Pacient, chiar si dupa moarte

Cum fura unii medici banii de la CNAS

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Marţi, 12 decembrie 2006, 0:00









Documente:
Dan Serban, Seful Corpului de Control CNAS, despre cum se fura
(12.12.2006) MP3
Raport al Casei de Sanatate Maramures
(12.12.2006) DOC

Pentru unii, decesul inseamna adio viata si chiar adio medicamente compensate. Altii insa figureaza ca pacienti in registrele medicilor, chiar si dupa ce au obtinut si cel din urma document: Certificatul de deces. “Aparitia” insa nu are nici o legatura cu fenomenele paranormale, ci este un obicei practicat de unii medici pentru a mai scoate un ban de la Casa de Sanatate Judeteana.

Informatia pe scurt:

  • Oficialii CNAS arata incompetenta unor medici, chiar si la furat: sustin ca trateaza pacienti care fie sunt morti, fie sunt plecati din tara
  • Un control efectuat in judetul Olt a descoperit ca 35% dintre medicii verificati raportau servicii medicale fictive.
  • Doua spitale, tot din Olt, au facut raportari duble in privinta serviciilor medicale prestate

    Cum sa furi un contribuabil

    Banii vin, fireste, de la cei care robesc, cu carte de munca. Se aduna in bugetul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS) si apoi, teoretic, se intorc la contribuabil prin servicii medicale. Cei care nu cotizeaza la CNAS, printre care se numara decedatii si persoanele care si-au schimbat cetatenia, nu ar trebui sa primeasca servicii medicale, dar lucrurile nu stau intotdeauna asa.

    Unii medici scriu in acte ca trateaza pacienti care au murit. Alti doctori sunt prinsi cu registrul de consultatii care nu are completate cu toate datele. Uneori lipseste semnatura beneficiarului de medicamente compensate.

    Exista si cazuri in care doctorii cer bani de la Casa de Sanatate pentru analiza medicala care era deja platita de catre pacient. (vezi documentul atasat).

    Diagnostic pentru decedati

    “In registrele medicilor depistati cu raportari incorecte apar pacienti decedati sau altii care sunt plecati din tara. In alte ocazii unii raporteaza un numar atat prea mare de consultatii.
    Spre exemplu nu ai cum sa-ti imaginezi ca un medic consulta 1000 de pacienti pe zi, ceea ce ar insemna unul la doua minute”, explica seful departamentului de Comunicare al CNAS, Augustus Costache.

    La randul sau, Dan Serban, seful Corpului de Control al CNAS, spune ca unii medici trimit prea des pacientul la analize si ca de multe ori adevarul despre activitatea medicului e detinut de pacient. Falsele raportari, explica Serban, nu sunt singurele pacate ale medicilor.

    “Unii nu scriu in registru consultatiile, retetele compensate pe care le parafeaza, nu trec toate investigatiile necesare in stabilirea diagnosticului, nu fac imunizarile (n.r vaccinarile obligatorii)” a declarat Dan Serban.

    Medicii care pica probele de logica ale raportarilor care Casa de Asigurari nu patimesc prea tare. Li se iau inapoi banii obtinuti din umflarea raportarilor si uneori li se mai aplica si o penalizare. Daca au masurat de prea multe ori numarul de consultatii cu ocaua mica pot sa piarda contractul cu statul si sunt nevoiti apoi sa intre pe cont propriu, cu propria afacere.

    Nu-si pierd licenta de a profesa si nici nu ajung la puscarie.

    In Olt, raportari fictive pe banda rulanta

    Corpul de Control al Casei Judeteane de Asigurari de Sanatate (CJAS) Olt a descoperit, in urma controalelor efectuate la cabinetele medicilor de familie din judet, ca 35% dintre doctori au raportat mai multe servicii medicale decat au executat.

    „Cea mai des intalnita problema in activitatea medicilor de familie vizeaza raportarile facute catre CJAS Olt. Diferenta de servicii medicale intre cele raportate si cele ce reies din situatia de la cabinetele medicale a condus la incasarea unor sume mai mari decat cele corecte.

    Acest lucru inseamna ca, fie medicii in cauza au facut raportari fictive pentru a primi mai multi bani, fie nu si-au tinut evidenta serviciilor medicale prestate asa cum trebuia”, a declarat pentru NewsIn, purtatorul de cuvant al CJAS Olt, Gabriela Pavel.

    Situatia nu este una speciala sau caracteristica cabinetelor medicilor de familie. Alte doua spitale din Olt au facut raportari duble, incasand in plus aproape 20.000 lei RON.















  • 1633 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      da si nu... (Marţi, 12 decembrie 2006, 20:56)

      monica L [anonim]

      Sint poate cazuri de frauda intentionata, dar sint convinsa ca multe neglijente se datoreaza legislatiei si procedurilor stufoase din sectorul medicinii de familie. Ca sa se puna ei la adapost de control, functionarii din sistemul CNAS au transformat medicii in veritabili contopisti.
      Din douazeci de minute cit imi aloca medicul meu la o consultatie, doar 5 ma palpeaza, asculta si intreaba. Restul scrie, scrie, si el si asistenta... pentru o reteta compensata numai , trebuie 6-7 minute de scris. Cum isi inchipuie ministrul nostru contabil la sanatate ca se poate face medicina cum trebuie cu un medic care e mai atent la coduri, denumiri, preturi de referinta decit la ce ma doare pe mine de fapt? Cred ca multi n-ar observa daca mi-ar creste un corn in frunte... si ce cod i-ar pune?... acut, semi-cronic, cronic, variante intermediare?
    • 0 (0 voturi)    
      Cum fura unii medici banii de la CNAS (Marţi, 12 decembrie 2006, 21:49)

      Alin Neculai [anonim]

      Singurul lucru bun in titlu e unii. Nu cred ca 50% din medici raporteaza ca dau 1000/consultatii/zi asa cum vrea sa se exagereze. Cred ca sunt si medici care incearca sa fenteze sistemul. Poate ar fi interesant sa stim si de ce fac asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Unii... (Miercuri, 13 decembrie 2006, 0:00)

      Fane [anonim]

      Este adevarat, doar unii. 90% dintre medici dau restului un renume prost!
    • 0 (0 voturi)    
      bun (Miercuri, 13 decembrie 2006, 0:00)

      mihai [anonim]

      Foarte corect ,stimata Monica!
    • 0 (0 voturi)    
      Sarlatani (Miercuri, 13 decembrie 2006, 7:40)

      Mama [anonim]

      Asta e Romania de azi. Multi sarlatani. Nu numai ca fura de la stat... Ne fura si pe noi... Ne iau spaga, ne fura sanatatea. Medicina secolului XX inseamna preventie, nu medicamnte bagate pe gat de nevoie, ca moare pacientul!
      Acum trei ani medicul meu de familie a plecat in Canada. De atunci am schimbat trei la fel de nepasatori si nesimtiti. Am abandonat cautarea. In prezent, medicii incalca in primul rand juramantul lui Hipocrat pe care l-au depus la terminarea facultatii. Iar absolventii de medicina ai ultimilor ani de marete impliniri PNListe si PSDiste or sa ma intrebe cine e Hipocrat, nu-i asa? Cititi mai jos cateva fragmente:

      Juramantul lui Hipocrat

      "Jur pe Apolo medicul, pe Asclepios, Higia si Panaceea si iau ca martori pe toti zeii, sa respect dupa puterea mea si priceperea mea urmatorul legamant:
      Voi prescrie tratamentul pentru binele bolnavilor mei dupa capacitatea si priceperea mea si niciodata nu voi vatama pe nimeni.
      Ca sa fiu pe placul cuiva nu voi prescrie un medicament ucigator si nu voi da un sfat care sa-i cauzeze moartea.
      In fiece casa unde ajung voi intra numai pentru binele bolnavilor mei tinandu-ma departe de orice rau facut cu intentie. Tot ce pot sa aflu in timpul exercitarii profesiunii mele sau in afara profesiunii mele nu voi destainui niciodata.
      Daca voi pastra acest juramant cu credinta sa ma pot bucura de viata si sa-mi pot practica arta respectat de toti oamenii si de-a pururi, iar daca il voi nesocoti sau il voi incalca, soarta sa-mi aduca doar nenorociri."
      Dixit!
    • 0 (0 voturi)    
      e adevarat dar! (Miercuri, 13 decembrie 2006, 7:42)

      constantin [anonim]

      sa ne explice,ii rugam,pe desteptii ,care au facut reforma in sanatate ,ce calcule au facut cind au pus un medic de familie sa raspunda de mii de bolnavi.
      atunci nu au facut calcule la cite minute se consulta un bolnav
      atunci nu au calculat cite ore pe zi trebuie sa scrie registre un medic de familie
      atunci nu au facut calcule cita biracratie au introdus in sistem
    • 0 (0 voturi)    
      Plati fictive (Miercuri, 13 decembrie 2006, 7:59)

      Un asigurat al sistemului priv [anonim]

      Materialul este dureros de real. Au fost constatate persoane decedate aflate pe listele medicilor de familie perioade destul de mari de timp pentru aceeasi persoana (peste un an), datorita faptului ca exista un sistem bine pus la punct de verificare a bazelor de date. Aspecte foarte interesante sunt si in ceea ce priveste planingul familial, existind pacienti cu virste inaintate (intre 50 si 70 ani) care beneficiaza chiar si de medicamente contraceptive sau alye medicamente de acest fel. Exista medici de familie specializati in domeniul pensionarilor medicale< exista medici de familie, cu un numar mare de pacienti, pusi pe functii de conducere in Casele judetene de sanatate, care isi pastreaza si pacientii, infiintind astfel un SRL. Acest sistem nu este bine pus la punct atit datorita numarului mare de acte normative, cit si datorita intereselor medicilor. Toate lumea stie ca, desi salariile lor nu sunt printre cele mai mari, sunt printre cei mai bogati oameni din tara.
    • 0 (0 voturi)    
      Augustus e de pe Marte? (Miercuri, 13 decembrie 2006, 8:16)

      Om [anonim]

      "Spre exemplu nu ai cum sa-ti imaginezi ca un medic consulta 1000 de pacienti pe zi, ceea ce ar insemna unul la doua minute&#8221;, explica seful departamentului de Comunicare al CNAS, Augustus Costache."

      Cred ca asta e mai mult Costache decat Augustus daca crede ca un medic lucreaza 33 de ore pe zi!
    • 0 (0 voturi)    
      "Poate ar fi interesant sa stim si de ce fac asta." (Miercuri, 13 decembrie 2006, 8:31)

      Bugetarul [anonim]

      Probabil insinuezi ca din cauza salariior mici, ceea ce nu prea e corect. Mai aproape de adevar ar fi ca s-au deprins, de pe vremea impuscatului, cu banii multi castigati cu usurinta.
      Va reamintesc ca pe vremea "cealalta", medicii erau platiti mai bine decat multe alte categorii profesionale, dar asta nu-i impiedica nicidecum sa accepta spaga ca pe un lucru firesc. Din pacate, naravurile astea se "uita" greu.
    • 0 (0 voturi)    
      Augustus e de pe Marte? (Miercuri, 13 decembrie 2006, 8:36)

      Om [anonim]

      "Spre exemplu nu ai cum sa-ti imaginezi ca un medic consulta 1000 de pacienti pe zi, ceea ce ar insemna unul la doua minute&#8221;, explica seful departamentului de Comunicare al CNAS, Augustus Costache."

      Cred ca asta e mai mult Costache decat Augustus daca crede ca un medic lucreaza 33 de ore pe zi!
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu10 (Miercuri, 13 decembrie 2006, 11:30)

      Tibi [anonim]

      Cam acelasi comentariu vroiam sa-l fac si eu :) Oricum ai calcula-o tot nu iese bine...
    • 0 (0 voturi)    
      CIOCUL MIC ! (Miercuri, 13 decembrie 2006, 12:23)

      mircea [anonim]

      De ce nu mentionati ca veniturile cabinetelor nu au crescut de 2 ani de zile? De ce nu mentionati ca toate platile la utilitati au crescut exponential?de ce nu metionati ca salariile personalului au crescut de 3 ori pe an ?De ce nu mentionati ca problemele birocratice din cabinet sant de 3 ori mai mari si asta la venituri aprobate in ianuarie 2005 ?Exista vreo categorie de oameni in Ro,in afara medicilor din ambulator (mf +specialist), care supravietuiesc in 2oo6 (2 ANI DE ZILE!)cu venituri din ianuarie 2005?
    • 0 (0 voturi)    
      Tendentios (Miercuri, 13 decembrie 2006, 13:17)

      G [anonim]

      Marea masa a medicilor sunt corecti. Si ma mir, la salariul de doi bani pe care-l iei dupa 6 ani de studiu si minim 3 de rezidentiat (ajungi si tu la 5 mil. de lei si punct). Si pentru astia ai mii de oameni de care raspunzi. Asta ca sa vina un inept si sa-ti spuna tampenii si parinti handicapati care sa te acuze ca le consulti copiii la vaccinare. Daca nu i-ai consulta si-ar muri din cauza combinatiei vaccinului cu anumite afectiuni probabil ai fi rastignit. Problema e Ministerul si mai ales ministrul sanatatii.
    • 0 (0 voturi)    
      propunere (Miercuri, 13 decembrie 2006, 13:32)

      gica [anonim]

      Propun infiintarea unui nr Telverde unde pacientii sa poata reclama manevrele facute de doctor. Pt ca pana la urma urmei pacientul e furat.
      Si daca toate apeluri s-ar putea inregistra ! Ar fi oare suficient spatiu pt asta?
    • 0 (0 voturi)    
      pentru G (Miercuri, 13 decembrie 2006, 14:14)

      tonino [anonim]

      cazul 1. Fiica mea a plecat de la scoala cu 39 febra si s-a dus la doctorul de famile sa o consulte. nu a trecut de asistenta pe motiv ca programarile sunt sunt complete pe ziua respectiva si urmatoarele 2 zile. Desi copilul i-a spus ca are febra. a trebuit sa plec de la servici sa fac scandal. vrei sa stii ce mi-a replicat asistenta respectiva? "daca nu iti place ia-ti doctor personal".
      cazul 2. m-am dus la doctorul de familie deoarece ma trezisem dimineata cu fata umflata de aproape nu mi se vedeau ochii. I-am explicat doctorului ca pe langa aceasta simt ganglionii umflati ca nu pot inghiti si nu am dormit noaptea din cauza ca nu puteam sa respir. Stiti care a fost concluzia doctorului de familie? ca nu i se pare nimic neobisnuit ca nu simte nici o umflatura la gat si ma intreaba daca nu am avut cumva niste zile mai stresante la serviciu, daca nu sunt cumva mai obosita. Vrei sa stii care era de fapt diagnosticul? Alergie la acea crema cosmetica, si forma in care s-a manifestat alergia este una dintre cele mai grave, cu sufocare....
      Intrebarea mea este: la acesti doctori ce sa le faci? Unde sa te plangi si la cine avand in vedere birocratia si anticamera care o faci pe la toti functionarii? sa le plangi de mila ca au 3 mil salariu? Ca fac hartoage? ca au facut 6 ani facultate? I-au facut degeaba, au depus degeaba un juramant....
      Si sa fie clar: au facut 6 ani aceasta facultate pentru ca se presupune ca le place aceasta meserie nu pentru salariu. Daca i-a manat altceva e problema lor. Sunt si alte categorii de licentiati care primesc tot 3 mil salariu si nu sunt cu nimic mai prejos din punct de vedere profesional sau al inteligentei...raspundere avem toti la locul de munca.
    • 0 (0 voturi)    
      Doctorii!! (Miercuri, 13 decembrie 2006, 15:04)

      popescu maria [anonim]

      Cred ca medicii ar prefera sa ramana cu trei miloane de lei salariu dar sa fie lasati sa ia in continuare mita decat sa li se mareasca si de cinci ori salariul..Nu trebuie sa fii mare detectiv sa vezi ca fura:VEZI NIVELUL LOR DE TRAI! Au platit impozit pe venitul care se vede de la o posta ca il consuma.? intreba cineva ca de ce nu se intreaba autorul art. care e cauza ca dr. recurg la asa ceva!Deci daca nu am salariul care cred eu ca-l merit trebuie sa fur! Asta da logica! Si problema e mai ales ministrul! Pai sigur ca el este raul principal cand anunta pacientii ca analizele vor fi gratuite.Sigur ca nu doresc ministru contabil care sa faca niste calcule elementare...Lasati medicina pe mana medicilor!!! Ce nu va place la sistemul sanitar condus de medici???????????? Cand conduc ei stiu conturi si coduri.. acum ....ministrul e de vina. Categorie profesionala de ULTIMA SPETA care speculeaza suferinta ...RUSINE!!
    • 0 (0 voturi)    
      g, NR 13 TENDENTIOS (Miercuri, 13 decembrie 2006, 15:38)

      ama [anonim]

      Sa va fie rusine, cum puteti (probabil) ca medic sa ii numiti pe unii, peiorativ, "handicapati".
      Ps. Mai bine bagati mana in punga de bani decat sa cereti...
    • 0 (0 voturi)    
      Pt 15 (tonino) si 17 (ama) (Miercuri, 13 decembrie 2006, 16:02)

      G [anonim]

      tonino (15) aveti perfecta dreptate sa-l condamnati pe acel medic neprofesional. Si nu va impiedica nimic sa va cautati alt medic de familie (e atat de simplu), in felul asta o sa piarda toti pacientii, sa vedem atunci pe ce va mai lua banii.
      ama (17) nu sunteti cu nimic mai buna decat cei pe care-i condamnati (in masa). Eu nu bag mana in nici un buzunar, dar exista un pacienti care vin sa-mi explice ei mie ce trebuie sa-i fac (la ce le-or mai trebui medic nu stiu). Nu stiti cati medici are Romania si nu stiti cum traiesc toti, va bazati pe cei pe care probabil ii cunoasteti si pe care i-ati hranit cu spaga. Marile somitati pe care ati avut increderea sa-i creditati. Continuati...si-n acelasi timp injurati o categorie de oameni despre care nu stiti nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru Tonino (Miercuri, 13 decembrie 2006, 16:19)

      Andi [anonim]

      Pentru situatia 2 pe careai prezentat-o: cand ai ajuns la medic deja stiai ca nu poti inghiti pentru ca ai ganglionii unflati? Stiai deja diagnosticul? De ce te-ai mai dus la medic in cazul asta? Nu mai bine te duceai direct la farmacie? Sau medicii sunt pentru tine buni numai ca si scribi de retete? Din ce prezinti tu diagnosticul doctorului a fost corect, de Edem Quinke (alergic). Si asta nu are nimic de-a face cu "ganglionii". Apropos, stii ce sunt aia?!?
      In prima situatie: fetita ta nu a trecut de cine? De medic sau de asistenta?!?
      In legatura cu celelalte categorii de licentiati de care vorbesti... despre ce categorii vorbesti? Care are nevoie de minim 9 ani de pregatire de baza si dupa aceea de pregatire continua? Care e responsabila de viata unui om? La care, daca se greseste, consecintele pot fi dramatice?
      O chestie: stii la cat e evaluata de CNSAS o operatie de colecistectomie intr-un spital universitar? in jur de 50 RON. Atat intra in bugetul spitalului pentru prestatia respectiva. Cu cat e evaluata in vestul Europei? Cateva mii de euro. Cu medicii de familie situatia e asemanatoare: toate prestatiile sunt evaluate la niste valori de doi lei. In urma prestatiilor si a numarului de pacienti medicul primeste un buget (in medie in jur de 2000 RON) din care trebuie sa asigure functionarea cabinetului (plata personalului, utilitati, toate formularele - si sunt scumpe, ca sunt "securizate").
      Mai stii ca intr-un spital un medic rezident are un salar mai mic decat femeia de servici sau portarul de la acelasi spital? Daca se vorbeste de mita, se vorbeste micile atentii pe care le mai primesc medicii. Sa fie clar: de cele mai multe ori asta nu e mita! Mita presupune conditionarea actului medical de primirea "atentiei"! Si o realitate: marea majoriate a medicilor nu si-ar putea asigura nici macar un trai decent fara aceste "atentii". Sa nu mai vorbim de toate cartile pe care trebuie sa le cumpere si studieze si toate congresele la care trebuie sa mearga.
    • 0 (0 voturi)    
      Aveti idee ce salariu are un medic? (Miercuri, 13 decembrie 2006, 16:22)

      Un medic [anonim]

      Nu vreau sa supar pe nimeni, dar va intreb: aveti idee ce leafa pe hartie are un medic? Ei bine, sa va spun: am 10 ani vechime si 8 milioane de lei vechi leafa. La fel ca mine sunt majoritatea medicilor romani. Nu va luati dupa cei ce vor sa ii puna pe oameni in capul doctorilor, mai bine ganditi-va: oare e corect sa dai doua sute si ceva de euro unor oameni de la care astepti sa iti aline suferinta? Fireste ca sunt si hoti, infractori care pretind bani pacientilor, dar in marea majoritate a cazurilor omul stie ca doctorul care l-a ingrijit are leafa mica si ii ofera ceva din proprie initiativa. Si sunt convins ca daca ne gandim mai bine vom gasi si o amintire placuta despre comportamentul unui medic...Nu ridicati piatra sa loviti, mai bine ganditi-va inainte, oare nu ar trebui ca in loc sa injuram si sa insultam un om sau o categorie sociala sau profesionala, oare nu ar fi bine sa ne gandim inainte: noi am ridicat vreun deget sa ii aparam pe acesti oameni in fata unor guvernanti care de atata vreme au mers pe principiul "lasa'i dracu pe doctori, ce sa le marim leafa, ca oricum iau spaga!", guvernanti pe care nu ii intereseaza decat de averile si bunastarea lor, iar cand au o problema medicala aleg medicii straini? Oameni buni, asa cum avem conducatorii pe care ii meritam, asa avem si medicii pe care ii meritam...Eu cel putin asa cred.
    • 0 (0 voturi)    
      Cumparati actiuni la : (Miercuri, 13 decembrie 2006, 17:02)

      Sputin [anonim]

      "Medicul si cu popa", cel mai tare S.A.

      Nu ai cum sa iesi in pierdere niciodata, ambii lucreaza cu pacientul, ambii iau spaga. :D
    • 0 (0 voturi)    
      Andi (Miercuri, 13 decembrie 2006, 17:20)

      tonino [anonim]

      Nu ai inteles!!! Dna doctor nici nu a pus diagnostic de alergie, asta mi se pare grav! a sugerat doar ca as fi obosita. Ce era sa cer la farmacie cand eu nu stiam ce mi se intampla de ce ma sufoc, de ce sunt umflata la fata ca un balon? si apoi nu stii ca-ti trebuie reteta? O farmacista nu-ti poate pune diagnosticul. Am aflat ce am de la o prietena care este doctorita si este emigrata in Suedia. Ea mi-a pus diagnosticul dupa simptomele descrise, fara sa ma vada. Mi-a spus si ce pastile sa iau, dealtfel mi-a trmis cu colet urgent de la ea. Dar nu este normala situatia. Eu foloseam de cateva luni sampon si vopsea de par de la aceeasi companie de cosmetice de la care mai apoi am luat si crema de fata. Ma sufocam mereu de cateva luni si nu stiam ce am. Cand m-am umflat la fata mi-am dat seama ca ceva nu este in regula. Nu ma intreba de ce nu am fost la doctor de la bun inceput. "Scuze" am multe....
      Copilul meu nu a ajuns la doctor in acea dimineata prtr ca asistenta i-a spus ca are listele pline cu prgramari pe ziua respectiva plus inca urmatoarele 2 zile!!! desi era un caz urgent fiind cu febra, copilul i-a spus acest "amanunt". In fine! eu am schimbat acel doctor care mai avea si alte "perle" la activ de acest tip.
    • 0 (0 voturi)    
      Andi (Miercuri, 13 decembrie 2006, 17:24)

      tonino [anonim]

      Nu ai inteles!!! Dna doctor nici nu a pus diagnostic de alergie, asta mi se pare grav! a sugerat doar ca as fi obosita. Ce era sa cer la farmacie cand eu nu stiam ce mi se intampla de ce ma sufoc, de ce sunt umflata la fata ca un balon? si apoi nu stii ca-ti trebuie reteta? O farmacista nu-ti poate pune diagnosticul. Am aflat ce am de la o prietena care este doctorita si este emigrata in Suedia. Ea mi-a pus diagnosticul dupa simptomele descrise, fara sa ma vada. Mi-a spus si ce pastile sa iau, dealtfel mi-a trmis cu colet urgent de la ea. Dar nu este normala situatia. Eu foloseam de cateva luni sampon si vopsea de par de la aceeasi companie de cosmetice de la care mai apoi am luat si crema de fata. Ma sufocam mereu de cateva luni si nu stiam ce am. Cand m-am umflat la fata mi-am dat seama ca ceva nu este in regula. Nu ma intreba de ce nu am fost la doctor de la bun inceput. "Scuze" am multe....
      Copilul meu nu a ajuns la doctor in acea dimineata prtr ca asistenta i-a spus ca are listele pline cu prgramari pe ziua respectiva plus inca urmatoarele 2 zile!!! desi era un caz urgent fiind cu febra, copilul i-a spus acest "amanunt". In fine! eu am schimbat acel doctor care mai avea si alte "perle" la activ de acest tip.
    • 0 (0 voturi)    
      prostii (Miercuri, 13 decembrie 2006, 17:54)

      Doru [anonim]

      Tonino, nu te mai obosii sa explici la fraieri , eu am inteles din prima ce vrei sa zici ...
      Dar asa fac unii pe prostii ori, poate, numai noi astia care suntem din afara sistemul medical ne dam seama de cateva lucruri evidente:
      1. te duci la doctor cu ameteli sau dureri de cap - lucrezi prea mult la calculator zic ei (iar cand persoana respectiva zice ca nu lucreaza mai mult de 2 ore l-ai terminat , nu mai intelege nimic - de obicei te ia la sigur cu chestia asta)
      2. iar in restul cazurilor clinice pe care nu le inteleg baga urmatoarele povesti: alergii, stres, oboseala (incl. celebra intrebare: aveti vreo suparare acasa, in familie ?)
      Aceste situatii li s-au intamplat multor prieteni de-ai mei si mie o data (singura data cand am fost la medic in ultimii 5 ani din fericire), ceea ce e nelinistitor este ca in 2 cazuri au fost niste boli grave : un diabet si o hepatita C descoperite pana la urma in urma unor investigatii la clinici private ...
      eu platesc asigurarile sociale numai pt ca ma gandesc vreo chestie care poate aparea de genul operatie / fractura ca-n rest tot la clinicile private pun baza
    • 0 (0 voturi)    
      pentru 19 (andi) (Miercuri, 13 decembrie 2006, 18:08)

      ipocritii [anonim]

      ma apuca rasul cand iti citesc argumentatia cu exemplele cu mita, cartile ce trebuie sa le cumpere medicii sau cu cat costa nush'ce operatie prin vest in comparatie cu cele din RO

      penibil...ai o idee fixa cum ca medicii sunt cei mai defavorizati pamanteni si atunci incerci sa demonstrezi asta cu exemple complet aiurea...si care la urma urmei foarte usor pot fi combatute cu contraexemple

      sa le luam pe rand:

      a) Care are nevoie de minim 9 ani de pregatire de baza si dupa aceea de pregatire continua?
      R: sunt o multime de categorii profesionale care au nevoie de pregatire si instruire continua...spre ex. Ii pasa cuiva ca un cercetator stiintific are 5-800 lei salariu dupa 10 ani de munca?...si pentru care ziua de munca nu se termina nici cand ajunge acasa?

      b)stii la cat e evaluata de CNSAS o operatie de colecistectomie intr-un spital universitar? in jur de 50 RON. Atat intra in bugetul spitalului pentru prestatia respectiva. Cu cat e evaluata in vestul Europei? Cateva mii de euro.
      R: stii cat costa o inseminare "in vitro" pentru cuplurile care nu pot avea copii in RO? 3000Euro. Stii cat costa acelasi lucru in Franta?....0 (Zero) Euro.

      c)Daca se vorbeste de mita, se vorbeste micile atentii pe care le mai primesc medicii....Mita presupune conditionarea actului medical de primirea "atentiei"!
      R: hahaha...asta nu e mita...rad in hohote. Dar oare cand medicul iti zice ca nu are timp sau te pune sa astepti in fata usii pana la sfantul asteapta. Si dintr-o data isi face timp cand primeste mica atentie...El saracul nu ti-a conditionat actul medical in cazul asta. Deci nu e mita nu?

      d) Sa nu mai vorbim de toate cartile pe care trebuie sa le cumpere si studieze si toate congresele la care trebuie sa mearga.
      R: imi dau si lacrimile de atata ras...
      Pai vreau sa vad si eu medicul ala care mai studiaza ceva dupa ce are cabinet s-au s-a apucat de profesat. De multe ori ramai siderat sa constati ca medicii la care te duci sunt complet pe dinafara domeniului
    • 0 (0 voturi)    
      Mai si consulta medicii? (Miercuri, 13 decembrie 2006, 19:08)

      Marin [anonim]

      Pai io stiam ca medicii scriu retete cu CNP si tot felul de aberatii care sunt verificate la singe de CJAS, mai putin aspectul medical in sine, asculta ce medicamente vor pacientii sa primeasca, rescriu retete pt. ca farmaciile nu le primesc daca nu au toate idioteniile cerute de casa, cauta febril sa nu greseasca listele si compensarile (ca altfel inseala sistemul si fura....). Tot nerusinatii astia de medici scriu de zor concedii medicale, le rescriu in programele de calculator ca sa le raporteze la CJAS, scriu in jdemii de documente ce se duc la institutiile parazitare care traiesc bine mersi pe spinarea banilor dati de contribuabil si pe munca medicilor si asistentelor.
      Ia incercati sa vedeti la un consult cit din timpul consumat de la intrarea pe usa medicului, pina la iesirea pacientului, medicul rezolva problema pur medicala! Va spun io... probabil o cincime din timp! Restul..... birocratie si teama sa nu cumva sa greseasca ce-i prezentat anterior.... ca altfel a incurcat-o cu cei carora le face munca (institutiile birocratice)
      Concluzie:
      1.Bucurati-va ca totusi mai sunteti si consultati si vi se pune un diagnostic -poate bun, poate prost- ca daca aspectele birocratice le-a gresit...... e bai mare.... nu mai poate exista acel medic
      2. Mai umblati prin lume si vedeti cam cum arata o reteta eliberata de un medic acolo fata de aici si poate asa realizati ca probabil la altii medicul are canalizata activitatea pe actul medical si nu pe activitati adiacente!
      3. Faceti-va progeniturile medici, sa primeasca spagi la greu, sa se imbogateasca, nu avocati, nu notari, nu militieni, nu politicieni, nu patroni de firme de 2 RON, nu ...... medici taika.... :)
    • 0 (0 voturi)    
      Cum fura unii medici banii de la CNAS (Joi, 14 decembrie 2006, 0:58)

      liana [anonim]

      din pacate la 18 ani cand intri la medicina nu te gandesti ca dupa 9-12 ani de chin o sa mori de foame. Eu dupa ce am terminat medicina am ajuns de rasu prietenilor mei care nu au terminat facultati ca sa-si deschida firme si sa faca bani. Medicina pe burta goala nu se poate face. Medicina fara carti bune si abonamente la reviste nu se poate face. Iar in ceea ce priveste birocratia... te termina psihic efectiv.
      iar cu juramantu lu Hipocrate, aia de jurau erau sustinuti de comunitate, nu ca acum.
    • 0 (0 voturi)    
      articol de 3 ROL (30 bani) (Joi, 14 decembrie 2006, 1:20)

      gelu [anonim]

      nu stau sa comentez prea mult pt k nu am timp. insa mi`a sarit in ochi o exprimare "Banii vin, fireste, de la cei care robesc, cu carte de munca". ce`i cu porcaria asta? adik cei care muncesc legal sunt robi? poate autoarea ar trebui sa iasa din robie (banuiesc k are carte de munca) si sa devina un om liber. macar acest drept am casigat in `89
    • 0 (0 voturi)    
      Judetul Olt (Joi, 14 decembrie 2006, 3:06)

      Anon [anonim]

      Ma mira ca nimeni nu a remarcat ca e vorba strict de judetul Olt.

      Omul sfinteste locul. ;)
    • 0 (0 voturi)    
      Cum se fura la CNAS (Joi, 14 decembrie 2006, 7:45)

      Dr.George Calalb [anonim]

      In atentia Dr.Dan Serban.Corpul medical stie de mult despre aceste practici.Dar mai stie si de altele...De pilda cum se fura pacienti din listele de capitatie,dela alti medici,mai naivi,ajungandu-se pana la amenintari voalate,etc.Ii propun un mod de colaborare,unde pot veni oricand cu exemple concrete,unele de data foarte recenta.Stie unde sa ma gaseasca. George Calalb
    • 0 (0 voturi)    
      da se poate.... (Joi, 14 decembrie 2006, 12:45)

      byanca [anonim]

      contest conditiile de care beneficiaza un pacient in spitalul din Suceava...munceste omul o viata ,plateste toate darile la stat...si cand ajunge pe patul spitalului este luat pe post de cobai..rusine medicilor...
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns (Joi, 14 decembrie 2006, 15:03)

      Andi [anonim]

      Pentru Tonino:

      Imi cer scuze ca am citit gresit exemplul tau. Si sincer imi poare rau ca ai avut parte de un medic de famile care a uitat ce a invatat. Sper ca noul medic sa fie bun.

      Pentru 25 (semnat ipocritii)

      a)sunt o multime de categorii profesionale care au nevoie de pregatire si instruire continua
      R: nu am spus ca medicii sunt singura categorie sociala defavorizata. Dar stii ca din toataa Romania de la revolutie incoace numai medicii nu au facut greva (Sanitas e sindicatul asistentelor!)?

      b)stii cat costa o inseminare "in vitro" pentru cuplurile care nu pot avea copii in RO? 3000Euro. Stii cat costa acelasi lucru in Franta?....0 (Zero) Euro
      R: Gresesti! Nu stiu cat costa, e foarte posibil sa coste chiar mult mai mult! Diferenta e ca pacientul o plateste indirect, prin asigurare.

      c)Dar oare cand medicul iti zice ca nu are timp sau te pune sa astepti in fata usii pana la sfantul asteapta. Si dintr-o data isi face timp cand primeste mica atentie.
      R: In sens dur conditionare inseamna "nu te consult pana nu ma platesti". Ce descrii tu este poate o grabire a actului medical. Dar poate fi interpretata si partial ca si conditionare.

      d)Pai vreau sa vad si eu medicul ala care mai studiaza ceva dupa ce are cabinet s-au s-a apucat de profesat.
      R: Teoretic, toti! Practic, marea majoritate. Liana (comentariul 27) a explicat mai bine.

      P.S. Modul cum te-ai semnat spune multe despre tine si despre cum gandesti.
    • 0 (0 voturi)    
      fotbal si medicina (Joi, 14 decembrie 2006, 18:44)

      gx [anonim]

      Cei 45 +16 ani au un rezultat sigur> bizonul mioritic se pricepe la toate si la tot si isi da cu parerea.

      @Liana.iti recomand urmatoarele link/uri:
      http://dexonline.ro/search.php?cuv=roboti' si
      http://dexonline.ro/search.php?cuv=robesc. Pate pentru regionalisme/cuvinte mai putin utilizate ar trebui consultat DEX-ul anterior
    • 0 (0 voturi)    
      romaniii mei... (Joi, 14 decembrie 2006, 20:09)

      paul [anonim]

      ...aveti dreptate sa va plangeti de unii medici.si de comportamentul lor incorect.si de spagile luate.si de incompetenta unora din ei.e adevarat!
      eu va spun atat: in curand o sa va trateze chinezi. si africani.si moldoveni. ca noi,tinerii medici rezidenti sau proaspeti specialisti, plecam in vest, fratilor.sa luam bani,nu spagi.sa muncim profesionist, nu sa "ne descurcam"cu ce putem.
      spunea cineva ca o colecistectomie costa 500 RON. asat reprezinta consumabilesi aparatura de la sala.manopera adica munca chirurgului se plateste prin salariul pe care il ia el.
      un sunt tanar chirurg(rezident inca), am ajuns pe munca mea unde sunt (examen national), si va spun ca la noi in clinica din 12 rezidenti raman 4 de la 1 ianuarie.sa traiti bine ! fara mine si cea mai mare parte a colegilor mei!
    • 0 (0 voturi)    
      Policlinica (Vineri, 15 decembrie 2006, 0:31)

      mama blue [anonim]

      O policlinica din Bucuresti, dupa primele alegeri prezidentiale.

      Un tinar se baga peste rand, in sala numai pensionari, care vocifereaza.
      _ Ma scuzati, am pierdut alegerile si sunt grabit, imi fac vizita pentru Australia. DVS mai aveti timp, ramaneti aici.

      Am votat (noi?) ce avem si mai suntem si nemultumiti.
    • 0 (0 voturi)    
      oameni de bine (Vineri, 15 decembrie 2006, 0:35)

      mama blue [anonim]

      Cititi "ziarul de Iasi" 14 dec 2006 editia pe hartie, ca site-ul ziarului nu mai publica articolul. Unui doctor i se pun catusele ca ar fi cerut 50 EUR si a fost prins in flagrant. Doctorul nu cunostea pacientul, pacientul nu-l vazuze pe doctor in viata lui, dar a reclamat ca i s-au cerut 200 EUR,. Pacientul a primit de la procurori 200 EUR marcati, echipament video si audio, a vorbit cu doctorul din usa cabinetului, s-a repezit la doctor si i-a pus DOAR 50EUR in buzunar. Apoi a fugit din cabinet, imediat doctorul a fost saltat. La Procuratura pacientul a declarat toate cele de mai sus si ca a mintit. Ziarul se vaita pentru procurorii care " au muncit la caz" si nu publica articolul pe net. Este al doilea caz la indigo in ultimii ani in dulcele tirg...". Legatura dintre cazuri?...mai cititi si DVS postarile din ziare, ca exista legatura. oameni de bine.
    • 0 (0 voturi)    
      plata pe asigurat (Sâmbătă, 16 decembrie 2006, 20:20)

      smeu ciprian [anonim]

      de ce nu spune nimeni ca medicii de familie doar din unele judete(Neamt)spre exemplu sunt platiti pe asigurat si nu pe capitatie...ceea ce inseamna in Moldova cam 60%dintre pacienti.si nu va sriu ca sa moara capra vecinului dar logic ar fi ca daca arbeneficia de servicii medicale un numar mai mic de pacienti, valoarea punctului sa fie mai mare.
      Dar ce sa mai vorbim de logica ca innaintea /dupa alegerile din 2004 in judetul Neamt timp de 6 luni chiar si medicii din judetul Neamt au fost platiti pe inscris pe liste.
      Noi asteptam sa intram in U.E. poate logica e acolo....sau poate la alegerile urmatoare.
    • 0 (0 voturi)    
      morti (Vineri, 5 ianuarie 2007, 21:12)

      dr.dan [anonim]

      Din pacate presa descrie cazuri "adevarate" de prestari servicii medicale pentru pacienti decedati.Ce nu se stie insa este faptul ca listele "neactualizate apartin caselor de asigurari.
      In afara de asta suntem singura tara in care prestatia medicala de baza , respectiv , consultatia nu este platita ci se face plata pentru diverse servicii care ,este ridicola (o imunizare este decontata 4,2 pct x 0,46 lei adica 1,7 lei si asta presupune consultul pacientului , manopera , aplicarea unui plasture hemostatic etc) pentru cei care inteleg ceva din sistem.
      Casa de asigurari incalca toate tratatele de drept contractual si nu face altceva decat sa instige pacientii impotriva medicilor.
      Incercati totusi sa va ganditi ce inseamna un act medical si daca va permiteti sa-l platiti pentru ca asa cum va place sa spuneti sanatatea este cel mai de pret bun al nostru dar sa fie gratis.
      Si daca credeti in continuare ca economisti sau ingineri (fara suparare) va vor asigura sanatatea atunci "sa traiti bine" pentru ca nu peste mult timp toate tarile europene vor realiza ca medicii de care noi nu avem nevoie le sunt necesari lor si atunci va fi numai jale.
      Pina atunci uitati-va in oglinda si inainte sa-i condamnati pe medici barbieriti-va , spalati-va , tundeti-va , inchideti mobilele , scoateti sepcile si apoi ciocaniti la usa medicului si intrebati-l daca are timp sa va vada.
      P.S.Pentru doamnele cu copii suferinzi , febrili va recomand ca inainte sa plecati spre cabinet si sa vociferati sunati medicul si s-ar putea sa fiti uimite ca vi se va da o ora sigura in care veti putea fi primite pentru ca o programare este o regula de bun simt aplicata peste tot in UE si nu un moft.
    • 0 (0 voturi)    
      UN REZIDENT CARE PLEACA (Duminică, 4 februarie 2007, 15:26)

      DRDAOS [anonim]

      Sunt medic rezident pe medicina de urgenta in anul 3.Am ocazia mai frecvent ca in alte specialitati sa cunosc oamenii in disperare si cu reactii variate de la resemnare la violenta.Pot spune ca nivelul romanilor(intelectual mai ales)a scazut de la revolutie atat de mult raportat la Europa, ca vor trebui o suta de ani sa ajungem la un nivel bun.Poate ca unii se vor intreba care este legatura cu ce se discuta aici.Exista o mare legatura, si anume: am incercat sa fac preventie sa conving oamenii sa traiasca sanatos, am incercat sa ii conving intai cu vorba buna apoi "amenintandu-i" cu posibilele complicatii ale bolilor.Rezultatul a fost:diabeticii mancau dulciuri concntrate, obezii se intorceau tot cu 150 de kg, fumatorii tot cu exacerbarea simptomatologiei pulmonare fumand 2 pachete de tigari pe zi.Cu toate acestea toti ar fi indignati daca le-ai pune conditii simple: daca mai fumezi ( fumeaza si pe langa spital ) nu te mai primesc, daca nu incepi sa slabesti te duci la alt medic, daca nu treci regulat pe la mine tinand cont de boala grava pe care o ai te duci direct la altul.
      Am vrut sa accentuez lipsa de complianta a pacientului roman.
      Acum as vrea sa stiu de la imbecilii care urlau pe aici tampenii:stiti in ce conditii se lucreaza in spitalele din Romania?
      As invita pe cei care blameaza acesta categorie sociala si cei care propun un telverde sa faca o cercetare asupra averilor medicilor.HAHA Intai veniti la mine si va mai dau cateva adrese ale unor prieteni care stau prin mansarde de spital.
      Vina nu este a numai prostului de rand ca nu vede ce se intampla, ci mai ales a unor pierde vara ( am si unoscut cativa) care sunt ZIARISTII acesti cavaleri ai dreptatii care incita.
      Problema este ca in curand domnilor ziaristi va veti pierde obiectul muncii:PLECAM TOTI!!!
    • 0 (0 voturi)    
      UN REZIDENT CARE PLEACA (Duminică, 4 februarie 2007, 15:31)

      DRDAOS [anonim]

      Ce nu stiti multi:


      1.ASIGURARILE IN ALTE TARI COSTA IMENS, URIAS, INCOMNSURABIL
      2.IN TARI CIVILIZATE NU POTI SA MERGI CU PRTENTIA DE A TE OPERA(de exemplu) CAND AI CHEF(interesati-va la prieteni si rude), SE FAC PROGRAMARI DUPA LUNI DE ZILE ...!
      3.MEDICII IN SUA DE EXEMPLU AU AVERI IMENSE SI LEGALE PTR CA AU VENITURI URIASE!De ce aceea rezultatele sunt pe masura
      4.MAI BINE V-ATI GANDI CA SUNT MILIOANE DE RROMI CARE NU AU PLATITI NICIODAT NIMIC SI CU TOATE ACESTE SPITALELE SUNT PLINE CU EI !
      5.CE O SA FACETI CAND O SA PLECE 50 % DIN MEDICI IAR CEI BATRNI VOR IESI LA PENSIE?PE UNDE O SA SCOATETI CAMASA!

      UN SFAT INAINTE SA PLEC DIN TARA PR PROSTI SI ZIARISTI PIERDE VARA:

      Decat sa blamati si sa faceti scandal iesiti in strada si cereti ministru strain!Cereti ca burtosii care conduc medicina marile somitati si marii mafioti (si o sa dau nume din Fac de Med din Cta prof.Voinea,prof.Stroia, prof.Bordei,prof Sarbu etc ) sa fie dati afara impreuna cu progeniturile lor oligofrene facute la betie!

      NU ACUZATI MAREA MASA A MEDICILOR CARE TREIESC IN CONDITII INFECTE!
    • 0 (0 voturi)    
      Daca v-ati hotarat sa va angajati in strainatate ... (Vineri, 9 martie 2007, 15:29)

      Justine [anonim]

      ... si nu doriti sa veniti inapoi cu primul avion:
      - Invatati sa va respectati pacientii - adresati-va cu "Dvs" daca sunt majori si nu v-au cerut sa-i tutuiti, ceea ce pe-aici prin tara, nu se prea poarta.
      - Lasati prejudecatile la usa aeroportului. Obisnuiti-va cu ideea ca nu exista pacienti prosti, barbosi, nespalati ... ci doar pacienti bolnavi. Ce v-ati face daca ati fi medici de front si ati opera in conditii de razboi?
      - Daca pacientii nu sunt cooperanti, interesati-va care este procedura clinicii care v-a angajat. Daca va permite sa-i trimiteti la alt medic, trimiteti-i. Daca nu, atunci conformati-va disciplinei organizationale.

      In plus, dupa ce veti prinde "cheag" din salariul la nivel european , poate va simtiti datori sa va platiti cursurile universitare din tara care v-a scolit (Romania).

      Bon voyage!
    • 0 (0 voturi)    
      despre medici (Marţi, 13 martie 2007, 17:27)

      Ylia [anonim]

      Poate ca si birocratia e de vina, nu spunem nu, dar medicul de familie care are program de la 9-13, dar vine la 10 si pleaca la 12 nu poate consulta pacientii asa cum ar trebui. Medicul meu de familie ma intreaba la ce specialist sa ma trimita cand am cate o problema. Eu ar trebui sa stiu asta?
      In plus, pe langa medicii capabili, ies pe banda rulanta medicii rude ale cuiva care nu valoreaza profesional 2 lei, dar tin in maini VIATA NOASTRA.
    • 0 (0 voturi)    
      medicis timisoara (Sâmbătă, 28 aprilie 2007, 22:00)

      gogu [anonim]

      mai sunt si alte feluri de a fura {sau de a nu iti face datoria}
      La Medicis Timisoara medicina muncii dintre cei trimisi de firmele angajatoare sa isi faca analizele doar 10% sunt apti sa lucreze la inaltime restul de 90% nu..............ma gandesc daca chiar celor de la medicis nu le lipseste o doaga in timisoara sunt renumiti pentru,,,, testul antiinaltime,,,, feriti-va de www.medicis.ro
    • 0 (0 voturi)    
      Bon voyage! (Miercuri, 11 iulie 2007, 10:56)

      flo [anonim]

      Multumim pentru urare. Ar fi grozav sa fie asa, dar cu tranporturile din Romania riscam sa intarziem la interviul pe care l-am programat in Europa (dar acesta este alt subiect). Credeti ca ne este usor sa renuntam la tot ce avem aici: parinti, frati, prieteni? Medicii sunt satui de umilinte. Poate ca unii nu isi mai aduc aminte, dar in 2000 rezidentii si stagiarii au fost "UITATI" la intocmirea bugetului. Unii erau sot si sotie medici stagiari sau rezidenti, astfel incat au fost nevoiti sa apeleze la pensiile parintilor. Nu se plateau garzile, nu erau primiti la masa in timpul garzilor (cand rezidentul era nevoit sa lucreze 30(treizeci) de ore fara pauza. Acestea sunt UMILINTE. determina omul sa se inraiasca, sa se depersonalizeze. Stiti ca medicii sunt cei mai batrini parinti? Stiti ca medicii de familie din mediul rural sunt nevoiti sa acorde asistenta de urgenta noaptea pentru 20 puncte, un punct per serviciu fiind decontat cu 0.49ron?
      Dar acestea sunt doar vaicareli. NU TREBUIA SA NE FACEM MEDICI. "Bon voyage!" Multumim pentru intelegere. Sa stiti ca daca pacientii nu vor fi alaturi de cadrele medicale, acestia din urma nu vor putea asigura asistenta medicala de calitate. Iar guvernantilor le convine aceasta situatie conflictuala pacient-cadru medical. la fel si in invatamant, administratie, etc.
      E mai bine sa ne blamam , decat sa ne sprijinim.

    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Top 5 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
    hosted by
    powered by
    developed by
    mobile version