MApN va cumpara sapte avioane italiene cu 220 milioane de euro

de C.P.     HotNews.ro
Duminică, 3 decembrie 2006, 0:00

Transportorul C-27J

Alenia Aeronautica, o companie din grupul italian Finmeccanica, este pe cale sa semneze un contract cu Ministerul Apararii din Nationale din Romania, in urma caruia va furniza armatei romane sapte avioane de transport militar model C-27J.

Conform presei italiene, care citeaza un comunicat al companiei, Alenia Aeronautica a fost invitata de MapN sa negocieze contractul estimat la 220 de milioane de euro. Evenimentul survine vizitei oficiale facute in Romania de ministrul italian al Apararii, Arturo Parisi, in 22-23 noiembrie.

Statul Major al Fortelor Aeriene anuntase intentia Romaniei de a-si inlocui flota de transportoare, alcatuita in acest moment din aeronave AN-24/26.

Conform conducerii institutiei, vechile avioane nu se incadrau in cerintele NATO, avand o serie de limitari, precum lipsa pieselor de schimb si incetarea fabricatiei acestui tip de aeronava si incompatibilitatea sistemelor de comunicatii cu cele ale fortelor aeriene NATO.

Conform cotidianului italian La Repubblica, contractul va fi semnat pana la finalul acestui an. Aeronavele italiene au fost preferate celor produse de concernul EADS, model Casa C-295.

Transportoarele produse in Italia sunt utilizate si de alte noi membre ale NATO, precum Bulgaria si Lituania, iar Cehia, Slovacia si Slovenia sunt pe cale de a incheia si ele contracte de achizitie.

Alenia Aeronautica este liderul pietei italiene de aeronautica, avand operatiuni atat in aviatia militara, cat si in cea comerciala. In vara acestui an, Alenia a semnat un contract de colaborare cu Romaero in vederea mutarii productiei de turbopropulsoare din Napoli in apropierea Bucurestiului.



















275 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    arioplane (Duminică, 3 decembrie 2006, 9:44)

    iancu [anonim]

    Inca un contract baban facut din "interes". Iar broscarii sint foarte buni la sripca, nu la suruburi. Ori poate sint cu tapitzerie din piele....
  • 0 (0 voturi)    
    arioplane (Duminică, 3 decembrie 2006, 9:45)

    iancu [anonim]

    Inca un contract baban facut din "interes". Iar broscarii sint foarte buni la sripca, nu la suruburi. Ori poate sint cu tapitzerie din piele....
  • 0 (0 voturi)    
    negociator (Duminică, 3 decembrie 2006, 10:50)

    oferta [anonim]

    Cel putin 5% comision din contract merge la buzunar. Asa se face nu numai in Ro, dar si in EU.
  • 0 (0 voturi)    
    ce pleashca! (Duminică, 3 decembrie 2006, 10:54)

    monica L [anonim]

    haha, ce noroc pe capul "negociatorilor" de la MApN! Ultimul contract de rontait inainte de anticipate!

    O intrebare ma framinta: fierataniile sint noi sau doar reshapate in Italia? Oricum, celor spuse de arioplane le-as adauga ca italienii vor scoate nu numai tapizerie din piele adevarata, fina, ci si borduri din mahon cu intarsii de sidef.
    Vint bun la pupa, MApN!!
  • 0 (0 voturi)    
    Bonjour (Duminică, 3 decembrie 2006, 13:21)

    Drakhnar [anonim]

    In loc sa faca altceva cu banii , noua ne trebuie avioane de parca vine razboiu , mor batranii de foame pe la aziluri si prin fatza la farmacii ca nu au medicamente si in spitale de frig , HUOO
  • 0 (0 voturi)    
    c-27J spartan (Duminică, 3 decembrie 2006, 19:14)

    jester [anonim]

    oamnei buni, cum credeti ca puteti apara tara cu avioane invechite? vreti sa ziceti ca nu mai aveam nevoie de armata? armata intr-un stat e ca si politia..chiar daca aparent nu face nimic,desi face, numai prezenta ei da de gandit celor ca ar avea ganduri necurate cu noi...daca nu ar fi politie, cine s-ar mai abtine sa fure?
  • 0 (0 voturi)    
    c-27 (Duminică, 3 decembrie 2006, 19:18)

    mihai [anonim]

    @monica L: "fierataniile" sunt noi, C-27 e un tip de avion nou, iesit pe piata abia de cativa ani, deci nu pot fi avioane vechi. Ca o paranteza avionul nu e doar italian ci cooperare americano-italiana, e posibil sa fie selectat la anul si pt dotarea fortelor americane si chiar sa devina avion usor de transport standard pt NATO.
    @Drakhnar: pensionarii mor prin fatza farmaciilor din cu totul alte cauze fara nici o legatura cu avioanele respective, e vorba de proasta gestionare a fondurilor in sectorul medical...poate imi explica si mie cineva de ce un medic rezident (6ani de fac+examen de rezidentiat+responsabilitate directa fata de pacient) are 4.8-6 mil salariu pe luna iar o farmacista sau o asistenta de farmacie (5 ani de fac sau postliceala fara rezidentiat obligatoriu, 80% din timp ia medicamente din raft si le da mai departe, foarte rar mai face retete) ia de la 15-20 mil/luna in sus in conditiile in care gasesti o farmacie la fiecare 200 de metri. ca sa nu mai spun de comis-voiajorii firmelor de farmaceutice care iau 1000-1500 eur/luna.
    3. intrarea in NATO nu inseamna doar drepturi ci si obligatii. printre altele armata Ro are o flota de avioane de transport absolut anacronica de an-24/26 care practic si-au incetat viata prin consumarea timpului de zbor alocat. ca atare era nevoie de o achizitei de genul asta
  • 0 (0 voturi)    
    C-27J compatibil cu C-130 (Luni, 4 decembrie 2006, 13:31)

    Lucian* [anonim]

    Se pare ca C-27J are o buna parte din componente comune cu C-130 Hercules pe care-l avem deja, (cel putin asa apare pe site-ul oficial) ceea ce as zice ca a contat in alegerea avionului deoarece se simplifica si se ieftineste logistica de intretinere.
    Din datele tehnice se pare ca:
    - are o sarcina utila de 11tone vs 9.5tone de la C295
    - poate transporta paleti tip NATO de 3.5tone (ei se lauda ca este singurul din clasa lui), nu stiu nimic de C295
    - Dezavantaj: are fuselajul mai scurt decat C295, ceea ce afecteaza la numarul de persoane transportat si alte obiecte voluminoase. Nu am aflat exact cat inseamna asta. Pe de alta parte diametrul fuselajului este mai mare.
    Alt punct favorabil este ca se vede deja programul de offset , productia de turbopropulsoare, daca face parte din acest program. Chiar sper sa nu se mai ascunda nimic in spatele programului de achizitie.
  • 0 (0 voturi)    
    c27 spartan (Luni, 4 decembrie 2006, 15:39)

    mihai [anonim]

    Pai i se spune "baby hercules". Una din marile greseli facute la Tarom a fost achizitionarea in paralel de avioane facute de ambele firme: EADS(Airbus, ATR) si Boeing, respectiv Airbusurile 310 si 318 si Boeing 737. Toate astea au facut ca Taromul (dealtfel o companie modesta pt a avea atatea tipuri de aeronave) sa fie un mic dezastru financiar (alaturi de alte probl) sa speram ca armata nu face la fel
  • 0 (0 voturi)    
    Salut :) (Marţi, 5 decembrie 2006, 17:47)

    Drakhnar [anonim]

    Noi nu putem sa le facem ? of am uitat expertii nostri lucreaza la nasa .

    De ce nu le dau gratis ca doar intram in ue.

    Medicul rezident lucreaza la stat si asistenta de farmacie la patron corect ? sau ma insel ? :)
  • 0 (0 voturi)    
    Spartan (Duminică, 28 ianuarie 2007, 19:04)

    sweeper [anonim]

    1. Nu recomand nimanui sa se uite cand face purcelushul asta un salt peste cap (luping adica), eu am vazut la Kogalniceanu, in iulie 2006. Comentariul unui amic, aflat de fatza a fost "sa-mi infig una, ce coaie are asta..." E SINGURUL care poate sa faca manevre acrobatice, si e transportor, nu fighter.

    2. Aceleasi propulsoare (motoare+elice) ca Hercules-ul, aceasi avionica = costuri logistice mici si piese de schimb usor de gasit.

    3. Mic, rapid, usor de oprit si de plecat din loc (aterizeaza si decoleaza de pe 300 m liniari de aratura, la propriu!) va fi un complement excelent pt Hercules-uri.
  • 0 (0 voturi)    
    ILUZI (Luni, 19 februarie 2007, 17:41)

    ovidiu [anonim]

    Ce o sa faca ministerul cu ele ???
    .Sa va fie rusine domnilor generali si experti ai armatei romane cu asfel de rable vreti sa dotati o armata europeana .
    Am cumparat rugina flotei britanice si acum o sa cumparam cimitirul italienilor???
    Se pare ca ati uitat in ce secol sunteti sau daca stiti se pare ca aveti interese mari. Exista si alte firme producatoare de avioane si de o calitate superioara ,iar daca vrem sa facem o investitie hai sa o facem sa ne fie drag ca suntem europeni si sa uitam din obiceiurile romanesti.
    Trebuie sa recunoastem ca e un avion usor si usor de intretinut dar cerintele sunt altele si daca puneti botu la investitile pe care le v-a face firma italiana la Romaero sau ca avionul C-27J va intra in dotarea vreunei tari occidentale membra NATO va inselati.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică