Cele doua tari est-europene, Romania si Bulgaria, au inregistrat cele mai mari cresteri ale vanzarilor la nivel international ale retailerului german Praktiker, potrivit rezultatelor financiare pe trimestrul doi ale acestui an, anuntate miercuri de catre Praktiker.

Wolfgang Werner presedintele grupului a declarat ca in prima jumatate a acestui an, vanzarile in Bulgaria aproape s-au triplat iar cele din Romania au crescut cu 50%. In trimestrul doi al acestui an, vanzarile totale ale grupului au crescut cu 7,5%, pana la 888,3 milioane euro.

In Germania, vanzarile Praktiker au crescut cu 5,8% fata de primul trimestru al anului trecut, pana la 665,2 milioane euro. Potrivit informatiilor companiei, recenta crestere trimestriala a vanzarilor pe piata locala contrabalanseaza pierderile inregistrate in primul trimestru al acestui an, cand vanzarile in Germania au scazut cu 4% comparativ cu primul trimestru al anului trecut.

Profitul inainte de taxe si impozite (EBITA) inregistrat in Germania a fost de 45,8 milioane euro, in crestere cu 8,3% fata de aceeasi perioada a anului 2005.

Pe pietele internationale vanzarile retailerului german au crescut in primul trimestru al acestui an cu 12,3% fata de perioada similara a anului trecut, atingand valoarea de 233,1 milioane euro. Cresterea se datoreaza in mare parte extinderii retelei de magazine. In Romania si Bulgaria au fost inregistrate cele mai evidente cresteri ale vanzarilor.

“Rezultatele arata ca strategia de a ne intari prezenta in special pe pietele est-europene este corecta. In Bulgaria spre exemplu, vanzarile in prima jumatate a anului 2006 aproape ca s-au triplat, iar in Romania vanzarile grupului au crescut cu mai mult de 50%”, a declarat Wolfgang Werner, presedintele grupului Praktiker.

La data de 30 iunie a acestui an, numarul magazinelor Praktiker in Romania a ajuns la 11 unitati, in crestere cu 3 unitati fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar in Bulgaria numarul magazinelor a crescut de la 2 unitati in 2005 la 4 unitati in 2006.

Pe pietele internationale EBITA a fost de 16,6 milioane euro, cu 54,6% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. In privinta investitiilor facute de retailerul german in perioada 1 aprilie-30 iunie 2006, acestea au scazut cu 10% in Germania, pana la 2,7 milioane euro, iar la nivel international acestea au scazut cu 78,2%, pana la 3,2 milioane euro.

Profitul inainte de taxe si impozite (EBITA) inregistrat de grupul Praktiker in trimestrul doi al acestui an a ajuns la 62,4 milioane euro, in crestere cu 17,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. La data de 30 iunie 2006, grupul Praktiker detinea 335 de magazine.