Raiduri asupra aeroportului din Beirut si atacuri Hezbollah in Israel

Razboiul din Liban: O noua zi, alte atacuri

de     HotNews.ro
Miercuri, 19 iulie 2006, 0:00

A opta zi de conflict, extrem de sangeroasa: zeci de civili au fost ucisi in Liban
Foto: AFP

Un nou tir de rachete a fost lansat, miercuri dimineata, asupra orasului israelian Haifa - transmite France Presse. O parte dintre ele a atins un cartier al orasului, iar altele au cazut in mare. Agentia Reuters, care citeaza martori din zona, relateaza ca inaintea bombardamentelor, nu a fost transmis nici un avertisment, iar populatia a fost luata oarecum prin surprindere.

Si la Beirut au fost auzite explozii puternice, pentru prima data, in centrul orasului. Potrivit martorilor, doua masini din centrul capitalei libaneze au fost distruse de un tir israelian, fara a se inregistra victime.

Aviatia israeliana a lansat numeroase raiduri care au vizat camioane de transport sau zone de stationare a acestor vehicule. Miercuri dimineata, cel putin 55 de civili au fost ucisi, in urma raidurilor deosebit de violente din Liban.

Cel mai mare numar de victime s-a inregistrat in satul Srifa, in apropiere de orasul Tyre, unde un atac israelian a distrus o serie de case, omorand circa 12 persoane si ranind 30.

Potrivit BBC, trupele israeliene au intrat intr-o zona din sudul Libanului unde armata sustine ca efectueaza o operatiune limitata.

Aviatia israeliana a bombardat din nou, miercuri la pranz, pistele aeroportului din Beirut, in timp ce gruparile Hezbollah au revendicat un tir cu rachete asupra bazei israeliene Ramat David, situata la peste 50 de kilometri de granita cu Libanul.

De altfel, surse oficiale, citate de France Presse, au precizat ca Israelul a decis continuarea "fara limita de timp" a ofensivelor militare din Liban si Fasia Gaza.

Intre timp, creste ingrijorarea in randul comunitatii internationale. Secretarul de Stat american, Condoleezza Rice, urmeaza sa se deplaseze, vineri, in Orientul Mijlociu, in incercarea de a gasi o solutie pentru rezolvarea conflictului.

Neliniste si la Comisia Europeana. Parlamentarii europeni vor ca trupele NATO sa intervina in zona, iar rolul de mediator sa ii revina fostului ministru german de Externe, Joschka Fischer.



















425 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Liban, un stat virtual (Miercuri, 19 iulie 2006, 12:31)

    roman [anonim]

    1. Perioada rapirii celor 3 soldati evrei de catre "Rezistenta islamica" la frontiera cu Gaza si Liban e legata de presiuni asupra: Hamas(organizatie terorista pe lista UE) confruntat cu presedintele Abbas ce vroia sa organizeze un referendum pt. recunoasterea Israelului; Hezbollah, confruntat in Liban cu punerea in aplicare a rezolutiei ONU 1559 pt. dezarmarea acestei militii teroriste (pe lista UE); Siria, pt. care s-a organizat o ancheta penala internationala privind implicarea acestui stat terorist in asasinarea fostului prim-ministru libanez Hariri; Iran, al carui dosar a fost trimis la Consiliul de Securitate ONU pt. a stopa inarmarea nucleara a acestei republici islamice.

    2. Aceste organizatii/tari teroriste nu au vreun interes intr-un acord de pace in Palestina(Hamas ramane fara "obiectul muncii", distrugerea Israelului), in democratizarea Libanului(Hezbollah pierde baza de atac contra Israelului), in lamurirea asasinarii lui Hariri (Siria risca sa-l vada pe fratele lui Assad in puscarie) sau in oprirea inarmarii nucleare a Iranului.

    3. Cat timp Hezbollah isi va aroga dreptul sa aiba o militie inarmata si va pune interesele proprii deasupra intereselor Libanului, acest stat nu va exista decat pe hartie, va fi "fraierul de serviciu", adversarii il vor folosi ca teren de antrenament.
    Aceste organizatii/tari stiau ca prin rapire provoaca Israelul dar nu le pasa de faptul ca sute de arabi acum mor degeaba. Cu fanaticii nu e nimic de discutat, orice negociere e doar tactica, scopul strategic fiind eliminarea lor treptata.

    4. Romania are pe teritoriul ei membri activi ai Hamas si Hezbollah, legati de Asociatia Islamica din Romania si de organizatii "studentesti" arabe. Speram ca SRI sa-i tina la ochi pe acesti retardati, sa nu ne trezim implicati intr-un conflict ce nu priveste istoria si viitorul nostru ca popor.

    5. Minoritatea araba crestina din Liban (35%) e in pericol, de aceea Franta si USA (numerosi binationali) incearca sa intervina.
  • 0 (0 voturi)    
    Dimpotriva (Miercuri, 19 iulie 2006, 13:21)

    Sebastian Purje [anonim]

    Dimpotriva, eu consider ca pt rapirea a doi oameni nu esti indreptatit sa omori cu sutele civilii (oameni nevinovati) din Liban.
    De acord, cei din Hezbollah sunt fanatici, dar asta nu inseamna ca politicienii israelieni sunt mai putin fanatici si mai putin vinovati.
    Nu voi fi niciodata de acord cu masacrarea civililor pt ideile tampite a vreunui politician tembel.
  • 0 (0 voturi)    
    raboiul e bun - nu luati asta in serios (Miercuri, 19 iulie 2006, 13:39)

    kelu [anonim]

    Razboiul e bun pt. tarile necombative. Imaginati-va cata vanzare de armament, cate distrugeri vor fi. Cineva va trebui sa reconstruiasca toate distrugerile.

    Cat despre conventia de la Geneva: vorba' lu stalin: "moartea unui om e o tragedie - moartea mai multor oameni e doar o problema de statistica".

    Nu inteleg de ce bombardeaza locatii civile.

    In alta ordine de idei, nu inteleg de ce evreii nu apeleaza la fratiorii lor care oricum sunt in zona si si-au facut antrenamentul prin Irak.

    Ma gandesc cu groaza la bietii soldati americani - daca se vor opri conflictele astea vor fi "jobless". Asta ar fi nasol pt. ei si familiile lor. In plus nici n-ar mai fi funny - sa mai omori niste irakieni sau sa-ti bati joc de prizonieri.
  • 0 (0 voturi)    
    Razboiul nu e bun (Miercuri, 19 iulie 2006, 14:36)

    peacefull [anonim]

    Nici un razboi nu e bun si cred ca numai Hitler era de acord cu razboaiele. Mare pacat ca mor COPII nevinovati care nu au nici o legatura cu cauza razboiului. Ganditi-va daca ar fi copiii d-voastra. Nu cred ca israelienii sunt constienti in momentul in care spun ca sunt de acord cu acest razboi dupa ce armata lor a ucis atatia copii nevinovati. Cred ca exista un Dumnezeu al tuturor indiferent de denumirea lui care va pedepsi mai devreme sau mai tarziu acest macel.
  • 0 (0 voturi)    
    israel (Miercuri, 19 iulie 2006, 15:09)

    sorin [anonim]

    Am citit cateva opinii referitoare la acest conflict. Parerea mea este ca, ideea de experimentare a armelor, tacticilor de lupta, s.a.m.d, este cam invechita. Acest lucru, nu se mai intampla in lume. In Orient, acum, se intampla urmatoarea treaba: ovreii au prins de veste ca in sudul Libanului s-au amenajat cateva cuiburi foarte periculoase, cu sustinere logistica din partea Iranului si a Siriei. In plus au fost cateva locuri, a caror pozitie si caracteristici le era inca necunoscuta. Un alt motiv a fost pretul petrolului. Au planuit sa jongleze cu el putin la bursa. Acestea au fost motivele pt. care evreii au intrat in Liban. Nimic mai mult! Daca in mai putin de o saptamana acest conflict se stinge, inseamna ca am avut dreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    dumnezeu vede (Miercuri, 19 iulie 2006, 15:13)

    eu [anonim]

    Israelienii au depasit niste limite, bombardeaza parca intentionat locatii unde sunt multi civili. Ia sa fi facut altii asa ceva, ce-ar mai fi tipat americanii si restul. Acum abia daca mormaie rusii, dar din alte interese. Nu mi se pare o diferenta prea mare intre nebunii care se arunca in aer prin autobuze, "pentru o cauza sfanta" si crimele astea pentru o cauza la fel de dreapta si sfanta dupa parerea lor. Cu ce sunt mai buni ?!
  • 0 (0 voturi)    
    revin - bineinteles ca razboiul nu e bun (Miercuri, 19 iulie 2006, 19:15)

    kelu [anonim]

    americani=evrei
    de ce tac americanii malc - daca se intampla invers (ca libanezii sa ii atace pe evrei) americanii ar fi fost de mult calare pe libanezi?

    legat de ce a scris "eu": bineinteles ca ataca locatii cu civili ( daca ar putea-o evreii ar casapi toata lumea araba). in plus, ai dreptate: teroristul este un soldat cu niste arme precare. Daca ai un avion militar, cand bombardezi locatii cu civili esti doar un "terorist upgraded".
  • 0 (0 voturi)    
    e nasol (Miercuri, 19 iulie 2006, 19:22)

    clau [anonim]

    le dau mare dreptate celor de la pct 1 si 5 ptr ca ce ne da astia de la stiri e ptr fraieri lumea nu intelege ca de fapt totul se deduce la PETOL .Ii dau dreptate celui de la pct 3 evreii sunt americani si invers leo fi zis americanii ba ia porniti voi ceva acolo ca daca se baga uratii aia de iranieni venim imediat si facem si noi o treaba cu petrolu asta . le luam si lu astia petrolul si ce mai au ei si dupa aia iar ne ia astia la stiri ca is teroristi ca sa le bagam democrtia in cap s.a.m.d stouri oricum eu zic ca e nasol
  • 0 (0 voturi)    
    Sa nu fim subiectivi (Miercuri, 19 iulie 2006, 20:03)

    Adrian [anonim]

    Roman de la comentariul nr. 1 - daca e sa amintim rezolutiile ONU impotriva Siriei, Hamas, Hezbollah, de ce sa nu amintim cele peste 30 de propuneri de rezolutii care condamna violentele israeliene in fasia Gaza sau Liban, TOATE fiind respinse de SUA prin veto in Consiliul de Securitate:
    http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/UN/usvetoes.html
  • 0 (0 voturi)    
    Locatii "civile" (Miercuri, 19 iulie 2006, 23:45)

    roman [anonim]

    1. Primii care au inceput sa foloseasca aceasta forma de "scut uman" au fost, in razboaiele recente, irakienii in primul razboi din Golf: amplasau baterii aeriene direct pe acoperisuri de blocuri la Bagdad, stiind ca americanii vor fi pusi in dificultate fata de opinia publica daca loveau bateriile si mureau civili. Va mai aminti de "distrugerile colaterale"?
    2. In Liban, datorita teritoriului restrans controlat de siiti din Hezbollah si ideii de propaganda mediatica, cateva sute de site-uri de stocaj a munitiei sunt create in interiorul cartierelor civile si uneori direct in pivnite de case spre zonele muntoase. Un reportaj pe "Al Jazeera" ieri punea aceasta problema, evident cu obisnuitele insulte catre Israel.
    3. Israelul nu are nici un interes mediatic in a ucide deliberat civili, e sinucigas ca propaganda, pana acum au fost peste 1500 misiuni aeriene, daca vroiau, exterminau sute de mii de siiti. Dar nu ataca decat obiective cunoscute de informatorii lor arabi din Liban, evita cartierele crestine si cele de musulmani suniti. Daca vizitati site-ul unui ziar libanez in franceza "L'Orient le Jour", veti vedea ce divizati sunt libanezii cu privire la cine e vinovat de ce se intampla. E mai bine decat sa judecati doar dupa cateva imagini si propozitii pe un post tv.
    4. Campania asta va dura inca multe saptamani si se va termina nedecis, insa Hezbollah va fi slabit militar si politic, iar Siria si Iran vor vedea cam la ce se pot astepta pe propriul teritoriu daca continua sa se foloseasca de mercenarii din Liban pt. propriile lor interese.
    5. Hezbollah stia ca sute de arabi vor muri din cauza provocarii lor, aveti impresia ca regreta, auziti vreo scuza catre familiile distruse (azi au omorat chiar 3 arabi israelieni, la Nazareth, dar ce le pasa lor)? Imaginati ce ar fi in Romania daca din cauza unor politicieni debili, jumate din tara ar fi sub bombardamente si mii de romani ar muri inutil. I-ati felicita, din "patriotism" sau poate doar din ura pt. "adversar"?
  • 0 (0 voturi)    
    E nasoleala mare (Joi, 20 iulie 2006, 5:48)

    Bocica [anonim]

    Are dreptate tipu de la pct 8: ii mai jecmanesc americanii si pe aia si-i lasa calici , ca pe irakieni.
  • 0 (0 voturi)    
    petrol (Joi, 20 iulie 2006, 8:19)

    Florin [anonim]

    Nu mai vorbiti prostii. Petrolul nu are nimic de a face cu acest conflict. Ce interes are Israelul? Daca ar avea resurse naturale, pe care sa le vanda la preturi mult mai mari, as intelege, dar asa... Dimpotriva, cresterea pretului ajuta celelalte state arabe, care au mari resurse petroliere. De ce doreste SUA acest conflict? Nu din cauza petrolului (din nou, Libanul nu are petrol, Israelul nu are petrol, americanii pierd din cauza scumpirii). Dar SUA vede Hezbollahul ca fiind o tinta terorista, care este extrem de periculoasa. Hezbollah a organizat mai multe atentate impotriva SUA.
  • 0 (0 voturi)    
    Biblia (Joi, 20 iulie 2006, 11:16)

    Crestin [anonim]

    Daca mai cititi prin Biblie din cand in cand, veti vedea ca acest conflict dureaza de milenii. Niciodata nu va fi pace intre evrei si arabi. Conform profetiilor biblice Israelul va fi protejat. Daca n-ar fi fost asa in al 2 lea Razboi mondial, Hitler i-ar fi exterminat. La o populati de 6,8 milioane de locuitori erau demult inghititi de arabi. Cineva de sus a vegheat tot acest timp asupra lor, (indiferent cum numim noi aceasta protectie) pentru ca sunt poporul ales al lui Dumnezeu. Doamne ajuta!
  • 0 (0 voturi)    
    Pt "Crestin" si "roman" (Joi, 20 iulie 2006, 11:57)

    Sebastian Purje [anonim]

    Pt "Crestin" - Intr-adevar, Biblia ne spune ca ei sunt poporul ales. Asta pana la aparitia Noului Testament. Daca ar fi asa cum te lauzi, adica ai fi citit cu atentie Biblia, conform Noului Testament nici un popor nu mai este "cel ales" - cei alesi sunt cei care cred in Dumnezeu.
    Pt. "roman" - Revenind la razboiul nostru, faptul ca Saddam a folosit primul asa zisele scuturi umane, nu indreptateste pe israel sa omoare civili. Nu le mai cauta tot felul de scuze. SUNT LA FEL DE CRIMINALI CA SI AMERICANII SAU CA SI ORICE ORGANIZATIE TERORISTA
  • 0 (0 voturi)    
    nimeni nu poate lupta impotriva Cuvantului lui Dumnezeu (Joi, 20 iulie 2006, 12:28)

    gabi [anonim]

    http://www.av1611.org/katrina.html
    2001 8 June
    President George W. Bush sends Secretary Tenet to Jerusalem to promote his "Roadmap to Peace," the continuation of the failed Oslo Accord.
    2001 8 June - Same Day - Tropical Storm Allison hits Texas
    Tropical storm Allison hits Texas the home state of President George .W. Bush.
    2001 23 August
    President George W. Bush rips Yasser Arafat on CNN. Bush suggests that Arafat "put 100% effort into stopping terrorism" if he wants Israel to negotiate. Saudi leader Abdullah is incensed. He tells Ambassador Bandar to immediately leave the U.S. because Bush supports Israel.
    2001 27 August
    On his way out, Bandar meets with Condi Rice while Bush is on vacation. Bandar tells Rice how unacceptable Bush's comments were, threatens to withhold oil, and says that he's leaving in disgust. Condi reports to President Bush, who immediately issues a written letter to Bandar stating that "Palestinian people have the right to live in their own state in their own homeland."
    2001 7 September
    Eleven days later, a jubilant Bandar returns to America and meets with Bush, Cheney, Rice, and Powell to hammer out the details and announce to the world the creation of the Palestinian State. The negotiations and details continue until September 9 2001.
    2001 10 September
    Bandar and crew finish President Bush's plans to create a Palestinian nation in Israel in 2005. Bandar calls his offices to inform them the agreement is finally finished.
    2001 11 September - Next Day - Terrorists Explode into the World Trade Center
  • 0 (0 voturi)    
    never..... (Joi, 20 iulie 2006, 12:37)

    Ne@mtzu [anonim]

    Niciodata sa nu isi imagineze cineva ca israelul sa va lasa inca o data supus terorii, de aia reactioneaza asa in momentul in care au fost amenintati, ei stiu ca au un razboi de dus "Armaghedon" .Dumnezeu este cu ei orice ar fii si putem sa confirmam acest lucru biblic israelul nu va putea fi distrus niciodata......!! sa nu ne lasam indusi in eroare de cateva posturi de televiziune care nu fac decat sa vanda o "marfa" vizuala. Eu zic sa ne uitam in istorie si vom intelegee de ce israelul se comporta asa....
  • 0 (0 voturi)    
    Razboiul din Liban. (Vineri, 21 iulie 2006, 14:56)

    Husanu Constantin [anonim]

    Pamantul este al tuturor oamenilor. Nimanui nu i se poate permite sa-l sechestreze si sa nege legimitatea vietii unor popoare. Arabii cu organizatiile lor teroriste nu recunosc statul Izrael! Si atunci evreii unde sa traiasca?
    Au mai trait candva prin diverse tari si au ajuns in cuptoarele de la Aschwitz...
    Nu este uman. Evreii duc acum un razboi pentru apararea fiintei lor nationale. Consecintele razboiului, respectiv pierderi umane, nu pot fi imputate lor. Asta este parerea mea. Rog sa fiu contrazis
  • 0 (0 voturi)    
    Incetatii cu copilariile. (Luni, 24 iulie 2006, 17:53)

    Sebastian [anonim]

    Un arab crestin Libanez spunea: "Noroc ca exista Israelul, altfel noi am fi la rand."
    Acest razboi este un razboi de conceptii asemenator oarecum cu razboiul rece dintre SUA si Uniunea Sovietica (Capitalism vs Bolsevism) din perioada postbelica, cu diferenta ca este foarte "fierbinte". Petrolul, Palestinienii, Libanezii, Israelul, sunt toate niste pretexte in cadrul unui conflict mult mai amplu si profund dintre doua viziuni opuse asura a tot ce exista (dumnezeu, oameni, drepturi, economie, etc), cea occidentala si cea islamica. Cine va castiga pana la urma? Inclin sa cred poate spre surprinderea multora ca tocmai cea Islamica. Nu am loc aici sa argumentez.
  • 0 (0 voturi)    
    AMERICA VS RUSIA (Miercuri, 26 iulie 2006, 8:41)

    Darius TM [anonim]

    Acest razboi se duce indirect intre Americani si Rusi (americanii inarmeaza Israelul si Rusii inarmeaza tarile vecine Israelului inclusiv pe teroristii Libanezi (adik din LIBAN)) Este "urat " ce se intampla deoarece cica se omoara in numele lui Dumnezeu,pentru o cauza care oricum ai privi-o ar trebui sa aduca pacea.Cred ca popoarele acestea sunt blestemate pentru faptele lor de la "inceputul istoriei".Ce mai poti sa spui decat DUMNEZEU SA LE DEA MINTE SI INTELEPCIUNE sa puna capat acestui masacru.Diferenza dinte acest razboi si ce a facut HITLER este mica deoarece tot la masacrarea in masa a unor oamenii fara vina se ajunge.Sper sa se termine cat mai repede si sa-i IERTE DUMNEZEU!
  • 0 (0 voturi)    
    Cat se mai poate tolera terorismului? (Sâmbătă, 29 iulie 2006, 21:56)

    L mauriciu [anonim]

    Terorismul a devenit o plaga grava deoarece a fost privita cu ingaduinta de unii, sprijinind si incuranjand unele tari interesate sa dezvolte posibilitatile organizatiilor teroriste. Candva Israelul a atras atentia ca actiunile teroriste au vizat,initial, Israelul dar nimeni nu poate garanta ca este ferit de a deveni victima. Iata ca astazi cunoastem cu toti ca alte state au avut de suferit. Nu este ciudat ca tari ca Rusia sautraditionala Franta, Portugalia, etc au o atitudine de a impiedica distrugerea organizatiilor teroriste. Este o rusine. Aceste organizati primitive vor sa tina sub teroare lumea civilizata. Este inadmisibil! Dupa cum am aflt cu totii organele abilitate au zadarnicit in Romania planuri teroriste semn ca nimeninu este ferit de pericolul lor. Efortul mondial este necesar pentru a starpi aceasta plaga care nu cunoaste granite.
  • 0 (0 voturi)    
    Terorismul=masura disperata!! (Duminică, 30 iulie 2006, 4:07)

    l0ly_c [anonim]

    Terorismul nu este defapt o lupta dusa impotriva celorlalte natiuni doar pt varsarea de sange!!!Terorismul este o masura disperata luata de popoarele arabe impotriva tiraniei occidentale si tiraniei sua , care defapt nu doreste pacea ci doar vrea sa puna mana pe pretioasele zacaminte de petrol!!!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri