Furnizorii de componente auto incearca diverse strategii pentru a ii determina pe producatorii auto sa indepte catre clientii finali costurile suplimentare generate de creterea preturilor la materiale. Unii fabricanti de componente incearca o abordare mult mai directa printr-o negociere dura si doleante repetate. Altii nu lasa deloc la pretul materialelor.

„Daca incercam sa aducem in discutie acest subiect, fabricantul auto trimite in urmatoarea secunda auditori care sa verifice piesa cu piesa intreaga unitate”, declara un furnizor.

Succesul noilor abordari incercate de furnizori a variat. „Cei care au tehnologii de ultima generatie, clienti profitabili si o competitie redusa au avut de castigat fata de furnizorii ai caror produse sunt de calitate mai slaba”, explica Lars Holmqvist, directorul Asociatiei Europene ai Furnizorilor (AFE).

Aceasta lupta se va inteti, dupa parerea analistilor, pentru ca preturile la materiile prime precum otelul, plasticul sau cuprul vor creste constant, chiar daca intr-un ritm mai putin accelerata. Pentru a acoperi eventualele pierderi fara a creste preturile furnizorii trebuie sa investeasca in redesenarea componentelor pentru a folosi mai putin material.

Furnizorii, prin vocea comuna a AFE, au declarat ca timp de doua luni vor incerca sa ajunge la o intelegere cu producatorii auto, privind preturile. Daca discutiile nu vor avea niciun rezultat, atunci vor opri productia pentru 90 de zile. Costurile unei astfel de incetari a lucrului ar fi enorme si ar atrage dupa sine si stoparea productiei de autovehicule.