Consiliul National al Audiovizualului isi propune sa controleze mai bine urmatoarele campanii electorale.

Ralu Filip, presedintele institutiei, a propus ieri modificarea Legii audiovizualului, sub pretextul viitoarei aderari la Uniunea Europeana. Procesul de armonizare a legislatiei implica si stabilirea competentelor Consiliului National al Audiovizualului de a stabili principiile si regulile de desfasurare ale campaniei electorale in serviciile de programe audiovizuale.

Neutralitate

Potrivit noului proiect, termeni precum candidat, campanie electorala sau perioada de precampanie vor fi foarte clar definiti.

De asemenea, legea ar urma sa faca diferenta intre reflectarea echitabila (ca tuturor candidatilor sa li se dea posibilitatea de a se face cunoscuti), reflectarea echilibrata (acordarea de timp in functie de importanta evenimentelor din campanie) si reflectarea impartiala (obligatia canalelor media de a trata toti candidatii obiectiv si echidistant).

„Fara a fi consultati, comisia care a elaborat legile electorale si-a insusit in buna parte proiectul unei decizii a CNA si a introdus-o cu furca in lege. Si de aici, multe probleme“, explica Filip, citat de NewsIn, nevoia transformarii actualei legi.

In 2004, asociatiile de media i-au reprosat presedintelui Consiliului ca prin regulamentul impus de CNA ar fi acordat mai multi timpi de antena Partidul Social Democrat si lui Adrian Nastase, care apareau pe sticla atit ca guvernanti, cit si ca politicieni candidati in scrutin.

Intetirea amenzilor

In afara reglementarilor privind campania electorala, viitoarea lege a audiovizualului ar face mai flexibile conditiile de prelungire a licentelor. In prezent, acest demers este posibil numai o data la noua ani.

Articol integral in Cotidianul