Ministerul Transporturilor cauta 540 de milioane de euro pentru realizarea celei de-a doua centuri ocolitoare a muncipiului Bucuresti, insa, de data aceasta, la profil de autostrada.

Studiul, efectuat de o firma romaneasca de proiectare, prevede o lungime de 99 km pentru viitoarea autostrada. Aceasta urmeaza sa treaca la o distanta cuprinsa intre un km si zece km spre exterior de actuala centura ocolitoare, iar viteza proiectata a autostrazii este de 120 km/ora.

Terenul, aproape 100 de milioane de euro

Deocamdata, Ministerul Transporturilor nu a facut o estimare a preturilor terenurilor care vor trebui cumparate pentru realizarea autostrazii.

„Deoarece nu au fost demarate procedurile de expropriere, nu detinem valoarea despagubirilor ce urmeaza fi acordate posesorilor de ternuri.” Calculele noastre arata ca pentru realizarea celor 99 km de autostrada vor trebui achizitionate cel putin 400 ha de teren. La o valoare de 200.000 euro a hectarului de teren rezulta ca vor trebui platite 80 de milioane de euro proprietarilor.

Pe linga aceasta, statul va cumpara si terenul necesar realizarii celor 20 de noduri de trecere spre drumuri judetene sau nationale, pe care le va cuprinde autostrada.

Centura, absolut vitala

Proiectul de realizare a centurii ocolitoare la nivel de autostrada a Capitalei este vechi de citiva ani.

Intr-un final s-a realizat studiul de fezabilitate a autostrazii, insa nu a fost obtinuta finantarea necesara. Pentru obtinerea acesteia, fostul ministru al Transporturilor Miron Mitrea a demarat discutii cu constructori chinezi pentru ca autostrada sa fie finantata si construita de acestia, dar propunerea a fost intimpinata cu reticenta.

“Chinezii s-au oferit sa finanteze constructia, dar au pus conditia sa faca ei lucrarile. Din cauza faptului ca semana a incredintare directa si a opozitiei manifestate de Comisia Europeana, proiectul a fost stopat”, ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor, care au solicitat anonimatul.

Articol integral in Cotidianul