Reportaj HotNews.ro

Alcool si tutun pentru toti copiii

de L.A., R.S.     HotNews.ro
Marţi, 7 noiembrie 2006, 0:00

Copiii stiu de ce revin la Cora
foto: HotNews.ro

Este interzisa vanzarea produselor din tutun si alcool catre minori. Textul unei legi pe care foarte putini o respecta. Echipa HotNews a dat o raita prin marile magazine din Bucuresti pentru a vedea cine respecta legea si cine nu. "Instrumentul" reportajului - Marius, un tanar ce abia si-a luat buletinul, elev in clasa a noua.

Pe cei ce incalca legea i-am gasit foarte usor. Pe cei care o respecta i-am cautat asiduu si par sa nu existe.

Am lasat de-o parte micile magazine de cartier si ne-am orientat spre Cora, Carrefour, Mega Image. Retaileri mari cu oferte ametitoare si toate cu un lucru in comun: atrag mii de clienti si nu permit efectuarea de fotografii in interiorul magazinelor. Ma depaseste complet motivatia lor, insa regula e doar o regula si poate fi incalcata in astfel de situatii.

Pe Marius l-am abordat in primul rand datorita aspectului sau de copilandru. I-am explicat ce dorim sa facem si s-a aratat mai mult decat interesat, chiar implicat in demersul nostru.

M-a intreaba mirat de ce vrem sa scriem despre astfel de lucruri. “Da’ de ce nu pot sa-mi iau bere?”. Am facut putin pe dirigintele dar nu sunt convins ca mi-a iesit prea bine. Imi dezvaluie naiv ca iarna mai cumpara cate o sticla de coniac si o bea cu “baietii in fata blocului”.

Am stabilit sa achizitionam din fiecare magazin cateva doua beri si un pachet de tigari.

Marius comitand "ilegalitati"
sursa: HotNews.ro

La Mega Image lucrurile merg ca pe roate, insa Marius pare sa aiba putin trac. Se inroseste ca un rac cand cere un pachet de tigari, dar vanzatoarea nu are nici o problema. Il iau de mana afara si ii explic ca nu i se poate intampla nimic, si mai ales ca face un lucru bun. Un demers civic.

Urmeaza Cora, unde sunt surprins ca ii fac fotografii in timp ce era la standul de tutun, dar o iau repede din loc. Oricum, tigarile si bautura erau deja platite, iar bonul fiscal - in buzunarul lui Marius.

La Carrefour urmam acelasi principiu. Ne despartim la intrare, ii spun sa nu ma bage in seama, cumpara ce are de cumparat, il fotografiez si plecam. Nici lui - si cu atat mai putin mie - nu ne venea sa credem ce usor a fost.

Chitantele lui Marius
sursa: HotNews.ro

Nici o intrebare din partea angajatilor, nici macar o privire suspicioasa, totul a decurs ca si cum Marius ar fi cumparat bomboane.

Pustiul roman consuma primul pahar la doar 12 ani

Potrivit unui studiu realizat de organizatia Salvati Copiii, apropae jumatate dintre tinerii cu varste cuprinse intre 11 si 14 ani au consumat alcool cel putin o data. Studiul releva ca de de multe ori parintii sunt cei care ofera copiilor primul pahar de bautura si prima tigara.


Aproape 80% dintre tinerii cu varsta de peste 18 ani au consumat alcool cel putin o data. De asemenea, peste 4% din copiii cu varste cuprinse intre 11-14 ani si 12% din cei cu varste cuprinse intre 15-18 ani consuma alcool in mod regulat.

Studiul realizat de Salvati Copiii arata ca varsta medie la care copiii beau primul pahar de alcool este de doar 12 ani.

Aproape jumatate din subiectii minori au fost trimisi de parinti sa cumpere alcool in ultimul an, si 89% din ei au cumparat intotdeauna fara probleme. 4% din tineri au declarat ca au consumat un drog ilegal. Peste 20% din tineri cunosc persoane care au consumat droguri si 7% spun ca le-au fost oferite droguri.

Nici adultii nu stau mai bine

Romania si alte cinci tari est-europene sunt in topul celor mai mari consumatoare de alcool, potrivit unui studiu realizat de Institutul Britanic pentru Studierea Alcoolului.

Adultii din Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Slovacia si Romania consuma mai mult de 18,5 litri de alcool pe an, cu concentratie mare, in timp ce media in Uniunea Europeana se situeaza in jurul a 15 litri.

Studiul arata ca unul din zece lituanieni este abstinent, un procent mai bun decat media de 5% din Grecia, Danemarca, Slovacia si Germania. In Letonia, Spania si Portugalia, abstinenta de la alcool este de 15%. Din randulstatelor membre UE, problemele vizeaza varsta frageda a consumatorilor de alcool.

In Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Norvegia, Suedia, Olanda si Belgia, mai mult de 21% dintre adolescenti sunt bautori de spirtoase.

Studiul mai arata ca mai mult de 25% dintre cazurile de deces in randul tinerilor barbati cu varste intre 15 si 29 de ani din UE sunt cauzate de alcool, iar in cazul femeilor procentul este de 10%.





  

1547 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    care este reactia oficiala a supermarketurilor? (Marţi, 7 noiembrie 2006, 17:33)

    Maxim [anonim]

    felicitari pentru aceasta initiativa!!!

    Puteti sa ne spuneti, eventual in editita de maine, care este reactia oficiala a celor 3 supermarketuri si care e reactia oficiala a autoritatilor?
  • 0 (0 voturi)    
    interesant (Marţi, 7 noiembrie 2006, 17:35)

    Marius [anonim]

    La norvegieni in supermarketuri gasesti doar bere si ce este in mai putin de 4,6 alcool (pe care o poti cumpara pina in 8 seara) iar un pachet de tigari este aprox 8 Euro.
    Iti trece sa mai consumi in exces desi nimic nu e imposibil.
    Sunt curios la rezultatele privind sanatatea Romaniei ce o sa iasa!
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fie ...asa.. (Marţi, 7 noiembrie 2006, 17:47)

    Totio [anonim]

    Pusti...si....pustoaicele pot cumpara bere la cutie cum vor si cand vor. Tigari ..nu discutam... (e sinistru a vezi o fetita de 4 ani carand o bere la 2litri). Si o strangea (sticla) ca pe o papusa. Ma doare , ma sufoca nesimtirea parintilor (daca se pot numi asa).
    .........................................................................................
    Ma gandesc sa fac un copil...dar imi este frica ..... in Romania (am scris cum trebuie cu litera mare...Romania)...dar cred ca ne vom dezintegra ca popor... vom deveni RRomania...
    Incep sa ma 'compatimesc' ca sunt roman.
  • 0 (0 voturi)    
    nu mereu (Marţi, 7 noiembrie 2006, 17:52)

    Cam [anonim]

    la supermarketul de langa mine (nu dau nume sa nu ziceti ca lucrez la ei) nu au vrut sa ii dea unei tipe din fatza mea tigari pentru ca nu avea buletinul la ea si nu prea arata de cat zicea ea ca are. Si sapt trecuta nu i-au dat unui pustan bere desi era in ziua meciului cu real madrid si avea 3 pet-uri la 2 litri pentru toata familia:). Bine sunt convinsa ca ar fi baut si el.
  • 0 (0 voturi)    
    Subscriu si eu la comentariul nr. 1 (Marţi, 7 noiembrie 2006, 18:55)

    Tiberiu Cristea [anonim]

    Va rog sa faceti tot posibilul si sa obtineti o reactie oficiala din partea magazinelor implicate.

    Felicitari pentru articol.
  • 0 (0 voturi)    
    Parca numai tigari si alcool? (Marţi, 7 noiembrie 2006, 19:02)

    cucu [anonim]

    Se vand si prezervative copiilor de 14-15 ani. Presupun ca vanzatorii se gandesc ca acesti copii o sa le umple cu apa si o sa le arunce pe geam =))
    • 0 (0 voturi)    
      tutun si alcool(prezervative) (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 13:10)

      pallacra [anonim] i-a raspuns lui cucu

      draga anonimule stii cati copii isi incep viata sexula pe la 12-13 ani.? eu personal cred ca daca cumpara prezervative macar mai au un pic de gandire tu ce crezi nu am dreptate? nu spun ca e corect sa faca sex la aceasta vaRSTA DAR....
  • 0 (0 voturi)    
    sa nu exageram (Marţi, 7 noiembrie 2006, 19:09)

    sven [anonim]

    Exista o anumita tendentiozitate in a alege numai supermarkeuri, ar fi trebuit mers in baruri si restaurante. Orice vanzator din magazin poate spune ca plodul a cumparat pt parinti. Mai grav este cand i sa da bautura unui copil intr-un bar si o consuma pe loc. Legea.... poate ca ar trebui sa-i pedepseasca si pe parinti, nu numai pe copii. Iar pentru repondenti, Romania nu o sa devina Rromania chiar daca o fetita de 4 cumpara o bere pet (daca are 4 ani e clar ca nu o sa o bea ea!), consumatul in exces nu ar trebui sa fie combatut prin taxare excesiva (sunt fumator, iar atata timp cat nu este ilegal, este discriminatoriu din partea autoritatilor), iar reactia magazinelor nu va exista deoarece este vina vanzatorului nu a companiei.
  • 0 (0 voturi)    
    Alta lege incalcata in supermarketuri (Marţi, 7 noiembrie 2006, 19:12)

    Dalidis Jean [anonim]

    La noul hipermarket REAL , deschis la Sibiu , se fumeaza in toata regula in interiorul magazinului.Am facut o sesizare oficiala insa n-am primit nici un raspuns.Se pare ca nu exista responsabilitati clare in cea ce priveste modul de control al respectarii acestor legi.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru cucu (Marţi, 7 noiembrie 2006, 19:18)

    condom in between [anonim]

    cucule,esti un pudibund idiot. Prezervativele se vand copiilor de 14-15 ani pentru a se evita ca acei copii de 14-15 ani sa aiba la randul lor copii. Ele se mai distribuie gratuit la cabinetele medicilor de familie.
  • 0 (0 voturi)    
    @9 (Marţi, 7 noiembrie 2006, 19:24)

    cucu [anonim]

    Idiot te faci pe tine cand te uiti in oglinda. Daca citesti printre randuri e problema ta. Educatia sexuala ar trebui sa se faca in scoli insa nu se face.......insa sunt convins ca sti tu mai bine ca se vede ca esti destept foc si arunci cu cuvintele in stanga si-n drepta
  • 0 (0 voturi)    
    despre alcool (Marţi, 7 noiembrie 2006, 19:27)

    geta [anonim]

    Laudabila initiativa celui ce semneaza articolul .
    Dar m-a pufnit risul cind am citit zilele trecute despre statistica celor din Marea Britanie .Ei vorbesc ,care dupa orele de serviciu umplu barurile,iar intr-un teritoriu de peste mari al lor , unde majoritatea sint englezi restaurantele servesc mincare doar pina la 10 seara,apoi trec automat in regim de bar .Ha,ha,ha ,cine s-a gasit sa faca statistica despre consumul de alcool .
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Sven (Marţi, 7 noiembrie 2006, 19:44)

    Pita [anonim]

    In ceea ce priveste fumatul ar trebui taxat chiar mai mult decat este in Romania deoarece studiile arata ca rata imbolnavirii fumatorilor este de cel putin trei ori mai mare decat a nefumatorilor iar aceste taxe ar trebui sa acopere cheltuielile de spitalizare/tratament care se vor acorda. Si eu ca si nefumator nu doresc sa platesc spitalizarea fumatorilor din impozitele mele. Suna urat dar asta e!
    Sper sa se alinieze si Romania curand la noua directie de a interzice fumatul in baruri si restaurante.

    In ceea ce priveste initiativa celor de la Hotnews... Super! as vrea sa vad cum comenteaza magazinele aceasta "abatere" de la lege.
  • 0 (0 voturi)    
    si totusi (Marţi, 7 noiembrie 2006, 20:20)

    Mihai Popa [anonim]

    intradevar este laudabila actiunea Hotnews, dar nu se poate sa nu observam ca "Pustiul roman" este cu un cap (sau mai mult) mai inalt decat vanzotoarea... ar putea fi considerat cu usurinta de 18 ani... sau mai multi...
  • 0 (0 voturi)    
    Articol de 2 bani (Marţi, 7 noiembrie 2006, 21:35)

    Gore [anonim]

    Exact asta este acest articol. Nu aduce noutati si nici vreo mare informatie. Ceea ce ne relateaza este un flagrant organizat. Nu este corect din punctul meu de vedere. Nu este fair-play. O politzista care ar arata sexy ,sub acoperire, ar putea baga la zdup 99% din barbatii care nu-s homosexuali
    9cei 1% sunt fideli sotiilor) si care ar fi in final concluzia ? cauti nodul in firul de papura ? Se cauta perfectiunea,idealul ? Sau acesta era subiectul ce nu a fost abordat pana acum. Incercati sa abordati corectitudinea,cinstea si functionarilor publici de la primariile de sector . Veti avea de scris nu un articol ci romane intregi.
  • 0 (0 voturi)    
    defaimare de doi bani! Prietenii stiu de ce (Marţi, 7 noiembrie 2006, 22:27)

    tudor [anonim]

    Desi problema relatata este reala, evidentiarea ei este ca si cum ai demonstra cu probe video ca in Bucuresti pietonii trec strada pe la loc nepermis. O dezvaluire de prima pagina!!!

    Sa spunem mai bine ca astazi s-a deschis un mare concurent al lanturilor mai sus vizate, si ma refer aici la Auchan, asa ca putina reclama negativa pentru Cora si Carrefour nu poate fi decat benefica noului venit! Si mai rotunjeste putin si veniturile domnilor "reporteri de investigatii" ca Auchan-ul o avea si el un fond de protocol pentru dansii.
  • 0 (0 voturi)    
    reactie (Marţi, 7 noiembrie 2006, 22:34)

    Haiduc [anonim]

    Subscriu si eu celor care va roaga sa obtineti reactia magazinelor respective.
  • 0 (0 voturi)    
    Civilizatie... (Marţi, 7 noiembrie 2006, 23:07)

    Claudiu [anonim]

    Am ramas perplex cand mi s-a cerut un act de identitate la un magazin de alcoolice din Suedia (monopol de stat). Aveam 25 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    chiar n'are rost (Marţi, 7 noiembrie 2006, 23:07)

    a [anonim]

    povesteam in http://www.hotnews.ro/articol_57000-Multinationalele-incalca-legislatia-privind-publicitatea-la-tigari.htm la nr. 4 intamplarile mele de parinte si ceream in http://www.hotnews.ro/articol_57846-Multinationalele-din-industria-tutunului-continua-sa-sfideze-legea.htm la nr.(culmea, tot) 4 ziaristilor sa faca o reclamatie si sa o urmareasca, ca pot castiga bani si din relatarea avatarurilor urmaririi cursului si "decesului" acesteia, dar tot degeaba, sunteti niste jurnalisti care nu stiti unii de altii, publicati numai ca sa ne doara ochii citind pe display articolele dumneavoastra care se termina ca povestile fara sfarsit, deci: are rost? CAND VA VETI APUCA SA FACETI O ANCHETA DIN CARE SA APARA UN ZIARIST MACAR CATEVA PROCENTE DIN (sa zicem) Woodward si Bernstein?
  • 0 (0 voturi)    
    in US (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 0:03)

    Ricky Boby [anonim]

    te intreaba si la 30 de ani daca arati mai tinerel sa le arati un ID daca vrei sa cumperi tigari si bautura alcolica.
  • 0 (0 voturi)    
    fumatu' (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 9:19)

    satanic [anonim]

    mai eu nu stiu de ce va agitati atita........... am fostin mag. Cora din Militari. facut cumparaturi si hai sa mincam ceva. mergem la unul din cele doua fastfooduri din magazin si dam comanda. pe FIECARE din stilpii de sustinere, afise cu fumatul interzis. la toate mesele se fuma. eu unul nu sunt fumator si chestia respectiva chiar ma deranja (specific ca nu erau locuri amenajate fumatori/ nefumatori). ma duc la unul dintre vinzatori si ii spun de problema. el cica nu are treaba cu fumatul in spatiul lor de vinzare si sa ma adresez firmei de paza sau pompierilor. cine fuma acolo?? chiar angajatii Cora in proportie de 80%(multi de aproximativ 18 ani ) si foarte putini clienti. asa ca degeaba se fac flagrante daca nu se respecta dreptul meu de a nu inghiti fumul altora.
  • 0 (0 voturi)    
    Mare Jurnalist de investigatii (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 9:35)

    gogu biologu [anonim]

    Meserias rau asta de-a pus un pusti sa cumpere 2 beri si un pachet de tigari! Mare ziarist de investigatie! DAR DE CE GRIJANIA MAMII LOR NU AM VAZUT EU NICI UN ZIARIST CARE SA TESTEZE COLEGII DE BREASLA, SA VADA DACA IL VOR GASI PE ALA CARE SA NU SCRIE ARTICOLE LA COMANDA, PE BANI???
  • 0 (0 voturi)    
    Da... (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 10:35)

    Nico [anonim]

    ar fi bine ca in tarile civilizate:Suedia,Danemarca;se cere un ID dak vrei sa cumperi alcool si tigari!p cand la noi:doar interesul poartaa fesul!sanatatea ce mai conteaza?!!!!!!!!!!!sau respectarea legilor????!!!!!!!!!stiti versurile din fabula :noi vrem egalitate,dar nu pt. catei!!!stati si judecati!!!
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 11:24)

    omul de rand [anonim]

    felicitari pentru articol! poate citesc si cei care poate sa schimbe ceva si o sa faca exercitii similare (dar cu amenzi).

    un student (21 ani) a venit acasa foarte suparat din USA pentru ca nu a putut sa cumpere tigari fara ID.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru 18 (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 11:42)

    L.A., R.S. [anonim]

    HotNews a urmarit reactiile autoritatilor dupa publicarea celui de-al doilea material referitor la companiile de tigari si publicitatea pe care acesti si-o fac.

    Dupa ce am remarcat ca nu se ia nici o masura, am facut plangere la primarie si asteptam un raspuns oficial.

    Dar din ce am vazut pana acum cel putin o parte din reclame au fost eliminate.

    Va multumim.
  • 0 (0 voturi)    
    e! ia sa vedem! (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 12:44)

    a [anonim]

    In sfarsit stimati/stimate L.A., R.S., ia sa vedem ce reactie vor avea oficialitatile? Sper ca inainte de iesirea la pensie (a dv.) sa apara asa ceva. Nu fac misto. Pare o realitate. Cititi ce reactie a avut o intreaga trupa de parinti la scoala la o propunere a mea de creere a unei trupe de comando care sa "execute" demonstrativ niste vanzatori delasatori. NIMIC. Toata lumea asteapta. Normal, pana la urma si eu. Apoi: Se pare ca reclamatiile/plangerile trebuie rezolvate in 30 de zile? Se aplica amenzi pentru ne-raspuns? Cine (sefii lor: "Auzi ce reclamatie! De'i incolo! Cat e amenda pentru non-raspuns? Numai atat? Ia de la mine si...") plateste amenda asta? Asta ar fi o metoda de infundare a unei reclamatii. Solutia? Ploaie de reclamatii! Dar daca se raspunde in doi peri? Aici va fi mai greu! As vrea sa stiu ce vor raspunde. Succes!
  • 0 (0 voturi)    
    Prohibitie (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 13:33)

    Andrei [anonim]

    Orice prohibitie nu va face decat sa sporeasca interesul pentru produsul "interzis". Majoritatea prohibitiilor s-au dovedit a fi esecuri, vezi marea prohibitie din Statele Unite (cand au fost interzise bauturile alcoolice). Parerea mea este ca poate chiar si in cazul drogurilor, daca s-ar legaliza, consumul ar scadea. Pentru ca nu ar mai fi "interzis" sa consumi. Iar oamenii au aceasta atractie fata de lucrurile "interzise". Informarea este cheia, nu interzicerea. Tinerii americani nu mai fumeaza nu pentru ca e interzis, cu pt. ca la ei nu mai e ceva "cool" sa fumezi tutun. Si ca atare nu se apuca.
  • 0 (0 voturi)    
    eu zic asa (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 14:16)

    TherVali [anonim]

    Tre sa ai buletinul cu tine in permanenta, din cate stiu asa cere legea
    Fumatul este interzis pentru minori, nu pentru ca vrea statul ii previna in a fi "cool" ci pentru ca DAUNEAZA GRAV SANATATII, fara dar si poate o tutunul omoara
    Ar trebui ca pretul tigarilor sa se dubleze si banii obtinuti sa fie folositi pentru tratarea celor care sufera din cauza fumului de tigara, adica fumatorii si nefumatorii
    Magazinele care sunt prinse vanzand tutun sau alcool minorilor ar trebui sa isi piarda licenta la prima abatere si punct. Atunci va GARANTEZ ca nu or sa mai vanda asa ceva fara sa se asigure ca persoana respectiva are mai mult de 18 ani
    Alcoolul nu ma intereseaza, pentru ca am vazut pe taica-meu betiv, si pe multi altii, am doi vecini care acum 3 ani, ambii cu probleme de sanatate generate de alcool au devenit vecini de pat la spital, dupa revelion. Unul dintre ei a murit de ciroza cam acum doi ani. Eu mai beau cand sunt cu prietenii sau la vre-o petrecere, dar daca simt ca ma ametesc, trec imediat pe cola sau altceva.
    Sfatul meu, beti fumati dar cu masura pentru ca ambele va pot distruge viata si indeparta prietenii ...
  • 0 (0 voturi)    
    Ratatzii (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 15:22)

    varza [anonim]

    Politia e incompetenta in cazuri banale de legislatie a circulatiei.

    Nu mai vorbim de legi ca in tara asta te UMFLA rasul numai cand zici "conform legii" !

    Nu stiu de ce dreaq mai platim Politia - sa isi cumpere/plimbe curu in Loganuri ?

    Si pt ca generalii lor sa aiba o viata linistita si implinita in vile adevarate...

    Ce democratie e asta ?

    I-as zice "capitalism de cumetrie" - conform lui ilici - caci el era Legea ! - ultimul cap de mafia statala adevarat din Europa !
  • 0 (0 voturi)    
    Dati doar un pachet sa ajunga la toti copiii (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 17:11)

    Andrei [anonim]

    Situatia ii la fel absolut peste tot. In Cluj, 5 magazine din 5 au dat fara nici o problema tutun si alcool unor copii de 12-15 ani.

    http://www.ziarulclujeanului.ro/nocache/articol/Cluj/Servim_alcool_minorilor.html
  • 0 (0 voturi)    
    vicii (Miercuri, 8 noiembrie 2006, 18:42)

    virginia [anonim]

    baut , fumat e nr. 1 la romani-nimic nu ne mai mira
  • 0 (0 voturi)    
    procentele mele (Vineri, 10 noiembrie 2006, 9:00)

    TherVali [anonim]

    La firma la care lucrez eu, adica o filiala a unei firme de distributie din Buzau, suntem cam 21 de persoane din care 4 nefumatori, si toti bautori de alcool de ocazie, 6 sunt care obisnuiesc sa isi ia doza zilnica de alcool dupa masa. Si zic ca aceste cifre sunt destul de reprezentative pentru lumea pe care o cunosc eu.
  • 0 (0 voturi)    
    si totusi (Vineri, 10 noiembrie 2006, 9:21)

    >35 [anonim]

    Ca functionar la hipermarket , supermarket...s.a.m.d. nu-ti permiti sa stai si sa intrebi daca are 18 ani
    Dupa ce i-ai inregistrat pe casa nu stiu cate produse, vezi spre sfarsit ca are si bauturi alcoolice. Daca ii spui ca nu poti sa accepti atunci persoana respectiva te poate lasa blocat cu casa si produsele lui renuntand a mai lua ceva. Si atunci vine superiorul sa deblocheze casa si sa i-a marfa inapoi iar functionarul de la casa este "sapunit". Si uite asa daca esti corect poti fi dat usor usor de patron pe diverse motive
  • 0 (0 voturi)    
    Cum e pe la altii (Vineri, 10 noiembrie 2006, 11:16)

    Cristian [anonim]

    Eu am ramas surprins si mirat ca toti distribuitorii de alcohool si tutun din USA iti cer act de identitate daca vrei sa cumperi aceste produse, Chiar daca aveam vasta legala (in sua vasta la care poti cumpara alcohool este 21 ani) la fiecare magazin imi cereau actul de identitate -
    Oare e imposibil ca acea tanti de la supermarket sa iti ceara act de identitate(inainte de a se face tranzactia - ca sa nu il cheme pe sefu sa faca nus ce la casa respectiva)?
  • 0 (0 voturi)    
    N-are rost (Vineri, 10 noiembrie 2006, 16:23)

    Barbuca Florin [anonim]

    Nu shtiu de ce se face atata zarva,cand un minor fumeaza shi cumpara tigari de la magazin,marea parte din vina o au parintii care nu i-a educat bine
  • 0 (0 voturi)    
    UNDE SUNT CEI DE LA DSP / POLITIE? (Vineri, 10 noiembrie 2006, 19:13)

    RR [anonim]

    Legea 349 interzice fumatul in locurile publice - aproape nimeni nu o respecta...inclusiv in marile supermarket-uri gen CORA (degeaba au lipit afise cu fumatul interzis) si NIMENI nu ii amendeaza.

    Cat despre vanzarea de tigari / alcool minorilor exista culmea, o initiativa a industriei tutunului care se numeste ceva gen prevenirea fumatului juvenil si care chipurile au lipit niste abtipilduri la intrarea in buticuri ca sa impiedice vanzarea de tigari minorilor. E cea mai mare sarlatanie vazuta vreodata.... spui minorilor ca nu au voie sa fumeze cand interesul tau e sa vinzi cat mai mult...tactica fructului oprit..... Esti minor, n-ai voie sa cumeri..dar in mintea ta de minor abia astepti sa dovedesti ca esti "cool" asa ca intra, cumpara, ca oricum vanzatorul are indicatii clare de la noi ca iti poate vinde. Halal...

    Bravo HOTNEWS pt aceasta ancheta, bravo ziaristiol de investigatie, asteptam urmarea....
  • 0 (0 voturi)    
    Cum e pe la altii (Vineri, 10 noiembrie 2006, 19:59)

    Cristian [anonim]

    Eu am ramas surprins si mirat ca toti distribuitorii de alcohool si tutun din USA iti cer act de identitate daca vrei sa cumperi aceste produse, Chiar daca aveam vasta legala (in sua vasta la care poti cumpara alcohool este 21 ani) la fiecare magazin imi cereau actul de identitate -
    Oare e imposibil ca acea tanti de la supermarket sa iti ceara act de identitate(inainte de a se face tranzactia - ca sa nu il cheme pe sefu sa faca nus ce la casa respectiva)?
  • 0 (0 voturi)    
    mda ... (Miercuri, 13 decembrie 2006, 8:56)

    O.G. [anonim]

    Oameni buni ... asta este tara lu Papura Voda ... de ce va mai mira INCA toate aceste chestiuni ? In Romania, orice e posibil !
  • 0 (0 voturi)    
    alcool si tigari.... (Luni, 15 octombrie 2007, 22:30)

    miry [anonim]

    eu st studenta la jurnalism si trebuie sa fac o ancheta p aceasta tema.Inainte nu observam lucrurile astea,dar acum le vad peste tot de parca am deschis ochii.E groaznic.Oamenii astia(vanzatorii) ar trebui sa se gandeasca la ce fac.Copiilor lor le_ar pune in mana o sticla cu alcool si un pachet de tigari?


Abonare la comentarii cu RSS
Ultimele articole din aceeaşi categorie
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version