CFR interzice fumatul in tren

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 29 august 2006, 0:00

Sursa: HotNews.ro

Incepand de la 1 septembrie fumatul va fi interzis in trenuri. Acesta este o decizie a Companiei CFR - divizia Calatori, prin care se urmareste respectarea legii, care interzice fumatul in spatiile inchise si in toate mijloacele de transport in comun.

In scopul respectarii acestei legii, CFR va organiza actiuni de control. De asemenea, in trenuri si la casele de bilete vor exista avertismente afisate la loc vizibil, scrumierele vor fi demontate, prin intermediul instalatiilor de sonorizare din trenuri si din gari vor fi difuzate anunturi, iar pe legitimatiile de calatorie va fi imprimat mesajul “Fumatul interzis in tren”.

Nerespectarea acestor prevederi se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 1.000.000 lei vechi la 5.000.000 de lei vechi sau cu efectuarea a 20 de ore de munca in folosul comunitatii.

Potrivit Legii 349/2002 fumatul este permis doar in spatii special amenajate, construite astfel incat sa nu permita patrunderea aerului viciat in spatiile publice inchise. De la prevederile legii fac exceptie barurile, restaurantele, si discotecile.

















2018 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    parerea mea. (Marţi, 29 august 2006, 18:24)

    striktorul_de_opinii [anonim]

    Adevarul e ca dupa ce a rezolvat toate celalalte probleme legate de calitatea transportului,curatenia vagoanelor si a compartimentelor,a blatistilor,si mai ales de intarzierile astronomice care pur si simplu iti dau programul peste cap,asta era ultima mare problema a CFR ului.
    Desi fumator sustin ideea limitarii spatiilor in care se fumeaza,cu mentiunea ca trebuie sa se creeze locuri speciale pt fumatori.
    dar domnilor de la CFR mi-e teama de momentul cand avand intarzierile binecunoscute va trebui sa infruntati si nervii unor fumatori care nu isi pot satisface viciul.
    In rest numai de bine pt CFR calatori
  • 0 (0 voturi)    
    A-nebunit lupu' (Marţi, 29 august 2006, 18:25)

    Alex Gavrila [anonim]

    Asta chiar e o gluma buna... Sa-i vedem acum ce-o sa faca fara clienti... Ca vreo 60% din populatia activa fumeaza. Deci or sa ramana doar cu pensionarii (cei nefumatori, normal) si cu sugarii. Hahaha, bestial frate! Noroc ca exista si alte mijloace de transport, mai permisive.
  • 0 (0 voturi)    
    super (Marţi, 29 august 2006, 18:29)

    cici [anonim]

    super . au spus ca vor fi spatii speciale pentru fumatori, deci cine vrea nu are decat sa fumeze acolo . ca nefumator era groaznic sa nu gasesc macar un coltisor unde sa fie aerul cat de cat respirabil. Mai ales in trenurile super aglomerate de la/spre munte .Cel putin acceleratele de dupa-amiaza nici macar nu au locuri rezervate .
  • 0 (0 voturi)    
    Era si timpul / Va veni vremea (Marţi, 29 august 2006, 18:34)

    I.Ionescu [anonim]

    Poate ca acesta nu este un anunt doar asa ca sa ne integram in randul tarilor civilizate si ca intr-adevar aceasta reglementare se va aplica.

    De altfel Legea 349 trebuia de mult aplicata insa in tara asta exista un ministere care nu fac nimic in domeniu. Probabil pentru ca marii producatori de tutun stiu cum sa-i opreasca.

    Oare cand vom vedea in presa documente interne ale industriei tutunului din care rezulta clar manipularea factorilor de decizie?

    Vezi:

    http://tobaccodocuments.org/all/documents.php?pattern=romania
  • 0 (0 voturi)    
    mi se pare normal (Marţi, 29 august 2006, 18:38)

    Anca [anonim]

    Mi se pare normala acesta masura luata si chiar am intreb de ce nu a fost luata pana acum...daca ne vrem o tara civilizata..nu ar trebui numai aici lucrat.
  • 0 (0 voturi)    
    buna idee... inaplicabila (Marţi, 29 august 2006, 18:39)

    Mircea S. [anonim]

    Mi se pare o idee foarte buna, nu sunt fumator si ma deranjaza la culme ideea de a inhala fum de tigara in trenuri, mai ales in cele aglomerate unde statul pe culoar este o regula.
    DAR.....
    Spatiile destinate fumatorilor inseamna investitii masive in vagoane noi (sau modernizate). CFR nu-si permite nici sa intretina parcul actual, dar sa mai faca si imbunatatiri....

    Deci.. o noua masura doar de ochii lumii, o reglementare ce nu va putea fi aplicata, decat la vreo 2-3 nefericiti care vor fi amendati cand presa va veni si ea sa constate evenimentul.... (vezi multe alte cazuri..)
  • 0 (0 voturi)    
    Ca si dincolo (Marţi, 29 august 2006, 19:19)

    kleine [anonim]

    Corect. Sa nu se fumeze in trenuri dar sa stationeze mai mult in gari. De exemplu in Franta TGV stationeaza aprox 3 minute in fiecare gara si 5 min in garile mai mari . Ai timp linistit de o tigara.
    Asa ar fi mai corect asa.
  • 0 (0 voturi)    
    "Ca si dincolo"... (Marţi, 29 august 2006, 19:54)

    ma cheama Rodica si sint fumat [anonim]

    ... adica si le EI exista vagoane sau compartimente speciale
    pentru fumatori. Exista si pe TGV-uri in Franta, si in trenurile
    din Italia.
    Ca sa nu mai vorbim ca si dincolo se mai incalca legea in
    timpul unei calatorii de 5 ore cu trenul de nefumatori. chiar de
    catre localnici...
  • 0 (0 voturi)    
    sa nu fie mai rau (Marţi, 29 august 2006, 20:05)

    andi [anonim]

    pana acum macar in zonele cu fumatul interzis nu se fuma. Acum o sa se fumeze peste tot ca e la fel de interzis peste tot :(( Poate chiar mai tare in compartimente :((
  • 0 (0 voturi)    
    si-o trag singuri (Marţi, 29 august 2006, 20:15)

    jeanvaljean [anonim]

    Alex are dreptate, o sa piarda si din bruma de clienti care o au. Fumatu e rau dar tre sa lasi omu ca sunt care nu pot sta atatea ore fara un fum. Pana si la puscarie se dau tigari. Hehe... sa vad cum o sa-l justifice cand o sa-l bage inapoi.
  • 0 (0 voturi)    
    ce frumos....CFR lege si moralitate..bleah (Marţi, 29 august 2006, 20:40)

    nastasel_mititel [anonim]

    ce sa zic..si asa mi-era sila sa merg cu trenul (mizerie, betivi al de alea..) de-acum o sa-mi fie si mai si, deoarece de-acum o sa imi ceara spaga nasu si pentru tigari (ca doar nu crede nimeni ca o sa se repsecte asa lege in romania)

    poi daca faci un drum cu acceleratu' de la timisoara la iasi si esti nefumator...fa ca ceilati BEA frate ca asta se pare ca nu deranjeaza pe nimeni...
  • 0 (0 voturi)    
    Caca-te Fara Rusine in Caile Ferate Romane (Marţi, 29 august 2006, 21:06)

    Agamemnon T. Chibrit [anonim]

    Oare de ce fumatorii sunt supusi la asemenea perversiuni de aia cu glasuri subtiri si cravate rosii? Ce imi trebuie mie sfatul unuia, de orice nivel social, intelectual sau mai stiu eu ce? Daca eu vreau sa fumez, care-i problema? Cine a adus tutunul in Europa? Exact cei cu care europenii se lauda ca au cucerit lumea! Pai sa interzica UE-istii astia tot ceea este consdierat viciu si .... era mai bine in uterul mamei. Sau poate mai bine era spermatozoid la tata! La ce dracu' mai traiesc daca nu traiesc cum vreau?! Sa faca un continent sau o insula (cu stiinta lor maiastra) in care sa nu se vicieze aerul de la fumat. Dar nici de la masini, centrale, deseuri si alte chestii pe care le stiu sau altele pe care cred ca nu le stiu.
    Sanatate!
  • 0 (0 voturi)    
    fumat (Marţi, 29 august 2006, 21:37)

    misu [anonim]

    Bai nemancatilor, bani de 1 kg de carne nu aveti, dar de tigari si bere aveti intotdeauna. Daca ai un copil mic nu mai poti calatori cu trenul din cauza betivanilor si a fumatorilor. Eu n-am chef sa fac cancer la plamani din cauza voastra. Si in orice tara civilizata e interzis fumatul in tren, chiar si in baruri (Canada, Italia, Irlanda etc....)
    Mai sunt unii care fumeaza si in spitale...Poate vor sa sa-si conserve oasele mai bine !
  • 0 (0 voturi)    
    mda... (Marţi, 29 august 2006, 22:16)

    wicca [anonim]

    hai ba nene sa fim seriosi...inteleg si pe cei care nu fumeaza...si pe cei care fumeaza...ca fumatoare mi se pare de cacat chestia asta cu fumatu in tren....si inca odata sa fim seriosi...mi se pare normal ca altii care sunt nefumatori sa nu mai poata de bucurie ca nu se mai imbolnavesc din cauza noastra d plamani sau altceva...dar stiti cum se zice..t feresti de dracu si dai de fisu...adica te feresti d fumatori prin trenuri ca sa nu te imbolnavesti si sa fi cat mai sanatos...si peste 2 zile da masina peste tine...deci....
  • 0 (0 voturi)    
    rau de fumat (Marţi, 29 august 2006, 22:40)

    Mihai [anonim]

    Mie unuia mi se face rau de la fumul de tzigara. Cand fumeaza unul langa mine imi vine sa ii zic ceva de mama. Si rar se intampla ca dobitocul sau dobitoaca sa intrebe ceva, ba chiar imi sufla fumul in nas, ca simte antipatia din priviri. Cum spuneam, nu e vorba de cancer de plaman sau altceva pe termen lung. E ceva similar cu mirositul de ciorapi sau de transpiratie.

    Dar nuuuu, individul sau individa se gandeste doar la placerea sa egoista... Atunci cand fumeaza fara sa intrebe si pe ceilalti din preajma, chiar si cel mai apropiat prieten nu mi se pare mai presus decat un ascultator de manele de pe telfonul mobil in tramvai. Adica un dobitoc.
  • 0 (0 voturi)    
    ce se agita cancerosii (Marţi, 29 august 2006, 22:51)

    strigoi [anonim]

    pt un lucru normal intr-o tara plina de mitocani fumatori...
  • 0 (0 voturi)    
    da ma.... (Marţi, 29 august 2006, 23:23)

    wicca [anonim]

    Rau nu ti se face si de la mirosul de salam, oua fierte , miros de transpiratie si bautura sau mirosul ala infect de la toaleta?
    Nu o-ti vrea sa se ajunga sa avem si pedichiura facuta cand intram in tren?trenurile au mai multi microbi decat tigara toxine....asa ca mai intai sa fie curatenie alea alea si apoi sa vorbeasca de fumat.....ca pana si un drogan da bani la nas ca sa mearga mai departe si nu mai zice nimeni nimic....
  • 0 (0 voturi)    
    da ma.... (Marţi, 29 august 2006, 23:25)

    wicca [anonim]

    Rau nu ti se face si de la mirosul de salam, oua fierte , miros de transpiratie si bautura sau mirosul ala infect de la toaleta?
    Nu o-ti vrea sa se ajunga sa avem si pedichiura facuta cand intram in tren?trenurile au mai multi microbi decat tigara toxine....asa ca mai intai sa fie curatenie alea alea si apoi sa vorbeasca de fumat.....ca pana si un drogan da bani la nas ca sa mearga mai departe si nu mai zice nimeni nimic....
  • 0 (0 voturi)    
    Fumator... si fumez unde vreau... (Miercuri, 30 august 2006, 3:50)

    Me [anonim]

    Nu ma intereseaza subiectul pentru ca eu nu calatoresc cu trenul ci cu mashina personala, dar ma deranjeaza la culme atitudinea unora. misu... daca tu eshti mai plin de bani asha si si itzi permitzi 1 kg de carne nu mai merge cu trenul... mergi cu microbuzul... sau cu masina acolo nu o sa te deranjeze nimeni... Atata timp cat este un coridor, unde sunt geamuri deschise, pe care se fumeaza shi nu vine sa itzi fumeze in nas in compartiment taci draq din gura ca nu impresionezi pe nimeni. Cat despre strigoi... jegosul care ishi permite sa jigneasca... eshti un nimic, eshti o nulitate, este decizia fiecaruia ce face cu viata lui... daca vrea sa fumeze sau nu si consider ca fumatorii nu trebuie marginalizatzi pentru ca au un viciu... te-a dat cineva afara de undeva pentru vreun viciu de-al tau? Legi impotriva fumatorilor la serviciu, in trenuri, peste tot... E TREABA NOASTRA IDIOTZILOR si nu va mai omoratzi atat cu mirosul pentru ca dupa cum au mai spus shi altzii 3 sferturi dintre cei care merg cu trenul put in ultimul hal si daca atzi fi oameni simtzitzi atzi prefera sa stai intre 20 de fumatori decat langa un jegos care nu vede apa si sapunul decat inainte de sarbatorile legale. Asha ca vedetzi-va de treaba voastra shi nu mai luatzi apararea unor terminatzi care dau nishte legi de tot cacatul... nu pricepetzi ca lor nu le pasa de voi, nici unul dintre cei care au propus aceasta hotarare nu o sa stea vreodata intr-un tren langa voi... bagatzi-va mintzile-n cap.
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte bine (Miercuri, 30 august 2006, 8:22)

    Costy [anonim]

    M-am lasat de cateva luni de fumat pentru ca mi-am distrus plamanii. Acum ma doare in piept de cate ori fumeaza cineva langa mine. Nu pot decat sa ma bucur de aceasta decizie, pentru ca voi putea merge cu trenul fara dureri. Cine vrea sa moara de cancer, o poate face in alta parte.
  • 0 (0 voturi)    
    belea (Miercuri, 30 august 2006, 8:55)

    katatonu [anonim]

    Da, sigur, sa nu se mai fumeze, dar sa imi explice si mie CFR-ul ce fac eu 12-14 ore (ca deh, intirzierile de 2 ore sint la ordinea zilei) in cocina aia Iasi - Mangalia - cel mai jegos cu putinta mijloc de transport din tara asta! Ce facem cu cersetorii, ce facem cu vinzatorii ambulanti de tot felul de cacaturi, ce facem cu nespalatii, cu aia prost-crescuti, cu aia care dau muzica tare ??? Nici nu vreau sa ma gindesc la opriri in fiecare statie!
  • 0 (0 voturi)    
    praf in ochi (Miercuri, 30 august 2006, 9:05)

    cristian [anonim]

    mi-e sila de tara asta in care orice vine de le UE e bine. Dar aplicati-le mai dupa ce faceti ajustari! Nu se poate sa nu existe spatii pt fumatori - in cladiri exista, asa ca dupa cum angajatorii pun spatii de fumat, asa sa faca si astia cu trenurile lor jegoase(la propriu). Oricum, initiativa asta va umple buzunarele nasilor!
    Sa puna politie mai multa sa-i prinda pe aia care fura (din) bagaje, sa-i dea jos pe aia care merg fara bilet - astea sunt prioritare mi se pare.
    Ce ma supara e ca nu e singura lege/initiativa care apare..o sa mai apara bullshituri din astea de la UE inghitite ca si galustile fara a fi putin prelucrate pt situatia noastra.

    BTW, de ce nu se zice nimic si de bautul in locurile publice? sa dea amenzi pt baut in loc public: tren, strada, etc. altfel, asa cum o zis unu' de mai sus: haideti sa BEM in loc sa fumam!
    cu respect pt concetateni si sila pt conducatori,
  • 0 (0 voturi)    
    Egalitate intre fumatori si nefumatori (Miercuri, 30 august 2006, 9:12)

    Daniel Diaconescu [anonim]

    Sunt fumator si sunt de acord ca fumatul ii poate deranja pe nefumatori. Dar de la protectia nefumatorilor pana la discriminarea fumatorilor, mi se pare ca s-a cam sarit calul. De exemplu, cum poate rezista un fumator in tren 8 sau 10 ore fara sa fumeze? Si nu repari o gresala printr-o alta gresala.

    Mi s-ar parea mai corect sa se asigure conditii egale pentru toate categoriile de oameni. Concret, sa existe locuri si pentru nefumatori, dar si pentru fumatori.
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Miercuri, 30 august 2006, 9:23)

    Bob Marley [anonim]

    Cu tutunu' inteleg, dar un joint poti sa-ti aprinzi?

    Acum serios, la fiecare tren, macar 50 % din vagoane ar trebui sa fie de fumatori. (sa spunem ca 60 % din populatie fumeaza, dar cei care au bani de tigari, mai au uneori si bani sa ocoleasca CFR-ul). La unguri exista vagoane cu scrumiere in compartiment, chestie care mi se pare chiar ok, adica stai relaxat si fumezi o tigara si trece timpul.

    Sunt curios cum vor rezolva cei de la CFR chestia asta, fiindca daca inteleg sa nu agresez nefumatorii cu obiceiul meu prost, nu inteleg sa fiu eu discriminat.
  • 0 (0 voturi)    
    k la romani (Miercuri, 30 august 2006, 9:40)

    Monica [anonim]

    Multe idei sunt bune in tara asta dar din pacate romanul le aplica prost..... Sunt fumatoare dar la randul meu ma deranjeaza fumul din trenuri...asta este totusi o mica parte din nemultumirile pe care le ai in aceasta calatorie....si cea mai grava mi se pare alcoolul...eu merg de obicei cu sageata...si nu inseamna ca dak dai bani mai multi ai conditii mai bune..cel putin nu la noi...nu ai voie sa fumezi..in schimb pet-ul de 2 l de bere e nelipsit..si unde mai pui ca de cele mai multe ori e varsata pe jos cand oamenii isi pierd controlul...e o adevarata placere...
    ceea ce mi se pare ok e k fiecare gara...ai timp suficient sa fumezi o tzigara....mi se pare mai normal asa....insa de ce fumatul este atat de grav insa alcoolul este tolerat....e oare mai bine sa bei decat sa fumezi?
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Miercuri, 30 august 2006, 9:40)

    adrian [anonim]

    fiti seriosi oameni buni, asta-i advertising. Cumparati Loganuri :)
  • 0 (0 voturi)    
    asa-i romanu' (Miercuri, 30 august 2006, 9:43)

    superman [anonim]

    Chestia e ca de cate ori se face cate o chestie buna, trebuie sa fie unii care sa comenteze ... normal ca mai e mult de lucrat la CFR si sunt alte chestii mai urgente, dar e bine ca se face totusi ceva ...

    Eu am fost fumator si la fel ca si prea putin ma interesa daca cel de langa mine nu suporta fumul de tigara. De cand m-am lasat a inceput sa ma deranjeze fumul de tigara ... si am inceput sa inteleg. Daca m-as apuca din nou de fumat, as avea grija sa ma uit pe langa mine inainte de a aprinde tigara.

    Probabil ca nu se va respecta legea asta (cel putin la inceput), dar cel putin o sa-i pot spune celui de langa mine in tren sa isi stringa tigara ...
  • 0 (0 voturi)    
    pentru "Fumator... si fumez unde vreau" (Miercuri, 30 august 2006, 10:07)

    LauraC [anonim]

    Ai atitudine tare agresiva... si folosind un limbaj de acest tip nu ai sa rezolvi nimic...
    Am fost fumatoare, si acuma ca m-am lasat ma dejanjeaza fumatul in tren... e adevarat ca se poate fuma pe coridoare... dar toata lumea se freaca ba afara, ba inauntru din compartiment, si tot fumul de pe coridoare intra si in compartimente, chiar daca ai geamul deschis... si fumatul pasiv ucide, sa nu uitam... ca sa nu mentionez ca si pe mine ma doare pieptul de la fum, cum a scris un fost fumator mai sus... Viata ta este a ta si faci ce vrei cu ea, dar nu o afecta si pe a noastra cu fumul tau de tigara, ca nu vrem...
    Totusi, nu ar trebui sa existe o asemenea discriminare... Trebuie sa existe vagoane pentru fumatori si vagoane pentru nefumatori.. cu asta sunt TOTAL de acord...
    Si inca ceva, pentru acelasi "Fumator... si fumez unde vreau"... cred ca esti student de zici ca biletul la tren este mai ieftin ca cel pe microbuz... sau mergi doar cu personalul... insa pe rapid sau sageata sau intercity, pretul intreg la un bilet de tren este uneori chiar dublu fata de pretul biletului la microbuz...
    Si altceva legat de conditiile din trenuri... Am vazut cum arata un Personal in Germania (avea alta denumire) si fac comparatie cu Personalul nostru... pai Personalul lor este Intercity-ul nostru, numai ca fara vagon restaurant...
    Atat am avut de zis... macar de ar citi cineva din posturile de conducere de la CFR...
  • 0 (0 voturi)    
    fumat (Miercuri, 30 august 2006, 10:28)

    daniel [anonim]

    Si eu sunt fost fumator si ma deranjeaza fumul de tigara, mai ales in trenuri unde devine insuportabil chiar si pentru multi fumatori. Este absolut normal sa fie interzis fumatul in tren, dar numai in conditia in care se asigura conditii si pentru fumatori. Nu este normala interzicerea fumatului inaintea asigurarii acestor conditii...
    In mod normal statul ar trebui sa sanctioneze CFR-ul pentru ca nu asigura conditii pentru respectarea legii 349/2002. Dupa 4 ani de la aceasta lege nu au putut sa imparta trenurile in vagoane de fumatori si vagoane de nefumatori.

    Cat priveste argumentul pe care l-au dat mai multi cu bautura... si consumul de bauturi alcoolice a fost interzis in locuri publice, cu cativa ani inaintea fumatului. Si se dau amenzi pentru asta pe strada sau in parcuri. Legea e valabila si pe trenuri, dar nu se aplica. Probabil ca la fel se va intampla si cu fumatul (dupa prima perioada in care se vor face controale de ochii lumii/presei).
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Miercuri, 30 august 2006, 10:59)

    Stefan [anonim]

    Este un lucru foarte bun dar facut cu jumatate de masura. Nu poti interzice fara sa oferi alternativa. Eu sunt nefumator si ma deranjeaza f mult fumul de tigara. Ma deranjeaza cand nu pot iesi din compartiment sa-mi dezmortesc oasele pentru ca tot coridorul e plin de fumatori; si nu ma deranjeaza ei ca persoane cat fumul pe care il scot.
    Corect ar fi ca la fiecare 2 - 3 vagoane sa existe si unul in care sa fie permis fumatul, iar in clipa in care iti cumperi biletul sa fii intrebat in care doresti sa calatoresti.
    Am vazut pareri diverse exprimate pe aici; concluzia e una singura: fumatul nu este un lucru sanatos si eu nu trebuie sa fiu obligat sa-mi distrug sanatatea pentru viciul altuia. Dar nici el nu tre sa-si distruga nervii in lipsa unei tigari. Deci avem nevoie de un compromis.
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Miercuri, 30 august 2006, 11:03)

    Stefan [anonim]

    Este un lucru foarte bun dar facut cu jumatate de masura. Nu poti interzice fara sa oferi alternativa. Eu sunt nefumator si ma deranjeaza f mult fumul de tigara. Ma deranjeaza cand nu pot iesi din compartiment sa-mi dezmortesc oasele pentru ca tot coridorul e plin de fumatori; si nu ma deranjeaza ei ca persoane cat fumul pe care il scot.
    Corect ar fi ca la fiecare 2 - 3 vagoane sa existe si unul in care sa fie permis fumatul, iar in clipa in care iti cumperi biletul sa fii intrebat in care doresti sa calatoresti.
    Am vazut pareri diverse exprimate pe aici; concluzia e una singura: fumatul nu este un lucru sanatos si eu nu trebuie sa fiu obligat sa-mi distrug sanatatea pentru viciul altuia. Dar nici el nu tre sa-si distruga nervii in lipsa unei tigari. Deci avem nevoie de un compromis.
  • 0 (0 voturi)    
    SA SE APLICE AMENZI DRASTICE (Miercuri, 30 august 2006, 11:33)

    [ ADN ] [anonim]

    Ar trebui sa se aplice amenzi de 500-1000 RON pentru cei care fumeaza in tren. Am mers odata intr-un personal de imi dadeau lacrimile de la fumul de tigare al unor aurolaci betivi. Adica cu ce sunt eu de vina, nefumator, ca un aurolac d-ala vrea sa fumeze si n-are unde. Lasa-l sa sufere, ca si eu sufar daca el se apuca sa fumeze langa mine si ma dor ochii.

    In oncluzie: APLICATI AMENZI LA GREU.
  • 0 (0 voturi)    
    hm... (Miercuri, 30 august 2006, 12:08)

    iStoica [anonim]

    sunt curios de ce cand cumperi bilet pentru ICE (Inter City
    Express in Germania) casiera te intreaba candida... wireless?
    fumator? alimentare 220 V?...
  • 0 (0 voturi)    
    respect (Miercuri, 30 august 2006, 12:54)

    alexom [anonim]

    eu sunt fumator si sunt de acord cu faptul ca se interzice fumatul in trenuri... nu e nimeni obligat sa inhaleze fumul altora... cum de altfel nu e nimeni obligat sa calatoreasca cu trenul... poate lua microbuzul si autocarul si sa sfarseasca pe cine stie unde (stiri de astea se dau in fiecare zi la tv)... si apoi problema cu bautul in tren: dincolo poti sa consumi in tren alcool, nu e nici o problema si totusi sunt f putini cei care intrec masura... Asta se numeste CIVILIZATIE!!! De ce la noi sunt trenurile jegoase si imputite? Cati ati protestat cand cel de langa voi a aruncat pet-ul, hartia, chistocul pe geam?
  • 0 (0 voturi)    
    ooffffff (Miercuri, 30 august 2006, 13:24)

    Valentina [anonim]

    inainte ca cfr-ul sa ia aceasta decizie cu privire la interzicerea fumatului in tren, ar fi trebuit sa imbunatateasca conditille de calatorie in trenuri, pentru ca sunt mizerabile! am calatorit de curand pe ruta bucuresti-mangalia in niste conditii oribile, desi aveam bilet la cls.1, se perindau tot felul de bisnitari de origine "rroma" cu tot felul de chestii furate, si desi era si supracontrol in tren, nu i-a intreabat nimeni ce cauta si de ce perturba linistea calatorilor!!! mizeria din compatimente, ferestrele prin care nu puteai sa vezi nimic, perdelele care nu fusesera spalate niciodata, miros predominant de urina!!!! LANSEZ UN S.O.S CATRE CFR!! MAI MULT RESPECT PENTRU CALATORI!!
  • 0 (0 voturi)    
    Plamanii? (Miercuri, 30 august 2006, 13:41)

    Kiri [anonim]

    Cat despre plamanii nostri, eu as propune sa nu se mai circule cu masina, am numai esapament prin ei. Mergem cu trenul toti si nu mai fumam. Toti. Ok?
  • 0 (0 voturi)    
    Curat Murdar Coane Fanica (Miercuri, 30 august 2006, 14:12)

    Yama [anonim]

    Majoritatea celor care nu fumeaza si se tot lamenteaza din cauza fumului sunt convins ca au masina personala sau folosesc mijloace de transport in comun pe baza de benzina. Din cate stiu eu fumul care iese din esapament este mult mai daunator deca fumul de tigara de mana a doua. Mi se pare corect ca si lor sa li se interzica circulatia in orase pt ca pietoni sa nu fie imbolnaviti. Dar cum democratia e numai pentru dulai nu prea vad asemenea restrictii aparand prea curand. Asa ca dragi domni lasati ipocrizia si uitativa mai bine la barnele din ochii vostri. Exemplele cu "poluari" mai grave efectuate de alti si trecute cu vederea sunt multe. Propunerea mea este ca fumatul sa fie lasat in seama bunului simtz. Flatulatia in locuri publice sau in trenuri nu este interzisa prin lege dar oameni civilizati au bunul simt sa se abtina. Cheia ca orice lucru sa reuseasca este ( parere personala ) educatia si nu restrictia.
  • 0 (0 voturi)    
    E mai usor (Miercuri, 30 august 2006, 15:30)

    ictin [anonim]

    Corect ar fi fost, cum au zis si altii, sa ofere alternative, adica vagoane pt. fumatori si pt. nefumatori cum e in tarile civilizate. Dar uneori e cam mult pt. unii sa le ceri sa gandeasca, e mai usor de dat cu parul de genul "Ma deranjeaza fumul de tigara, ca atare nimeni numai are voie sa fumeze". Si pe mine ma deranjeaza zgomotul si poluarea masinilor, sau tipetele copilului mic al vecinului la 2 noaptea, dar asta nu inseamna ca as fi de acord cu inerzicerea masinilor sau a copiilor mici. Dar cum spuneam, pt. unii e mai usor sa dea cu parul.
  • 0 (0 voturi)    
    hmm (Miercuri, 30 august 2006, 16:54)

    carmen [anonim]

    Este vorba despre o lege aici si nu o idee etc.
    De altfel, ca nefumator care circula in Romania pe distante mari (Buc-Sighetul Marmatiei) pot sa va spun ca e groaznic, ca inclusiv la cuseta, oamenii sa fumeze inauntru. Sa fie amende cat de mari, foarte bine.
  • 0 (0 voturi)    
    E tipic deja... (Miercuri, 30 august 2006, 20:42)

    BAdrian [anonim]

    Sincer, pe mine nu ma afecteaza atat de mult, desi fumator, aceasta "lege". Pe deoparte, nici nu fumez mult, pe de alta, nu prea merg cu trenul...si aici vine cuvantul cheie: trenul.
    Pana la fumatori sunt cersetorii, taranii de la Afumatii din deal si care nu au mai calcat in baie de vreo cateva secole, trenurile insele care arata de parca ai zice ca sunt trenuri de marfa de pe timpul celui de-al doilea razboi mondial, intarzierile de-a dreptul iritante... Asadar, consider ca ar fi fost firesc sa se ia masuri intai in privinta acestor aspecte si apoi in privinta acestuia, care, sincer vorbind nici nu e de o gravitate alarmanta. De fumat, se fumeaza la geam pe holuri, deci nu prea ar fi f multi afectati.
  • 0 (0 voturi)    
    Peste ocean (Joi, 31 august 2006, 4:47)

    Nica Nimica [anonim]

    Am fost si cu Amtrak-ul - un fel de chefere al americanilor, dar pe la ei trenul nu mai e prea popular. In vreo 16 ore au existat vreo 15 opriri, intre care vreo patru de in jur de zece minute (celelalte erau scurte si daca nu era nici o miscare la usa vagonului nici nu o deschideau). Ei bine, inainte de astea ni s-a spus clar ca cine vrea sa fumeze sa mearga pe peron.
    Asa ca se poate si altfel...
  • 0 (0 voturi)    
    Cum era Nasu sa mai produca niste bani !!! (Joi, 31 august 2006, 9:51)

    MACHIAVELLI [anonim]

    Nu sunt fumator. Mai bine zis m-am lasat, de nevoie. Da' cum naiba poti interzice unui om sa mai fumeze fara sa-i dai alternativa. Baga-l intre tampoanele vagoanelor si tine-l acolo, da nu-i interzice, ca CFR-ul nu a bagat un leu in tomberoanele astea mobile de le zice vagoane. Da cum era Nashu sa mai castige niste extra money, ca doar au salarii mici, peste 10 milioane. Ii sfatuiesc pe fumatori sa le stinga tigara de ochi tuturor CFR-istilor care si-au batut joc de calatorii romani de cand sunt ei.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce CFR nu interzice... (Joi, 31 august 2006, 21:59)

    emil [anonim]

    Personal sunt nefumator si masura CFR-ului nu ma afecteaza deloc. Dar de ce CFR-ul nu interzice si mizeria crasa aproape subumana din trenuri si din gari, de ce CFR-ul nu interzice intarzierile trenurilor de 10 - 30 min chiar de ore intregi, intarzieri pentru care nu da nimeni socoteala si nu e vorba de intarzieri ocazionale din cauza de forta majora ci de intarzieri frecvente datorate incompetentei si indolentei angajatilor. Cine a calatorit cu trenul cred ca nu va putea uita prea curand conditiile de la CFR. Singurele trenuri cat de cat normale sunt cele numite Sageata Albastra dar si acolo inafara de faptul ca e maturat pe jos, ziarele gratuiete sunt la aprecierea controlorului (in majoritatea cazurilor au disparut, s-au transformat "in una mica") confortul este demn de tramvaiele patriei adica scune tapene acoperite cu o tapiterie inca curata (dupa standardele noastre nu cele occidentale)
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai fumati (Vineri, 1 septembrie 2006, 7:40)

    dani [anonim]

    FOARTE BINE
    in sfarsit lucrurile merg spre normal in tara asta. Mi se pare normal ca, trenul fiind un mijloc de transpot public sa fie protejati si nefumatorii, cine vrea sa fumeze sa fumeze acasa, sa se afume pe el. Asta cred ca e un lucru normal si e un pas facut in indreptarea lucrurilor, si va continua si cu mizeria facuta tot de CALATORI, care nu au bunul simt da a arunca gunoiul unde trebuie. Desi se va face public acest fapt prin afise, anunturi.......... ca romani suntem nemultumiti ...... vedem alte "bube" ale CFR-ului, astia suntem noi, in loc sa respectam ..... curatenia , sa nu fumam, nu ne convine , gasim alte motive sa arun cam cu pietre in CFR , ca vezi doamne tot ei sunt de vina, si cand impun anumite masuri , reguli pt binele nostru .......nu le respectam........... daca ei iau masura extrema sau sanctiuni ....... facem circ.
  • 0 (0 voturi)    
    discriminare la alegere (Vineri, 1 septembrie 2006, 17:33)

    parazitul [anonim]

    aici e vorba de discriminarea fumatorului in primul rand. dar nu noi ne uitam doar atunci cand cineva discrimineaza femeia, un negru sau un evreu, lucruri ca interzicerea fumatului nu sunt discriminari, sunt masuri legale. Mi se pare o tampenie masura asta, exceptand cazul in care vor fi vagoane pentru fumatori, si nu doar un loc de 2 metri pe doi alocat unui singur vagon. Mi s-a facut si mai lehamite de tara asta unde unora li se pare ca iau masuri marete, cand de fapt ei fac chestii efemere care nu presupun decat un efort in minus.

    Singurul lucru pe care il merita este un scuipat intre ochi.
  • 0 (0 voturi)    
    fumat (Miercuri, 6 septembrie 2006, 5:43)

    anda [anonim]

    O lege ca sa mai faca "nasii" niste bani. In tara asta, o gramada de legi "destepte"! Eu personal sunt fumatoare si ma ingrozeste gandul ca va trebui sa merg cu trenul 12 ore fara sa pot fuma. Sunt deacord cu interzicerea fumatului, dar sa existe vagoane pentru fumatori. Pe cursele de 1-2 ore mai rezisti cumva, dar cand mergi o zi intreaga cu trenul nu prea ai cum sa rezisti. Sunt convinsa ca sunt multi fumatori inraiti care nu pot sa reziste ore in sir fara sa fumeze. Daca puteau se lasau pana acum. Iar chestia cu coboratul in statii pentru fumat e o aiureala. (eventual poate mai apar ceva accidente in incercarea de a prinde trenul care sta 1-4 minute dupa ce ai fumat max. juma' de tigara -daca ai apucat).
    CFR - faceti vagoane pentru fumatori sau amenajati locuri civilizate pentru fumat!
  • 0 (0 voturi)    
    DISCRIMINARE !!!!!!!!!!!!!!!!! (Sâmbătă, 23 septembrie 2006, 17:52)

    Ice [anonim]

    Sunt curios nasii de pe trenuri care in mare parte sunt fumatori vor tine trenul pe loc ca sa poata fuma o tigara intrega pe peron ???? Lumea nespalata din trenuri de ce nu este dusa pe scari de exemplu sau pe acoperis ? Tara de cacat cu politicieni de cacat ...... care oricum sunt fumatori dar nu circula cu "prostimea" pe trenuri , au limuzine cu girofar si spp-isti platiti de ''fraierii de romani''. Li se rupe de noi, mega, nici macar nu au catadicsit sa gandeasca ca facand tampenia asta trebuiau sa creeze vagoane de nefumatori ca sa nu mai vorbim de DISCRIMINARE !
  • 0 (0 voturi)    
    Lege? (Luni, 25 septembrie 2006, 5:05)

    Felix Nedelcu [anonim]

    Sunt curios cum se face ca asa zisa lege 349/2002 care specifica faptul ca se interzice fumatul in in spatiile inchise si in toate mijloacele de transport in comun nu este pusa in aplicare? Nu e suficient sa respecti jumatate de lege. Aceasi lege mai prevede si existenta unor spatii pt fumatori, si aceasta prevedere NU este respectata, prin urmare aceasta decizie a CFR-ului este din pct de vedere legal cam ilegala.
    Sunt de acord ca fumatorii sa nu fie deranjati de fumatori, dar mi se pare abuziv si absurd faptul ca se ignora statistica care spune ca aproximativ 60% din populatia Romaniei este fumatoare. Si cifra asta reprezinta oameni. Ciudat faptul ca o democratie presupune ca majoritatea decide, dar cum la noi totul e invers decide minoritatea.... si lipsa de toleranta!
  • 0 (0 voturi)    
    proasta lege (Miercuri, 18 iulie 2007, 20:06)

    eugen [anonim]

    sunt de acord ca nefumatorii sunt deranjati de fumul de tigara,dar asta nu inseamna ca nu mai are voie lumea sa fumeze o tigara,de exemplu eu am tren in noaptea asta spre constanta si nu cred ca este normal sa nu fumez o tigara si nu cred ca un fumator ar putea sa reziste in plictiseala aia 8 ore fara sa fumeze o tigara,cum spuneau si cei de mai sus cred ca CFR-ul o sa isi piarda o foarte mare parte din clienti,sunt curios daca in aceasta noapte nu o sa vad pe nimeni fumand,e super aiurea fratilor mai ales ca eu mi-am luat bilet la tren in speranta ca pot fuma cand doresc...

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri