiar sloganul de lansare a statiei).

In ultimii ani, vanzarile de publicitate si-au revenit, dupa ce spatiul a intrat in administrarea regiei Cable Direct. Anul trecut, postul a vandut publicitate de aproximativ 800.000 de euro, iar in primele luni din 2006 s-au obtinut cam 500.000 de euro.

Probleme pe cablu

De cateva zile, TV Klumea a fost scos din grila de programe a operatorului de cablu UPC-Astral, fiind inlocuit de un alt post muzical, UTV. Nu mai putin de 17 retele (printre care cea din Bucuresti) au operat aceasta schimbare.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a cerut companiei de cablu sa revina la grila initiala, pentru ca nu a notificat CNA de schimbare decat in trei din cele 17 cazuri.

Cablistul a motivat decizia de inlocuire (postul a intrat chiar pe pozitia TV Klumea) prin faptul ca „UTV are o imagine mult mai bine conturata fata de celelalte posturi cu un format similar”.

Integral in EVZ















92 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă