S-a deschis tronsonul de autostrada Fetesti-Cernavoda

de     HotNews.ro
Duminică, 30 iulie 2006, 0:00


O alta portiune de 18 kilometri din Autostrada Soarelui a devenit functionala. Este vorba de tronsonul Fetesti - Cernavoda, circulatia fiind deschisa duminica, la ora 0:00.

Ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Radu Berceanu, a anuntat, intr-un comunicat dat publicitatii, ca termenul de finalizare a lucarilor a fost devansat cu doua zile, iar traficul se poate desfasura in conditii mai bune la acest sfarsit de saptamana.















226 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Parteneriat public/privat (Duminică, 30 iulie 2006, 13:04)

    roman [anonim]

    1. Procedurile legale cerute de UE ne obliga sa asteptam aproape 2 ani inainte de a da acordul pt. o autostrada; adaugam la asta obisnuitele tare ale birocratiei romanesti, interesele politice locale, prioritatile la buget intainte de alegeri si e clar ca va fi foarte lenta crearea unei retele de autostrazi in tara doar cu fonduri publice.

    2. Daca tot exista interese lpolitice ocale, sub supravegherea Curtii de Conturi(financiar, pt. limita de indatorare) si a Ministerului de transporturi (coerenta tehnica si de dezvoltare regionala), autoritatile locale sa caute parteneri privati, ele sa contribuie cu teren si facilitati, firma privata cu tehnologie si/sau fonduri. Deja sunt unele initiative in Moldova si Transilvania.

    3. Cei care au calatorit stiu ca peste tot in UE platesti o taxa pt. a folosi autostrazile, fie indirect la intrarea in tara cu o masina, fie direct la intrarea pe o portiune de autostrada. Asta e, vrei sa ajungi mai comod si repede, platesti cativa euro pt. cativa zeci sau sute de km. Concesionarea se poate face pe termen limitat, sa-si scoata toata lumea investitiile si un profit corect, apoi fie raman in proprietatea autoritatilor locale fie acestea isi vand partea catre firma privata.

    4. Germania si USA si-au facut mai repede si mai ieftin autostrazi de mii de km folosind anumite tipuri de ciment, altfel ar fi costat prea mult. Putem incerca si asta..Oricum mi se pare ca un astfel de parteneriat ar fi foarte util, am avea in 10-15 ani mii de km si asta ar contribui indirect si la dezvoltarea turismului si dezenclavarea unor regiuni uitate de investitorii straini.
  • 0 (0 voturi)    
    re (Duminică, 30 iulie 2006, 15:37)

    liv [anonim]

    Nu peste tot in UE exista taxe pt. utilizarea autostrazilor. In Germania, Luxemburg, Belgia, Olanda, Suedia si Finlanda nu costa nimic, poate si in alte tari.
  • 0 (0 voturi)    
    ptr nr 3 (Duminică, 30 iulie 2006, 18:03)

    dan [anonim]

    peste tot in UE?
    sa fim seriosi ..poate te-ai plimbat doar pina in budapesta colega
  • 0 (0 voturi)    
    Uraa (Duminică, 30 iulie 2006, 20:57)

    costas [anonim]

    Mare fast pentru nimic. Avem nevoie de citeva sute bune de km de autostrada daca nu mii si ei fac mare chestie din 18 km .... oricum in tim ce s-au facut 18 spre constanta s-au stricat 18 spre pitesti intre noi fie vorba ...

    Praf in ochi
  • 0 (0 voturi)    
    regula de 3 simpla (Duminică, 30 iulie 2006, 22:16)

    marius [anonim]

    Deci: in 18 luni de guvernare, 18km. Pe alegerile urmatoare vom avea in concluzie 48 de km.
    Ungaria care e o tara mai mica decat Romania, a pornit la egal cu noi in 1990, azi avand circa 800km. In speranta ca ne asteapta, in maxim 750 de luni (62,5ani) i-am ajuns.
    Din pacate nimeni nu ne asteapta.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi