Raportul Tismaneanu - controverse inaintea prezentarii in Parlament

18 decembrie, ziua in care Romania condamna oficial comunismul

de E.C. D.G.     HotNews.ro
Duminică, 17 decembrie 2006, 0:00

Vladimir Tismaneanu
Foto: http://www.bsos.umd.edu

Presedintele Traian Basescu va condamna dictatura comunista, in fata camerelor reunite ale Parlamentului, in prezenta unor oaspeti de peste hotare, figuri marcante ale luptei anti-comuniste in Europa de Est, precum Jelio Jelev, primul sef de stat al Bulgariei postcomuniste, si Lech Walesa, fostul presedinte al Poloniei, laureat al Premiului Nobel pentru Pace.

Schimbari de ultim moment: Havel nu mai vine. Doar presedintele Basescu se va adresa Parlamentului

Vaclav Havel, ultimul presedinte al Cehoslovaciei, a anuntat in ultimul moment ca nu va putea da curs invitatiei, din cauza unei boli. La eveniment va participa, in calitate de invitat, si Regele Mihai I.

Presedintia a dorit initial ca la marcarea momentului in care statul roman condamna oficial comunismul sa tina un discurs - pe langa cel al sefului statului roman - si Regele Mihai, Walensa si Havel.

Conducerea celor doua Camere - Bogdan Olteanu si Nicolae Vacaroiu -a conditionat protocolul, de prezentarea unor puncte de vedere ale liderilor de grupuri parlamentare, intre care se afla si Corneliu Vadim Tudor.

Palatul Cotroceni a dorit ca solemnitatea momentului sa nu fie golita de semnificatie prin discusuri care ar putea derapa in demagogie. In aceste conditii, protocolul s-a schimbat - va fi doar discursul presedintelui Basescu. Regele, Walensa si Jelev vor vorbi la receptia de la ora 18,30 de la Palatul Cotroceni.

La 17 ani de la revolutia anti-comunista din decembrie ’89, presedintele Basescu va da citire unei declaratii prin care cere condamnarea comunismului, prezentand concluziile raportului Comisiei pentru analiza dictaturii comuniste, coordonata de istoricul si politogolul Vladimir Tismaneanu. Aceasta comisie a fost infiintata in aprilie 2006, la initiativa presedintelui.

Este pentru prima data in istorie cand un sef de stat al unei tari din fostul bloc sovietic condamna regimul comunist ca "un regim ilegitim si criminal".

Printre numele mentionate in raport se numara si cele ale lui Ion Iliescu, Corneliu Vadim Tudor, Adrian Paunescu, Walter Roman (tatal fostului premier Petre Roman), Gisellei Vass (bunica lui Bogdan Olteanu), Dinu Sararu, si chiar si al tatalui lui Vladimir Tismaneanu.

[c:1:s]Reactia partidelor

Senatorul PSD Ion Iliescu a dat de inteles ca nu va fi prezent in sala, intrucat nu este de acord cu acest raport, pe care il considera "politizat".

"Este clar o facatura politica, unilaterala, partizana si primitiva prin modul fara nuante in care la gramada se judeca epoca si oamenii. Nu are nimic de analiza obiectiva, stiintifica si istorica si cu alte instrumente. De fapt, eu vad in acest raport un mare pericol pentru viata noastra politica. Este un pretext de contraofensiva a dreptei agresive, cu reverberante contemporane.

El nu se concentreaza, precum vedem, pe analiza epocii, ci vine cu actualizarea lucrurilor si mai ales scoaterea in fata a unor persoane. Este un instrument pentru demonizarea stangii, pentru identificarea stangii politice cu totalitarismul comunist", a declarat Ion Iliescu, duminica, la emisiunea Sinteza Zilei, la Antena 3.

Potrivit declaratiilor lui Vadim Tudor, la intrunirea din Parlament, deputatii si senatorii PRM vor boicota citirea declaratiei, amenintand ca ii vor adresa presedintelui Basescu apelative jignitoare.

PSD isi va spune punctul de vedere si va respinge un raport facut de o singura parte, cea a presedintelui Basescu, a declarat vicepresedintele partidului, Victor Ponta, intr-o conferinta de presa, duminica.

Partidul Conservator va parasi sala in cazul in care se vor auzi huiduieli in Parlament, a anuntat duminica, vicepresedintele PC, Daniela Popa.

Presedintele PIN, Cozmin Gusa, a declarat ca va infiinta o comisie care se va ocupa de studierea “loviturii de stat din decembrie 1989”, calificand raportul Tismaneanu drept un spectacol mediatic.

Senatorul liberal Puiu Hasotti a apreciat raportul Tismaneanu ca fiind "o chestiune formala", dar totusi utila pentru ca propune modificarea Legii arhivelor in sensul deschiderii lor in totalitate. Liberalul a sustinut ca PNL a condamnat comunismul si Securitatea imediat dupa Revolutia din 1989.

Tismaneanu isi condamna tatal

Politologul a explicat prezenta numelui tatalui sau in raport intr-un interviu pentru “Cotidianul”, argumentand ca acesta nu a fost un cadru de conducere, dar a facut parte din aparatul ideologic comunist in calitate de director de editura.



















313 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Nimic nu e nou sub soare (Duminică, 17 decembrie 2006, 23:45)

    Dan [anonim]

    Daca se astepta cineva ca vreun fost comunist sa accepte ca ceea ce a facut a fost din punct de vedere moral gresit mai are mult si bine pentru ca dragii de ei ne iau in continuare de prosti si ne vand gogoasa ca ei de fapt au facut bine cand au baga in inchisoare pe detinuti pe criterii politice, ca au redus la tacere vocile care nu laudau partidul, ca au laudat si superlaudat partidul si a lor canducatori ca si lui Ceasusescu i se facuse rau de atata linguseala.
    Oare cata NESIMTIRE poate sa aiba un om ca VADIM sa comenteze o problema in care cartile de linguseala sunt dovada clara a ororii pe care a sustinut-o prin poezie... Te gandesti ca poezia trebuie sa transmita ceva sublim din fiinta umana... ei uite ca VADIM a reusit contrariul... pentru necunoscatori, recomand poemul Poezie de inchinare dedicata cui altcuia decat Iubitului conducator... Spune-ti va rog ca eu nu inteleg ce oameni au putut sa voteze un asemenea om in Senatul Romaniei... Este moral ca el sa decida prin votul sau o lege de exemplu despre moralitate? Par intrebari filozofice, dar sunt intrebari pe care ar trebui sa le punem daca vrem democratie si nu chestia asta cu gust expirat de secu si neocomunism....
  • 0 (0 voturi)    
    cat tupeu pe criminali (Luni, 18 decembrie 2006, 0:35)

    Razvan [anonim]

    Fostii comunisti au inteles ca nu prin a le fi rusine si a isi cere iertare vor scapa de judecata pe care ar fi trebuit sa o aibe.
    Vadim doar nationalist nu e, e un escroc care se preface ca iubeste tara pentru voturi.

    Ei ne-au nenorocit vietile in timpul comunismului, tot ei ne-au jefuit dupa 89.

    Nu am fost fan Basescu dar dupa ziua de azi foarte probabil ca o sa devin !
  • 0 (0 voturi)    
    Sobolanii (Luni, 18 decembrie 2006, 1:56)

    Viorel [anonim]

    Cu o zi inainte deja, au aparut pe post - la antena, bineinteles - solobanii sa guite ca ei nu cred, nu au incredere, nu au facut... Paunescu si liescu, exact ca in bancul cu: -care-i prost sa iasa'n fata; - ce ma faci mai prost, ai ?
  • 0 (0 voturi)    
    aceiasi mincinosi (Luni, 18 decembrie 2006, 5:15)

    radu [anonim]

    Rusine.... de aceea nu vor sa se prezinte. Si mai au curajul sa acuze pe altii ca sunt doar instrumente politice.
    Ei care au daramat tara dupa revolutie, aceiasi comunisti care erau in fata televizorului proclamand libertatea si pe la spate dand alte ordine ... ordine in urma carora poate au murit oameni nevinovati ... rusine ...
    Nu l-am votat pe Basescu dar multumesc celor care au facut-o si au fost mai numerosi decat "ciroada" din care am facut si eu parte
  • 0 (0 voturi)    
    Ziua in care ... (Luni, 18 decembrie 2006, 8:06)

    A. Rusu [anonim]

    Zdrobiti oranduiala cea cruda si nedreapta ce lumea o imparte in mizeri si bogati ! (M. Eminescu)

    Oamenii care au aceasta credinta cum se numesc ?
    Poate ne spun cei din comisie.
  • 0 (0 voturi)    
    Cine prezinta,mistificare istorie(iarasi) (Luni, 18 decembrie 2006, 8:08)

    Vaporul esuat(nema flota roman [anonim]

    1. Fiul agentilor NKVD Hermina si Leon Tisminetchi
    2. BISNITAR : persoana care practica afacerismul, realizand profituri personale pe cai necinstite, meschine.
    BISNITA : afacere necinstita, marunta; gainarie
    Lucratorii din marina comerciala romana (de la simplu marinar la comandant nava) erau numiti "bisnitari".
    Analizati modul de comportare al primului "bisnitar al tarii"-naravul nu se schimba,doar parul
  • 0 (0 voturi)    
    Noi ne simtim mai bine (Luni, 18 decembrie 2006, 8:18)

    Furnicutza [anonim]

    Aseara, la un prost de televiziune , un “baiat” de 30 de ani era intrebat daca se va simti mai bine maine , in ziua cand va fi condamnat comunismul! Ce sa raspunda el, evident greu de raspuns, cand nu ai “ascendentul varstei”. Eu am 48 de ani, sotul meu are 57, iar noi doi ne vom simti mult mai bine, dupa ce vom traii ziua in care Basescu va condamna comunismul din ROMANIA. Deocamdata suntem doi, dar va garantez ca suntem mult mai multi.
  • 0 (0 voturi)    
    Oare de ce ne iau de prosti ? (Luni, 18 decembrie 2006, 8:26)

    Valentin [anonim]

    Pentru ca suntem. Populismul ieftin are legatura cu structura sociala a Romaniei. Romanii de "calitate" ingroasa in fiecare zi randurile diasporei in timp ce aici raman cei pentru care EDUCATIA nu a contat. De altfel Romania este tara in care EDUCATIA de tot felul nu a avut si nu are prioritatea pe care o merita. De ce ar avea. Doar este mai simplu sa manipulezi un om fara carte ... La intrebarile: de ce de atatia ani Iliescu a fost presedinte? de ce lumea il voteaza pe Vadim si pe Bekali ? de ce un rechin ca Voiculescu isi face de cap prin politica romaneasca exista acelasi raspus...

    Desteapta-te romane !!!
  • 0 (0 voturi)    
    De unde aveti fotografia ? (Luni, 18 decembrie 2006, 8:36)

    iReal [anonim]

    Nu ca m-ar interesa foarte tare, dar de unde aveti fotografia ?

    Sursa mentionata "Vladimir Tismaneanu - Foto: bsos.umd.edu" nu se pune fiindca ala e unserver de E-mail.

    La mai mare !
  • 0 (0 voturi)    
    Ridicol (Luni, 18 decembrie 2006, 8:36)

    sarmanul dionis [anonim]

    De-asta i-am ales? De-asta i-am ales? Raspunsul este clar: Nu! Nu pentru aceste "dezvaluiri" si condamnari "senzationale". I-am ales pentru a face ceva concret. Se pare insa ca pe oricine am fi ales, rezultatul ar fi fost acelasi. Politica se face la Bruxelles nu la Bucuresti. Aici au ramas doar aceleasi metehne. Suntem ridicoli cu totii.
  • 0 (0 voturi)    
    Poate nu e perfect...... (Luni, 18 decembrie 2006, 8:42)

    Claudiu [anonim]

    poate mai sint multe de spus, dar modul in care au aparut nenorocitii aia aseara la antena si vor marai in continuare dupa prezentarea raportului (ca deh, televiziuni slugi se gasesc) ma face sa-mi doresc o lege a lustratiei ca o consecinta imediata a acestui raport. JOS COMUNISMUL! (PS: Cu atit mai mare a fost nesimtirea aseara cu prezenta acelor politruci la antena cu cit se implineau 17 ani de la macelul din Timisoara. Rusine , ba nenorocitilor!)
  • 0 (0 voturi)    
    E de bine! (Luni, 18 decembrie 2006, 9:31)

    Daniel [anonim]

    Daca atata galagie fac cei care se simt vizati este bine.
    Daca se iau partidele la rand, se observa ca aproape toti au ceva de comentat. Deci apelativul "dalmatieni" este corect.
    Evident, cei mai "loviti" sunt cei pe care-i stim: PRM & PSD.
    Din pacate scapa in acest caz partidul "intelectualilor lu' peste" adica PNG.
    Cred ca ar trebui inca o comisie: a profitorilor si ciobanilor din timpul comunistilor....si dupa....
  • 0 (0 voturi)    
    Leonte tismaneanu...ala negru de respira greu...era ta-su mah (Luni, 18 decembrie 2006, 10:45)

    atwar [anonim]

    condamnarea lu' peste, ca de obicei condamnam pe cine ne convine...si mai putin pe cine nu ne convine.
    daca vine psd-ul maine sa vezi cum condamna pe cine-i convine lui. si uite asa avem parte de circ de craciun si bai de multime cu shampanie turnata in cap, pupat toti piata universitatii
  • 0 (0 voturi)    
    Base (Luni, 18 decembrie 2006, 10:55)

    bogdan [anonim]

    Dupa parerea mea urmatoarele lucruri trebuiau facute mai demult: - procesul/condamnarea comunismului; legea lustratiei, deschiderea arhivelor securitatii.

    Iata ca base a facut cate ceva, macar de ochii lumii dar nu putem zice ca a stat cu mainile in san. Odata cu condamnarea comunismului mi-a recastigat votul.
  • 0 (0 voturi)    
    Rusine (Luni, 18 decembrie 2006, 11:19)

    Sorin [anonim]

    Ma da nu ne mai potolim o data. Tot cerem condamnarea comunistilor.

    DA ce dracu ne-a apucat ? De parca ne-ar fi facut ceva rau
  • 0 (0 voturi)    
    Reactii puternice (Luni, 18 decembrie 2006, 11:27)

    www.johnnie.ro [anonim]

    Aseara a fost o emisiune pe Antena 3, in care au fost invitati Ion Iliescu si Adrian Paunescu. 2 triste figuri. Va invit la mine pe blog, la Categoria Politica, sa cititi ce am scris...
  • 0 (0 voturi)    
    chiar nu conteaza... (Luni, 18 decembrie 2006, 11:49)

    suca [anonim]

    nu conteaza cine-i amintit in raport. chiar nu ma intereseaza. ii stiam cu totii fara sa-i puna-n raport.
    cel mai iportant este ca se face condamnarea comunismului!!!
    cu cei din raport si cu cei care nu sunt in raport da-i stim.
    cine incearca acum sa minimalizeze acest lucru (am inteles ca si pnl-ul face acest lucru) isi semneaza moartea politica.

    s-au trezit toti acum ba ca nu-i complet ba ca e politic dar niciunul n-a avut initiativa de a face acest lucru. acum sunt toti viteji.
    gusa cica face el o comisie, speram maca el ca-i tanar sa puna umarul nu sa puna bete-n roate.
    de ce nu s-a oferit in perioada cand se facea analiza sa faca o comisie si sa ajute? acum e tardiv si denota ipocrizie...
    dar observ ca problema ce-a mai mare e ca a facut basescu asta nu ca se condamna comunismul... e pacat.

    e pacat de toti care au suferit sa facem scandal exact in aceasta zi. e pacat toti care au murit sa facem circ azi...
  • 0 (0 voturi)    
    Sorine, mai draga, daca nu intelegi, mai bine taci! (Luni, 18 decembrie 2006, 11:57)

    Daniel [anonim]

    Tovarase Sorin, imi permit sa-ti amintesc urmatoarele:
    - copii omorati in spitale de intreruperile de curent
    - programul de la TV care genera un dezgust de sine si dispretul celorlalti
    - intreruperea curentului (cel putin cateva ore pe saptamana iarna)
    - uciderea celor care doreau sa treaca granita (sau crezi ca trebuiau ucisi)?
    - aruncatul banilor pe geam in proiecte fara perspective economice (stii cate vase trec pe canalul Dunare-Marea Neagra? sau cu banii investiti in proiecte megalomanice stii cate scoli/spitale/cursuri de specializare se puteau face?)
    In incheiere, va transmit tuturor acelor looseri care gandesc ca si acest Sorin, dispretul meu total. Nu ca v-ar pasa! Sunteti niste gandaci idioti care vreti doar sa mancati sa dormiti si sa aibe altii grija de voi.
    Hai, valea la capsuni.
    Dar mai bine mergeti in Coreea de Nord ca va place comunismul. Fiti si voi odata corecti cu voi insiva!
    Vizitati zonele alese ale comunismului biruitor: Coreea de Nord, Transnistria, Belarus...Atentie, nu-mi spuneti de China ca nu a-ti fost acolo! Ala nu este comunism ci capitalism in haina rosie!
    Sau te pomenesti ca in vacanta a-ti dori sa vizitati vestul unde comunistii n-au ajuns niciodata la putere?
    Sau, cumparati-va o masina din Coreea de Nord? Nu din cea de Sud dragilor, ca aia sunt capitalisti decadenti!
  • 0 (0 voturi)    
    1989 - SINGURA revolutie Sangeroasa din Blocul comunist (Luni, 18 decembrie 2006, 12:02)

    CD [anonim]

    Regimul comunist din Romania a fost SINGURUL care a cazut in 1989 in urma unei revolutii sangeroase in care P.C.R. a cerut armatei sa traga in propriul popor.

    Romania, este astazi PRIMA tara din fostul bloc comunist care condamna oficial comunismul.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo Basescu (Luni, 18 decembrie 2006, 12:05)

    Dan [anonim]

    nu mi-a placut Basescu pentru pozitia lui ambigua in legatura cu FSN-ul. Dar de acum in sfarsit ma voi numara printre sustinatorii lui.
  • 0 (0 voturi)    
    DEZGUST (Luni, 18 decembrie 2006, 12:19)

    Observer [anonim]

    UN SITE IN CARE SUNT SELECTATE ATENT STIRI PRO-BASESCU. LA FEL SI "COMENTATORII"... DE CE NU VA DUCETI LA CIRC DACA VA PLACE ASA MULT? DACA VRETI O ADEVARATA REVISTA A PRESEI, INTRATI PE SITE-URILE ZIARELOR!
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. vaporul esuat! (Luni, 18 decembrie 2006, 12:20)

    gabriel [anonim]

    Norocul nostru ca de azi vei deveni vaporul esuat al PRM-ului si PSD-ului, iar noi te vom ajuta cu drag...cretinule!
  • 0 (0 voturi)    
    moiu (Luni, 18 decembrie 2006, 12:34)

    mjncew [anonim]

    De acord cu punctul 4.

    Nu imi convine sa vad ca inca exista dubii la solutiile sociale ce le-a aduc comunismul .

    As zice ca inca suntem drogati - probabil ca toti pensionarii vor face infarct in data de 18.

    Da si sa nu uit - PRM-ul e oricum un cosciug ambulant - iar Basescu sper sa ii puna unde le e locul - in mormant sau la rece (oriunde e bine).
    PSD-ul e oricum fostul PCR - asadar o sa fie stersi si ei - de pe suprafata pamantului.

    In urma acestor evenimente descrise mai sus - eu le doresc pensionarilor un infarct usor si linistit - si ma rog ca Iliescu sa faca si el niscaiva parnaie caci merita - a condus o revolutie in care au murit tineri nevinovati fara absolut nici un motiv.

    Dupa asta sunt convins ca tinerii vor trai mai bine ca nu mai au pe cine sa duca in spate cu fondurile private de pensii - care majoritatea dintre ei oricum nu si le merita caci au stat cu guritza cascata sa le pice - nu au muncit - doar au comentat SI DAT IN GAT (vezi cazul lui Plesita si altor demnitari cu super pensii).

    Iar aia ce au muncit NU au primit ceea ce trebuiau sa primeasca - asa cum sunt multi dintre parintii nostrii care sunt tratati ca niste sobolani de baronii locali instituiti de PSD-isti.

    Asadar moarte placuta comunismului si Hai Basescu !
  • 0 (0 voturi)    
    pt Observer (Luni, 18 decembrie 2006, 13:09)

    suca [anonim]

    de ce nu vii cu argumente in loc de afirmatii stupide?
    vrei sa schimbi (pt ca vad ca te deranjeaza) fata site-ului? adu-ne argumente cand spui ca suntem pro basescu. nu doar comentarii in majuscula (ti s-a blocat capsul?) fara fond.

    cum spunea si Liviu Mihaiu azi la radiu. de fiecare data cand un roman face ceva hai sa-i dam la gioale ca de ce face el...
    asta-i mentalitatea si d-aia acceptam tot felul de idioti sa ne conduca. nu judecam cu capul nostru ca ne e prea lene daca tot exista iliescu sa ne spuna ce sa facem.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Observer (Luni, 18 decembrie 2006, 13:28)

    Daniel [anonim]

    Observatorule, ti se pare ca esti in minoritate?
    Problema este urmatoarea: In aceste "blog-uri", conteaza mai mult calitatea si nu cantitatea dupa cum este la votare. Cei care sunt cu PRM, PSD, PNG, PC, sunt ori niste idioti ori profitori. Cei dintai sunt cei mai multi, si ei dau IQ-ul acestor curente de opinie care ne chinuie de zeci de ani.
    Ca urmare, in general, cei care au opinia ta renunta sa mai scrie dintr-un motiv foarte simplu: nu stiu cum!
    In mod normal, daca stii sa scrii, sa citesti indeajuns de bine incat sa te incumeti sa-ti prezinti opinia, precum si daca nu esti un soarece fricos, ar trebui sa faci parte din celalalt grup.
    Deci mai draga, stai linistit nu sunteti in minoritate. S-a tot vazut din '90 la votari. Consecinta...se vede cu ochiul liber.
  • 0 (0 voturi)    
    dupa reactiile starnite... (Luni, 18 decembrie 2006, 13:55)

    sorin2007 [anonim]

    E clar pe cine deranjeaza acest raport. Ca nu e perfect, nici nu ma asteptam. A, dar intai sa precizez ca nu sunt acel sorin, sunt alt sorin ;) Nici nu se pune problema...:))
    Ma intreb: vor avea tupeul tovarasii sa tropaie in prezenta lui Havel si al lui Walesa ??? Din partea maimutzelor pesediste si peremiste nerusinate ar trebui sa ne asteptam la orice !!! Ma uitam mai demult la maimutzoiul ala grobian de VICTOR PONTA, care defila in Piata Universitatii (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) cu tricou rosu pe care era desenat Che Guevarra si Fidel Castro !!!! Mai rar asa tupeu !!!! :( :((((( Dar de la maimutza aia sclifosita, maimutza poanta, nici nu asteptam altceva ! :) :)))
  • 0 (0 voturi)    
    Mai Daniel mai (Luni, 18 decembrie 2006, 15:01)

    Gabinsky [anonim]

    merci ptr invitatia la capsuni. probabil ca ai fost pe-acolo si stii cum e. De-aia ti-am scris, ca sa-ti spun ca "a-ti" se scrie "ati". Din cauza incultilor si extremistilor ca tine, nu se poate respira nic macar pe net. Si, despre comunism pot sa-ti spun ca nu ma intereseaza, doar ca tu ai un cap patrat de comunist sadea! Cam asa ca tien gandeau politrucii.
  • 0 (0 voturi)    
    Cam tirziu... (Luni, 18 decembrie 2006, 15:08)

    Nica Leon [anonim]

    Inca din decembrie 1989, atunci cind i-am arestat pe Iliescu si grupul, ce au venit la CC cu aere de sefi, am cerut public scoaterea din viata publica a comunistilor, iar pentru activisti si nomenclaturisti am propus sa li se aplice aceleasi masuri care au fost experimentate, la instaurarea brutala a comunismului, elitei politice, economice, culturale si patriotilor romani.
    Acum, la 17 ani de atunci, a intocmit un raport despre opera bestiala a lui tasu, un alt comunist, fiu de ilegalist ca si Roman.
    Culmea este ca cel care a deschis usa comunismului, fiind decorat cu cele mai inalte decoratii sovietice, numitul Mihai, sa fie invitat de comunistul infractor Basescu, sa participe, in Parlamentul Romaniei, la prezentarea sintezei respective.
    Rusine mai mare nici ca se putea, pentru cei care se considera romani.
  • 0 (0 voturi)    
    vrew (Luni, 18 decembrie 2006, 15:38)

    vrew [anonim]

    Nica Leon - ai dreptate.

    Oricum la ce natie de prostit suntem eu zic ca e o performanta si numai faptul ca acest eveniment va avea loc.

    Iar pe de o parte - participarea regelui Mihaitza - pe care umbla vorba in popor tacsu (Carol) a vrut sa-l puste pt prostie crasa si imbecilitate nativa - va da semnalul inca o data ca sugaciul de mihai vine doar ca sa isi incaseze banii de pe proprietatile lui tacsu (tacsu merita toate onorurile oricum - singura lui vina a fost ca a crescut o curva precum mihaitza).

    Deci - o sa fie un eveniment interesant si sper ca cretinul de mihaitza sa plece cu palma in kur.
  • 0 (0 voturi)    
    Condamnarea comunismului (Luni, 18 decembrie 2006, 15:48)

    Paul [anonim]

    Cineva spunea ca nu au ce sa spuna despre subiect cei care sunt mai tineri si nu au trait decat putin/deloc in comunism. Ei bine la cei 23 de ani ai mei tot am rabdat frig in anii 80, tot am trait in niste ani 90 destul de saraci si cenusii, in care preturile cresteau peste noapte si cei ce bateau studenti/intelectuali erau felicitati. Oare nu ar trebui sa am nici o parere ca de 16 ani traiesc intr-o tara in care cei care inainte de 89 spionau, santajau sau torturau oameni (secu) se plimba printre noi fara probleme? Pt unii nu ar trebui. De asemenea pe mine nu ar trebui sa ma deranjeze arhitectura comunista oribila din orase. Nici datul spagii generalizat. Nu ar trebui nici sa fiu deranjat ca o mare parte (din fericire nu cea mai mare) din conationalii mei sunt mai degraba imbecilizati politic decat cetateni/alegatori constienti. Nici ca in spatiul public mai exista personaje precum Iliescu, Vadim, Paunescu etc.
    Daca eu nu am ce spune despre perioada comunista de ce trebuie sa ii suport consecintele?
    Toti cei care au avut de suferit de pe urma regimului comunist, tarani impuscati ca nu au vrut sa isi dea pamantul la stat, oameni persecutati ca erau "altfel" decat se vroia/necomunisti (chiaburi, burghezi, liberali, taranisti, social-democrati etc), noi toti meritam condamnarea comunismului.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Gabinski (Luni, 18 decembrie 2006, 15:55)

    Daniel [anonim]

    Da draga, am gresit, asa este cand scrii repede!
    Dar si pentru tine este valabil: se scrie "tine" nu "tien". Asta ca sa stii ca poti gresi si Maria Ta!
    Eu nu pe tine te-am trimis la capsuni, dar daca te simti, drum bun! Unul mai putin!
  • 0 (0 voturi)    
    cum isi da lumea cu parerea (Luni, 18 decembrie 2006, 16:03)

    wassa [anonim]

    aia imi place mie ca-si dau cu parerea despre pnl toti votantii PD&PSD&PNG&PRM&....
    bai frate nu va place nu votati...si fiti mai preocupati de partidele voastre, despre care vad ca nu vorbiti.
    Bineinteles ce dileme sa existe in PD sau PRM sau PNG?. au cate un tatuc si toti sub el stau la loc comanda. Poate pentru ca in ele nu exista dezbateri, dar dezbaterile din PNL vad ca sunt subiect national.
    Logica asta cu: la mine nu se intampla nemik da vai ce interesant e la altii mi se pare o prostie.
  • 0 (0 voturi)    
    care-i diferenta... (Luni, 18 decembrie 2006, 16:03)

    viox [anonim]

    ...dintre criminalii da atunci si cei de acum ?!
    Nici una !
  • 0 (0 voturi)    
    pt 32 nu te iluziona (Luni, 18 decembrie 2006, 17:46)

    INDI [anonim]

    lumea isi da cu parerea despre PNL pentru ca face doar prostii - si nu ceea ce am votat in 2004
  • 0 (0 voturi)    
    pt viox (Luni, 18 decembrie 2006, 17:55)

    suca [anonim]

    acum ai voie sa scrii ceea ce scrii tu acum. acum ai voie sa-ti exprimi parerea.
    nu crezi ca-i mai mult decat suficient?

    lasati-ne cu incercarile astea de manipulare. nu mai avem frica de atunci. vedeti-va de treaba voastra si nu incercati sa mai idobitociti incontinuare.
  • 0 (0 voturi)    
    raportul (Marţi, 19 decembrie 2006, 11:55)

    simona [anonim]

    "Stimata" comisie, esti o rusine pentru noi, ca tara, ca oameni, ca intelectuali ! Esti mai de dispretuit decat o tarfa care sta pe marginea soselei !
  • 0 (0 voturi)    
    Despre Comunism: Romanii nu sint doar prosti...sint si IPOCRITI (Marţi, 19 decembrie 2006, 11:55)

    escalibur [anonim]

    sint multe de spus cu privire la raportul lui Basescu!
    Chiar prea multe!
    Un astfel de raport ar fi trebuit sa fie cel putin citit si sustinut de unul care nu a fost Membru al PCR-ului...macar atit.
    In schimb...
    Dupa aia...ar fi de facut diferenta intre Comunism (ca ideologie) si abuzurile si ilegalitatile imputabile Partidului Comunist Roman.
    Daca ati uita ca ati fost comunisti...e bine :)
    Daca in schimb nu ati uitat, atunci consolati-va! Si Isus a fost comunist! Exact! El Isus Cristos, divinul! Daca indrazniti sa spuneti ca nu este asa, cazurile sint 3:
    1. nu ati inteles nimic din "sfintele" scripturi...
    2. sinteti ipocriti rau de tot
    3. .... tot vorba lui Brucan.
    Deci ca sa conclud: Isus a fost primul comunist - este doar istorie.
    Auziti cine condamna sistemul comunist din Romania: un lingator de cururi cu dungi albe, rosii si stelute...
    ca la romani sa fie ....
  • 0 (0 voturi)    
    pt escalibur (Marţi, 19 decembrie 2006, 12:32)

    suca [anonim]

    arata-mi un singur stat comunist in care ideologia comunista de care vorbesti a facut bine. unul singur!
    comunismul ca ideologie a PERMIS ilegalitatile si crimele in toate statele comuniste.

    intradevar e frumos pe hartie. e frumos si ideal ce-a scris marx dar nu este aplicabil. oamenii nu vor avea, cred, niciodata constiinta necesara de al pune-n aplicare asa cum a fost scris.

    faptul ca a fost citit de un fost membru pcr nu are nicio treaba cu ideea in sine. este doar o incercare de ai minimaliza importanta. n-avea importanta nici daca iliescu-l citea.
    asa cum spui tu "ca la romani" trebuie sa comentam ce face alt roman. tot timpul ne uitam la capra vecinului ca la romani...

    iar comparatia ta cu isus este absolut hilara.
  • 0 (0 voturi)    
    (2) Despre Comunism: Romanii nu sint doar prosti...sint si IPOCRITI (Marţi, 19 decembrie 2006, 14:04)

    escalibur [anonim]

    "arata-mi un singur stat comunist in care ideologia comunista de care vorbesti a facut bine. unul singur!
    comunismul ca ideologie a PERMIS ilegalitatile si crimele in toate statele comuniste."
    Un stat comunist spui?
    de Romania nu poate fi vorba pentru ca era o Republica Socialista guvernata de un guvern si un pardid comunist! Asta ca sa punem un punct pe "i".
    Nu au fost si nu sint state comuniste. ... Unii au incercat sa ajunga la comunism.In ce priveste ILEGALITATILE SI CRIMELE...aici insa putem sa facem nenumarate exemple: de la rusi la americani, sau mai bine spus de la state in curs de "comunizare" la state "capitalizate".
    Cit privete numerele, adica cine a masacrat mai mult: daca americanii sau daca rusii... nu cred ca asta este esential.
    Tot despre ilegalitati si crime (inclusiv cele impotriva umanitatii) imi vin in minte cele firmate de Banca Mondiala si Fondul Monetar International, cele "autorizate" de ONU...cele infaptuite de coalitia militara NATO.
    -------------
    "faptul ca a fost citit de un fost membru pcr nu are nicio treaba cu ideea in sine"...
    ??? chiar nu are? se pare ca nu are! Pina sin fabula cu lupul moralist se spune la fel ...
    -------------
    "iar comparatia ta cu isus este absolut hilara."
    Te face sa rizi ca am spus ca Isus a fost un comunist?
    Daca intradevar Isus a existat, indiferent daca a fost un simplu om sau o creatura divina, din tot ceea ce el a spus (sa ne referim doar la ce spune NT - si asta admitind ca Biblia este de necontestat) ...
    deci din ce a spus Isus...spune-mi tu macar o singura ideie a lui care sa fie contrara sau spiritul ideologiei comuniste!
    Una singura!
    :)
  • 0 (0 voturi)    
    pt @39 (Marţi, 19 decembrie 2006, 14:30)

    suca [anonim]

    daca "Nu au fost si nu sint state comuniste" de ce trebuie sa fii "facut diferenta intre Comunism (ca ideologie) si abuzurile si ilegalitatile imputabile Partidului Comunist Roman."??
    nu te cam contrazici un pic? :)
    noi am condamnat ideologia neaplicata?? sau am condamnat comunismul "aplicat" in romania?
    si aici raportul vorbeste de crimele din romania, nu de crimele america sau al capitalismului! nu devia subiectul. ok?
    nu vorbim de americani sau rusi vorbim strict de comunismul din romania neraportat la nicio alta ideologie neraportat la niciun alt stat. keep the line!

    cand am spus ca n-are legatura cu faptul ca a fost citit de un fost membru de partid m-am referit la faptul ca oricum 99% din populatia romanie de atunci a fost membru de partid. nu te angajai far carnet. pana la proba contrarie basescu n-a fost mai mult. nu putem scoate din viata publica toti membrii de partid ca or sa ramana decat tinerii pana-n 30 de ani si adolescentii :)

    ma face sa rad ca faci asemenea duceri la religie de la comunismului pentru simplu fapt ca ori uiti ori te faci ca nu stii cand comunismul a "interzis" aproape de tot religia:)
    cel putin comunismul aplicat in romania, cel despre care vorbim.
    si ca un exemplu Isus pune pe primul plan parintii si familia. comunismul pune pe primul plan partidul...
  • 0 (0 voturi)    
    din aduceri aminte (Marţi, 19 decembrie 2006, 15:44)

    excalibur [anonim]

    "99% din populatia romanie de atunci a fost membru de partid. "
    "fapt ca ori uiti ori te faci ca nu stii cand comunismul a "interzis" aproape de tot religia:)
    cel putin comunismul aplicat in romania, cel despre care vorbim.
    si ca un exemplu Isus pune pe primul plan parintii si familia. comunismul pune pe primul plan partidul..."
    -----------------------------
    1. 99% DIN POPULATIE A FOST MEMBRU DE PARTID?
    - poti spune ce vrei...si eu iti spun ca atuci cind au coborit extraterestii pe pamint....au luat amenda pentruc a parcasera UFO-rile pe parcarea interzisa.... Auzi tu, 99%....?
    2. PCR-ul a interzis religia? Cine? Ceausescu? Cum, cind? Unde? In Romania sau Albania?
    3. Isus "divinul" a pus pe primul plan parintii si familia? Cum, cind? Care Isus? Divinul?
  • 0 (0 voturi)    
    "99 % MEMBRII DE PARTID" (Marţi, 19 decembrie 2006, 21:05)

    ROMAN [anonim]

    EROARE ! Numai 3.800.000 conform Marcel Ilici Ivanovici zis Ion Iliescu.
    Va spun ca FOARTE MULTI se inscriau in PCR numai pentru a fi "cineva" : oportunisti
    Inca multi cred in "comunist" mai mult din...PROSTIE, caci nu degeaba i-a numit evreul Saul Bruckner-Silviu Brucan "stupid people" .
    Ce asteptam de la Raportul Timaneanu :infierarea EVREILOR care au condus si distrus Romania in 1945-1964. Au ucis sute de mii de romani, 99 % din intelectualitatea romaneasca a timpului.
    Cati stiu ca "Tricolorul", a fost interzis de acesti monstrii "cu chip uman" pana in 1964 ?!?!?
    Iata cateva nume : Ana Pauker, Teoharie Georgescu, Valter Roman-Neulander (tatal lui Petre Roman-Neulander), Manea si Corneliu Manescu, Leonte Radulescu, Roza si Iosif Chisinevski, Miron Constantinescu, Saul Bruckner zis Silviu Brucan, etc. Cand au avut sprijinul strainatatii l-au asasinat la Targoviste, prelund puterea in decembrie 1989.
    Stiati ca acum suntem condusi, exploatati si praduiti de evrei ca : Ion Iliescu (tigano-evreu ca si Marean Vanghelie - tata emigrat in Israel), Emil Constantinescu, Traian Basescu, Gelu Voican Voiculescu, Radu Berceanu-Bercovici, Dinu Patriciu, Ovidiu Tender, Iacubov, Alexandru Bitner, Csapo Joszef, Peter Kovacs Eckstein, Mugur Isarescu, Viorel Hrebenciuc, Imre Asztalos alias Virgil magureanu.
    Ei controleaza tot ce misca-n RomaniaEi controleaza presa : Ion Cristoiu, Sorin Rosca-Stanescu, Adrian Sarbu ProTV, Cornel Nistorescu, etc.
    Ei sunt peste tot ! Ei ne spun ce sa gandim, cum sa gandim, cum suntem niste viermi nedemni de Europa, ei ne storc de toata vlaga.
    Stiati ca tov. W.C. Tudor s-a dus in 1990 la potentatii zilei Ion Iliescu si Petre Roman rugandu-i sa-i dea bani pentru a-si face un ziar care "va avea efectul a 10 mineriade" ? W.C. Tudor este unealta lor cu scopul de a MURDARI nationalismul si patriotismul romanesc in vederea condamnarii internationale a unui nationalism "virulent" afisat de acest ticalos cu nume de om : Corneliu Vadim Tudor !
  • 0 (0 voturi)    
    romani fara memorie, fara constiinta, fara cultura, fara instructie...si pina la urma si fara identitate... (Marţi, 19 decembrie 2006, 21:53)

    escalibur [anonim]

    Va spun ca FOARTE MULTI se inscriau in PCR numai pentru a fi "cineva" : oportunisti
    Inca multi cred in "comunist" mai mult din...PROSTIE, caci nu degeaba i-a numit evreul Saul Bruckner-Silviu Brucan "stupid people" .
    ---------------------
    ca bine a ziz evreul asta: "PROSTI"...la urma urmei le-a facut un compliment gratuit romanilor :)
    ----------------------
    Si acum sa trecem la chestiuni mai serioase!
    Deci, se pare ca cu asasinarea cuplului Ceuasescu...a fost extirpat raul din tara...Din tara? sau din neam?...Nu, sa nu zicem din neam. E suficient sa spunem din Romania.
    Mai, mai, mai... ce rai erau comunistii....
    Rai de sa-i pui la muzeul care se v-a infiinta la Bucuresti!
    Am azit despre crimele comise de comunism in Romania...
    Bine, treaca mearga, asa o fi fost! Insa trebuiesc precisate unele lucrusoare. Trebuiesc facute unele precizari. Sa le facem:
    1. cei care au omorit, torturat, schingiuit, etc. pe romani...erau tot romani. Nu erau veniti nici de la turci, nici de la bulgari si nici de la alta aleasa natie paminteasca.
    2. Partidul Comunist Roman a fost alcatuit din r o m a n i (romani)...nu era alcatuit nici din mongoli, din etiopieni sau mai stiu el ce alta natie...
    3. Cine intra in partid ca sa faca cariera...erau tot romani....Romani pur singe.
    4. Cine a facut si bine si rau in tara asta numita Romania erau romani...pina in 1990 erau romani, doar romani. Dupa 1990 sau mai adaugat si altii ca sa faca rau!

    Deci, cei care o tot dau cu comunistii au facut si au dres, sa stie ca acei comuniti erau si sint romani. Iar aproape 4.000.000 de lingatori de cururi nu este chiar o armata cu care sa se poata glumi... Citi or fi fost comunisti adevarati? 1 din 10? 1 din 100? Citi Insa sigur ca or fi fost mai multi de 2! Sau nu?
    Cit despre scuza: eram siliti sa ne facem memvri de partid: acestora le spun: "Aveti dreptate"...doar sinteti romani smecheri"...

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version