Constructorul francez Citroen a avut un inceput cu hopuri pentru modelul de varf, C6. Acesta a fost lansat in luna mai, fiind succesorul spiritual al modelului istoric DS. Fabricantul auto spera ca aceste probleme sa fie rezolvate in curand.

Directorul Citroen, Claude Satinet a declarat ca fabrica Rennes, din vestul Frantei fabrica 40-50 de modele C6 pe zi fata de 100 de modele planuite initial.

”Avem anumite probleme la finisaje si de aceea nu putem sa lansam spre vanzare modelele asa cum ne-am fi asteptat. Aceste complicatii au intarziat lansarea noului model,”,a explicat Satinet in timpul unei conferinte de presa.

Modelul se vinde ca painea calda in Franta; drept urmare, fabricantul auto lanseaza C6 spre vanzare si in Germania. Aici modelul va trebui sa se ia la tranta cu rivalele de la BMW, Audi si Mercedes-Benz. Directorul Citroen a declarat ca modelul a fost bine primt la conferinta de presa din Germania. Pana acum, Citroen a vandut 3000 de modele C6.

Mai mult , in prima jumatate a anului vanzarile fabricantullui auto au crescut cu 5 procente, la 763000 de unitati vandute si se mentine in cifrele prognozate pana la sfarsitul anului.

Citroen isi propune ca, vanzarile in 2006 sa atinga 1.4 milioane de unitati. Presedintele Citroen a mentionat ca una din strategiile pentru anul 2006 este sa mareasca capacitatea de productie in China pentru a face fata cresterii pietei auto. De asemenea, se studiaza si o posibila fabrica pentru productie in Rusia.

Acesta nu a dat detalii despre un posibil model nou care va fi dezvaluit in luna septembrie, insa unele surse declara ca acesta va fi sucesorului modelului Xsara Picasso. Presedintele a mentionat, totusi, ca modelul lansat in anul 2000 va mai ramane in piata pentru cativa ani, noul model fiind complementarul acestuia.