Premierul Tariceanu cere solutii pentru rezolvarea crizei

Revolta in mai multe penitenciare din tara

de D. Mihai, D. Galantonu     HotNews.ro
Duminică, 10 decembrie 2006, 0:00


Inchisorile din tara au fost cuprinse, rand pe rand, de proteste. Dupa o noapte relativ linistita, detinutii au reluat protestele duminica dimineata. Detinutii isi distrug camerele si fac greva foamei pentru a grabi adoptarea in parlament a proiectului unei legi de gratiere colectiva a detinutilor putin periculosi, initiat de deputatul independent Nati Meir.

Ministrul justitiei, Monica Macovei, a cerut directorilor de penitenciare sa dialogheze permanent cu detinutii si sa nu le interzica accesul la activitatile zilnice si la informatiile furnizate de presa, transmite Romania Actualitati.

In acelasi timp, ministrul Justitiei considera ca actiunea individuala a deputatului Nati Meir de a-si promova initiativa legislativa privind gratierea colectiva nu este cea potrivita. Monica Macovei precizeaza ca initiativele legislative se promoveaza si se sustin in parlament.

Ea a facut aceste precizari dupa ce a participat la videoconferinta organizata de conducerea Administratiei Nationale a Penitenciarelor cu directorii penitenciarelor pentru a analiza situatia generata de protestul detinutilor din mai multe centre.

Potrivit Realitatea TV, deputatul Nati Meir, initiatorul proiectului de lege care a starnit protestele, a facut un nou apel catre detinuti sa inceteze greva. "Eu cred ca este o greseala imensa. Cu greva si cu galceava nu ajungem la nimic", a declarat Meir.

Reprezentantii Administratiei Nationale a Penitenciarelor sustin ca tin sub control situatia, intrucat protestele sunt pasnice si nu s-au inregistrat violente sau alte incidente, relateaza NewsIn. Detinutii au intrat in greva foamei.

Cei mai vehementi protestatari au fost cei din spatiile de detentie de la Codlea si Jilava. Detinutii s-au adresat direct presei, prin intermediul telefoanelor mobile, in legatura cu respingerea proiectului de gratiere colectiva a detinutilor putin periculosi, initiat de deputatul Nati Meir.

Pe de alta parte, detinutii care au reusit sa intre in legatura cu presa au declarat ca motivul real al protestului este cel legat de conditiile inumane de detentie.

Protestul a inceput, joi, la Codlea si s-a extins, apoi, in alte inchisori din tara. Premierul Calin Popescu Tariceanu i-a convocat, luni, la pranz pe ministrul Justitiei, Monica Macovei, si pe directorul general al Administratiei Penitenciarelor, Alexandru Serban, la o discutie despre situatia din penitenciare, potrivit unui comunicat al guvernului remis HotNews.ro.

Premierul le-a cerut celor doi sa vina cu un raport asupra situatiei din ultimele zile si cu propuneri pentru rezolvarea ei.


















189 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    iar cu gratierea? (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 21:14)

    loco [anonim]

    hmm, da-o incolo de treaba adica romania si chiar europa e
    plina de hoti romani si noi le dam drumul si la astia pe care de
    abia ca au intrat in inchisoare. ar trebui legi si mai drastice
    pentru toti borfasii, nu numai astia mai putin periculosi sa se
    invete minte. multor romani le este rushine ca sint romani numai
    datorita acestor hoti care ne-au facut de ris in toata europa si noi
    hai sa fim iertatori ca saracii au gresit si ei.
    apropos, de cand au detinutii telefoane mobile?
  • 0 (0 voturi)    
    ha (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 21:19)

    A. Foster [anonim]

    de cand au detinutii telefoane mobile? asta demonstreaza ce conditii "inumane" sunt in inchisori.
  • 0 (0 voturi)    
    de acord cu nr. 1 si nr. 2 (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 21:44)

    x1 [anonim]

    probabil ca vor si televizoare in camera si icre de manciuria , pentru ca mobile au.. si haysam avea mobil si uite cum s-a evaporat din tara....

    mai, stati, frumosilor, pe acolo prin inchisori ca sa va saturati sa mai furati si sa faceti probleme restului 95% din romani care ies din tara si le este rushine ca sint romani....
  • 0 (0 voturi)    
    ATENTIE! Punct de vedere TOXIC! (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 21:56)

    Hotomanu' [anonim]

    Hotia si tilharia, in epoca antica, erau doua preocupari onorabile pentru elitele conducatoare si nu numai! Mai mult, pirateria *un sinonim acceptabil pentru cele doua indeletniciri" era un mod de existenta! Mai mult, in Grecia secolului lui Pericle in Atena functiona o institutie "Casa hotilor". Aici hotii - de profesie!!! - depuneau bunurile furate care, timp de 3 zile, puteau fi rascumparate de stapin, rasplatind astfel, nu-i asa??, efortul profesionistului. Spartanii i-au descoperit acestui "modus vivendi" chiar functiile pozitive jucate de aceasta institutie in viata cetatii: 1) Intareste vigilenta cetatenilor si 2) repartizeaza intr-un mod mai echitabil bogatia intre straturile sociale (ca doar n-or fura hotii de la cel sarac!!).
    Chiar Platon, in fictiunea sa "Republica", pastreaza aceasta institutie fara de care, spune el, democratia ar fi subrezita! Voi ce parere mai aveti acum hotomanilor? (din cite stiu eu suntem singurul popor din lume care ne alintam odraslele cu asemenea apelative!)
  • 0 (0 voturi)    
    +/*/*-IATA ADEVARATII VINOVATI ! (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 22:22)

    CAP LIMPEDE [anonim]

    ,,COMUNICAT DE PRESA din data de 19.10.2006
    Administratia Nationala a Penitenciarelor a luat cunostinta despre demersurile domnului deputat Nati Meir, membru al Comisiei pentru drepturile omului, culte si problemele minoritatilor nationale din Parlamentul Romaniei, cu privire la promovarea spre adoptare a unui proiect de Lege privind gratierea unor pedepse si inlaturarea unor masuri si sanctiuni.
    Reprezentantii Administratiei Nationale a Penitenciarelor au solicitat, in scris, posibilitatea de a studia proiectul de lege formuland o serie de observatii pe marginea acestuia, generate de lipsa unei documentari prealabile si a unei fundamentari care sa aiba in vedere evolutiile legislative in domeniul executarii pedepselor privative de libertate si a masurilor dispuse de organele judiciare. Institutia noastra apreciaza initiativa domnului deputat Nati Meir, si isi exprima, pe aceasta cale, disponibilitatea pe viitor, de a participa la elaborarea proiectelor legislative specifice domeniului de competenta."
    http://www.anp-just.ro/
    p.s.Deputatul NATI MEIR si conducerea Administratiei Nationale a Penitenciarelor, au dat ,,foc" detinutilor!
    Inca din octombrie,le-au dat sperante desarte!
    Managementul defectuos si incompetenta,factori de mare risc!Spre stiinta si a Presedintelui Camerei Deputatilor!
  • 0 (0 voturi)    
    Regandirea pedepselor (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 22:53)

    Sakua [anonim]

    Eu sustin ca ar trebui regandit sistemul de pedepse. Pentru faptele grave, savarsite cu premeditare, obligatoriu ar trebui aplicata pedeapsa cu moartea. Atunci s-ar mai reduce numarul nenorocitilor care traiesc din munca altora. Caci dupa ce fura si ucid ce le iese in drum, daca sunt prinsi se aleg cu cazare si masa gratuita pentru un numar de ani, cheltuieli care sunt achitate tot din banii nostrii, ai victimelor. In timp ce noi muncim de ne sar capacele pentru a avea ce manca si unde locui. Eu nu sunt de acord cu asta. De ce sa muncesc eu pentru intretinerea unui nenorocit care nu vrea sa munceasca si nici sa traiasca civilizat? La streang cu ei, cu totii. Puscariile sa ramana doar pentru fapte accidentale, nepremeditate, de mica amploare. Asta ca sa nu ziceti ca sunt atat de inuman incat sa propun sistemul japonez de pe vremuri. Acolo nu existau puscarii. Delicventii erau tinuti in detentie doar pana la judecata, iar daca erau gasiti vinovati, pedeapsa era intotdeauna aceeasi: moartea. Vedeti astazi unde sunt ei, si unde suntem noi...
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare intrebatoare... (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 22:53)

    Laura [anonim]

    De cand au detinutii telefoane?pai va spun eu dintr-un caz real...de cand mituiesc gardienii cu mancare si bautura.Exact...ati citit bine!!!!!Telefoanele ajung prin pachetle cu mancare si se incarca de catre apartinatori....asta nu este o problema prea sofisticata.....Ce vretzi sa va mai spun,venim dintr-o tara de fomisti!
    Am auzit de cazuti in care detinutii schimbasera si cate 3 telefoane...asa ca...POLITIA ROMANA....sa nu mai comentam.
    Plecati cat mai aveti timp si se poate...si era sa uit...ultimul sa stinga lumina!!!!:D:D:D
  • 0 (0 voturi)    
    puscariile (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 23:09)

    Gardianu' [anonim]

    Administratia Nationala a Penitenciarelor se afla in subordinea directa a Ministerului Justitiei, iar directorul ANP este numit de catre ministrul justitiei, in speta de Macovei. De asemenea, fondurile defalcate pe fiecare penitenciar, sunt aprobate de catre conducerea ministerului, in speta Macovei in persoana. Puscariasi imbecili ! Daca este cineva pe care sa scuipati in gura, persoana se numeste Macovei Monica si este ministru al justitiei. In cei doi ani de mandat, milioane de euro au fost canalizate catre ONG pentru productia de hartii inutile. Pentru orice fituica de rahat, s-au platit bani grei la ONG-uri, in loc ca acesti bani sa ajunga la puscarii, iar fituicile sa fie realizate de angajatii ministerului. Mai mult ! Macovei a propus si obtinut cresteri ametitoare, si mai ales nejustificate daca pastram proportiile in raport cu statele UE, a salariilor pentru magistrati. De asemenea, salariile celor mai multi angajati ai ministerului, desi 99% desfasoara activitati de functionar public sau chiar mai putin, au egalat si uneori depasit indemnizatia de parlamentar. Acolo sunt banii care trebuiau sa ajunga la puscarii, cretinilor ! Asta in conditiile in care cele mai multe penitenciare nu au bani sa-si plateasca nici macar achizitiile zilnice de paine!!
  • 0 (0 voturi)    
    Gardianu' - postarea nr. 8 (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 23:32)

    x1 [anonim]

    esti cumva parlamentar?
  • 0 (0 voturi)    
    Gratierea, ca gratierea, dar... (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 23:41)

    Tiberiu Cristea [anonim]

    Sa nu uitam ca la ora actuala, sistemul romanesc de penitenciare sustine cu multi mai multi detinuti decat ar trebui. Aglomeratia din inchisori este o problema demult cunoscuta si pentru care nu s-a facut nimic in ultimii ani.

    Daca acei oameni au incalcat legile, acum platesc pentru faptele lor. Asta nu le neaga drepturile fundamentale precum dreptul la hrana decenta, asistenta medicala si conditii umane de locuit. Dumneavoastra va ganditi la igrasia si aglomeratia din inchisori ca la o consecinta nomala a detentiei, insa nu este normal sa fie asa. Acei oameni sunt in grija statului, iar statul trebuie sa le garanteze drepturile fundamentale (mai putin libertatea de miscare in afara penitenciarului) precum oricaror alti cetateni.

    La ora actuala, din cauza supra-aglomerarii, detinuti care executa pedepse pentru ca au spart o masina sau pentru ca au vandut CD-uri cu software piratat sunt "gazduiti" la un loc cu ucigasi si violatori.

    Unii detinuti se pot reabilita, insa daca ii desconsideram si nu le oferim o a doua sansa, vor face tot posibilul pentru a se intoarce acolo. Insa ce le mai place unora gandul ca exista altii mai jos decat ei insisi! Parca va creste putin respectul de sine, nu? Celor care cer mai putine drepturi pentru detinutii din puscariile patriei, le doresc sa ajunga acolo, poate peste doi ani ii vom vedea cum bat cu gamela in gratii.

    Un om care a comis o crima este, in fata legii, tot un om. Ori reintroducem pedeapsa cu moartea, ori il bagam la puscarie, dar ii oferim conditii decente de trai. Altfel nu se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    pt 9 (Duminică, 10 decembrie 2006, 0:33)

    Gardianu' [anonim]

    Nu, sunt chiar gardian. Iar tu, se pare ca esti unul dintre aia care plimba hartii prin MJ pentru 1000 de euro pe luna.
  • 0 (0 voturi)    
    pt gardianu (Duminică, 10 decembrie 2006, 2:21)

    x1 [anonim]

    ai gresit:
    cistig 2000 pe luna (euro)
  • 0 (0 voturi)    
    Societatea din Romania (Duminică, 10 decembrie 2006, 9:39)

    Dr.Justice [anonim]

    Are nevoie, fara discutie de sistemul corectional care functioneaza la arabi. Infractorii sunt tinuti in niste gropi adanci de vreo 5 m, sapate in pamant, insalubre, stau ca sardelele si primesc mancare de la rude (daca acestea binevoiesc sa-i mai viziteze din cand in cand). Nevoile si le fac tot acolo!

    In alta ordine de idei, sunt de acord cu Sakua si mai putin cu Gardianul, acesta din urma printr-un punct de vedere ambiguu incercand sa justifice atitudinea condamnabila a gardienilor. Toata coruptia din tara asta de rahat se justifica, invariabil, prin salariile mici. In acest fel, imi este foarte clar ca nu o sa iesim niciodata din marasmul in care ne scaldam.

    Concluzionand:
    1. introducerea fara preget a pedepsei cu moartea (pentru viol, crime de toate tipurile, etc);
    2. inchisori ca la arabi, fara nici un ajutor din partea statului.
  • 0 (0 voturi)    
    de acord cu metoda extrema de reprimare (Duminică, 10 decembrie 2006, 9:46)

    clujeanu [anonim]

    la cate secole de imoralitate, lene si necinste s-au adunat in carca acestei natii, cred ca pentru una sau doua generatii ar trebui reintroduse pedepse teribil de aspre pt orice fleac, altfel nu mai scapam de mizeria numita -asa-i romanul- never! cat despre drepturile puscariasului, doar atat - puscaria trebuie sa fie un loc de groaza, nu de relaxare, o razbunare a societatii pe cel care i-a incalcat regulile. la puscarie trebuie sa fie suferinta, altfel unii nu se vor teme sa revina acolo! asta spune logica, ca pe teoriile umaniste ma c...
  • 0 (0 voturi)    
    vinovati si pagube (Duminică, 10 decembrie 2006, 10:20)

    Gardianu' [anonim]

    Se vede treaba ca foarte putini dintre voi, magistrati , functionari ai sistemului judiciar sau simpli cetateni, au trecut de poarta unei puscarii. Dintre acestia, foarte, foarte putini, cunosc problemele cu care se confrunta penitenciarele. Pt. ca nu le pasa. In fiecare zi ma minunez cum de mai suntem in stare sa-i tinem pe detinuti dincolo de ziduri. Faptul ca un gardian inchide ochii atunci cand un detinut intra in penitenciar cu un mobil, nu se compara nici pe departe cu situatia in care nu avem bani sa platim macar painea ( ministerului nici nu-i pasa), sau ca nu putem sa le asiguram detinutilor un program de munca adecvat, pentru a-i face sa renunte la alte preocupari datorita statului cu anii intre patru pereti.

    Cei inchisi acolo, majoritatea justificat, nu dauneaza societatii nici macar 0000000000000000,1 % comparativ cu gravele prejudicii cauzate de marii infractori pe care-i vedeti cat e ziulica de mare pe toate posturile tv. Nu sunt vorbe in vant ! Oamenii astia pe care ar trebui sa-i vad dincolo de gratii atunci cand ma duc la serviciu, sunt protejati de sistemul judiciar, care, asa cum se intampla mai in toate "democratiile", nu reprezinta decat un instrument al politicului. Dar domnule, la noi s-a sarit rau de tot peste cal. Mai mult ca sigur, exact cum s-a intamplat in Italia, Franta sau aiurea, vor fi condamnati formal dupa ce vor fi implinit 80 de ani. Dar cui ii mai pasa?
  • 0 (0 voturi)    
    Sper sa nu fie bagati in seama... (Duminică, 10 decembrie 2006, 10:56)

    Diana [anonim]

    ...iar incepem ca pe vremea impuscatului ? Cine naiba a mai vazut iepure tragand la plug...etc...si hot "dandu-se pe brazda"???
  • 0 (0 voturi)    
    Cine ia pus sabge mana unde nu trebuie? (Duminică, 10 decembrie 2006, 12:51)

    anca [anonim]

    La ce le trebuie gratiere cand nici la mama lor nu o duc asa de bine. Au mancare mai buna decat bolnavi din spitale care au dus o viata demna de respect.Acestia nu protesteza dar detinuti DA . Majoritatea detinutilor nu au dus-o asa de bine nici la mama lor. Iar acum vor gratiere ca sa poata sa -si reia activitatile, oricum mie mi se pare ceva normal avand in cedere ca suntem condusi de HOTI.
  • 0 (0 voturi)    
    gratiere (Duminică, 10 decembrie 2006, 14:00)

    smotocel [anonim]

    In orice inchisoare respectabila (fara detinuti politici) se afla oameni din categoria "pradatori" (hoti, excroci) si cei "defecti" (ucigasi). Acestia din urma trebuiesc ucisi, contar tuturor normelor de umanism impuse de sistemele (tarile) dezvoltate. Logic, nu? Nu poti lasa in viata un "defect" care-si ucide semenii cu premeditare.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce le-am dori de sarbatori? (Duminică, 10 decembrie 2006, 14:19)

    lovinpress [anonim]

    Chit ca se apropie Craciunul si suntem crestini, trebuie sa ne punem o intrebare simpla. Ce le-am dori acestor infractori de sarbatori? Sa facem asadar un exercitiu de imaginatie. Va rog sa va puneti in locul victimelor sau ale rudelor acestora care au beneficiat de talentele puscariasilor. Ce le-am dori celor care ne-au violat rudele, i-au ucis pe cei dragi, ne-au furat, au luat femei-copii cu japca pentru prostitutie?
    Pot sa-mi imaginez multe, dar nimic care sa aiba legatura cu eliberarea lor sau conditii mai bune. Din contra. Ma opresc aici pentru ca acele secunde de imaginatie sunt prea multe, iar munca la ocna mi se pare ca i-ar distra pe acesti indivizi.
  • 0 (0 voturi)    
    cablu (Duminică, 10 decembrie 2006, 14:56)

    Ana Dragu [anonim]

    Sa le taie cablul! Sa le lase numai Jetix. In doua ore moare greva.
  • 0 (0 voturi)    
    politica ticalosilor (Duminică, 10 decembrie 2006, 16:08)

    Gelu [anonim]

    UDMR este mama si tata acestui partid de ticalosi securisti in frunte cu cornelius vadin tudor.
    Astia, din 1990 si pina in prezent au manipulat mase de gogomani din Ardeal si nu numai, sa le umple conturile in banci din tara si strainatate...
    Aceste doua formatiuni UDMR SI PRM TREBUIESC SOASE IN AFARA LEGII !!!!!!!!!!
    Excrocii din puscarii s-au ingrasat, trebuiesc scosi la munca cu lanturi de picioare ! si introdusa bataia cu biciul ! cand se elibereaza sa jure ca nu mai dau pe acolo.
    Cred ca acel immigrant care i-a instigat impreuna cu unii din PRM , JUSTITIA SA LE DEA CE SE CUVINE LA INSTIGATORI!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    cablu (Duminică, 10 decembrie 2006, 16:24)

    Ana Dragu [anonim]

    Sa le taie cablul! Sa le lase numai Jetix. In doua ore moare greva.
  • 0 (0 voturi)    
    Rusine!! (Duminică, 10 decembrie 2006, 16:26)

    Catalin [anonim]

    Rusine pentru cei care ne conduc.Inchisorile din Romania sunt ticsite de gainari,cretinii care ar trebui dusi acolo sunt cei din Guvern.Oameni nevinovati umplu acele spatii macabre pline de mucegai...asta inseamna Europa???Rusine...
  • 0 (0 voturi)    
    bai, Catalin (Duminică, 10 decembrie 2006, 17:58)

    clujeanu [anonim]

    de unde stii tu ca inchisorile sunt pline de nevinovati? eu am fost in vizita la bulau si erau niste mutre acolo de-ti venea sa scoti AKM-ul pe loc! si de ce sa bagi doar Guvernul acolo? daca-ti arde una la capatana un astfel de -nevinovat- si iti ia banii crezi c-o sa te mai bantuie idei populiste sau vei cere cu asprime incarcerarea lui? TOTI infractorii trebuie pedepsiti, nu doar cei mari, cum da de inteles CVT al tau, ba! pt. cultura ta generala, cauta pe Net Teoria Ferestrelor Sparte; o sa pricepi mult mai multe depre nevoia de a-i pedepsi IN PRIMUL RAND pe micii infractori!
  • 0 (0 voturi)    
    echitate sociala (Duminică, 10 decembrie 2006, 18:48)

    dr.X [anonim]

    un detinut are norma de hrana cu nu stiu cite calorii pe zi,norma pe care multi romani nu si-o permit acasa.ce sa mai zicem de pensionarii care au muncit toata viata si nu au bani de medicamente,sau de bolnavii din spitale care suporta friguri,foame si multe altele.
  • 0 (0 voturi)    
    Nevinovati? (Duminică, 10 decembrie 2006, 20:30)

    Sakura [anonim]

    Regele Solomon a hotarat sa viziteze cea mai mare temnitza a imperiului sau. Intreaba detinutii:
    -De ce te afli aici?
    -E o greseala,Marite,n-am furat nimic!
    -Si tu,ce-ai furat?
    -Nimic,sunt victima unei erori judiciare!
    Si uite-asa, toti jurau ca sunt nevinovati. Doar unu' i-a raspuns regelui:
    -Imi merit pedeapsa si nu ma plang!
    Atunci, Solomon chema un paznic si-i zise:
    -Eliberati imediat acest hot periculos! El risca sa-i corupa pe ceilalti inocenti!
  • 0 (0 voturi)    
    hotii (Luni, 11 decembrie 2006, 8:18)

    juv [anonim]

    Au murit sindicatele?| Hotii cer drepturi??
  • 0 (0 voturi)    
    Dacul Nati Meir (Luni, 11 decembrie 2006, 9:04)

    Nati Meir [anonim]

    Nati Meir un analfabet lunatic ! Acest retardat este artizanul revoltelor din inchisori !
  • 0 (0 voturi)    
    pt anca (Luni, 11 decembrie 2006, 10:29)

    ratzushk [anonim]

    anca draga nu stii ce vorbesti , cu mancarea mai buna si conditii asemenea, sau aici i-ai inclus doar pe rromii care intr-adevar acolo le e locul si cu sigurantza le e mai bine decat acasa?dar gandeste-te ca nu toti isi merita pedeapsa..sunt deacord sa raspunda penal cei care dau in cap si iti fura din buzunare,violeaza la drumul mare..dar mai sunt si care fac chestii minore(dupa parerea mea)si stau in arest preventiv cate 1 an si nu se gaseste nicio solutie..e nasol sa stai intre 4 peretzi sa-ti hotarasca altii viitorul!trist
  • 0 (0 voturi)    
    pt loco (Luni, 11 decembrie 2006, 10:41)

    ratzushk [anonim]

    sincer, chiar esti loco..stii ceva? 1.daca tie iti e rushine ca esti roman , nu generaliza chestia asta..2.de ce legi mai drastice,stii cat de drastice sunt legile afara?daca nu...ar trebui sa te mai cultivi si despre alte tari nu numai de tara ta(de care iti e rusine)...si ma vrem sa ne ridicam la standarde europene :)))!
    si nu stiu care ii problema ta daca mai sunt si detinuti care au telefoane mobile!as vrea sa te vad pe tine gresind cu ceva minor..si sa stai inchis cine stie cata vreme fara sa iei legatura cu cei dragi..si mai cu ales iubita ta.. oare tu la ce metode ai recurge,stiind ca tu ai voie la 1singur tel/saptamana!sincer ar trebui sa nu mai fim asa inchisi la minte si sa traim dupa regulile comuniste pe care le aveti ink bostan!OAMENI SUNT SI EI!
  • 0 (0 voturi)    
    pt anca (Luni, 11 decembrie 2006, 10:43)

    ratzushk [anonim]

    anca draga nu stii ce vorbesti , cu mancarea mai buna si conditii asemenea, sau aici i-ai inclus doar pe rromii care intr-adevar acolo le e locul si cu sigurantza le e mai bine decat acasa?dar gandeste-te ca nu toti isi merita pedeapsa..sunt deacord sa raspunda penal cei care dau in cap si iti fura din buzunare,violeaza la drumul mare..dar mai sunt si care fac chestii minore(dupa parerea mea)si stau in arest preventiv cate 1 an si nu se gaseste nicio solutie..e nasol sa stai intre 4 peretzi sa-ti hotarasca altii viitorul!trist
  • 0 (0 voturi)    
    Mai multe inchisori (Luni, 11 decembrie 2006, 12:52)

    Solutie [anonim]

    Nu inteleg de ce nu se incearca problema sa se rezolve prin contruirea de mai multe inchisori. Problema supraaglomerarii nu este recenta, are ani buni, dovada ca sunt foarte multi infractori. Asa ca de ce sa nu contruim mai multe inchisori si unele de maxima securitate pentru detinutii periculosi.
  • 0 (0 voturi)    
    Stau bine acolo (Luni, 11 decembrie 2006, 16:26)

    L0U [anonim]

    Nu-mi este mila de ei, ok recunosc sunt 0.5% dar si procentul asta prea mare de nevinovati, dar totusi nu-mi este mila.
    Si asa sistemul e prea moale
    Fura din buzunare, vilouri... FUCK THEM
    ar trebui ucisi si asa nu am mai avea problema penitenciarelor
  • 0 (0 voturi)    
    ha ha...aia da solutie "mai multe inchisori" (Luni, 11 decembrie 2006, 16:29)

    ratzushk [anonim]

    asta nu e o solutzie, daca am duce o viatza mai buna nici oamenii nu ar fi impinsi sa recurga la fel de fel de infractiuni ca sa isi poata cumpara cele necesare ca sa poata duceo viata cat de cat...nu stiu dar solutia ar fi"un trai mai bun" si legi mai lejere.
  • 0 (0 voturi)    
    pt lou (Luni, 11 decembrie 2006, 16:33)

    ratzushk [anonim]

    iti doresc sa stai si tu macar 24 de h acolo sa vedem...ai avea ceva de comentat? so..leave us alone!
  • 0 (0 voturi)    
    Buna (Sâmbătă, 23 decembrie 2006, 3:34)

    Nicolle [anonim]

    daca ati avea pe cineva cu un furtisag marunt nati mai gandi asa si nu ma refer la talharie orice om greseste merita si ei o sansa macar gainari care au anturaje nu credeti

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică