Cartea Teodosie cel Mic cu care scriitorul si scenaristul Razvan Radulescu revine la proza dupa aproape zece ani va fi lansata intr-un eveniment organizat de Polirom, joi, 21 decembrie, ora 20.00 in Clubul Ota din capitala (str. Dr. Staicovici nr. 26).

Despre Teodosie cel Mic, una dintre cele mai bine primite carti ale anului 2006, atit de cititori, cit si de critica literara, va vorbi criticul de film Andrei Gorzo, se arata in comunicatul Polirom.

Razvan Radulescu (n. 1969) a absolvit Facultatea de Limbi Straine si Academia de Muzica din Bucuresti. A debutat in volumul colectiv Tablou de familie (1995). Volumul Viata si faptele lui Ilie Cazane (Editura Cartea Romaneasca, 1997) a primit Premiul de debut al Uniunii Scriitorilor.

In perioada 1991-1994, este lider de opinie al cenaclului Central si apoi al cenaclului Litere condus de poetul si prozatorul Mircea Cartarescu.

Razvan Radulescu este autorul scenariilor filmelor Marfa si banii (2001, in colaborare cu Cristi Puiu), Niki Ardelean, colonel in rezerva (2003, in colaborare cu Cristi Puiu), Hrana pentru pestii mici (2004, in colaborare cu Cristi Puiu), Offset (2004, in colaborare cu Cristi Puiu), Moartea domnului Lazarescu (2005, in colaborare cu Cristi Puiu), Hirtia va fi albastra (2005, in colaborare cu

Alexandru Baciu si Radu Muntean). A fost director artistic al revistei Elle Romania. Colaboreaza la Dilema veche, 22, Cotidianul, Time Out.

Alaturi de T.O. Bobe si Cezar Paul-Badescu, a fost in centrul scandalului canonului literar romanesc, izbucnit ca urmare a ceea ce a fost catalogat drept o incercare de „detronare a lui Eminescu”, de care au fost acuzati tinerii autori. In prezent, tine seminarii de scenaristica la o scoala superioara de arta din Karlsruhe, Germania.

Teodosie cel Mic - reactii in presa:

• "Razvan Radulescu scrie la fel de bine eseuri, scenarii de film si romane. Eseistul e minunat de neimpacat, de scotocitor si de stimulativ: aratati-i un lucru - orice lucru - si el va va arata o problema. Scenaristul e pasionant de lucid - un maestru al momentului fierbinte privit la rece.

Dar preferatul meu este romancierul: el reprezinta latura cea mai prietenoasa si mai jucausa a acestui mare talent si - cel putin in ochii mei - cea mai fericita.” (Andrei Gorzo)

• „Romanul lui Razvan Radulescu reuseste, imbracind hlamida trendy a maturitatii lucide, sa dea nastere unui regat al copilariei. Acesta nu este un roman pentru copii; nici pentru adulti. E un roman pentru cititori hibrid: pentru minotauri si bufnite plecati in luna de miere la Petrila, pentru pisiciciini etc. Mie mi-a placut.” (Bogdan-Alexandru Stanescu)

• "Personajele din Teodosie cel Mic sint si crude, si uneltitoare, si birfitoare, si grandomane. Au toate caracteristicile oamenilor mari. Ramine ironia cu care personajele isi disputa teritoriile pentru care duc batalii crincene. Fara nici o indoiala, Razvan Radulescu are, intotdeauna cind povesteste, un tilc, o tema, o iritare, o postura polemica.

Din acest motiv, si Teodosie cel Mic este scris cu har: nu parodiaza, nu pastiseaza, povesteste atit celor mici, dar mai ales celor mari.” (Ovidiu Simonca)

• „Razvan Radulescu ne-a dat o carte rara, construita - cu acribie si ingeniozitate - pe o obsesie autentica. Teodosie cel Mic este de departe cea mai buna carte romaneasca de proza aparuta anul acesta si, neindoielnic, unul dintre titlurile de virf de dupa ’89.

Ar putea sta foarte bine pe acelasi raft cu Orbitor. E, de asemenea, un produs de export, de valoarea caruia nu stiu daca ne dam cu adevarat seama...” (Bianca Burta-Cernat)

• "Cartea spune o poveste in singurul mod posibil la inceputul mileniului trei: ironic, postmodern, cu pusee de naivitate sabotate de catre deconstructorul nemilos al povestii.” (Doris Mironescu)