Piata auto romaneasca se desparte de ultimul reprezentant al vechii Dacii, derivata din modelul Renault R12. Dupa 31 de ani de cariera si 318 969 de unitati produse, de pe liniile de montaj ale uzinei Dacia a iesit ultimul “papuc”.

Gama de vehicule utilitare a producatorului de la Mioveni a cuprins, de-a lungul timpului, sapte variante diferite, in functie de sarcina utila, modul de amenajare al spatiului de transport, tipul de transmisie sau dimensiunea habitaclului.

Pe plan extern, cel mai numeros popor al planetei vrea sa devina si cel mai mare producator de automobile pana in 2020. Pentru a realiza acest lucru chinezii si-au propus sa inceapa cu legendele. Astfel, grupul Wanxiang, unul din principalii jucatori pe piata auto din China, intentioneaza sa cumpere actiuni la o divizie a companiei Ford.

Pe de alta parte, cei de la Volvo fac ce stiu ei mai bine. Tehnologii de siguranta. Inginerii suedezi au dezvoltat un sistem prin care masina franeaza singura daca o coliziune este iminenta. Se pare insa ca Honda si Audi nu au beneficiat de astfel de tehnologii, avand in vedere ca doua dintre mult laudatele lor modele, Civic si Q7, au primit doar patru stele la testele EuroNCAP.