Conditiile impuse firmelor care doresc sa participe la licitatia pentru realizarea pasapoartelor electronice pot fi considerate drept draconice.

Astfel, conform cerintelor, firmele interesate trebuie sa aiba o medie a cifrei de afaceri inregistrata in ultimii 3 ani de cel putin 150 milioane euro si sa depuna o garantie de participare de minimum 1,5 milioane euro.

De asemenea, pentru ca o firma sa poata participa la licitatie i se cere si experienta in domeniu. Astfel, institutia trebuie sa fi incheiat deja, in ultimii 3 ani, contracte similare cu un stat membru al Uniunii Europene, fie sa fi incheiat un contract pentru minim 2 milioane de pasapoarte, dintre care cel putin jumatate sa fie acte personalizate cu elemente biometrice in cip-uri.

Totodata, ofertantii vor trebui sa prezinte minimum doua mostre de pasapoarte europene, rezultate din activitatea anterioara, dintre care cel putin unul sa fie un pasaport electronic al UE.

Un alt criteriu de selectie este reprezentat de lipsa datoriilor bugetare, la sfarsitul primului trimestru al acestui an, si existenta certificatului de securitate industriala, care sa dovedeasca faptul ca pot lucra cu informatii clasificate ale UE si NATO.

In urma semnarii contractului cu Regia de Administrare a Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS), firma castigatoare se va angaja sa livreze primele pasapoarte electronice pana la inceputul lunii decembrie al acestui an si sa puna in functiune intregul sistem pana la data de 30 septembrie 2007.

Integral in Banii Nostri