Comentarii din presa straina

UE a salvat Romania si Bulgaria de zona gri

de C.N.A.     HotNews.ro
Marţi, 2 ianuarie 2007, 0:00


Aderarea Romaniei si Bulgariei la UE este salutata, marti, de publicatiile britanice The Times si The Independent care subliniaza ca cele doua tari vor contribui la stabilitatea si pacea Europei.

“Reunificarea Europei de Vest cu Europa de Est este completa, dupa cateva decenii de separare”, scrie The Independent.

"Axa de stabilitate si prosperitate are acum mai multa legitimitate ca niciodata” cu “doua natiuni care imbratiseaza idealurile europene de democratie, de respect pentru drepturile omului si ale economiei de piata”, adauga The Independent.

Cotidianul “Times” saluta intrarea Romaniei si Bulgariei in UE, la 1 ianuarie 2007:

“Intrebarea pe care trebuie sa si-o puna cele doua tari este, pentru a-l parafraza pe presedintele Kennedy, nu ceea ce poate face Europa pentru ele ci ce pot face ele pentru Europa”, scrie cotidianul.

''Cele doua tari aduc o sete de democratie, de stabilitate si de prosperitate intr-o zona a Balcanilor care este cunoscuta de secole intregi pentru tulbaririle sale'', adauga cotidianul.

''Ele aduc o diversitate culturala, puternicele traditii ale bisericii ortodoxe si angajamentul, care ramane sa fie pus complet in practica, de a oferi sanse egale minoritatilor'', arata The Times, subliniind ca si ca Europa ''are acum nevoie de timp pentru a asimila noile sale membre inainte de a pregati o noua extindere''.

Riscau sa ramana in zona gri

Traseul parcurs de Romania si Bulgaria pentru a fi primate in UE este precum drumul unui combatant, comenteaza in editia on line de marti, cotidianul francez Le Figaro.

“Un cosmar pusese de mult timp, stapanire pe Bucuresti si Sofia: acela de a fi uitate in zona gri dintre Est si Vest, precum vecinii lor ucraineni si moldoveni. Din anul 1999, cand Consiliul European de la Helsinki a aprobat candidaturile Romaniei si Bulgariei, cele doua state si-au intensificat eforturile pentru a indeplini criteriile aderarii”, comenteaza “Le Figaro”.

“Aderarea celor doua tari sarace nu reprezinta un potential economic considerabil ci este, pentru UE, o piata de aproape 30 de milioane de cetateni lacomi de consum dupa multe decenii de lipsuri”, adauga "Le Figaro".


















211 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Intrarea in Uniunea European (Marţi, 2 ianuarie 2007, 17:15)

    camelia [anonim]

    m? bucur c? Rom?nia a intrat in E.U, dar un singur lucru nu aveti voie s? uitati! Nimeni nu v? v-a da ceva de poman? si nici nu v? vor astepta cu bratele deschise. In afar? puteti avea succes doar dac? aveti un caracter puternic, civilizat si bine educat. Asta inseamn? c? pe ling? toate aceste cerinte mai trebuie s? v? ad?ptati si foarte repede la zona(tara) unde v? aflati. Eu locuiesc si tr?iesc in Berlin/Germania si a trebuit s? m? integrez foarte repede aici. Cei care nu au reusit nu au sanse prea mari.+ c? trebuie s? intelegi si mentalitatea de aici.
    Punctualitate, seriozitate si inteligent?, sint puncte care sint peste tot intrebate in momentul in care cineva isi caut? un loc de munc?. Si s? nu uit; aici trebuie s? fii tot timpul la activ.(stiri,politic?,computer, etc.) Deci nimic nu este imposibil, tot ce trebuie s? faci este s? te poti ad?pta si s? accepti tara in care locuiesti. Mie imi place aici. Imi aduc aminte c? in 2005 am fost in Rom?nia. A trebuit s?-mi schimb doar pasaportul. Cind am ajuns la sediul cu pricina, am fost foarte dezam?git?. In fine ma-m intors inapoi la berlin f?r? s?-mi schimb pasaportul si mi-am zis c? sper ca in curind s? fie totul altfel. Nu stiu dac? sa schimbat ceva, dar sper ca cineva s? schimbe unele sisteme, c? prea incet si in b?taie de joc se lucreaz? in tar?. Si eu am o munc? de birou si e chiar mai stresant? decit cea de la "pasapoarte". Lucrez ca asistent? de avocat si totusi nu-mi pot permite s?-mi bat joc de lume. Datorit? lor am de munc?. Ce vreau s? spun este c? cei de la "birouri din Rom?nia" ar trebui s? fac? un curs ceva si s? invete s? respecte pe cei care vin la ei, c? datorit? lor primesc un salariu. In fine, acuma nu scriu in nume de r?u. Aici se zice c? doar din critic? poti deveni un perfectionist. Sper ca cineva s? citeasc? aceste rinduri si s? nu se supere pe mine, ok! V? doresc un an nou fericit si toate cele bune.
  • 0 (0 voturi)    
    Ptr Camelia (Marţi, 2 ianuarie 2007, 17:55)

    Conciliant [anonim]

    Ai perfecta dreptate si ai pus punctul pe i. Functionarul nostru public platit din banii nostri, considera si acum la 18 ani de post-comunism ca ne face o favoare daca-si indeplineste sarcinile de servici, adica rezolvarea problemelor cetateanului. Caracterul lui de imputzit tzafnos si incompetent se accentueaza din Nord-Vest spre Sud-Est, atingand apogeul in Capitala, nu degeaba Bucurestiul ocupa dezonorantul loc 2 pe scara celor mai nepoliticoase orashe din LUME. Ma intreb daca intrarea in lumea civilizata va reshi sa ne skimbe, sau suntem deformatzi genetic si iremediabil pierdutzi.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo Romania ! (Marţi, 2 ianuarie 2007, 18:07)

    observator [anonim]

    Pe un continent unde competitia istorica a fost feroce, unde in razboaie cumplite au murit peste 120 de milioane de oameni (din care 50 milioane in WW2), unde zeci de popoare s-au "pierdut" prin emigrari, asimilari, cotropiri, unde altii si-au pierdut credinta crestina dupa secole de oprimare, unde si azi sunt popoare ce nu au propriul stat independent, la rascrucea a 3 imperii brutale (rus, otoman si habsburgic), noi romanii am supravietuit, am rezistat lingvistic, etnic, religios, cultural, am construit un stat modern, ne-am batut pt. independenta si unire si in ciuda adversitatilor si urii crancene din partea unor vecini, am ajuns la momentul acesta istoric ! Mai greu, mai dificil, cu retard acumulat datorita musulmanilor turci si rusilor bolsevici, cu autocritica dura cu care ne-au obisnuit pesimistii de profesie, dar am reusit ! E unul din rarele momente ale istoriei noastre in care suntem intr-o "sfera de putere" si progres a umanitatii ! Facem parte din cea mai puternica alianta de pe planeta, NATO, si din cel mai mare si mai prosper bloc politico-economic al momentului, Uniunea Europeana ! Nu-mi fac iluzii, se vor gasi si acum caini care sa latre de neputinta, loserii de ocazie, incompetentii si frustratii care nu stiu ce inseamna sa stai la coada la 3 dimineata pe ger sa astepti sa aduca regimul comunist niste pui amarati la magazinul alimentar :)). N-o sa ne cerem scuze de la nimeni ca am reusit, dimpotriva, vom profita de asta si vom continua sa ne dezvoltam economic, sa capatam experienta si "greutate" politica in Europa, sa intram treptat in randul celor 30-40 de popoare ce sunt varful de lance al progresului stiintific si tehnologic al omenirii. Acolo ne e locul, printre castigatori ! Restul e palavrageala de muiere proasta si vaicareala de betiv comunist ! Sa traiasca Romania, intr-o UE prospera, cu identitate crestina si europeana clara, o forta in fata USA si sa ne dea Dumnezeu zile sa vedem alt moment istoric, reintregirea tarii cu Basarabia !
  • 0 (0 voturi)    
    subscriu Cameliei (Marţi, 2 ianuarie 2007, 20:31)

    Florin [anonim]

    Intr-adevar, cel mai mare efort pe care vor trebui sa-l faca romanii este acela de a-i privi "europeneste" pe semenii lor. Va trebui sa ne dezvatam de obiceiurile dobandite in vremea ceausismului, si intretinute de urmasii nomenklaturii.
    Va trebui sa fim mai cinstiti, va trebui sa fim mai seriosi, va trebui sa gandim in alti termeni decat "furaciune", "rezolve", "cunostinta", "pe sub mana".
    Sper sa reusim cat mai repede; eu cred ca doar asa vom putea trai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    Valori Europene (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 6:14)

    bedu-in -ul [anonim]

    De 17 ani tot astept ca cineva (dar nu stiu cine ) sa propuna si sa institue in aceasta tara UN SISTEM DE VALORI care sa fie aceptate de f multi daca nu chiar unanim.
    M-am saturat sa tot vad ca in tara asta au succes tot : "baietii destepti",descurcaretii" hotii si nesimtitii .Copii mei vreau sa traiasca intr-o tara cere se ghideaza dupa alte valori si macar o parte din acestea le putem invata de la Europa.
    Apropo un proverb spune ca un destept invata si din greselile altora, prostul nici din ale lui ( si mai este si mindru pe deasupra).
    Acum stiu cine este acel cineva mentionat la inceput, suntem noi toti care trebuie sa fim responsabili si constienti zi de zi ,dar mai ales cind votam.
    In speranta ca vom dovedi ca suntem un popor destept invatind de la altii si creindu-ne propriul SISTEM DE VALORI sa ne inbogatim din toate punctele de vedere,
    VA DORESC TUTUROR LA MULTI ANI, PROSPERITATE SI MAI ALES INTELIGENTA SI BUN SIMT.
  • 0 (0 voturi)    
    HAHAHAHAHA (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 7:47)

    satanic [anonim]

    "Facem parte din cea mai puternica alianta de pe planeta, NATO,"

    @observator: inainte sa faci aceasta observatie uita-te putin in Afganistan si Irak (doua tari mindre de ceea ce sunt) si unde "cea mai puternica alianta de pe planeta" isi ia suturi in fund in fiecare zi ;-). in rest numai de bine!!
  • 0 (0 voturi)    
    Mr. satanic Sir (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 10:10)

    ghitza [anonim]

    "@observator: inainte sa faci aceasta observatie uita-te putin in Afganistan si Irak (doua tari mindre de ceea ce sunt) si unde "cea mai puternica alianta de pe planeta" isi ia suturi in fund in fiecare zi ;-). "

    on the contrary, in irak si afganistan nu sunt trupe NATO. sunt doua coalitii care, intr-adevar, contin tari membre NATO.
  • 0 (0 voturi)    
    Esti un adevarat roman Observator (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 11:37)

    radu [anonim]

    Locul Romaniei este in UE. Romania este o tara de oameni buni si inteligenti, Bunatatea acestui popors-a demonstrat de-a lungul secolelor. In tara oameni sau impacat si au convietuit pasnic cu vecini lor chiar daca erau turci, unguri, nemti, evrei, greci, etc. Religia noastra vine sa complecteze si sa sprijine catolicismul majoritar, catolicism virusat si plin de pacate. Sa avem speranta ca ne vom reveni, ca influientele de origine turco-rusa vor dispare. Speram acum in influenta pe care o vor avea tinerii veniti din afara , a noi forme de comportament si constiita adusa de cei ce lucreaza acum departe de tara ( nu din vina lor). Oaneni nu vor mai vota cu ochii inchisi pe cei care vor sa moara in politica si pe bancile parlamentului. Revolutia s-a facut sa scapam de rau , sa traim mai bine, sa fie locuri de munca , sa avansam ca natiune in familia europeana. Trei milioane noua sute de mii de comunisti stateau la cozi interminabile, cu doua ore de televizor, cu fig in apartamente . Comunisti care au crezut in statutul PCR - sa fi un om cinstit, sa fi fara pacat, safi patriot -un statut model . Comunismul a avut si parti bune ca etatizarea culturala , scoli, si altele. Dar trecutul este istorie si intre noi sunt oameni care au trait acesta istorie-canal, casa poporului etc. Acum avem un nou inceput. Trebuie sa devenim europeni ,cu autostrazi, cu scoala bine pusa la punc fara facultati acolo unde opreste trenu cu statut de SRL, cu cercetare care sa scoata in europa produse noi si competitive de care sa se cruceasca europa, sa dezvoltam un turism de clasa -terestru pe Dunare si mare, statiuni la standard si servicii civilizate pe masura. La o emisiune TVR , prin anii 92-93 , un batran general german facea urmatoarea afirmatie: Romani sunt geniali ,ce poate face un neamt intr-o luna un roman poate face intr-o saptamina , dar din nefericire termina in trei zile. Sa depsim si vom fi cei mai buni europeni pentru ca meritam . Europeni sunt obositi noi aducem vitalitate UE
  • 0 (0 voturi)    
    Satanic - esti ! (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 13:26)

    Radu [anonim]

    Nu vorbi de patriotismul afganistan, nu vorbi de mandrie si eroism arab. Porneste de a le citi povestile si afli caracterul de neam al acestei lumi vechi . Cei ce lupta, lupta de foame si indoctrinati religios. Nu poti lupta fara arme , munitie, instruire ,si hrana. O armata se lupta cu alta - marea intrebare este cine plateste si de ce? Oare cine se afla in spatele acestora.De unde vin banii sa-si cumpere arme sofisticate ,cum ajung armele la ei, cine ii instruieste in interceptarea si decodarea comunicatiilor, cine le ofera informatii despre efective , dotare, pozitii si de ce ? Nu este lupta patriotilor este lupta puterilor cu ajutorul banilor si falsi religiosi .
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Radu (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 13:43)

    observator [anonim]

    Iti multumesc pt. apreciere si sunt foarte bucuros ca oamenii ca tine nu se simt singuri cand scriu cate ceva ! Si eu cred in poporul si tara unde m-am nascut, cu bune si rele. Si eu sper sa scapam odata de influentele nefaste turco-ruse, datorita carora inca bajbaim prin istorie. Neamtul avea dreptate, poate tu nu stii, insa etnopishologi de la CNRS-ul francez ne considera pe noi romanii (dupa un studiu al unui francez timp de 9 ani in Romania) drept printre primele 5 popoare europene in ce priveste capacitatea de adaptare si creativitatea ! De aceea pricepem rapid acolo unde neamtului ii trebuie mai mult timp, insa in loc sa fim atenti cu executia si gestiunea, suntem deficitari la detalii si produsul final nu are calitatea germana ! Pe masura ce vom stapani mai bine metodele de management si vom fi mai "maniaci" cu amanuntele, ne vom pune mai bine in valoare potentialul de inteligenta ! Auto-critica e benefica atat timp cat nu se transforma in linsaj, in sinucidere. Deja ca altii de prin vecinatati sau de mai departe se simt "in pericol" fata de noi (altfel nici nu ne-ar baga in seama, nu ar depune eforturi de propaganda daca nu s-ar teme putin de dezvoltarea noastra ca popor) n-are rost sa ne mai injuram inutil intre noi. Sintem inca prea saraci si fara influenta ca sa ne permitem atitudini inutile de auto-dispret. Sa criticam ce nu e normal, ce nu e convenabil, ce nu e util, ce nu e in folosul nostru colectiv, dar sa evitam ura de neam, bataia de joc rautacioasa, comparatiile scoase din contextul istoric !
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Camelia, cu simpatie... (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 16:27)

    freelancer [anonim]

    Poate generatia ta europeana va fi altfel decat actualele generatiile "la putere" in toata Europa, generatiile post-razboi, "beneficiarele" tutor traumelor perioadei nenorocite de reconstructie greoaie in vest, de aberatii economice si sociale in centru si est, pe fondul absurd al razboiului rece, transferat in prezent la coordonatele energetice.
    Schimbarile sunt lente, este adevarat, dar se petrec peste tot, inclusiv in Romania, care "arde" multe etape prin cele cateva milioane de romani care n-au alta alternativa decat a adaptarii (ca si tine!) pe pietele muncii din Vest si care-i invata pe cei ramasi acasa cum sa "faca" mai repede, mai bine, cu costuri cat mai mici.
    Nu-ti pierde nici tu speranta si nu uita , insa, ca "tarele" gen coruptie si/sau birocratie (si multe altele!) nu sunt deloc doar romanesti. Germanii le au si dansii din plin, difera doar dimensiunile si nivelul: reaminteste-ti doar de coruptia de la VW (unde toti buyerii din ultimii zece ani sunt anchetati pentru luare de mita), de cei de la SIEMENS (unde buna parte din staff-ul top este deasemenea anchetat pentru dare si luare de mita) si asa mai departe. Am exemplificat doar cu Germania deoarece lucrezi acolo, dar situatia este aceeasi in toate tarile cu vechime in UE, ca sa nu mai amintim de coruptia din Parlamentul European. Sa speram cu totii ca lumea se schimba si, vorba lui Kohl, sa ne bucuram de certitudinea pacii in Europa, pentru multe generatii. Iti doresc numai succese si mult noroc, Camelia!
  • 0 (0 voturi)    
    bine Informata presa britanica (Miercuri, 3 ianuarie 2007, 16:28)

    Mihai [anonim]

    Nu ma intelegeti gresit, ma bucur ca presa britanica ne apreciaza, dar nu imi pot opri un zambet la afirmatia din "Times" ca noi si bulgarii aducem ortodoxia in UE.
    Foarte probabil Grecii si Cipriotii s-or fi convertit inainte de intrare :D [/sarcasm]

    Citatul lui Kennedy este probabil o exprimare a curentului general de opinie in UE, cum ca ne-au facut o favoare si ca acum trebuie sa o platim. Asa cum au mai scris si altii, locul nostru era acolo, si poate ar trebui sa se intrebe si ei o data in istorie ce pot face pentru noi, ca daca e sa ne uitam un pic in urma noi am cam facut pentru ei.

    Cheia prosperitatii in UE va fi fara indoiala cooperarea, trebuie sa primim dar si sa dam. Este principiul de baza al economiei si sper sa il intelegem si sa ne dezvoltam pe baza lui.

    Indiferent ce va urma acesta este un moment istoric pentru noi , chiar daca alegem sa il luam un pic "la misto" in dulcele stil mioritic.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania, fii patriota ! (Joi, 12 iulie 2007, 15:56)

    cabbynet [anonim]

    Salut! Cand spun Romania, ma refer la tara si poporul meu! Sunt un tanar plecat la studii in strainatate (nu furt, inselaciune, crima sau alta ilegalitate). Experienta din strainatate m-a facut sa vad clar si fara bariere ceea ce se intampla in lumea aceasta. Romania sufera, pe plan local si international din cauza mentalitatii celor care o conduc. Banuiesc ca nu este nevoie de alte explicatii referitoare la aceasta problema. Cu totii suntem constienti de veracitatea ei. Alta problema este lasitatea multor oameni din tara noastra. Aud discutii despre Bulgaria, cum ca ar fi mai 'tare' si ca acesti capsomani ne-ar fi luat-o inainte. Sa va spun ceva fratilor:TREZIREA! Am trecut si am stat prin Bulgaria de nenumarate ori. Concluzia: un sat fara caini.Pretul e mai jos, intradevar, dar atat! Numai cei care nu cunosc fac afirmatii gresite si isi defaimeaza tara. Aceeasi situatie si cu Romanii din strainatate plecati pt. fel si fel de munci. Majoritatea sunt ingamfati, se evita si se parasc unul pe altul. Nu mint si nu inventez, spun din experienta! Singurii Romani de incredere i-am gasit in universitate. Oamenii mei, Romania are potential, dar daca nu lupta nimeni pt. ea , tara asta nu evolueaza. De ce, pt. atatea milenii, stramosii nostri si-au varsat sangele spre a pastra integritatea acestei tari si a acestui popor crestin? De ce tati, frati veri si prieteni de-ai nostri au murit in Revolutia ROMANEASCA din 1989? De ce nu continuati lupta, pt. a le fi tarana usoara si pt. a ne ridica, la randul nostru, din cenusa? De ce sunt atat de multi 'LASI' ? Iubiti-va tara si neamul, caci, va spun eu, in afara granitelor NIMENI nu va iubeste !

    Alexandru C. - Constanta

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri