Afacerile de dezmembrari auto au imbogatit peste 200 de patroni din Romania. Acestia au investit initial, in afacere, intre 2.000 si 5.000 de euro, ca sa castige lunar pana la 5.000 de euro. „Afacerea este foarte banoasa”, recunosc patronii.

Profiturile aduse de astfel de afaceri sunt destul de consistente, in conditiile in care costurile cu plata salariilor si utilitatilor sunt minime.

Pe langa faptul ca este profitabila, afacerea este cat se poate de simpla: se cumpara, din tara sau strainatate, masini vechi, abandonate sau distruse, la preturi modice si se valorifica apoi piesele ramase in functiune - de la componentele de caroserie utilizabile pana la piese de motor sau electrice.

Pentru a incepe o astfel de afacere este nevoie de o autorizatie de mediu, un aviz de functionare emis de Inspectoratul General al Politiei Romane si o autorizare emisa de Registrul Auto Roman (RAR), care atesta ca persoana care se ocupa propriu-zis de dezmembrari a fost instruita si verificata.

Pe langa aceste avize, intreprinzatorul are nevoie de un teren si cateva utilaje rudimentare pentru a intra in paine.

Incepand de ieri insa, firmele care au ca obiect de activitate tratarea autoturismelor scoase din uz risca sa fie inchise, daca patronii nu fac investitii de circa 100.000 de euro. „Cine nu indeplineste prevederile HG 2046 / 2004, care reprezinta transpunerea directivei europene 53 / 2000, iese din joc. Acelasi lucru este valabil si pentru cei care vor sa inceapa un astfel de business.

In principal, acesti bani sunt necesari pentru a achizitiona instalatii necesare obtinerii avizului de mediu, dar si pentru utilajele necesare desfasurarii activitatii”, spune un consultant specializat pe infiintarea de astfel de firme.

El a explicat ca, pana in prezent, firmele de dezmembrari auto au beneficiat de perioade de gratie pentru a-si pune la punct tehnologia.

Integral in Gandul