De la 1 ianuarie vom avea Card de Asigurat European

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Luni, 11 decembrie 2006, 0:00

Asa va arata cardul de sanatate european
Foto: CNAS

De anul viitor, romanii care calatoresc in statele Uniunii Europene vor putea beneficia, in caz de necesitate, de ingrijiri medicale in aceleasi conditii ca si cele oferite cetatenilor tarii respective de sistemul public de asigurari de sanatate.

Pentru aceasta insa, cei care intentioneaza sa calatoreasca in spatiul comunitar vor trebui sa solicite Casei de asigurari de sanatate la care sunt inscrisi eliberarea Cardului European de Asigurat (EHIC) si sa achite contravaloarea documentului.

Cardul european va avea o valabilitate de sase luni si va putea fi folosit numai in fata autoritatilor sanitare din tara de destinatie sau de tranzit, pentru dovedirea calitatii de asigurat in Romania.

Cardul va permite asiguratului aflat in calatorie accesul la o gama mai larga de tratamente decat cele strict de urgenta, fara sa mai fie necesara incheierea unei asigurari private scumpe de sanatate in acest scop.

„Costul acestiu card va fi de cativa RON, sub 10, in orice caz, iar solicitantul face o cerere la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate de care apartine si poate primi respectiva cartela oriunde doreste.

Nu este obligatoriu sa-l primeasca la adresa de buletin” , a declarat Augustus Costache, seful departamentrului de comunicare din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS).

El a mai spus ca documentul va sosi la destinatar in maximum sapte zile lucratoare de la data solicitarii scrise de catre asigurat. In cazul in care beneficiarii nu sunt gasiti la domiciliu, vor putea ridica ulterior documentul de la sediul Casei teritoriale de asigurari de sanatate la care sunt inscrisi.

Acest tip de card nu va acoperi si tratamentul in strainatate a afectiunilor pre-existente calatoriei respective, ci numai a problemelor de sanatate care apar in timpul sejurului.

Tratamentul in caz de necesitate se va face in conditiile generale stabilite de sistemul public de asigurari de sanatate din tara respectiva, ceea ce inseamna ca unele tratamente care sunt gratuite in Romania ar putea fi doar compensate partial in statul unde survine problema de sanatate, sau invers.

De exemplu, in Germania asiguratii achita o co-plata de 10 Euro pe zi de spitalizare, pentru primele 20 de zile de spitalizare din fiecare an calendaristic.

Nu doar roamnii vor putea fi purtatorii acestui document, ci si cetatenii altor state comunitare, care, de asemenea, vor beneficia de tratamente in aceleasi conditii ca si asiguratii romani, daca vor avea probleme de sanatate in timpul calatoriei in tara noastra.















1160 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ca la noi, la nimenea... (Luni, 11 decembrie 2006, 14:51)

    Agnes [anonim]

    Ciudate reguli instituite in Romania: omul de rand trebuie sa plateasca pentru cardul de asigurare, care este valabil doar 6 luni! In Suedia, acelasi card nu costa nimic si este valabil 5 (cinci) ani de zile. In Estonia iarasi nu costa si e valabil un an. Numai la noi, bogatii Europei, trebuie sa scoatem bani din buzunar ca sa fim asigurati.
    Intr-adevar, sa traiesti in Romania iti umple tot timpul...
  • 0 (0 voturi)    
    banii (Luni, 11 decembrie 2006, 15:44)

    ama [anonim]

    Doamna Agnes,
    Plasticul costa. Si e drept, ca la noi la nimeni, oamenii astia nu vor sa inteleaga faptul ca serviciile costa si se asteapta sa le vina totul pe gratis. si plasticul.
  • 0 (0 voturi)    
    Plasticul si fluturasul (Luni, 11 decembrie 2006, 16:02)

    cosmin [anonim]

    Dar doamna sau domnule Ama
    La mine pe birou apare in fiecare luna un "fluturas" de hartie cu detalierea tuturor veniturilor salariale si a impozitelor/taxelor platite. Uitandu-ma la rubrica asigurarilor de sanatate pe care le platesc, eu consider jignitor sa mi se ceara pentru plasticul despre care vorbiti "inca" 2? 3? 5 RON?
    Va invit sa faceti si dumneavoastra acest exercitiu. Poate nu veti mai simti ca serviciile medicale in Romania va sunt oferite "pe gratis".
  • 0 (0 voturi)    
    aceasta mentalitate (Luni, 11 decembrie 2006, 16:36)

    Agnes [anonim]

    Cardul despre care vorbim e o facilitate pentru cei asigurati, adica cei care isi platesc lunar, cum spune si Cosmin, contributiile. La asa efort, o bucata de plastic cu valabilitate redusa merita sa fie gratis. "Gratis" in sensul ca o platesti indirect si scrie pe fluturasul de salariu cum si unde si cat...
  • 0 (0 voturi)    
    cardul de asigurat (Luni, 11 decembrie 2006, 16:52)

    doru [anonim]

    daca sa ales firma care produce respectivul card, ar trebui sa stim si noi ASIGURATII, numele respectivei societati si ce alte contracte mai are cu statul
  • 0 (0 voturi)    
    EHIC (Marţi, 12 decembrie 2006, 0:23)

    Mario [anonim]

    Atentie nimeni nu va fi obligat sa isi elibereze aceea bucatica de plastic pentru a fi asigurat...ci doar daca ve-ti calatorii in UE.

    Daca considerati ca serviciile de care veti benefica in tara care calatoriti sunt sub nivelul serviciilor pe care le asteptati puteti sa incheiati linistiti o asigurare privata..

    Oricum romanul tot roman este...pana acum era problema ..trebuia sa platiti o asigurare privata cand plecati in strainatate..acum cand totul e in acceasi bani pe care ii platiti pt. o asigurare sociala in tara va zgarciti sa da-ti banii pe o bucata de plastic...pe care la orice banca o platitii atunci cand vi se elibereaza cardul..

    Apropos tremenul de 6 luni a fost stabilit tocmai din cauza mentalitatii romanului de a falsifica asemenea instrumente...vedeti fenomenul existent in Europa...i-am bagat in sperieti cu clonarea cardului...

    Mi se pare absolut justificata decizia luata.....desi probabil 1 an ar fi fost cel mai aproape de adevar...

    Si inca o intrebare..adresata patronilor...la care doresc sa rapunda sincer...cand isi platesc contributiile catre asigurarile sociale?....raspuns...atunci cand ii calca vreun inspector, cand se imbolnaveste patronul, vreo ruda sau vreun angajat mai apropriat....offf .... ma intreb cand o sa invatam sa fim responsbili pentru cei din jurul nostru?
  • 0 (0 voturi)    
    Catre doru! (Marţi, 12 decembrie 2006, 0:39)

    Mario [anonim]

    Know how-ul , respectiv constructia institutionala, consultanta privind implementarea cardului de asigurari de sanatate (CEAS) este furnizata de catre un consortiu condus de catre o firma din Belgia.

    Echipamentele utilizate pt. producerea CEAS (procesul este destul de avansat) s-au achizitionat prin licitatie internationala deschisa, la aceasta avand acces toti furnizorii de echipamente de profil eligibili, proiectul fiind dezvoltat cu finantare Phare. Pentru mai multe informatii va rog sa consultati materialele existente pe siteul www.ms.ro (websiteul Ministerului Sanatatii) sau al Oficiului de Plati si Contractare Phare (prin intermediul careia s-au derulat licitatiile). In ceea ce priveste achizitiile de carduri, avand in vedere noua lege a achizitiilor publice (care transpune legislatia europeana in domeniu), ma indoiesc ca trebuie sa va faceti griji....Autoritatile contractante au anumite obligatii privind transparenta, competitia, etc...nimeni nu cred ca isi mai permita sa faca greseli...

    As sugera tuturor acelora care sunt tentati sa desconsidere efortul unor autoritati pentru binele comunitatii, sa se informeze mai intai, si apoi sa sa faca comentarii.
  • 0 (0 voturi)    
    xxx (Marţi, 12 decembrie 2006, 12:03)

    xxx [anonim]

    Putin pe langa subiectul articolului dar nu ma pot abtine.

    Daca asta e site-ul www.ms.ro mi se pare o mare gluma. Cica institutie romaneasca. Unde s-a facut acest site de 2 lei pe milioane date la nu stiu ce ruda sau cunostinta???

    Ma lasa rece sa cauti ceva pe net in legatura cu institutiile publice. Si un copil de clasa 1 iti face un site ca ala, daca nu chiar mai bun. De unde stiu eu ca site-ul acela este pe bune al ms.ro. Sigla, fonturi, asezare in pagina...totul de prost gust...daca ar fi la scoala nici nota 1 pt copiat nu are merita-o. O maimutareala totala.

    Decat sa te faci de "cacao" cu un astfel de site mai bine dati-l jos si nu va mai laudati ca aveti site-uri, si asta este valabil pt majoritatea site-urile institutiilor publice care au informatie egala cu 0 si actualizata din an in pasti.

    Scuze, dar chiar ma enervat rau cand am vazut din nou ce site de c*c*t poate avea un minister.

    Daca nici pt un site k lumea nu sunt bani atunci mai lasati vacantele si bautul prin restaurante!
  • 0 (0 voturi)    
    inca o coada (Marţi, 12 decembrie 2006, 13:09)

    razvan [anonim]

    mai bine mergeam la o societate de asigurari, unde vroiam noi, si ne faceam ce asigurare ne doream...acum trebuie sa mergem la Casa de asigurari sa ne dam cu capul de birocratie (cozi, nervi, functionari nervosi, cerere standard - o gresesti, nu e buna, se pierde, etc.)...nu de putine ori mi s-a intamplat sa mi se iveasca o ocazie sa ies din tara in ultimul moment...cel mai repede m-am hotarat intr-o joi si sambata am plecat...acym ce facem? asteptam 7 zile (ca-n povesti) lucratoare sa ne vina cartea lu' peste? nu se emite cardul, postasul nu vine, iti fura cineva plicul din cutia de scrisori, etc. si ramai fara concediu...sa se dea semenstrial prin medicul de familie si sa-l gasesti acolo oricand ai nevoie de el...ca de aia e un drept al tau, nu ar fi nevoie sa te zbati singur pentru el
  • 0 (0 voturi)    
    10 euro/ zi de spital in Germania (Marţi, 12 decembrie 2006, 15:54)

    gigel [anonim]

    ...de remarcat ca la noi e mai scump sa stai in spital decat in Germania - fara spaga de la portar, femei de servici, personalul de la avizier pt. internare, asistente, sora sefa, personalul de la analize, radiografii, pana la anestezisti, doctori, sefi de sectie, NU se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    Card/asigurare privata (Miercuri, 13 decembrie 2006, 10:13)

    Mihnea [anonim]

    In primul rand as recomanda lui Mario ca inainte sa tina lectii de moralitate sa ia niste lectii de gramatica limbii romane si apoi sa vina inapoi pentru ca mi se pare grav sa scrii cu "ve-ti calatori" sau "da-ti banii"...

    In al doilea rand, exista intr-adevar o informatie importanta in paragraful lui Mario si anume ca putem in continuare sa ne facem asigurari private. Ceea ce voi si face pentru ca cine lucreaza in sistemul privat tot in acela are incredere. Sa ma ierte lumea daca nu ma pot baza pe hoti, impostori, spagari si nu in ultimul rand agramati ( e drept din astia avem din plin si in privat).

    Ceea ce cred ca ar mai fi important de stiut este daca o asigurare privata ma scuteste sau nu de efortul de a lua cardul acesta de sanatate. Stie cineva asta?
  • 0 (0 voturi)    
    la care adresa se solicita cardul de asigurat (Joi, 14 decembrie 2006, 18:29)

    dumbrava edy [anonim]

    am consultat toate linkurile referitoare la obtinerea cardului si regret sa afirm ca nu am reusit sa aflu simplu si clar, unde trebuie sa se adreseze un cetatean, sub ce forma (scris, e-mail, personal), unde plateste, e.t.c
    Chiar nu este posibil ca impreuna cu stirea sa apara si un parcurs clar catre tinta?
  • 0 (0 voturi)    
    ehic (Joi, 21 decembrie 2006, 18:13)

    nicu [anonim]

    e obligatoriu acest card pt a cala torii in ue sau nu ?
  • 0 (0 voturi)    
    Card de asigurat (Miercuri, 27 decembrie 2006, 14:56)

    Sandu [anonim]

    Buna ziua! din cate am inteles in primele 10 zile din ianuarie 2007 nu pot iesi din tara daca nu am card de asigurat european. Pot iesi si cu vechea asigurare,ca pana acum? Multumesc!!
  • 0 (0 voturi)    
    prostie (Marţi, 2 ianuarie 2007, 17:11)

    alyn [anonim]

    hello people!! O prostie mai mare ca asta nici ca se putea, dar in fine suntem in romania si ORICE e posibil. O persoana care nu lucreaza nici unde si nu are contract cu nici o casa de asigurari cum isi poate procura acest card?
  • 0 (0 voturi)    
    ca la noi la nimeni....... (Marţi, 2 ianuarie 2007, 20:47)

    gabi [anonim]

    daca stai si te gindesti putin caci cu 3-4 zile inainte de aderare si de intrare in vigoare a cardului de sanatate (mult trimbitatul) la noi in CONSTANTA in data de 28.12.2006 HABAR NU AVEAU CE ACTE TREBUIESC DEPUSE pt eliberarea acestui card , basca ,cica noi suntem mai smecheri ,si la noi dureaza nu 7 zile cum sa anuntat ci intre 15 si 18 zile......adica daca ai nevoie sa iesi in EUROPA in data de 5 IAN ,te apuca 20-25 IAN pina pleci ..................
  • 0 (0 voturi)    
    CARD (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 12:57)

    CC [anonim]

    UNDE ESTI TU TEPES DOAMNE ? O TARA DE POLITICIENI TIMPITI VREAU SA PLEC DEFINITIV DIN TARA MA INTORC PRECUM MONTE CRISTO PESTE 20 ANI
  • 0 (0 voturi)    
    precizare (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 20:29)

    rem [anonim]

    Pina la urma este obligatoriu sau nu acest card pentru iesire in tarile UE?
    Eu as merge pe varianta veche(asigurarae medicala, care se obtine de la orice agentie de turism in 5 minute).
    Ma opreste cineva daca nu il am?
  • 0 (0 voturi)    
    card de sanatate (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 21:06)

    irina [anonim]

    este obligatoriu acest card de asigurat european? eu trebuie sa plec din tara peste 5 zile(am aflat azi) si ma duc la o companie privata sa imi fac asigurare. este valabila aceasta asigurare? oricum timp pentru cea de stat nu mai este in vedere timpul scurt. CE SA FAC?
  • 0 (0 voturi)    
    card de sanatate (Joi, 4 ianuarie 2007, 8:11)

    dragos [anonim]

    e obligatoriu acest card in cazul plecarii in ue? daca nu am un loc de munca ,cum achizitionez un card ?
  • 0 (0 voturi)    
    doamna nr 2 (Joi, 4 ianuarie 2007, 19:43)

    adina [anonim]

    lu tata ii ia 10 % din salariu adica 1 milion jumate ce importanta mai are 21 de mii ... de lei ? numai cass e 6 , 5 din V Brut
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 4 ianuarie 2007, 19:47)

    marcel [anonim]

    daca 6 luni din tara cat ma costa asigurarea pt ca eu in 6 luni de zile din salariu platesc aproape 7 mil de lei ..
  • 0 (0 voturi)    
    cardul de sanatate european (Vineri, 5 ianuarie 2007, 11:45)

    nicoleta onofrei [anonim]

    E obligatoriu obtinerea acestui card in cazul plecarii in ue?!Si,daca nu am un loc de munca stabil,de ce acte am nevoie pentru obtinerea unui astfel de card?Pot iesi cu vechea asigurare ca pana acum?De unde imi pot achizitiona acest card?Va multumesc anticipat si astept raspunsurile d-voastra cu interes!
  • 0 (0 voturi)    
    puturosii (Vineri, 5 ianuarie 2007, 20:53)

    Puiu [anonim]

    Sunt curios cum se vor descurca de acuma si - cei care de la inceput nici nu au vrut sa stie de asigurari de sanatate ignorindu-le .Povara sustinerii unui sistem de asigurari nu va fi niciodata o placere,deoarece costa - si nu putin - dar este un rau necesar ,la care daca nu participam cu totii ,nu are sanse sa functioneze . Personal nu pricep de ce nu se legifereaza obligativitatea oricarui cetatean roman de a se asigura iar cei ce se situeaza in afara regulii ,sa plateasca inzecit .
    De ce sa sustin eu financiar alaturi de voi ,bandele de puturosi si smecheri care fura ,put si n-au muncit niciodata ?
    Nu sunt de acord cu cei ce vor sa se umileasca platind alte taxe alternative numai ptc. cei ce trebuiau sa se gindeasca cu 2-3 luni inainte de aderare ,nu au demarat actiunea de punere in posesie a CARDURILOR.
    Oare la fratii nostrii din C.E. primiti mai pe urma cum s-a procedat ?
  • 0 (0 voturi)    
    e jale (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 2:00)

    Marius [anonim]

    Lucrurile in loc sa se simplifice mai mult se complica....si nu e vb de banii care ai dam pe niste carduri de plastic e vb de birocratie si de statu roman care nu ne informeaza.Spuneti clar omului :Ca sa pleci in spatiu UE ati trebuie card de sanatate pe care il puteti lua de la....in baza unui buletin sau...puteti trimite cerere prin posta la:..... nu este obligatoriu sau e obligatoriu sa ai card altfel poti fi intors in tara.... sau e valabila si vechea asigurare pe care o poti lua de la or ce colt de strada ..Offfff ca greu va e sa explicati toate astea de parca ati face economie de litere.In 217 poate vom fi si noi pe bune in UE cat de cat pe merit.
  • 0 (0 voturi)    
    CARD DE SANATATE (Marţi, 9 ianuarie 2007, 20:32)

    IOSIF NELY [anonim]

    VREAU SA PLEC IN ITALIA,AM NEAPARAT NEVOIE DE CARD DE SANATATE? SAU POT PLECA DOAR CU ASIGURAREA DE SANATAE?DEOARECE TREBUIE SA PLEC INTR-UN TIMP LIMITAT SI NU CRED KCA POT OBTINE CARDUL ATAT DE REPEDE..CUM SA PROCEDEZ?...VA MULTZUMESC!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    card de sanatate (Duminică, 14 ianuarie 2007, 20:31)

    adriana [anonim]

    vreau sa imi raspundeti si mie urgent la intrebare pe adresa de e-mail vreau sa plec in suedia este obligatoriu sa am card-ul de sanatate??????sau cum as putea proceda va rog sa imi rasp cat mai repede posibil va multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    dati si raspunsuri (Luni, 15 ianuarie 2007, 12:25)

    florian cosmescu [anonim]

    sau macar indrumari clare nu abureli sa nu umblam aiurea ca ne-am saturat de aiureli deastea sau macar o metodologie de aplicare a acestui act de asigurare sau card dar concret.thanks
  • 0 (0 voturi)    
    nimeni nu stie cum (Luni, 15 ianuarie 2007, 12:27)

    florian [anonim]

    bun,vrem asigurare sau card dar ca si antevorbitorii mei m-am lovit de aceiasi problema;BIROCRATIA.am fost la c.n.s.a.s. sect.2 bucuresti ptr asigurare sau macar card ptr ca aveam bilet pe 10 ianuarie de avion,dar stiti ce mi-a zis o doamna?ca trebuie sa merg la circa financiara sa dau o declaratie ca nu am venit ,copie dupa cartea de munca pe ultimi 5 ani ptr.ca trebuie sa aiba documente si nu poate sa i-mi ia banii asa.practic eu nu mai inteleg nimic am zis doamna draga nu i-mi trebuie decat sa platesc pe 6 luni card sau asigurare si a zis ca nu se poate,asa ca m-am lasat pagubas si caut o agentie de asigurari care nu vor decat sa-si faca datoria,i-au banii si i-ti dau ce trebuie fara intrebari de genul;de cate ori a-ti facut copulatie in ultimi 5 ani?
  • 0 (0 voturi)    
    casa de asigurari (Duminică, 11 februarie 2007, 14:42)

    rosca [anonim]

    poate sa primeasca si alta persoana cardul decat posesorul si daca da ce documente trebuie
  • 0 (0 voturi)    
    disperare mare (Vineri, 16 martie 2007, 11:10)

    alexandra [anonim]

    Mare e disperarea, imi trebuie sau nu card.... daca cititi atenti articolul veti vedea ca acest card minune e gandit ca un AJUTOR!!! adica, nu e necesar, si suta la suta se va putea iesi cu asigurarea clasica, ce ne-o faceam cu 5 km inainte de granita.... Nu sunteti obligati sa o platiti, doar cei care cred ca prin intermediul acestui card vor avea parte de servicii mai bune in strainatate. Pana acum ne plangeam cu totii, ca daca doamne fereste ni se intampla ceva in strainatate, doctorii de acolo se vor uita ciudat la noi si nu ne vor trata daca avem doar asigurarea aia pt minim 5 zile. Acum in sfarsit nu se vor mai uita asa la noi, ci chiar ne vor trata....


    Si apropo de cele 7 zile.... De ce atata agitatie?? daca mergeti la banca asteptati intre 2 si 3 saptamani pentru o bucatica de plastic. Si nu pentru ca cineva nu vrea sa va inmaneze cardul imediat.... dar daca va ganditi bine, pe card trebuie sa scrie numele vostru, chestie care la orice banca se face la sediul din Bucuresti, si apoi se trimite in provincie....

    Acum la acest card se va aplika numele vostru probabil in judetului in care faceti solicitarea.... 7 zile nu e chiar asa de mult.... in ce priveste birocratia si ca sigur va dura mai mult de 7 zile, drumul cu postasul, etc cred ca e o alta tema de discutie....

    asa ca hai sa ne bucuram de acest card minune, si sa s-il cumpere doar cei ce vor sa-l aiba.....
  • 0 (0 voturi)    
    Despre expirarea cardului,o aberatie a la Roumanie (Marţi, 29 mai 2007, 22:19)

    Geanina Badescu [anonim]

    Imi expira cardul de sanatate pe data de 15 iulie ,iar eu plec in Austria pe 12 iulie ...Sa vedeti ce explicatie imi dau cei de la Casa de Sanatate Arges ,in momentul in care-i intreb cum procedez la reinnoire sau prelungire valabilitate :
    1.ceva de genul ca "de ce-mi aranjez plecari externe pana sa-mi rezolv cu cardul..." (aberatia 1)
    2.se acorda alt card numai dupa expirarea anteriorului...
    deci nu mai pot pleca din tara pana nu-mi dau ei alt card (aberatia 2 ) si pe mine tocmai ma gasi plecatul fara sa-i intreb si pe ei ...
    3.totusi am posibilitatea ,cu procura ,sa deleg pe cineva sa-mi ridice cardul si sa mi-l trimita prin posta ,dar dupa data de 15 iulie,ATTENTIE !!!! cardul face ceva zile pana la destinatia externa si ,amabila ,persoana de la CNASS Arges ma asigura SENINA ,ca nu am acoperire medicala prin card in perioada in care acesta nu e in posesia mea ( poate ajunge in Austria la hotel cand ma intorc eu acasa ) ABERATIA 3, dar nu ultima ...
    Deci fraierii platesc 6,5 % ( mai mult ca firmele 6% ), ca de asa e in Romania ,iar cand se "trezesc "si ei sa mai plece afara nu cad de cord cu casele judetene de sanatate ...
    Oare voi primi si eu vreun raspuns mai decent ,documentat si pozitiv de la cineva in masura ? Sau trebuie vorbit cu d-l Nicolaesu , Tariceanu ,Basescu ....sau Dumnezeu cu mila ?
  • 0 (0 voturi)    
    Card sanatate (Marţi, 29 mai 2007, 22:59)

    Horia Badea [anonim]

    Este absolut obligatoriu ? Pot iesi fara el din tara ? Daca e obligatoriu CNAS cu ce ne vine in intimpinare in situatia in care cardul initial ( din martie 2007) imi expira in timpul vacantei externe ? Ce solutii avem ?
  • 0 (0 voturi)    
    RUSINE (Miercuri, 22 august 2007, 11:52)

    alina [anonim]

    Posed un card de sanatate care in urma expirarii am primit o adeverinta provizorie.Cati medici din statul German recunosc aceste hartii daca aici se citesc numai cardurile cu cip?
  • 0 (0 voturi)    
    DIALIZA (Vineri, 31 august 2007, 13:27)

    Nicu [anonim]

    Cu acest card poti sa iti faci sedintele de dializa in orice tara din comunitate?

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri