Romånia este una dintre putinele state care nu au definit un brand de tara care sa fie recunoscut in orice colt al lumii de catre straini

Neputincioase sau indiferente, autoritatile se plång ca pentru a construi un brand de tara au nevoie de experti si de peste 10 milioane de euro n In aceasta situatie, se va apela la experti straini care sa-i invete pe specialistii romåni cum sa contureze imaginea propriei tari

Romånia este cunoscuta in lume doar ca „tara lui Dracula si a lui Ceausescu“

In afara de aceste doua „marci“, strainii mai stiu de Hagi, Nadia Comaneci, Adi Mutu sau Dacia Logan

Totodata, este ingrijorator ca imaginea Romåniei in lume este asociata cu cea a imigrantilor, cersetorilor si criminalilor, afirma sociologii

Un brand de tara reusit ar reprezenta imaginea noastra in lume si ar dezvolta foarte mult turismul autohton

Romania este una dintre putinele state din lume care nu au definit un brand de tara care sa fie recunoscut oriunde in lume, de catre straini. Romania este cunoscuta in lume doar ca «tara lui Dracula si a lui Ceausescu», sustin autoritatile din turism. In afara de aceste doua marci, unii straini mai stiu de Gheorghe Hagi, Nadia Comaneci, Adrian Mutu sau Dacia Logan.

Asadar, Romania nu are o imagine clara, o marca reprezentantiva, cum ar fi Turnul Eiffel pentru Franta sau Statuia Libertatii si Casa Alba pentru Statele Unite ale Americii, considera specialistii. Ingrijorator este faptul ca imaginea tarii noastre in lume este asociata tot timpul cu o imagine de imigranti, cersetori si criminali.

Pe de alta parte, autoritatile stau cu mainile in san, se plang ca pentru a construi un brand de tara au nevoie de peste 10 milioane de euro si apeleaza la experti straini care sa-i invete cum sa contureze imaginea propriei tari.

„Fiecare tara trebuie sa fie cunoscuta dupa ceva anume, sa detina propriul brand de tara. Orice strain, inainte de a sti ceva despre o tara anume, mai intai ii vine in minte un anumit simbol reprezentativ pentru regiunea respectiva”, este de parere presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc, Daniel Vasilescu.

„Este foarte important ca Romania sa aiba propriul ei brand, care sa-i reprezinte imaginea in intreaga lume, pentru ca ne-ar aduce foarte multe beneficii, in special in dezvoltarea turismului romanesc. Daca am fi cunoscuti, numarul turistilor straini ar creste considerabil”, a adaugat Vasilescu.

„Brandul de tara este la fel de important ca marca pentru o masina”, a conchis presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANAT), Gheorghe Fodoreanu.

Integral in Gardianul