Autoritatile vor putea privatiza compania rezultata din fuziunea firmelor care administreaza Aeroporturile internationale „Henri Coanda“ si Baneasa din Bucuresti, insa statul va pastra participatia majoritara la viitoarea societate, denumita Aeroporturi Bucuresti, potrivit unui proiect de hotarire de guvern.

Statul nu va impune nici un fel de restrictie asupra nationalitatii potentialilor investitori minoritari. „Persoanele fizice sau juridice, romane sau straine, vor putea detine actiuni la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, fara a fi afectata pozitia statului de actionar majoritar“, se arata in statutul firmei, document anexat proiectului de act normativ.

Cele doua aeroporturi din Capitala functioneaza sub autoritatea Ministerului Transporturilor, institutie care controleaza 80% din actiunile fiecarei companii. Fondul Proprietatea detine 20% din titlurile firmelor. Noua societate va primi in concesiune pistele, caile de rulare si platformele de imbarcare si va deveni proprietarul terenurilor aflate acum in proprietatea celor doua aeroporturi.

Operatiunile de predare si preluare a activelor si pasivelor vor avea loc in baza unor protocoale incheiate in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a deciziei Guvernului.

Fuziune contestata

Autoritatile au decis fuziunea celor doua societati care administreaza aeroporturile Baneasa si Otopeni din cauza cresterii numarului de pasageri si a impunerii unor restrictii de trafic destinate protectiei mediului la aeroportul din Baneasa, situat in apropierea unor zone rezidentiale.

Oficialii Ministerului Transporturilor au mai spus ca vor fi diminuate costurile de exploatare si se va constitui un pachet de actiuni atractiv la privatizare. Ministrul Berceanu a spus ca fuziunea este necesara si pentru ca cele doua aeroporturi „isi fac concurenta degeaba“.

Liderii sindicali de la Baneasa au spus insa ca fuziunea va duce la cresterea taxelor aeroportuare si cred ca se urmareste de fapt falimentul aeroportului Baneasa, in scopuri imobiliare.

Valoarea celor 180 de hectare pe care se intinde aeroportul se ridica la aproape un miliard de euro. In plus, conducerea noii companii va putea hotari „gajarea, inchirierea sau desfiintarea“ unitatilor subordonate.