Consens intre presedinte si premier, de dragul integrarii

Barroso, in limba romana: ''Bun venit in UE! Bun venit acasa!''

de D.Mihai, D.Galantonu     HotNews.ro
Joi, 14 decembrie 2006, 0:00

Imagine: Antena 3

Presedintele Basescu si premierul Tariceanu au participat, joi, la reuniunea Consiliului European de iarna si la evenimentele care au marchat aderarea Romaniei si Bulgariei la UE. Presedintele CE, Jose Barroso, a spus la inceputul spectacolului, in romana si in bulgara :"Bun venit in UE! Bun venit acasa!".

Aderarea celor doua tari a fost marcata simbolic printr-o harta uriasa de turta dulce, la care au fost "lipite" Romania si Bulgaria.

De ce nu se inteleg presedintele si premierul?

Presedintele Traian Basescu si premierul Calin Popescu Tariceanu au sosit separat, joi dimineata, la Bruxelles, unde au participat la reuniunea Consiliului European de iarna si la evenimentele care marcheaza aderarea Romaniei si Bulgariei la Uniunea Europeana.

Recent, cei doi au avut un schimb de replici dure in ceea ce-l priveste pe actualul ministru al Economiei, Varujan Vosganian, dar si in legatura cu transferul societatilor comerciale la AVAS. Totusi, cei doi au participat impreuna la dezvelirea hartii din turta dulce a Uniunii Europene, dar nu si-au vorbit decat pe scena.

Dupa cum transmite Realitatea TV, cat timp au fost in spatele scenei, cei doi s-au ignorat si nu au schimbat nici o vorba. Pe scena, insa, presedintele si premierul au flurat steagurile Romaniei, s-au imbratisat si au urat bun venit romanilor in Uniunea Europeana.

Extinderea UE - principala tema a Consiliului European

Potrivit Radio Romania Actualitati, Consiliul European a consemnat la cel mai inalt nivel politic momentul aderarii la 1 ianuarie a celor doua tari si incheierea celui de-al cincilea val al extinderii. Astfel, pe cladirea Comisiei Europene a fost pus, joi dimineata, un afis urias, pe care scrie: "Noi stele pentru Europa, noi perspective pentru fiecare".

In mod simbolic, harta Europei a fost completata cu hartile Romaniei si Bulgariei, la o manifestare organizata in piata de langa Gara Centrala a Bruxelles-ului, la care participa oficialitati, locuitori ai orasului, dar si turisti, atrasi de ineditul momentului. Harta este din turta dulce si are dimensiuni uriase, urmand sa fie inscrisa in Cartea Recordurilor.

Presedintele Traian Basescu, premierul Calin Popescu Tariceanu, ministrul integrarii, Anca Boagiu si cel de externe, Mihai Razvan Ungureanu au participat la aceste manifestari, dar si la Consiliul European, unde urmeaza sa se formuleze ultimele concluzii inainte de aderarea celor doua noi membre.

Liderii europeni vor readuce in discutie si mult dezbatuta problema a extinderii, in special strategia care trebuie adoptata dupa integrarea Romaniei si Bulgariei.















50 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    da, si? (Joi, 14 decembrie 2006, 13:12)

    lehamite [anonim]

    da, si care este problema? credeti ca nu mai sunt presedinti si premieri care sa calatoreasca separat? cei reprezinta 2 institutii distincte: Guvernul si Presedintia! asa ca, nu va mai isterizati din orice.........cred ca este mai bine asa sa se impunga toata ziua cei doi, decat ca pe vremea lui nastase!
  • 0 (0 voturi)    
    Mai bine pe fata........ (Joi, 14 decembrie 2006, 13:25)

    Robert [anonim]

    Mai bine o antipatie pe fata decat jocurile de culise facute de cuplul Iliescu - Nastase in legislatura trecuta! In asa fel stim si noi cu cine dansam! Nu e o tragedie dar nici un lucru care sa ma bucure nespus. Parca ar dori sa demonstreze si Domniile lor "unitatea" si "solidaritatea", deja celebre, ale romanilor de aici si de afara... Asta e, mergem mai departe!
  • 0 (0 voturi)    
    Mai bine pe fata ?! (Joi, 14 decembrie 2006, 14:53)

    Sorin [anonim]

    Majoritatea dintre noi sunt de parere ca nu conteaza ca cei doi Presedinte si Premier merg separat, ca se inteapa unul pe altul, ca e mai bine sa spui lucrurilor pe fata.
    Ei bine in termeni diplomatici acest lucru e un dezastru. In diplomatie lucrurile nu sunt spuse niciodata pe fata, cel putin nu publicului larg, iar atunci cand sunt spuse cuvintele sunt alese cu mare grija. Ce ar fi daca si Bush sau Putin sau alti sefi de stat si-ar exprima toate gandurile pe fata. Sunt sigur ca si ei au o gramada de persoane sau chiar tari pe care nu le agreeaza. Cred ca cel putin economia mondiala ar fi bulversata. Ganditi-va doar cat de mult poate creste pretul titeilui atunci cand apare un mesaj "ostil" a unei tari membre OPEC fata de SUA (sau invers). De ce credeti ca platim cel mai mare pret pe gazul rusesc ? Oare din cauza bunei noastra diplomatii, a faptului ca spunem lucrurile pe fata ? Cu ce ne ajuta faptul ca spunem lucrurilor pe fata ? Ce rau ne poate face ? Iata niste intrebari care nu trebuiesc omise sub nici o forma atunci cand ne expirmam, mai ales atunci cand o facem la cel mai inalt nivel.
  • 0 (0 voturi)    
    Referitor la pretul la gaz (Joi, 14 decembrie 2006, 15:19)

    Dorelus [anonim]

    Se tot face atata caz de faptul ca platim pret mare la gaz pentru ca ii supara base pe rusi cu comentariile lui, insa corectatima in cazul in care gresesc (se prea poate mai gresesc oamenii) dar din cate stiu eu, pretul si contractele au fost negociate inainte de venirea lui base la cotroceni, si daca nu ma insel cel ce era pe atunci acolo era/este mare prietin/admirator al acestora.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt pct. 4 (Joi, 14 decembrie 2006, 15:53)

    Sorin [anonim]

    S-ar putea sa ai dreptate, ca acele contracte sa fi fost incheiate in timpul regimului Iliescu, dar asta nu schimba cu nimic lucrurile. Se poate doar reformula ideea sustinuta anterior: se continua aceeasi politica externa dezastruoasa prin care respingem orice relatie cu Rusia. Si iata un exemplu mai recent: Rusia nu va permite importul de carne din Romania.
    Noi ar fi trebuit sa privim Rusia ca pe o larga piata de desfacere mult mai usor de patruns decat piata UE. Dar, din pacate, niciodata dupa anii '90 nu s-a intamplat acest lucru, nici macar pe vremea lui Iliescu.
    Politica externa si relatiile economice nu se pot face doar cu SUA si Mare Britanie. Bine ar fi sa putem, insa riscam sa ramanem izolati si cu o economie predominata de importuri.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru #3 Sorin (Joi, 14 decembrie 2006, 16:29)

    David [anonim]

    Pai la Putin este cam evident ce gandeste, iar Bush nu gandeste. Deloc. Deci nu-s mari secrete pe-acolo.

    Incearca sa ai mai mare incredere in economia mondiala, n-a fost ea bulversata de 11 Septembrie, asa ca ar rezista si la cateva declaratii sincere acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. Sorin (Joi, 14 decembrie 2006, 16:30)

    Robert [anonim]

    Eu nu va contrazic, dar va intreb: Care au fost urmarile diplomatiei marilor puteri cu Hitler inainte de razboi sau cu Stalin, dupa razboi? In rest, "oficial" aveti dreptate!
  • 0 (0 voturi)    
    pt @5 (Joi, 14 decembrie 2006, 16:42)

    suca [anonim]

    "Noi ar fi trebuit sa privim Rusia ca pe o larga piata de desfacere mult mai usor de patruns decat piata UE. "

    ar fii corect ce spui tu in conditiile in care ei ne vor privi ca parteneri nu ca propietatea lor.
    nu poti sa-i pupi in fund cand ei ne-au luat tezaurul si se fac ca ploua. nu poti sa le canti in struna cand atatia ani ne-au umilit si indobitocit si asta vor sa faca incontinuare...
    cand ne-or privi strict ca parteneri putem sa indulcim si noi tonul pana atunci nu vad sensul.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. 3 confunzi termenii (Joi, 14 decembrie 2006, 17:02)

    Gala [anonim]

    Nu se poate confunda poltica interna cu cea externa asa cum faci tu si cum din pacate a facut PNL in momentul cand a bulversat relatiile cu partenerii externi facand anuntul din retragerii din Iraq. Acolo PNL a aplicat o lipsa de tact care a "uimit" partenerii externi. In termeni diplomatici, inseamna ca asa ceva este complet in afara uzantelor diplomatice, si indica totodata posilibilitatea unei grave deteriorari a relatiilor. In politica interna insa este chiar recomandat ca relatiile intre polii de putere sa fie oneste si transparente. In politica externa lucrurile stau altfel, dar presedintele si premierul unei tari nu reprezinta institutiile unor tari diferite, ci ale aceleiasi tari, asadar, este foarte bine ca populatia sa cunoasca relatiile dintre ei, in conditiile in care unul dintre ei alege sa aiba o alta agenda decat agenda partidului/aliantei pe care a reprezentat-o la investire, asa cum e cazul lui Tariceanu.
  • 0 (0 voturi)    
    gala povesti frumoase spunea...idei mincinoase promova (Joi, 14 decembrie 2006, 17:15)

    atwar [anonim]

    Despre ce fel de gafe si mai ales fata de cine vorbim?

    Franta - ...nu-l uita pe base prea curand..vezi refuzul de a asista la dezvelirea bustului lui charles de gaulle impreuna cu base al lui chirac
    Rusia - of of of doamne cat o sa mai tragem noi de pe urma prostiilor astea populiste. again...base is the one guilty
    Germania - madam cancelar n-a vrut sa se vada cu base ca era plecata din localitate...mai exact era in camera cealalta cu bulgarul...again..the one and only base
    Italia - cred ca sunt incantati de faptul ca ENEL mai are putin si e acuzata de justitia lui base
    Austria - fac aia misto de el de cand cu poama cu 51%. A fost gluma brokerilor din Viena 2 luni.
    UK - astia care faceau parte din axa cu noi :))....n-au ridicat viza nici cu 1 zi inainte de integrare. poate nici dupa :)))....ca asa ne sunt ei prieteni
    USA - ....shtiti de ce nu duce lipsa usa...de lingai....are d-astia...cu duiumu'...nici aici base nu joaca vreun rol special...e tot atat de prieten cu bush cu cat de prieten e bush cu ala din libia...si ala din libia e prieten cu base...prin regula de 3 simpla

    CU retragerea din Irak - kestiile alea cu uimirea au fost spuse de madam saftoiu...nu s-au regasit in nici un ziar occidental - cum s-au regasit bordelurile lui Base.

    cam atat
    avem asa multi prieteni astazi....
  • 0 (0 voturi)    
    SA NE BUCURAM (Joi, 14 decembrie 2006, 18:11)

    eugen [anonim]

    Fiind un tip care a fost arestat in Ungaria in 87 cind am incercat sa trec in Austria si trimis acasa in raiul lui Ceasca va zic: WELCOME HOME !
    Greul incepe de la anul, dar lucrurile valoroase nu sunt usor de indeplinit.
  • 0 (0 voturi)    
    E bine, dar... (Joi, 14 decembrie 2006, 18:17)

    Horia Cornescu [anonim]

    E bine ca mergem cu Europa structural, organizational, dar nu trebuie sa cedam globalismului, sa'i acceptam regulile orbeste. Economic, Romania trebuie doar partial sa mearga pe mana UE-poate cam 70%; in rest trebuie sa privim spre Japonia (domeniul high-tech), lumea Araba si China.
    Chiar daca produsele noastre sunt sau ar deveni mai bune decat ale competitiei, sa nu uitam ca Englezul, Olandezul, Danezul si chiar si Germanul nu s'ar inghelsui sa le cumpere.
    SA NU UITAM ACEST LUCRU si sa actionam in consecinta.
    Rusia trebuie exclusa din orice calcule; un NU categoric.
    HC
  • 0 (0 voturi)    
    Stop extinderea: simplu de explicat de ce (Joi, 14 decembrie 2006, 18:39)

    Fane [anonim]

    UE a ajuns momentan aproape de limita extinderii, si acesta este un simplu rezultat matematic, legat de echilibrul fortelor in sanul UE.
    Numarati si voi cate tari din "vechea" UE sunt, comparati-le cu numarul celor noi admise si veti afla.
    Zic "aproape", insa europenii si-au facut si temele in ceea ce priveste "marja de siguranta". Pana cele noi se vor "invechi", sa mai luam o pauza...
  • 0 (0 voturi)    
    UE (Joi, 14 decembrie 2006, 20:29)

    Conciliant [anonim]

    Fane, baiatule, daca ai fi ucrainean sau croat, tot asa ai gandi?
  • 0 (0 voturi)    
    pt 10 Logica gafelor (Joi, 14 decembrie 2006, 21:25)

    Galla [anonim]

    Iata care e adevarul in legatura cu gestul PNL care a lasat ambasadele cu gura cascata :)))
    Cotidianul 30.06.2006
    SUA si Anglia, in offside
    Ambasadorul SUA considera ca „nu au fost consultate partile relevante”. Ambasadorul Marii Britanii asteapta „lamuriri urgente”

    „Am fost surprins de propunerea Ministerului Apararii privind retragerea trupelor romane din Irak. Impresia mea este ca nu toate partile relevante din Romania sau din afara Romaniei au fost consultate inainte ca aceasta propunere sa fie anuntata”, declara ieri ambasadorul SUA la Bucuresti, Nicholas Taubman.
    „Asteptam lamuriri”
    Nici ambasadorul Marii Britanii la Bucuresti, Robin Barnett, nu avea habar de intentia ministrului Apararii si a premierului: „Nu am fost instiintati de propunerea facuta astazi de Ministerul Apararii si asteptam lamuriri urgente despre planurile sale”, arata comunicatul ambasadei.

    In numai 6 luni PNL a facut doua mari gafe de poltica externa: una in relatie cu SUA alta in relatie cu UE.
    Punerea in discutie a relatiei cu SUA INAINTE de integrare este nu numai o gafa dar si un atentat la interesele Romaniei, pentru ca in orice situatie este de preferat sa negociezi dintr-o pozitie de forta.
    Franta depinde de germania, iar a spune ca Angela merkel a facut nu stiu ce fite lui traian e o prostie cat casa; PD face parte din familia partidelor din care provine Angel merkel.

    In relatie cu Rusia Roamnia se afla pe acelasi nivel cu Polonia si actiunile lui Basescu nu sunt niciodata luate de unul singur ci in colaborare cu Nato si UE. O tara aflata la "granita" negociaza altfel cu un fost imperiu decat o tara din UE, iar Romania trebuie sa ridice stacheta ca sa aiba de unde ceda - CAT MAI PUTIN.

    cam asta e logica
    dar cand trimiti unul ca Vosganian la CE, nimeni nu iti mai pretinde prea mult
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. Fane de la #13 (Vineri, 15 decembrie 2006, 10:01)

    aiu [anonim]

    Spui ca "este un simplu rezultat matematic". Eu as fi foarte interesat sa-l inteleg. Ne poti da formulele, demonstratia...?
  • 0 (0 voturi)    
    Oho (Vineri, 15 decembrie 2006, 12:16)

    Sputin [anonim]

    Nu credeam ca sunt asa multi frustrati din PNL care posteaza pe aici... ia ziceti mah, mai intrati in parlament daca mergeti singuri pe lista? Sa=l puneti pe Patriciu la presedentie, atunci o sa vedeti voi presedinte jucator ...
  • 0 (0 voturi)    
    despre ridicarea Romaniei la standerdele europene (Miercuri, 20 decembrie 2006, 19:03)

    deea [anonim]

    toti zic ca Romania nu o duce deloc bine.....sunt de acord cu asta......dar credeti ca nu o sa ne fie mai greu de la 1 ianuarie?.....credeti ca o sa ne fie usor sa ne ridicam la standardele europene in toate privintele intr-un timp foarte scurt?....o sa ne ia ani buni pana atunci.....dar totusi sa fim optimisti.......pana una alta...Atentie Uniune,venim!...:)

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version