Intr-o conferinta de presa care a avut loc la Paris, seful companiei Peugeot-Citroen (PSA), Jean-Martin Folz, a prezentat situatia financiara dupa primele sase luni din 2006 si strategia pentru urmatorul semestru. PSA nu a reusit sa isi atinga tintele propuse pentru jumatatea anului, astfel conducerea companiei a recurs la modificarea indicilor pentru restul anului.

Al doilea producator auto european (dupa Volkswagen) s-a confruntat cu probleme si la sfarsitul lui 2005, dar isi doreste o reabilitare a indicilor din 2007.

Folz spera ca se vor inregistra cresteri inca de la sfarsitul acestui an in Europa de vest odata cu lansarea noilor modele Peugeot 207, Peugeot Boxer si Citroen Relay. PSA vinde pe aceasta piata aproximatix 70 de procente din volumul sau anual.

Folz considera ca: „Evident ca nu suntem multumiti de rezultatele de pana acum, insa lucram la un plan care ne va ajuta sa mergem spre profituri sanatoase”. Este asteptat ca aceastra strategie sa fie gata inainte de Targului Auto de la Paris, care se va desfasura in ultima saptamana din sepatenbrie.

Specialistii businessului auto considera ca planul va fi caracterizat de reduceri drastice ale cheltuielilor grupului in conditiile in care PSA se confrunta - ca toti competitorii sai - cu preturi din ce in ce mari la materiile prime si la componente.

Tendinta este dublata de intarirea competitiei in Europa, prin intrarea pe piata a constructorilor americani si apropiata lansare a modelelor ieftine din China.