Al doilea mare producator mondial de telefoane mobile, Nokia, a anuntat vanzari de 9.8 miliarde de euro in semestrul doi al anului, in crestere cu 21% fata de perioada similara a anului trecut. Principala piata unde Nokia a inregistrat cresteri importante a fost Asia, producatorul finlandez impunandu-se prin designul aparatelor si usurinta utilizarii meniului.

Numarul telefoanelor vandute in semestrul doi depseste 78 de milioane, in crestere cu 29% fata de anul trecut.

Profitul pentru o actiune Nokia a crescut de la 0.17 eurocenti in semestrul doi al anului trecut la 0.23 eurocenti in perioadsa aprilie-iunie 2006. Analistii prefigurau un profit pe actiune de 0.24 eurocenti.

Cota de piata a producatporului e de aproximativ 34%, insa pe pietele emergente Nokia detine chiar si 50%, pretul mediu al unui aparat fiind estimat la 105 euro.

Profitul net al companiei a fost de 1.14 miliarde euro, cu 43% mai mult decat in perioada similara a anului trecut.